Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 1 april 2018 om 14:06
Omdat ooit toen viva blad!! Begon als damesblad voor hoog opgeleiden,Voor de andere bestond libelle en margrietGrobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:03Jakkes. Lang geleden dan zeker, want dat heb ik dan weer nooit gezien.
Zo was de redenatie.
zondag 1 april 2018 om 14:09
Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:03Jakkes. Lang geleden dan zeker, want dat heb ik dan weer nooit gezien.
Hoezo jakkes? Het is toch prima dat je als commercieel bedrijf een doelgroep kiest?
zondag 1 april 2018 om 14:13
Net als 'datingsites voor hoger opgeleiden'. Ik vraag me dan altijd af of je bij het aanmelden 'iets' moet invullen dat je alleen op de universiteit leert.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 1 april 2018 om 14:15
Het is ook maar net wat je je er van aan wil trekken, en het zal me ook worst zijn wat iemand van mijn meao vindt, maar ik vind het dus geen gejank.Star² schreef: ↑01-04-2018 14:02Ik vind het wel gejank, want het is maar een term. Laag, middel, hoog, whatever. Iemand anders schreef het daar al, dan wordt het veranderd naar praktisch opgeleid, maar dat verandert net als bij allochtoon / nieuwe Nederland geen bal natuurlijk.
En wat interesseert het mij nou dat Truus van het Viva forum vindt dat mijn hbo-opleiding geen studie is?
Maar goed, qua term heb je gelijk, daarmee gaat er niet veel veranderen.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 1 april 2018 om 14:18
Daarmee diskwalificeer je dus alles wat niet hoog opgeleid is in mijn ogen. Ik met mijn mbo zou daar dus ook buiten vallen. Dat vind ik raar ja.
Ik herinneren me trouwens dat een verzekeringsmaatschappij voor hoger opgeleiden daarvoor op de vingers is getikt.
zondag 1 april 2018 om 14:22
En waarom is dat erg dan? Ik wil een product verkopen, ik kan niet met iedereen rekening houden, want dan wordt mijn product te groot/duur/niet meer rendabel etc.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:18Daarmee diskwalificeer je dus alles wat niet hoog opgeleid is in mijn ogen. Ik met mijn mbo zou daar dus ook buiten vallen. Dat vind ik raar ja.
Ik herinneren me trouwens dat een verzekeringsmaatschappij voor hoger opgeleiden daarvoor op de vingers is getikt.
zondag 1 april 2018 om 14:29
Viva is net zo nietszeggend als die andere damesblaadjes. Heel erg cliché vrouwengeneuzel.
Een paar jaar geleden was het viva forum nog voor 'vrouwen met een mening' maar die slogan hebben ze toch maar weggehaald
zondag 1 april 2018 om 14:34
Omdat als iemand weliswaar mbo is opgeleid, maar inmiddels hbo denk- en werkniveau heeft, door alleen al het feit dat het papiertje zegt dat diegene niet hoogopgeleid is, niet tot de doelgroep behoort of mag behoren (snap je me nog
Zo'n verzekering bijv., rijdt een hoogopgeleide dan beter en maakt die minder brokken dan Grob de mbo-er?
Daar kan ik gewoon niet goed bij.
zondag 1 april 2018 om 14:34
zondag 1 april 2018 om 14:36
Statistisch gezien wel jaGrobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:34Omdat als iemand weliswaar mbo is opgeleid, maar inmiddels hbo denk- en werkniveau heeft, door alleen al het feit dat het papiertje zegt dat diegene niet hoogopgeleid is, niet tot de doelgroep behoort of mag behoren (snap je me nog).
Zo'n verzekering bijv., rijdt een hoogopgeleide dan beter en maakt die minder brokken dan Grob de mbo-er?
Daar kan ik gewoon niet goed bij.
Onderzoek toont aan dat hogeropgeleiden gezonder leven en over het algemeen minder gevaarlijk werk hebben. Dat is voor verzekeraars voordeliger.
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/07/ve ... 06-a718119
zondag 1 april 2018 om 14:38
zondag 1 april 2018 om 14:39
Cliché: eensredbulletje schreef: ↑01-04-2018 14:29Viva is net zo nietszeggend als die andere damesblaadjes. Heel erg cliché vrouwengeneuzel.
Geneuzel: eens
Maar de meeste vrouwen die ik ken zijn niet met dit soort dingen bezig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 1 april 2018 om 14:46
Maar mijn man bijv., laag opgeleid maar met hbo denk- en werkniveau, kan zich daar dan niet verzekeren. Dat is wat ik bedoel. Die wordt dan gezien als iemand die statistisch gezien meer risico loopt, alleen omdat ie het papiertje mist. Zo interpreteer ik het tenminste.Star² schreef: ↑01-04-2018 14:36Statistisch gezien wel ja
Onderzoek toont aan dat hogeropgeleiden gezonder leven en over het algemeen minder gevaarlijk werk hebben. Dat is voor verzekeraars voordeliger.
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/07/ve ... 06-a718119
zondag 1 april 2018 om 14:46
BahcoBarbie schreef: ↑01-04-2018 14:44Ik vind het suf dat mensen de mening of zelfs advies van een ander willen hebben voor het kiezen van een naam voor hun kind.
Ja.
Ik zou voor Vee gaan trouwens; vet originele spelling.
Edit: ik zie nu jouw reactie daar
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 14:50
7.39% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 14:48
Moet je nagaan...ik ben HOOG OPGELEID...echter ik ken haar en haar uitspraken niet. Hoog opgeleid zijn zegt dus niets over algemene kennis. Zucht.AeonOfWinter schreef: ↑01-04-2018 14:04Ik weet niet eens wie die Marianne dinges is.![]()
*Kruipt weer behaaglijk onder haar steen*