Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
hier ook zomerlast... 's avonds niet willen slapen (ligt nog makkelijk een uur of 2 wakker soms, en deze ochtend kon ik haar laten slapen (thuiswerk). om 7.40 wakker gemaakt terwijl ze anders rond 6.30 wakker is...

ze heeft 2 favorieten: van dezelfde reeks: noukies coco en daisy. ze heeft van elk 1, omdat ze einde reeks waren en we de ene (coco) niet meer vonden... nu is daisy haar favoriet, maar coco is ook OK. liefst slaapt ze wel met beide.
knuffels gaan enkel mee om te slapen (dus als ze moet slapen in auto, of voor op bezoek als ze daar moet slapen). dochter duimt ook enkel als ze haar doeken heeft, dus we proberen het te beperken tot slaapritueel.

voor aankomende baby wacht ik nog met knuffels kopen, zodat we gelijke kunnen kopen die niet direct eindereeks zijn...
@MissTiek Ik moest Noukies Coco en Daisy even googelen en is het je opgevallen dat het een beetje pinguïns met Down lijken? :-P)

Afbeelding
[quote=BahcoBarbie post_id=28315527 time=1522229797 user_id=350958]
@MissTiek Ik moest Noukies Coco en Daisy even googelen en is het je opgevallen dat het een beetje pinguïns met Down lijken? :-P)

hahaha, ik kende ze ook niet, maar je hebt helemaal gelijk!!!
Hier word ik niet vrolijk van!
Hier slaapt dochter niet anders door het uurtje vooruit.

Hier wel een knuffel in combinatie met duim. We proberen dit te beperken tot bed, maar soms als ze ontroostbaar is dan geven we toch de knuffel. Of als ze al niet lekker is en dan met knuffel op ons wil liggen. Wij hebben 4 of 5 exemplaren van het roze kleine varkentje van de ikea! Ik wissel ze ook af door soms 1 te wassen en dan een andere in bed te gooien. In de tas naar de opvang zit ook hetzelfde varkentje maar dan met vlekjes ipv helemaal roze. Maakt haar niks uit.

Hier ook nog geen onderbroekjes, voorlopig nog lekker mouwloze romper maat 80/86.

Hebben jullie je gehouden aan het advies achterwaarts vervoeren tot minimaal 15 maanden? Ik wordt ondertussen die maxicosi wel zat en dochter wordt ook steeds zwaarder, dus heb haar van de week toch in de grotere stoel maxicosi priori gezet. Deze is voorwaarts gericht. Of hebben jullie een groep 1 stoel gekocht die ook nog achterwaarts geplaatst kon worden?
Hier naakt het uur verschil ook niet uit, maar dat komt doordat we die nacht sowieso (bijna) niet geslapen hebben door de benauwdheid van zoonlief.

Zoonlief zit al heel erg lang niet meer in de maxicosi en zit in een stoeltje in de auto gewoon vooruit.
@autostoeltje: nadat Puk uit de maxicosi is gegroeid (maximaal 75cm of 11kg) hebben we eerst de 2way fix gehad, daar heeft die tot 14mnd achterstevoren ingezeten. Daarna voorwaarts, want zijn voeten en de rugleuning van de auto zaten elkaar in de weg.
Sinds een maand hebben we een toby voor hem, want we hadden de basisplaat weer nodig voor de maxicosi van Pukkelientje. Een nieuwe plaat zou te krap worden, dus daarom nu een stoel in de gordel. Dan kunnen we Puk ook eens meegeven met iemand zonder idofix, én zijn we in de auto flexibeler qua plaatsen.
Met 10 maanden zat dochter al in de autostoel voorwaarts gericht. Ze vond autorijden niks, en sinds dat ze rechter op zit en naar buiten kan kijken gaat het beter.
RobinaGeus schreef:
28-03-2018 12:13
i know... in het echt vallen ze wel mee, maar die neus is idd wat vreemd hihi
Elifantje schreef:
28-03-2018 16:10
Met 10 maanden zat dochter al in de autostoel voorwaarts gericht. Ze vond autorijden niks, en sinds dat ze rechter op zit en naar buiten kan kijken gaat het beter.
hier ook. hoewel ze eigenlijk wat te licht was voor de grote autostoel (en qua lengte ook mss nog even kon), maar ze vond achteruitrijden niets, en zodra ze in de grote stoel mocht, vond ze het super!
Achterwaarts tot 15 maanden? Die heb ik even gemist. Hier zat dreumes met 9 maanden in de Maxi Cosi Tobi. Die kan ook gekanteld worden tot liggen. Dreumes was toen al flink aan de maat en kon zelfstandig gaan zitten.

Hij vond de overgang van achterwaarts liggen naar voorwaarts zitten echt meesterlijk mooi. Hij kon naar buiten kijken en heeft geen oog meer dicht gedaan in de auto sinds die switch :biggrin:
Onze peuter tot 20 maanden, niet omdat ze eruit gegroeid was maar omdat we de maxi cosi voor de jongste nodig gingen hebben. Maar onze peuter was best klein.

Dreumes blijft erin tot zolang ze past, ze heeft nog een centimeter of 2 bij haar hoofd dus nog een maand of 4 denk ik.

Is de Maxi cosi eigenlijk maar tot 74 cm? Dat zie ik nergens staan.
Nog even over die maten
... 'Nieuwe' (marktplaats) winterjas voor peuter mt 98/104 blijkt kleiner dan de jas mt 80! van vorige winter :bonk:
' Voordelen nieuwe i-Size-regelgeving
- i-Size-kinderzitjes kunnen kinderen achterwaarts vervoeren tot een leeftijd van minimaal 15 maanden. De huidige R44-norm staat vooruitkijken vanaf 9 kg toe.
- Minder verkeerd gebruik. Dit komt nog te vaak voor.
- Versimpelde indeling gebaseerd op lengte in plaats van gewicht.
- Bescherming tegen zijdelingse botsingen. Op dit punt is nu een minimumbescherming nodig om überhaupt verkocht te mogen worden.
- Auto's en zitjes zijn beter op elkaar afgestemd. i-Size-stoeltjes passen op ieder 'i-Size-ready' gelabelde zitplaats. Autofabrikanten voorzien nieuwe auto's van deze labels. Dit lost ook het probleem op van de onduidelijkheid rond universele en niet-universele autostoeltjes in de R44 norm.'

Bron: https://www.consumentenbond.nl/autostoe ... ruitkijken

Onze dochter is nu 13 maanden en past in principe nog in de maxicosi. Wij hebben ook wel gekeken naar bv een 2wayPearl, maar dan hadden we en een nieuwe base van 240 euro moeten aanschaffen en de stoel zelf van bijna 300 euro. Uuuhhh ja.
Zoon zat met 10 maanden echt krap in de maxi cosi. Dus sindsdien zit hij in de priori, en slaapt hij inderdaad nauwelijks meer in de auto omdat er zoveel te zien is haha.
ZonnigKleintje schreef:
28-03-2018 16:32
Is de Maxi cosi eigenlijk maar tot 74 cm? Dat zie ik nergens staan.
Uit mijn hoofd op pagina 14 of 16 in de gebruiksaanwijzing, maar staat ook pp de site van maxicosi.

(Trouwens tot 13kg, dat had ik dus even verkeerd onthouden)
Wij hebben wel een groep 1 autostoeltje waarin dreumes (14) maanden achterwaarts zit, de maxicosi werd echt te krap. En ook al kijkt hij nog steeds niet vooruit, hij kan een stuk meer zien en vindt autorijden ineens veel leuker.

Hij begint nu de laatste dagen ook wat stapjes los te zetten :flirting:
Hier sinds 10,5 maand in de maxi cosi Tobi vooruit. Toen was het krijsen in de auto ook snel afgelopen. Zo fijn.
Die van mij gingen beiden met 9 a 10 maanden over naar een zitstoel ‘vooruit’ omdat ze niet meer goed in de maxicosi pasten en het niks zien zat waren.

De oudste kreeg gewoon de ‘oude-regels-stoel’, dus vooruit en die stoel ging door naar de jongste. Heb geen nieuwe stoel gekocht vanwege de nieuwe regels, dat vond ik echt zonde van het geld.

Vraag me alleen af wat ik straks met die stoelen en onderstellen moet. Zou iemand die nog op MP kopen of is de waarde inmiddels nul omdat ‘iedereen’ zich aan de nieuwe regels gaat houden?
Onze dreumes zit vanaf 16 maanden vooruit in een Toby. Ze vind het heel interessant om lekker naar buiten te kunnen kijken en met ons te kunnen keten tijdens het rijden. Maar slapen gaat nu een stuk minder makkelijk...
Ik vond de maxi cosi groep 0 prima, maar werd wel erg klein.
Hier word ik niet vrolijk van!
Hier gaat slapen in de Maxi cosi Toby juist een stuk beter. Zou me niet verbazen als hij in gewone maxicosi wagenziek werd en nu niet meer.
Ik ben een stille meelezer hier, heb nu wel een vraag: hadden/hebben jullie dreumesen ook een moeilijke fase gehad met 15 maanden? Mijn zoontje van 15.5 maand is zoveel aan het huilen, zeuren en ik word er gek van. Hij kan gerust een half uur huilen, boos zijn en dan weet ik dat er niets aan de hand is qua pijn ofzo. Probeer het te negeren maar dat lukt echt niet altijd, dat gehuil is vreselijk. Het is zo ongezellig thuis momenteel.
newspaper schreef:
28-03-2018 21:08
Ik ben een stille meelezer hier, heb nu wel een vraag: hadden/hebben jullie dreumesen ook een moeilijke fase gehad met 15 maanden? Mijn zoontje van 15.5 maand is zoveel aan het huilen, zeuren en ik word er gek van. Hij kan gerust een half uur huilen, boos zijn en dan weet ik dat er niets aan de hand is qua pijn ofzo. Probeer het te negeren maar dat lukt echt niet altijd, dat gehuil is vreselijk. Het is zo ongezellig thuis momenteel.

Hier ook een meelezer met een dochter van zo'n 18 maanden! Ik wil hier graag op reageren, omdat het zó herkenbaar is. Ik weet nog dat ik toentertijd mijn moeder huilend opbelde omdat ik het gevoel had dat dochter zooooo ongeluuuuhuuukkig was. Ik ging enorm aan mezelf twijfelen.
Echt. Niet. Leuk.
Het is gelukkig weer over gegaan, al heeft ze nog steeds erg wisselende buien: het ene uur alleen maar jammeren en boos zijn, het volgende uur heel blij spelen en kroelen.
Ik heb al een peuter, die moeilijke fase herken ik ook zeker.
Hi newspaper, die huilerige/hangfases zijn heel vervelend en slopend. Kan me niet echt herinneren of 15-16mnd ook zo’n fase bij ons was. Bij de jongste kwamen rond die tijd heel veel tanden tegelijk door; zou dat het kunnen zijn bij jouw uk? En ik meen me te herinneren dat volgens “oei, ik groei” dan een grote sprong is, maar ik ben er nog steeds niet uit of ik “oei” helemaal kan vertrouwen.
Suze27 schreef:
28-03-2018 21:20
Hier ook een meelezer met een dochter van zo'n 18 maanden! Ik wil hier graag op reageren, omdat het zó herkenbaar is. Ik weet nog dat ik toentertijd mijn moeder huilend opbelde omdat ik het gevoel had dat dochter zooooo ongeluuuuhuuukkig was. Ik ging enorm aan mezelf twijfelen.
Echt. Niet. Leuk.
Het is gelukkig weer over gegaan, al heeft ze nog steeds erg wisselende buien: het ene uur alleen maar jammeren en boos zijn, het volgende uur heel blij spelen en kroelen.
Lastig he! Vanmiddag slaapt hij heerlijk, en lang om vervolgens na het wakker worden 30 min te huilen, driftig doen, oppakken werkte niet. Ik weet van mn oudste dat deze fases erbij horen, maar ik kan me niet heugen dat het zo heftig was. Zoontje heeft er nu een paar weken al last van, hikt tegen het lopen aan en is vorige week voor de zoveelste keer ziek geweest. Dat speelt misschien mee, maar jee ik ga op dit moment liever werken dan dat ik thuis ben en tegelijkertijd baal ik van dat gevoel.
Ik wil zo graag iets doen, maar niets helpt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven