Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Enn schreef:
27-03-2018 21:27
Gelukkig maar dat dit dan niet hoeft.

Wokkel? :biggrin:
Daar denken sommige forummers anders over.

Nee. Geen wokkels voor mij meer. Ik sloeg gisteren zelfs gratis (!) gebak (!) bij de Albert Heijn af. Het moest uit mijn tenen komen, maar ik heb gewoon nee gezegd.
Die term sociaal-emotioneel wordt ook alleen maar gebruikt om aan te geven dat een kind daarin achterloopt.
Wat natuurlijk onmogelijk is, dat alle kinderen daar alleen maar in achterlopen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
27-03-2018 21:26
Ik word er asociaal emotioneel van. :whip: :hamer:
:HA:
Wij spreken nooit van achterlopen, wel van een ontwikkelingsleeftijd en sociaal en emotioneel is altijd gesplitst (verschilt vaak nogal).
Heeft ook geen invloed op de didactische ontwikkeling.

Vaak ontwikkelt een zeer intelligent kind zich wel anders door anders denken, anders leren en andere interesses.
Solomio schreef:
27-03-2018 21:29
Die term sociaal-emotioneel wordt ook alleen maar gebruikt om aan te geven dat een kind daarin achterloopt.
Wat natuurlijk onmogelijk is, dat alle kinderen daar alleen maar in achterlopen.
Je kan ook prima emotioneel een wrak zijn, maar je sociaal verder goed kunnen handhaven. Welk kruisje moet je dan zetten bij je multiple choice 🤔
Even wat anders. Ik zit weer vrij regelmatig in wachtkamers en wachtruimtes en altijd zit er minimaal 1 iemand met ploinkjes en toetsgeluid. En altijd volwassen mensen.
Denken die mensen nou gewoon niet na, of zijn ze heel dom en hebben ze niet door dat ze zeer storend zijn of interesseert het ze gewoon geen reet dat ze zeer storend zijn?
Labalade schreef:
27-03-2018 21:33
Je kan ook prima emotioneel een wrak zijn, maar je sociaal verder goed kunnen handhaven. Welk kruisje moet je dan zetten bij je multiple choice 🤔
Gelukkig kan ik achteraf bezwaar maken tegen tentamenvragen. Heb ik meteen bij mijn eerste tentamen gedaan. Ik dacht: dan weten ze gelijk wie ik ben.
Mijn bloedeigen kind had geen aansluiting in de klas. Was versneld, dus de conclusie lag voor de hand.
Kwam ie op de middelbare school, zeiden ze: hij kan beter nog een keer versnellen, mss dat ie dan een beetje aansluiting gaat vinden.
En ja dus.
Cognitief was het dan weer een minder handige stap.

David Dunning
Moiren’ schreef:
27-03-2018 21:38
Even wat anders. Ik zit weer vrij regelmatig in wachtkamers en wachtruimtes en altijd zit er minimaal 1 iemand met ploinkjes en toetsgeluid. En altijd volwassen mensen.
Denken die mensen nou gewoon niet na, of zijn ze heel dom en hebben ze niet door dat ze zeer storend zijn of interesseert het ze gewoon geen reet dat ze zeer storend zijn?
Ik denk dat de meeste mensen zich niet kunnen voorstellen dat die geluidjes storend (kunnen) zijn.

Ik had laatst een discussie met mijn buurman over zijn muziek, waar ik last van heb. Hij is hier wezen luisteren en vond dat ik overdreef, want je hoorde maar heel weinig.
Dat ik helemaal niets van hem wil horen vond hij onbegrijpelijk, want dat zijn gewoon leefgeluiden. Vond hij. O_O

David Dunning
Solomio schreef:
27-03-2018 21:42
Ik denk dat de meeste mensen zich niet kunnen voorstellen dat die geluidjes storend (kunnen) zijn.

Ik had laatst een discussie met mijn buurman over zijn muziek, waar ik last van heb. Hij is hier wezen luisteren en vond dat ik overdreef, want je hoorde maar heel weinig.
Dat ik helemaal niets van hem wil horen vond hij onbegrijpelijk, want dat zijn gewoon leefgeluiden. Vond hij. O_O
Hoe kan je dat gebliep nou niet storend vinden? Onbegrijpelijk.

Ik heb een noicecanceling headset, ik kan het je adviseren. Wat een rust.
Solomio schreef:
27-03-2018 21:39
Gelukkig kan ik achteraf bezwaar maken tegen tentamenvragen. Heb ik meteen bij mijn eerste tentamen gedaan. Ik dacht: dan weten ze gelijk wie ik ben.
Mijn bloedeigen kind had geen aansluiting in de klas. Was versneld, dus de conclusie lag voor de hand.
Kwam ie op de middelbare school, zeiden ze: hij kan beter nog een keer versnellen, mss dat ie dan een beetje aansluiting gaat vinden.
En ja dus.
Cognitief was het dan weer een minder handige stap.
Zelf ben ik dan wel voor levensgeluk boven cognitieve prestaties. Maar goed, je hebt een twee keer versneld kind dus ook dat komt vast wel goed :thumbsup:
Solomio schreef:
27-03-2018 21:42

Jij kan een beetje goede burenoverlast ook niet op waarde schatten zeg...
Labalade schreef:
27-03-2018 21:56
Zelf ben ik dan wel voor levensgeluk boven cognitieve prestaties. Maar goed, je hebt een twee keer versneld kind dus ook dat komt vast wel goed :thumbsup:
Cognitieve uitsdaging zorgt voor levensgeluk.
Moiren’ schreef:
27-03-2018 21:44
Hoe kan je dat gebliep nou niet storend vinden? Onbegrijpelijk.

Ik heb een noicecanceling headset, ik kan het je adviseren. Wat een rust.
Eigenlijk vind ik het zot dat je in je eigen huis met een koptelefoon op moet gaan zitten, omdat de buren achteraan stonden toen sociaal gedrag werd uitgedeeld...
Moiren’ schreef:
Wat zeggen ze als je 't ze vraagt?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Moiren’ schreef:
27-03-2018 21:59
Cognitieve uitsdaging zorgt voor levensgeluk.
Dat zeker. Alleen hoeft dat niet altijd perse uit een lesboek te komen toch?
simbalabimba schreef:
27-03-2018 22:00
Ik vind het al van den zotte dat ik het moet vragen. Ik zet toch ook spotify niet aan als ik in een wachtkamer zit?
Labalade schreef:
27-03-2018 22:01
Dat zeker. Alleen hoeft dat niet altijd perse uit een lesboek te komen toch?
Neuh.
Maar als je de hele dag geestdodend in de klas zit is dat erg levensgeluk uitdovend.
simbalabimba schreef:
27-03-2018 22:00
Waarschijnlijk niks, teveel afgeleid
Labalade schreef:
27-03-2018 21:56
Inmiddels is ie zonder diploma van school, dus het kwam niet goed.
Maar de problematiek is groter dan alleen versnellen en cognitief enzo.
Tis wel een fijn kind en hij is redelijk happy.

David Dunning
Moiren’ schreef:
Oh, dat ben ik. Ben sociaal-emotioneel een beetje achter, denk ik.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Labalade schreef:
27-03-2018 21:58
Jij kan een beetje goede burenoverlast ook niet op waarde schatten zeg...
Nope.
Iemand die harde muziek waardeert zit wat mij betreft direct in het hokje 'dom en asociaal'.
Das wel makkelijk, die hokjes.

David Dunning
Ik merk ineens dat mijn mobiel ook ploinkt als ik een letter typ.
Echt, nog nooit gemerkt.
:$

David Dunning
Moiren’ schreef:
27-03-2018 22:02
Neuh.
Maar als je de hele dag geestdodend in de klas zit is dat erg levensgeluk uitdovend.
Eensch. Dat is ook de lastige twist waar je in kan komen met een bovenmatig pienter kind.

Toch denk ik dat het makkelijker is om het lesprogramma van een kind aan te passen, dan om aansluiting te vinden in een sociale groep waar je emotioneel gezien (sorry sorry!) niet tussen past. Dat vraagt zoveel van de persoonlijkheid van een kind, terwijl deze nog helemaal in ontwikkeling is. En sja, veel kinderen (en hun ouders!) kunnen het gewoon lastig verdragen als zo’n jonkie beter presteert dan zij..
Solomio schreef:
27-03-2018 22:06
Ik merk ineens dat mijn mobiel ook ploinkt als ik een letter typ.
Echt, nog nooit gemerkt.
:$
Ik heb er ook nooit echt op gelet. Ding stond gewoon zo ingesteld toen ik 'm kocht. Maar goed, mocht ik me binnenkort eens zitten vervelen in een wachtkamer, dan zal ik heel misschien wel eens gaan proberen uit te vogelen hoe ik dat ploinkje uit moet zetten. Als het al kan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Solomio schreef:
27-03-2018 22:04
Nope.
Iemand die harde muziek waardeert zit wat mij betreft direct in het hokje 'dom en asociaal'.
Das wel makkelijk, die hokjes.
Eens. Dus gewoon een dik kruis door het hokje waar de buurman in past. Hoppa, weg ermee :thumbsup:

Ik vind het trouwens onwijs stoer dat jij gewoon weer een rudie aan het doen bent Solo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven