Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
JollyRider schreef:
01-04-2018 12:58
Oh ik ook, maar ik kan toch makkelijk vijf of zes mensen benoemen die mij niet naar dit forum trekken. In tegendeel. Zolang ik er net zo makkelijk een tiental kan noemen waar ik echt een soort van online-vriendschapachtig-iets voor voel is dat geen enkel bezwaar. Maar die eerste vijf of zes mogen van mij liever vandaag dan morgen permanent verdwijnen. Zoals ik die laatste tien echt mis als ze te lang stil zijn.

Daar is dan toch de negeerfunctie voor uitgevonden? Zo gauw ik me ga ergeren aan een bepaalde forummer dan zet ik die onder de negeer en zie ik er niets meer van. Ergernis opgelost!
JollyRider schreef:
01-04-2018 13:00
Alleen het deel waar ik op reageerde! Ik ken de regels :)
Ja, ik zag dat je de korte samenvatting er niet aangeplakt had :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
RikM schreef:
01-04-2018 13:03
Daar is dan toch de negeerfunctie voor uitgevonden? Zo gauw ik me ga ergeren aan een bepaalde forummer dan zet ik die onder de negeer en zie ik er niets meer van. Ergernis opgelost!
Behalve de quotes 🙄
RikM schreef:
:) natuurlijk, ik lig er ook geen seconde wakker van hoor. Maar enige nuance op het idee dat wat ons bindt de liefde voor iedereen is, vond ik aan de orde
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Overigens is er nog een grote groep waar ik best van hou en waar ik me ook soms enorm aan kan irriteren.

Ja ja. Ergeren natuurlijk.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
Lees even hoe sommigen hier vrij directief schrijven dat je niet “mag” staffen of dat je minder kwetsend “moet” schrijven. Ik lees daarin weinig ruimte
Niemand hoeft een ander op te leggen wat hij of zij moet doen, daar ben ik het mee eens. Maar kwetsen om te kwetsen hoeft van mij echt niet. Ik zal er echt niet van wakker liggen, maar ik vind het soms wel sneu voor de TO.

Ik heb zelf ook al reacties van mezelf gewist, want ik kan soms vrij hard zijn. Soms kan dat nuttig zijn, soms is het gewoon een schop nageven.
Life is short. Eat dessert first.
JollyRider schreef:
Alleen het deel waar ik op reageerde! Ik ken de regels :)
Heb jij dat echt allemaal gelezen? Ik haakte na de eerste alinea's al af.
Neem voor het gemak aan dat mijn conclusie hetzelfde blijft.

Ik ben misschien niet zo geschikt voor een forum. In die zin dat ik af haak bij lange teksten en dat ik zelf vaker niet dan wel reageer op posts omdat ik niet zo goed ben in het formuleren van mijn mening op schrift.
No one should brave the underworld alone.
JollyRider schreef:
01-04-2018 13:04
:) natuurlijk, ik lig er ook geen seconde wakker van hoor. Maar enige nuance op het idee dat wat ons bindt de liefde voor iedereen is, vond ik aan de orde
Die laatste zin moest ik 3 keer lezen.
RikM schreef:

Je ergeren aan andere forummers is soms ook wel lekker :biggrin:
anoniem_360410 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 13:08
0.16% gewijzigd
JollyRider schreef:
01-04-2018 13:06
Overigens is er nog een grote groep waar ik best van hou en waar ik me ook soms enorm aan kan irriteren.

Ja ja. Ergeren natuurlijk.
:-D
No one should brave the underworld alone.
-Hades- schreef:

Ik ben misschien niet zo geschikt voor een forum. In die zin dat ik af haak bij lange teksten en dat ik zelf vaker niet dan wel reageer op posts omdat ik niet zo goed ben in het formuleren van mijn mening op schrift.
Dat heb ik ook, ik ben daar zo slecht in.
doornroosje9 schreef:
Niemand hoeft een ander op te leggen wat hij of zij moet doen, daar ben ik het mee eens. Maar kwetsen om te kwetsen hoeft van mij echt niet. Ik zal er echt niet van wakker liggen, maar ik vind het soms wel sneu voor de TO.

Ik heb zelf ook al reacties van mezelf gewist, want ik kan soms vrij hard zijn. Soms kan dat nuttig zijn, soms is het gewoon een schop nageven.

:-o :nope:
Head schreef:
01-04-2018 13:07
Ik zou echt niemand onder de negeer kunnen zetten. :proud:

Te nieuwsgierig ook trouwens.
ik heb juist door dit forum geleerd om dingen beter te formuleren, omdat je op de kleinste dingetjes een hele discussie kunt krijgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
doornroosje9 schreef:
01-04-2018 13:09
Ik zou echt niemand onder de negeer kunnen zetten. :proud:

Te nieuwsgierig ook trouwens.
Nou een of twee heb ik er wel onder, en anderen negeer ik zo wel. Maar dan ben ik ook wel weer nieuwsgierig ja, haha.
Head schreef:
01-04-2018 13:07

Ja, en daarom hebben we dus zelf de keuze wie we negeren. Dat werkt veel beter dan mensen een ban proberen aan te smeren.
doornroosje9 schreef:

Snap ik, maar als iemand wel graag wil kwetsen dan mag dat zolang de mods het goed vinden. Normen zijn persoonlijk. (Zo vind ik vanalles van jou, maar hard? Totaal niet)
(Dead Kennedys)
RikM schreef:
01-04-2018 13:11
Ja, en daarom hebben we dus zelf de keuze wie we negeren. Dat werkt veel beter dan mensen een ban proberen aan te smeren.
Bannen worden hier te snel gegeven, en ook nog eens zonder de context erbij te pakken. Vind dat vaak kinderachtig. Terwijl er zoveel haat en smerigheid blijft staan. Daarom heb ik wel de hele actueel pijler onder de negeer, dat vind ik veel te ver gaan.
Troeteltje schreef:
Jolly, dat kan. Ook ik zou sommigen niet missen. Echter ze verstieren mijn pret blijkbaar niet. Goed teken.
Idem. Ik vind het juist wel leuk die tegenstellingen.
-Hades- schreef:

Ja hoor, ik vond het wel een fascinerend verhaal. Een deurmat die tot in detail haar deurmatheid beschrijft en dan vraagt hoe ze een betere deurmat kan zijn. Echt, fascinerend
(Dead Kennedys)
RikM schreef:
01-04-2018 13:11
Yup, kan ook zonder negeerknop. :) Staffen en bannen vind ik flauw en kinderachtig.
enn wijzigde dit bericht op 01-04-2018 13:17
0.36% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
yasmijn schreef:
Die laatste zin moest ik 3 keer lezen.
:) ik vrees dat ik op dit forum nog serieus mijn best doe leesbaar te formuleren.

Als kind was ik groot fan van Oeroeboeroe. Wel zo tamelijk!
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
01-04-2018 12:43
Vrij weinig. Maar ik bedoelde het als grapje. In de tien jaar ofzo, of twintig weet ik het, dat ik hier kom ben ik minder emotioneel geworden. En reageren mensen vijandiger op me, en dat compenseert weer mooi.

Ik ben wie ik ben, en ik reageer zoals ik reageer. Wil ik straffen, dan staf ik. Wil ik empatisch doen, dan doe ik empatisch. Wil ik zeiken, dan zeik ik.

En geen Yasmijn, Moiren, Red Bull of Ana_Isabel dicteert mij dat het anders moet. Ongeacht wie ik wel of niet mag, hooguit kan ik melden dat ik niet dol ben op mensen die denken dat ze in de positie zijn anderen te vertellen hoe ze zich moeten gedragen. Leuk of niet, ALLEEN de mods zijn op dit forum in die positie, dus de enige manier om een ander naar jou (in het algemeen) te laten buigen is door te staffen.

De arrogantie waarmee sommigen hier anderen gedragsregels proberen op te leggen wekt, zoals gezegd, vooral geamuseerdheid bij me op.
Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om jou te vertellen dat het anders moet toch?
RikM schreef:
Ik heb eigenlijk nooit een gevoel van ergernis, althans niet langer dan om een paar berichten en dan is het weer klaar.
Ik snap die eindeloze vetes en haat dan ook nooit. Misschien ben ik te arrogant om te onthouden wie wat zei of welke ava heeft.
JollyRider schreef:
Lees even hoe sommigen hier vrij directief schrijven dat je niet “mag” staffen of dat je minder kwetsend “moet” schrijven. Ik lees daarin weinig ruimte
Ik ben het met bijna alles wat jij hier de afgelopen posts geschreven heb eens.
Behalve dat je elkaar op het forum niet aan zou moeten kunnen spreken. Wat mij betreft zou dat juist veel meer moeten kunnen. En niet iedereen zal zich aanpassen, maar het zou fijn zijn als er meer over geschreven zou kunnen worden zonder dat je de grote kans loopt dat je een ban krijgt wegens op de man.
De reden dat ik Redbulletje benoemde was dat ze hier reageerde, dus dat er sprake is van een soort van gesprek. Ik heb haar trouwens nooit gestaft en ook niet de wens om dat te doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat zij een persoon is die bij sommigen geen enkel krediet meer heeft en die daardoor sneller stafjes zal krijgen.
Op actueel kan ik soms echt blij worden als een (in mijn ogen) aal die het bijzonde talent heeft op bijna altijd óp en zelden over het randje post eens echt over de rand gaat en hij/zij eindelijk op woorden in plaats van op strekking aangesproken kan worden. Dan staf ik. Met plezier. En zelden stiekem hoor, ik meld het eigenlijk alleen niet als ik diegene werkelijk de openbare reactie niet waard vind. Let op: ík en vínd. Geen absolute waarheid. Ik laat het graag over aan de mods om te beoordelen en zeur wel als ik vind dat ze het fout doen.

Ik vind het wel jammer om te merken dat er een loepjesstaffer is. Het parfum van Moi is vast heel lekker of juist heel vies, maar die krijgt onevenredig veel bannen voor futiliteiten die gezocht zijn door haar fanclub. Door dat soort stafeffecten ben ik wel voor openbaar staffen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven