Samenwonen... maar een kat

01-04-2018 09:48 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, sinds iedereen maar commentaar zit te leveren dat ik zit te zeiken heb ik proberen het bericht wat aan te passen zodat het hopelijk wat duidelijker en minder zeikerig lijkt.

Het beestje zelf is echt een lieverd! Alleen wat de/een kat met zich mee brengt heb ik wat moeite mee. En mijn vriend is echt schoon! Maakt elke week meerdere keren schoon en het ruikt er lekker fris en hij is zelf een beetje metroseksueel ;), alleen de haren (die hij trouwens zelf ook vervelend vind maar dus geen idee heeft hoe dat nu goed te vermijden. Hij stofzuigt vaak en heeft van die kleefrollers maar mag dus niet overal baten).

En ik bedoel ook niet dat er zakken met haren rondvliegen, maar genoeg om op te vallen. Sorry hoor, mag ik misschien ook iets vervelends vinden?

Het ging er dus om dat mijn vriend steeds een beetje zit te hinten naar samenwonen. Nog niet echt daadwerkelijk gezegd maar meer dingen van "toen ik nog [met m'n ex] samenwoonde kon ik veel sparen" "als je met z'n tweeën woont is alles wat makkelijker" "ik vind het helemaal niet leuk dat je [na het weekend] weer naar huis gaat". En dan kijkt hij er wat hoopvol bij.

Ik zou echt in een oogwenk bij hem intrekken, maar er is één 'probleem', hij heeft een kat, iets van 7 jaar heeft hij hem al. Nu vind ik dieren in huis dus helemaal niks. Ik heb vroeger dieren gehad als hamsters, vogels en vissen, maar dus niks wat los rondloopt zeg maar.

Ik vind het echt niks dat er haren ronddwarrelen (zelfs handdoekken, heb ik al gevraagd hoe dat kan maar vriend heeft geen idee maar hij droogt ze aan een droogrek dus misschien is dat de reden???), dus als ik gedoucht heb en ik droog me af dan vind ik het niet zo fris als er kattenhaartjes op me kleven. Ook loopt dat dier dus gewoon overal op (bed, aanrecht, eettafel) en dat dier verliest dan ook allemaal haren waardoor ik soms gewoon haren vind in mijn eten of drinken🤢 Of heb ook wel eens een paar keer kattenharen bij mn vagina teruggevonden na de sex omdat dat dier dus bij hem in bed had gelegen. Nu is hij wel overstag gegaan dat de deur van de slaapkamer dicht blijft als ik blijf slapen, en hij verschoont sowieso het bed als ik kom.

Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.

Ook als ik vraag of hij eens een keer bij mij komt slapen of dat we een weekendje weg zullen gaan, is het gelijk van "ja maar m'n kat, die kan ik niet alleen laten". (en vrienden wil hij niet steeds vragen om dat dier eten te geven).

Hij zit maar te zaniken dat hij (nog) geen baby wil want dan kan hij niet "zomaar ineens een weekendje weg naar [vul land maar in] met vrienden" (wat hij nu dus wel af en toe doet). Prima dat hij dat doet, maar als ik dus vraag om 1! nacht bij mij te slapen, is het hek van de dam want er is wel een kat hebben waar ineens voor gezorgd moet worden!

Maar dat kan dus ineens wel als hij een weekendje naar het buitenland gaat met vrienden . (ik snap dat een kat en baby niet hetzelfde zijn, maar gaat beetje ter vergelijking)

Mijn vriend weet dat ik dus niet van de kat hou (dit vanaf het begin van de relatie al duidelijk gemaakt, dus voor hem is het geen nieuwigheid). En het is echt lief van hem dat hij probeert die kat ook zoveel mogelijk uit mijn buurt te houden/zorgen dat hij niet op me loopt, maar tegelijkertijd snapt hij echt niet waarom ik me er zo over opwind en zegt dat hij er niks aan kan doen dat dat beest haar heeft (hij probeert veel te stofzuigen en doet nu steeds vaker even een doekje over de tafels en aanrecht, maar hij zegt ook dat het weinig uitmaakt en er soms gewoon niet tegen te vegen valt).

Onze relatie gaat echt super, maar over de kat is dan ook de meeste onenigheid over in onze relatie en dat is doodzonde. Ik wil mijn vriend niet kwijt en zou graag samenwonen, maar ik weet wel dat ik écht niet 24/7 met een kat in één huis wil leven. En ik weet van vrienden dat je je toch hechten aan een dier, dus ik snap heus wel dat die kat heus niet zo 1, 2, 3 wordt weggedaan en ik ben nou ookweer niet zo'n hater dat ik hem ooit voor die keuze zou stellen!

Heeft iemand dit al eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Want ik ben een beetje in dilemma wat te doen. En aan antwoorden van 'kat accepteren' heb ik dus niks want dat kan ik dus niet doen.
anoniem_359661 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:07
21.49% gewijzigd
Bblientje schreef:
02-04-2018 10:42
Je maakt To voor van alles uit maar erg symphatiek naar je medemens vind ik jou bepaald niet. Alles voor je diertjes maar een beetje begrip voor mensen die niet idolaat zijn van katten zit er vaak niet in bij figuren zoals jij.
Zoals altijd lopen de gemoederen weer hoog op als het over de huisdiertjes gaat en is enige nuance ver te zoeken.
Het vogeltje is overigens allang gevlogen en nogsteeds zitten een aantal schuimbekkend achter hun computer To de grond in te stampen.
Bijzonder!
Ik pas mijn bericht perfect aan aan bovenstaande post. Als zij zo respectloos mag doen, moet zij ook geen lieve berichtjes verwachten die haar gelijk geven.

En dan zou je bijna iedereen in het topic moeten quoten, want bijna iedereen reageert zo.

Ik ben sympathiek en heb respect voor de medemens en niet iedereen heeft graag katten. Maar wat voor reacties verwacht je met topics zoals dit? Wat wil ze hiermee bereiken hier? Zij is zelf niet sympathiek voor de kat of haar vriend zijn gevoelens.
Ailuros schreef:
02-04-2018 10:54
Ik pas mijn bericht perfect aan aan bovenstaande post. Als zij zo respectloos mag doen, moet zij ook geen lieve berichtjes verwachten die haar gelijk geven.

En dan zou je bijna iedereen in het topic moeten quoten, want bijna iedereen reageert zo.

Ik ben sympathiek en heb respect voor de medemens en niet iedereen heeft graag katten. Maar wat voor reacties verwacht je met topics zoals dit? Wat wil ze hiermee bereiken hier? Zij is zelf niet sympathiek voor de kat of haar vriend zijn gevoelens.
Wat vind je er dan precies respectloos aan? Ik lees dat To de kat lief vind maar er moeite mee heeft overal kattenharen te vinden. Mag ze het niet vervelend vinden als de kattenharen tot in haar vagijn opduiken?
Iemand die echt kwaad in de zin heeft opent naar mijn idee hier geen topic over dat zegt mij dat To openstaat voor andere ideeen en meningen.
Iemand die haatdragend en naar is had de kat wat aangedaan of vriend voor de keuze gesteld: je kat weg of ik.
Projecteer misschien iets wat jijzelf hebt meegemaakt op To?
Want ik vind jouw en de reacties van velen anderen hier erg emotioneel en overtrokken.
Heb niet alle antwoorden gelezen. Maar hier komt de kat niet op slaapkamer, badkamer en washok. En ik stofzuig elke dag. Haren is het enige nadeel van een kat maar dat weegt niet op tegen alle plezier dat je met zo’n beestje hebt!
Bblientje schreef:
02-04-2018 11:16
Wat vind je er dan precies respectloos aan? Ik lees dat To de kat lief vind maar er moeite mee heeft overal kattenharen te vinden. Mag ze het niet vervelend vinden als de kattenharen tot in haar vagijn opduiken?
Iemand die echt kwaad in de zin heeft opent naar mijn idee hier geen topic over dat zegt mij dat To openstaat voor andere ideeen en meningen.
Iemand die haatdragend en naar is had de kat wat aangedaan of vriend voor de keuze gesteld: je kat weg of ik.
Projecteer misschien iets wat jijzelf hebt meegemaakt op To?
Want ik vind jouw en de reacties van velen anderen hier erg emotioneel en overtrokken.
Ik ben het hier deels mee eens. Maar hoe de TO praat over de kat staat bijna gelijk aan vriend een keuze stellen. Ze ergert zich er zo aan dat vriend zich wel gedwongen voelt een keuze te maken. Of ze moet dit heel anders uiten naar vriend.
Perzina schreef:
02-04-2018 09:48
Gekocht voor €5 op Itunes via Apple TV.
Dankje heb hem inmiddels ook ;)
Veel kijkplezier :)
Mijn favoriete hoofdrolspeler is Psikopat oftewel The Psycho :proud:
Calamitycat schreef:
02-04-2018 18:30
Veel kijkplezier :)
Mijn favoriete hoofdrolspeler is Psikopat oftewel The Psycho :proud:

Haha! Wij vonden The Gentlemen geweldig!!! Mijn vriend zei: die kat is zeer intelligent, die snapt waar hij vrienden moet maken :-D
Ben pas bij die visser die dankzij een kat een portemonnee vond, vind het nu al mooi en leuk !
Ailuros schreef:
01-04-2018 23:45
Wat ben jij een zeur en haatdragend mens zeg. Overdrijf anders. Mijn kat slaapt elke nacht op mn kamer en ik heb nog nooit haren op of 'in' me gehad hoor (slaapt wel op een krabpaal en niet in bed maar 's morgens komt ze even bij me liggen).

Als ik ooit een partner had als jij die de kat niet accepteert dan kon die lekker oprotten. Zo liet ik niet over mijn snoezel spreken. En hoe je de kat meermaals 'dat dier' noemt, walgelijk. Ik vind het sneu voor je dat je de liefde van 'zo'n dier' nog nooit gevoeld of mogen ervaren hebt.
Nou, nou, nou jij bent anders ook niet het toonbeeld van vriendelijkheid. En overdrijven kun je ook goed.
Ik hou ook niet van katten. Vind kattenbakken altijd zo vies en stinken. Ik hou wel van honden, dus weet goed hoeveel liefde je voor een beestje kunt voelen.
Maar veel honden verliezen haren en je maakt mij niet wijs dat jouw kat geen haren verliest. Ik vind het altijd vervelend als ik bij mijn ouders geweest ben, dat ik haren op mijn kleding heb, terwijl ik wel gek ben op die hond en mijn ouders vaak stofzuigen en schoonmaken.

En ik ken ook mensen die het dekentje van hun kat/hond uitwassen en als je daarna de handdoeken wast, dan zitten er dus wel haren op je schone handdoeken. Dus het kan makkelijk. Je komt ze overal tegen.
Perzina schreef:
02-04-2018 18:51
Haha! Wij vonden The Gentlemen geweldig!!! Mijn vriend zei: die kat is zeer intelligent, die snapt waar hij vrienden moet maken :-D
:biggrin: the purrrrrfect Gentleman, he is a cat with manners :flirting: Ook geweldig inderdaad!
Eigenlijk vond ik ze allemaal even lief en leuk :$
Ik vind de reacties naar to ook niet zo aardig.
Ze vraagt naar gelijksoortige ervaringen. Ik heb er zo eentje.
Ik had een vriend met een hond. En die nam die ook mee naar mij toe als hij kwam. Dat heb je bij een hond natuurlijk. Dat vond ik helemaal niet erg. Ik heb zelf ook een hond, en die 2 deden t heel leuk samen. We hebben er veel lol mee gehad.
Maar...er zat een grote maar aan.
Zijn hond werd opgevoed als mens. En mocht álles.
Mijn hond leeft als dier, dus pootjes op de grond. Niet op de bank. Niet schooien. Niks van tafel. Slapen op z'n eigen plek. En niet onnodig blaffen. (En tóch heeft ie n heel leuk leven😜)
Zijn hond mocht op de bank, snoepte en at alles met z'n baas (mijn ex) mee, dronk uit z'n koffiekom, rende over de bankstellen heen, groef met z'n nagels een holletje in de bank om te slapen, ging bovenop je liggen of probeerde je opzij te duwen, mocht snachts mee naar de slaapkamer en in bed, de drinkensbak op de slaapkamer (stel dat ie snachts dorst krijgt!)
En hij zeurde en blafte overal om. Zelfs tijdens bezoek en gesprekken tussen ons, ging de hond ernaast zitten loeien. Ze trok kleedjes en speelgoed uit elkaar, één grote puinzooi.
Bij mij in huis dus ook, en met 2 maten meten bij 2 honden gaat niet. Dus mijn hond snapte er ook niks meer van. Als ik mijn regels hanteerde, ging mijn ex er dwars doorheen: aahh zieluuggg...
Ik noemde de hond de prinses op de erwt.
Het is nooit tot samenwonen gekomen zal je begrijpen.
chrystal wijzigde dit bericht op 05-04-2018 10:46
Reden: Typfout
0.07% gewijzigd
TO wat ben jij een enorm negatieve huisdierenhater zeg. Jouw vriend en kat hebben er vooral baat bij dat je hen gewoon lekker laat gaan. Zoek een nieuwe vriend zonder kat en laat deze met rust. Je klinkt echt enorm obsessief om alles en iedereen naar jouw hand te zetten, bah, verdwijn uit hun leven alsjeblieft.
Chrystal schreef:
05-04-2018 10:45
Ik vind de reacties naar to ook niet zo aardig.
Ze vraagt naar gelijksoortige ervaringen. Ik heb er zo eentje.
Ik had een vriend met een hond. En die nam die ook mee naar mij toe als hij kwam. Dat heb je bij een hond natuurlijk. Dat vond ik helemaal niet erg. Ik heb zelf ook een hond, en die 2 deden t heel leuk samen. We hebben er veel lol mee gehad.
Maar...er zat een grote maar aan.
Zijn hond werd opgevoed als mens. En mocht álles.
Mijn hond leeft als dier, dus pootjes op de grond. Niet op de bank. Niet schooien. Niks van tafel. Slapen op z'n eigen plek. En niet onnodig blaffen. (En tóch heeft ie n heel leuk leven😜)
Zijn hond mocht op de bank, snoepte en at alles met z'n baas (mijn ex) mee, dronk uit z'n koffiekom, rende over de bankstellen heen, groef met z'n nagels een holletje in de bank om te slapen, ging bovenop je liggen of probeerde je opzij te duwen, mocht snachts mee naar de slaapkamer en in bed, de drinkensbak op de slaapkamer (stel dat ie snachts dorst krijgt!)
En hij zeurde en blafte overal om. Zelfs tijdens bezoek en gesprekken tussen ons, ging de hond ernaast zitten loeien. Ze trok kleedjes en speelgoed uit elkaar, één grote puinzooi.
Bij mij in huis dus ook, en met 2 maten meten bij 2 honden gaat niet. Dus mijn hond snapte er ook niks meer van. Als ik mijn regels hanteerde, ging mijn ex er dwars doorheen: aahh zieluuggg...
Ik noemde de hond de prinses op de erwt.
Het is nooit tot samenwonen gekomen zal je begrijpen.
Het probleem is niet de hond maar het baasje dus jouw (ex) vriend.

Een kat is een heel ander dier dan een hond. En verharen blijven zij bepaalde periodes van het haar gewoon doen hoeveel regels je ook oplegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sjonge wat een reacties. Ik snap je volkomen to, poes vriend is 'gelukkig' bijna 20. Zit 'm toch vooral in de hygiëne waar hij ook niks aan wil veranderen (te weinig stofzuigen, poezen dekens wassen in de reguliere was, poes op bed, poes op tafel, poes overal), prima, samenwonen zal pas gebeuren als 't beest dood is. Wellicht goede afspraken maken voor 't samenwonen, sowieso al zijn handdoeken wegdoen ;) beestje alleen in de woonkamer bijvoorbeeld. Kattenluik nemen en in de nacht in de schuur. Dat soort dingen. Maar goed, ik zou dan wel samen een nieuw huis betrekken en niet bij hem en zijn poes intrekken.
Tjonge wat een gehaat op TO. Je mag hier ook niets negatiefs over katten zeggen want oei oei oei. Bij iedereen staan de nekharen overeind en lijkt ineens erg veel op hun lievelingsbeest. Kattig gedoe.

Ik moet ook niets van katten (en andere beesten) hebben. Dan ben je niet direct een slecht mens. Ik heb zelf zo mijn eigen impopulaire ideeën en theorieën over mensen die (veel) huisdieren hebben.

Mannen met katten en honden op Tinder swipe ik dan ook resoluut naar links. Maar ja, als je er toch één treft zoals TO, die je leuk vindt...en die ook een kat heeft.... Gewoon duidelijk maken: samenwonen zit er niet in zolang er een kat woont. En dan mag hij bedenken wat belangrijker is. Iemand die een kat boven mij stelt hoef ik sowieso niet. Dus TO. Voet bij stuk houden. En anders op zoek naar een ander.
hoezoos schreef:
09-04-2018 01:24
TO wat ben jij een enorm negatieve huisdierenhater zeg. Jouw vriend en kat hebben er vooral baat bij dat je hen gewoon lekker laat gaan. Zoek een nieuwe vriend zonder kat en laat deze met rust. Je klinkt echt enorm obsessief om alles en iedereen naar jouw hand te zetten, bah, verdwijn uit hun leven alsjeblieft.
:rofl: echt als ik je zo op straat zou horen praten en je zegt hetzelfde als wat daar staat zou ik me afvragen waar je begeleider is en of je op tijd je medicatie hebt gehad!
MiniMe3 schreef:
09-04-2018 10:21
Tjonge wat een gehaat op TO. Je mag hier ook niets negatiefs over katten zeggen want oei oei oei. Bij iedereen staan de nekharen overeind en lijkt ineens erg veel op hun lievelingsbeest. Kattig gedoe.

Ik moet ook niets van katten (en andere beesten) hebben. Dan ben je niet direct een slecht mens. Ik heb zelf zo mijn eigen impopulaire ideeën en theorieën over mensen die (veel) huisdieren hebben.

Mannen met katten en honden op Tinder swipe ik dan ook resoluut naar links. Maar ja, als je er toch één treft zoals TO, die je leuk vindt...en die ook een kat heeft.... Gewoon duidelijk maken: samenwonen zit er niet in zolang er een kat woont. En dan mag hij bedenken wat belangrijker is. Iemand die een kat boven mij stelt hoef ik sowieso niet. Dus TO. Voet bij stuk houden. En anders op zoek naar een ander.
Wat een rare reactie. Natuurlijk mag je een hekel hebben aan katten. Prima hoor. Je moet alleen niet verwachten van iemand die wél een liefhebber is dat een al bestaand huisdier zomaar gedumpt wordt.

Dus simpel: A. neem een schoonmaker en zeur niet zo. Of B. ga niet samenwonen en/of zoek een andere relatie.

Meer smaken zijn er niet. Iemands vragen om zijn huisdier weg te doen is inderdaad de snelste weg om single te worden. Dus dan kom je vanzelf bij optie B en is het ook opgelost.
MiniMe3 schreef:
09-04-2018 10:21

Dit helemaal! Ik zou echt nooit intrekken bij mijn vriend in zo'n situatie. Ik zou niet eens een weekend blijven slapen. Jakkes.

Wanneer gaan dierenliefhebbers eens begrijpen dat er mensen zijn die dieren echt vies vinden?? Dat maakt van ons geen slechte mensen.

Het grote probleem is dat een dierenbaasje zijn eigen dier uiteraard niet vies vindt en dus die dieren aanraakt, streelt, knuffelt... om daarna verder te gaan met eten maken, dingen vastnemen in huis of zijn partner willen aanraken. Voor iemand als ik is dat gewoon gruwel. Sorry!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
MrsNiceGuy schreef:
09-04-2018 11:13
Dit helemaal! Ik zou echt nooit intrekken bij mijn vriend in zo'n situatie. Ik zou niet eens een weekend blijven slapen. Jakkes.

Wanneer gaan dierenliefhebbers eens begrijpen dat er mensen zijn die dieren echt vies vinden?? Dat maakt van ons geen slechte mensen.

Het grote probleem is dat een dierenbaasje zijn eigen dier uiteraard niet vies vindt en dus die dieren aanraakt, streelt, knuffelt... om daarna verder te gaan met eten maken, dingen vastnemen in huis of zijn partner willen aanraken. Voor iemand als ik is dat gewoon gruwel. Sorry!

Je past dan gewoon niet bij elkaar. Kies een andere partner.

Ik zou dat ook doen als ik een huisdier hebt en er komt iemand die het huisdier haat en wil dat het wegmoet als bewijs van de liefde.
Een relatie gaat alleen goed als je over dit soort dingen hetzelfde denkt. En je moet geen relatie willen in zo'n geval. Uberhaupt is per se een relatie willen niet zaligmakend.

Persoonlijk vind ik iemand die echt wil dat ik een huisdier weg ga doen niet zo fijn persoon.
MrsNiceGuy schreef:
09-04-2018 11:13

Nee, je snapt het zelf niet helemaal. Het is 100% prima om niet van dieren te houden, ze vies te vinden, er niet mee in 1 huis te willen wonen. Echt helemaal oké en nee, dat maakt je geen slecht mens. Ieder zijn voorkeur.

Wat níet prima is om te verwachten dat iemand zijn huisdier waar hij/zij van houdt en al jaren heeft dumpt omdat jij het toevallig vies vindt. Dat maakt je wél een harteloos en weinig invoelend mens.

(Je ih algemeen, ik zeg niet dat jij dat verwacht, maar er zijn overduidelijk mensen die dat wel verwachten).
MaryCrawley schreef:
09-04-2018 11:04
Wat een rare reactie. Natuurlijk mag je een hekel hebben aan katten. Prima hoor. Je moet alleen niet verwachten van iemand die wél een liefhebber is dat een al bestaand huisdier zomaar gedumpt wordt.

Dus simpel: A. neem een schoonmaker en zeur niet zo. Of B. ga niet samenwonen en/of zoek een andere relatie.

Meer smaken zijn er niet. Iemands vragen om zijn huisdier weg te doen is inderdaad de snelste weg om single te worden. Dus dan kom je vanzelf bij optie B en is het ook opgelost.
Ik zou dat niet verwachten. Ik zou hem voor de keuze stellen. Samenwonen met een kat of hond is voor mij gewoon geen optie. Dan mag hij zelf kiezen. Of anders kies ik.
MiniMe3 schreef:
09-04-2018 11:25
Ik zou dat niet verwachten. Ik zou hem voor de keuze stellen. Samenwonen met een kat of hond is voor mij gewoon geen optie. Dan mag hij zelf kiezen. Of anders kies ik.
Tja, eigenlijk verwacht je het dus wel. Het feit dat iemand mij voor die keuze zou willen stellen zou meteen einde relatie zijn. En nee, dat is dan dus niet omdat je geen dierenliefhebber bent of omdat ik een huisdier boven mijn relatie stel. Maar wel omdat je ultimatums eist mbt hele belangrijke zaken in mijn leven.
Bblientje schreef:
01-04-2018 11:42
Het valt mij vaker op dat kattenliefhebbers nogal eens viezige types zijn die het huishouden maar een beetje laten verslonzen.
Draagt je vriend ook zo een typische kattenlucht met zich mee?
Ik vind dat toch zo verschrikkelijk.
Dat gaat hier gelukkig niet op :)
Hier ook een mooie en lieve kat, maar hier wordt om de dag of iedere dag de stofzuiger door het huis gehaald. Het is hier schoon en netjes, daar waken we voor. Ik hou van orde en netheid en ben geen type om in het vuil te leven. De kattenbak ruik je ook niet (dat zeggen zelfs mijn ouders, die geen huisdieren hebben) want die wordt zeer regelmatig verschoond en krijgt dan ook iedere keer een sopje.

Typische kattenlucht herken ik ook niet, ik douche minimaal 1x per dag.
De kat mag niet op de salontafel en het aanrecht. Dat doet hij ook niet. Op bed mag hij wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit handdoeken met kattenharen heb gehad.

Goed, nu on topic: ik vind het de vriend van TO sieren dat hij de kat niet zomaar de deur uitdoet en zich houdt aan de commitment die hij is aangegaan. Maar ik snap ook dat niet iedereen van dieren in huis houdt, dus misschien gewoon geen goede match.
Ik ben een hondenhater en zou dus nooit een relatie aangaan met een hond. Of iemand met slangen ect.

Zou nooit eisen dat iemand een hond/kat of slang weggaat doen omdat ik ze niet leuk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven