Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
vrijdag 6 april 2018 om 10:21
Doe het al maaanden, nooit ziek, dus geloof dat het wel mag.Razzmatazz schreef: ↑06-04-2018 10:18Waarom rauwe eidooiers? mag dat wel op die leeftijd?
Mijn kinderen (zijn 7 en 5) eten af en toe rauwe eidooiers, maar in de tiramisu of mayonnaise, nooit zomaar (lijkt me best goor eerlijk gezegd)
Wij eten warm tussen de middag (woon in het buitenland), vind ik prettig, want mijn kinderen eten 's middags beter als 's avonds.
als we een dagje weg gaan, smeer ik boterhammen voor tussen de middag (of gaan we naar een restaurant)

vrijdag 6 april 2018 om 10:22
Waarom kies je voor dit eetpatroon?
En wat hoop je hier voor reacties te krijgen?

Dit is gewoon zielig.
Nee door het warme eten!
vrijdag 6 april 2018 om 10:23
Natuurlijk weet ik dat, ik weet ook dat het niet normaal is, maar ik vroeg me af of er medeforummers zijn die het ook doen.LaFleurNoire schreef: ↑06-04-2018 10:19Was je van plan om eens lekker controversieel te doen? Je weet uiteraard dat iedereen gaat aanslaan op die rauwe eidooiers.
Dus : hoe raar ben ik eigenlijk?

Jij zal dit wel een soort maffia vinden, maar hierbij toch even het advies van het Voedingscentrum: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyc ... nella.aspx
vrijdag 6 april 2018 om 10:24
Maar hoe bereidt je die rauwe eidooiers dan? Lepelt je kindje dat zo naar binnen dan? of zit het in een shake ofzo? 4 eieren (ook al zijn ze rauw), vind ik wel heel veel op die leeftijd, vooral als je ook nog vlees geeft.
Zou je willen vertellen waarom je dat aan je kindje geeft, ben ik wel beniewd naar.
Mijn 5 jarige vindt slakken bv. lekker, dat is ook "anders" (maar die zijn niet rauw LOL)
Zou je willen vertellen waarom je dat aan je kindje geeft, ben ik wel beniewd naar.
Mijn 5 jarige vindt slakken bv. lekker, dat is ook "anders" (maar die zijn niet rauw LOL)
Heb erop gereageerd hoor, ze eet die gemixt met banaan.Lucifermiauww schreef: ↑06-04-2018 10:21Grappig dat je niet reageert op de rauwe eidooiers vragen.
![]()
Ik vind het een brijant topic. Nu al.

Héél héél raar.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:23Natuurlijk weet ik dat, ik weet ook dat het niet normaal is, maar ik vroeg me af of er medeforummers zijn die het ook doen.

Wil je dat in een percentage uitgedrukt hebben?Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:23Natuurlijk weet ik dat, ik weet ook dat het niet normaal is, maar ik vroeg me af of er medeforummers zijn die het ook doen.
Je weet zelf al dat het niet normaal is. Wat boeit het dan wat het halve Vivaforum ervan vindt?

vrijdag 6 april 2018 om 10:25
Ik stel de vraag andersom: wat is er niet voedzaam aan een avocado en wel aan brood? Kind groeit goed, dus waarom zou het niet voedzaam zijn?SallySpectra schreef: ↑06-04-2018 10:21Je bent tegen brood?
Lekker tegendraads hoor.
Maar geef dan op zijn minst een even voedzaam alternatief. Je hongert je kind uit.

Gelijk qua wat?Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:23Ja.. Ik snap niet waarom dat raar, is dat eet ze dan ipv 2 boterhammen, staat wel ongeveer gelijk lijkt me.
Heb je wel enig idee waar je mee bezig bent?
Jep!

vrijdag 6 april 2018 om 10:26
Zoals alle normale mensen gebruiken wij gewoon boter of olie om eten te bereidenDriewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:21Is inderdaad niet super afwijkend, doe je dan wel boter door het eten of op het brood? Hoeveel?

De boterhammen op school zijn trouwens rijkelijk belegd met boter. Thuis wil hij liever kruidenkaas. Prima. En hij smeert ze zelf en likt het daarna van zijn brood af

Waarom zou je je kind een dieet voorzetten terwijl het gewoon gezond is??
Dat je kind nooit ziek is wil niet zeggen dat het eten dat hij krijgt gezond is natuurlijk.
Arme kind.
Je weet dat eidooiers erg slecht zijn voor je? En 20 gram roomboter door je eten ook niets toevoegt. Geeft je kind toch gewoon brood met boter.
Het lijkt wel alsof je het extreem goed wil doen of zo en daar extreem in door schiet.
Ik hoop dat je weer met beide benen op de aarde komt en je kind gewoon normaal laat eten.
Dat je kind nooit ziek is wil niet zeggen dat het eten dat hij krijgt gezond is natuurlijk.
Arme kind.
Je weet dat eidooiers erg slecht zijn voor je? En 20 gram roomboter door je eten ook niets toevoegt. Geeft je kind toch gewoon brood met boter.
Het lijkt wel alsof je het extreem goed wil doen of zo en daar extreem in door schiet.
Ik hoop dat je weer met beide benen op de aarde komt en je kind gewoon normaal laat eten.

Ja later pas en gemixt stond er niet bij.
Ik vraag me af waarom je denkt dat rauwe eidooiers goed zijn voor dreumessen en zeker zoveel.
Dus ja je bent echt heel raar. Of doet het erom. Ik gok het laaste.

vrijdag 6 april 2018 om 10:27
Neem gewoon een boterham mee.Driewieler01 schreef: ↑06-04-2018 10:25Ik geloof dat het gezond is maar ik hoop medestanders te vinden, omdat het lastig is met dagjes weg. Dus op zoek naar tips ook