Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 1 april 2018 om 13:23
Neeeee, ik bedoelde meer dat ik me dat door niemand laat vertellen, zelfs niet door mensen waar ik echt soort van online van hou, als ze dat zouden proberen, wat ze niet doen natuurlijk. En zo kwam ik op jou en de mevrouw con una manada , jullie zijn van de groep “al zouden ze het doen” & waar mijn hart echt een sprongetje van maakt als ik ze zie, hoe erg dat cliché ook klinkt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 1 april 2018 om 13:23
Ja, dat is zo.JollyRider schreef: ↑01-04-2018 13:14Snap ik, maar als iemand wel graag wil kwetsen dan mag dat zolang de mods het goed vinden. Normen zijn persoonlijk. (Zo vind ik vanalles van jou, maar hard? Totaal niet)
Ik kom zachter over op het forum, dat is waar. In het echte leven ben ik ook wat milder geworden. Eigen keuze, want te hard zijn zorgt vaak voor strubbelingen en dat wilde ik niet meer.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 1 april 2018 om 13:25
Ik lees hier weleens vaker de oproep om de stafmogelijkheid te verwijderen maar je kunt als forumbeheerder eigenlijk niet zonder want dit forum is veel te groot; de moderators kunnen onmogelijk alles lezen. Ze zijn afhankelijk van wat de forummers bij ze melden.
En geloof me, bannen is soms echt nodig. Je hebt er altijd mensen tussen zitten die zich niet weten te gedragen en ook van geen ophouden weten. Van te weinig ingrijpen wordt een forum ook niet altijd beter.
zondag 1 april 2018 om 13:25
Aha!JollyRider schreef: ↑01-04-2018 13:23Neeeee, ik bedoelde meer dat ik me dat door niemand laat vertellen, zelfs niet door mensen waar ik echt soort van online van hou, als ze dat zouden proberen, wat ze niet doen natuurlijk. En zo kwam ik op jou en de mevrouw con una manada , jullie zijn van de groep “al zouden ze het doen” & waar mijn hart echt een sprongetje van maakt als ik ze zie, hoe erg dat cliché ook klinkt![]()
Ik wil best luisteren naar iemand die met gedegen argumenten komt en vervolgens overwegen of ik iets in mijn handelen aanpas. Maar vaak gaat het bij gedegen argumenten al mis.
zondag 1 april 2018 om 13:26
Dan een kleine verheldering: ik ben niet tegen elkaar aanspreken, ik ben alleen vóór besef van absolute gelijkwaardigheid daarbij.feow schreef: ↑01-04-2018 13:21Ik ben het met bijna alles wat jij hier de afgelopen posts geschreven heb eens.
Behalve dat je elkaar op het forum niet aan zou moeten kunnen spreken. Wat mij betreft zou dat juist veel meer moeten kunnen. En niet iedereen zal zich aanpassen, maar het zou fijn zijn als er meer over geschreven zou kunnen worden zonder dat je de grote kans loopt dat je een ban krijgt wegens op de man.
De reden dat ik Redbulletje benoemde was dat ze hier reageerde, dus dat er sprake is van een soort van gesprek. Ik heb haar trouwens nooit gestaft en ook niet de wens om dat te doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat zij een persoon is die bij sommigen geen enkel krediet meer heeft en die daardoor sneller stafjes zal krijgen.
Op actueel kan ik soms echt blij worden als een (in mijn ogen) aal die het bijzonde talent heeft op bijna altijd óp en zelden over het randje post eens echt over de rand gaat en hij/zij eindelijk op woorden in plaats van op strekking aangesproken kan worden. Dan staf ik. Met plezier. En zelden stiekem hoor, ik meld het eigenlijk alleen niet als ik diegene werkelijk de openbare reactie niet waard vind. Let op: ík en vínd. Geen absolute waarheid. Ik laat het graag over aan de mods om te beoordelen en zeur wel als ik vind dat ze het fout doen.
Ik vind het wel jammer om te merken dat er een loepjesstaffer is. Het parfum van Moi is vast heel lekker of juist heel vies, maar die krijgt onevenredig veel bannen voor futiliteiten die gezocht zijn door haar fanclub. Door dat soort stafeffecten ben ik wel voor openbaar staffen.
Als jij mij een arrogante lul vindt (stel he), mag je dat zeker zeggen en als je het me zo uitlegt dat ik er iets mee kan, helemaal mooi. Het gaat bij mij pas mis als je me min of meer opdraagt anders te zijn dan ik ben.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 1 april 2018 om 13:28
doornroosje9 schreef: ↑01-04-2018 13:23Ja, dat is zo.
Ik kom zachter over op het forum, dat is waar. In het echte leven ben ik ook wat milder geworden. Eigen keuze, want te hard zijn zorgt vaak voor strubbelingen en dat wilde ik niet meer.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 1 april 2018 om 13:31
Ohja dat weet en snap ik. Regels zijn nodig enzo en mijn insteek op dit forum is dat me die als forummer niet boeien. Men schrijft maar aan en als ik het lees komt via mij niemand dat te weten. Ik ben geen mod en ben ook niet van plan om er een te worden. Spammers meld ik sinds kort open en duidelijk in het modtopic. Klaar, dat is het enige wat ik met de regels en staf doe.RikM schreef: ↑01-04-2018 13:25Ik lees hier weleens vaker de oproep om de stafmogelijkheid te verwijderen maar je kunt als forumbeheerder eigenlijk niet zonder want dit forum is veel te groot; de moderators kunnen onmogelijk alles lezen. Ze zijn afhankelijk van wat de forummers bij ze melden.
En geloof me, bannen is soms echt nodig. Je hebt er altijd mensen tussen zitten die zich niet weten te gedragen en ook van geen ophouden weten. Van te weinig ingrijpen wordt een forum ook niet altijd beter.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 1 april 2018 om 13:34
Ik staf ook met plezier als iemand met kanker scheldt en dan hoop ik dat er een sanctie op staat. Lijkt me niet meer dan normaal. Denk dat je Feow verkeerd leest.yasmijn schreef: ↑01-04-2018 11:56maar ik staf leden ervan met plezier als ik weer iets tegenkom waarvan ik hoop dat er een sanctie op staat.
Dit vind ik nogal schokkend. Met plezier het zo kinderachtige (hier beledig ik kinderen mee) stafje te gebruiken voor je eigen fun. Plus dat de mods hier geen enkele context begrijpen.
Vecht zelf je battles uit.
Wauw. Nu snap je meer bans die uitgedeeld worden
![]()
zondag 1 april 2018 om 13:40
Is het na elkaar aanspreken op forumgedrag (dat blijkbaar arrogant gedrag is) nu dan de tijd voor de veren? History repeats itself. Dat mensen in Napraat delen wat ze van elkaars forumgedrag vinden is in mijn ogen verre van arrogant gedrag. Ook dat anderen het wel arrogant vinden dat die mensen dit delen in Napraat. Wachten is op de reacties hier weer op!
Maar goed; Dat kan, mag allemaal en hoort in Napraat en ik ben blij dat dit topic daar weer eens voor gebruikt is.
Go,go go! Met die veren dan. (Voor nu)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 1 april 2018 om 13:42
Soms heb ik moeite om een middenweg te vinden. Ook vaak frustrerend in mijn privé leven.JollyRider schreef: ↑01-04-2018 13:28ik vind je echt ernstig zacht en humorvol. Nou ja, behalve als het over eten gaat
![]()
En idd, geen grapjes over eten. Dat neem ik heel serieus.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 1 april 2018 om 13:52
Ik wil hier wel over over napraten, want daar reageren ga ik maar niet doen 
werk-studie/stop-met-mensen-laagopgelei ... ges/407449
Wat een gejank over een term.
zondag 1 april 2018 om 13:55
[quote=Enn post_id=28331398 time=1522582850 user_id=110778]
Is het na elkaar aanspreken op forumgedrag (dat blijkbaar arrogant gedrag is) nu dan de tijd voor de veren? History repeats itself. Dat mensen in Napraat delen wat ze van elkaars forumgedrag vinden is in mijn ogen verre van arrogant gedrag. Ook dat anderen het wel arrogant vinden dat die mensen dit delen in Napraat. Wachten is op de reacties hier weer op!
Maar goed; Dat kan, mag allemaal en hoort in Napraat en ik ben blij dat dit topic daar weer eens voor gebruikt is.
No one should brave the underworld alone.
zondag 1 april 2018 om 13:57
Als je het ophangen van een schilderij wiskunde noemt heb je een fiks probleem iig.Star² schreef: ↑01-04-2018 13:52Ik wil hier wel over over napraten, want daar reageren ga ik maar niet doen
zondag 1 april 2018 om 13:58
De TO heeft veel te weinig zelfvertrouwen. Wat een geneuzel.Star² schreef: ↑01-04-2018 13:52Ik wil hier wel over over napraten, want daar reageren ga ik maar niet doen
zondag 1 april 2018 om 14:00
Heb dat filmpje niet gezien, maar ik vind het ook geen gejank. Ook op dit forum wordt er regelmatig neergekeken op alles lager dan hbo. Ik begrijp dat niet zo.Star² schreef: ↑01-04-2018 13:52Ik wil hier wel over over napraten, want daar reageren ga ik maar niet doen
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 1 april 2018 om 14:00
vrouwjagersma schreef: ↑01-04-2018 13:59Pieter Derks heeft een heel leuke column over haar. Zij haat toch ook dikke mensen?
Ja precies, ontzettend dom mokkel is het.
zondag 1 april 2018 om 14:01
Heel in het begin werd er heel vaak gezegd dat dit forum alleen voor hoger opgeleid was en dat laag niet welkom was.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:00Heb dat filmpje niet gezien, maar ik vind het ook geen gejank. Ook op dit forum wordt er regelmatig neergekeken op alles lager dan hbo. Ik begrijp dat niet zo.
zondag 1 april 2018 om 14:02
Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:00Heb dat filmpje niet gezien, maar ik vind het ook geen gejank. Ook op dit forum wordt er regelmatig neergekeken op alles lager dan hbo. Ik begrijp dat niet zo.
Ik vind het wel gejank, want het is maar een term. Laag, middel, hoog, whatever. Iemand anders schreef het daar al, dan wordt het veranderd naar praktisch opgeleid, maar dat verandert net als bij allochtoon / nieuwe Nederland geen bal natuurlijk.
En wat interesseert het mij nou dat Truus van het Viva forum vindt dat mijn hbo-opleiding geen studie is?
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 14:03
9.90% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 14:02
Aha ik dacht al waar ken ik haar van.vrouwjagersma schreef: ↑01-04-2018 13:59Pieter Derks heeft een heel leuke column over haar. Zij haat toch ook dikke mensen?
zondag 1 april 2018 om 14:03