Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
MwTheelepel schreef:
09-04-2018 11:48
Ik hou er wel van als die mini Noren doorzetten, zoveel toewijding zie je niet vaak meer!

Maar weet je wat ook leuk is? Punniken! Probeer maar eens.
Punniken geeft toch minder plezier denk ik.
Beetje interactie is toch ook leuk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
hoppala schreef:
09-04-2018 11:18
Ondervoeding? waar baseer je dat op? 2 warme maaltijden en 3 tussendoortjes.
Lengte 92 cm, gewicht 13,5 Kilo.
Was een grap, omdat mensen mijn voeding te weinig vonden.
Mijne overigens met 20 maanden 86 cm en 13 kg
MrBurns schreef:
09-04-2018 11:31
Ben benieuwd hoe straks het traktatie trommeltje er op het basis onderwijs uit ziet

TO; je kind gaat nog een lang leven tegemoet waarin jij niet je alheersende opvattingen -over o.a. voeding- kan afdwingen.

Hij/zij gaat straks naar feestje of op speeldate en krijgt misschien limonade. Of popcorn. Of gepasteuriseerde melk. Of een witbolletje met choc pasta.

ben jij dan de hysterica die eerst een lijst me "no-go foods" aan alle ouders verstrekt?

Ik verzeker je dat je je kind daar op termijn geen plezier mee doet. Ook vrees ik dat , waar je nu een 20 maanden oud kind alles mak kan voeren, dat geheel anders is met een 13 jarig kind die na school een rondje langs de Mac maakt.

Je kind een gezonde basis meegeven is niks mis mee, maar dit klinkt erg beperkt, autoritair, benauwend en verre van 'gezond'verstand.
Traktaties mag ze van mij mee doen. De basis geef ik echter mee zoals ik dat wil en de realiteit voor school en dergelijke zie ik in.
Solomio schreef:
09-04-2018 11:59
Punniken geeft toch minder plezier denk ik.
Beetje interactie is toch ook leuk.

Daar heb je gelijk in, misschien moeten we een clubje beginnen. Gezellig punniken met biologisch ongewassen gerbil haar terwijl we een rauw ei opslurpen, klinkt gezellig en heel verantwoord ook.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
shisha schreef:
09-04-2018 10:00
Ik heb een tijdje rauwe melk gedronken en een paar vrienden en vriendinnen van mij ook.
We haalden de melk bij een kleine boerderij waar de koeien veel buiten liepen en hoofdzakelijk gras te eten kregen.
We zijn er nooit ziek van geworden.
Dit is een 'argumentatie' in het rijtje van: 'mijn opa rookte en werd 95, dus het zal wel meevallen met de risico's van roken'.

David Dunning
Driewieler01 schreef:
06-04-2018 10:25
Jep!
Kinderen en afwijkende voedingspatronen alleen maar in overleg met een arts en niet op eigen houtje.. DAt jij je kind denkt goed te voeden met een enorm afwijkend dieet zonder noodzaak zegt meer over jou als moeder en je ideeen dan dat het wat zegt over de reacties die je uit wil lokken..

Ik vind dat je niet wijs bent.. rauwe eieren geven aan je jonge kind.. ben je wel lekker ?

Idiote geneuzel/ideeën over die voeding van tegenwoordig.. Stel je voor dat je je kind gewoon normaal te eten geeft..
Lach me rot om jullie. Blijkbaar geen idee hoe voedzaam een rauwe eidooier is, daarom praten mensen over ijzer en zulks. Denk dat haar voorraden er beter aan toe zijn dan al jullie kids bi jelkaar
MwTheelepel schreef:
09-04-2018 12:05
Daar heb je gelijk in, misschien moeten we een clubje beginnen. Gezellig punniken met biologisch ongewassen gerbil haar terwijl we een rauw ei opslurpen, klinkt gezellig en heel verantwoord ook.
Ik vind het helemaal niet gezellig klinken.
Maar dat kan aan mij liggen.

David Dunning
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 12:07
Lach me rot om jullie. Blijkbaar geen idee hoe voedzaam een rauwe eidooier is, daarom praten mensen over ijzer en zulks. Denk dat haar voorraden er beter aan toe zijn dan al jullie kids bi jelkaar
De voedingswaarde van rauwe eidooier wordt niet ter duscussie gesteld.
Wel de risico's en de eenzijdigheid van de voeding die je je kind geeft.

David Dunning
Solomio schreef:
Ik vind het helemaal niet gezellig klinken.
Maar dat kan aan mij liggen.

Als we TO nou thuislaten, de eieren vervangen door rosé en die gerbils niet scheren. Kom je dan wel? :proud:

Leuk topic wel.
Solomio schreef:
09-04-2018 12:09
De voedingswaarde van rauwe eidooier wordt niet ter duscussie gesteld.
Wel de risico's en de eenzijdigheid van de voeding die je je kind geeft.
Eenzijdigheid is achterhaald. Beter een paar goede producten die compleet zijn dan variatie om bij elkaar te sprokkelen en vervolgens toch te mislukken.
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 12:04
Traktaties mag ze van mij mee doen. De basis geef ik echter mee zoals ik dat wil en de realiteit voor school en dergelijke zie ik in.

Nou dan krijg je toch nog iets mee van de realiteit, dat is meer dan ik gedacht had..
Driewieler01 schreef:
Ik heb mij een beetje ingelezen en volgens bepaalde websites zit zo'n beetje alles wat je nodig hebt in een eierdooier. Eigenlijk zouden we bijna op louter eieren moeten kunnen overleven (sommige dieren doen dat ook trouwens in het broedseizoen).
Driewieler01 schreef:

Haar voorraad cholesterol is in ieder geval hoger dan al onze kids bij elkaar. Maar of dat nou goed is? Misschien moet je dan nog even googelen.
MwTheelepel schreef:
09-04-2018 12:10
Als we TO nou thuislaten, de eieren vervangen door rosé en die gerbils niet scheren. Kom je dan wel? :proud:

Leuk topic wel.
Klinkt echt stukken beter.
Kunnen we het punniken ook schrappen?

David Dunning
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 12:10
Eenzijdigheid is achterhaald. Beter een paar goede producten die compleet zijn dan variatie om bij elkaar te sprokkelen en vervolgens toch te mislukken.
Geheel mee eens. Mijn kinderen krijgen alleen voedingssupplementen. Geheel afgepast.
Multivitaminepillen, vezeltabletten, calciumpoeder. Supergezond.

David Dunning
nerdopviva schreef:
09-04-2018 12:13
Haar voorraad cholesterol is in ieder geval hoger dan al onze kids bij elkaar. Maar of dat nou goed is? Misschien moet je dan nog even googelen.
Cholesterol is ook achterhaald.
Solomio schreef:
09-04-2018 12:17
Geheel mee eens. Mijn kinderen krijgen alleen voedingssupplementen. Geheel afgepast.
Multivitaminepillen, vezeltabletten, calciumpoeder. Supergezond.
Een natuurproduct vergelijken met chemische shit..
right
Driewieler01 schreef:
Heerlijk, alles achterhaald.

David Dunning
Sommige aannames dat rauw maar gezonder zou zijn en kort door de bocht vanalles beweren..pfff.

Je mag je kind best anders opvoeden, maar dit is wel veel risico. Ik hoop met heel mn hart dat je kindje niks oploopt. En al helemaal niet ondervoed raakt. Geen granen geven is nog tot daar aan toe, maar zorg dan dat ze meer aardappel etc binnenkrijgt. En jeetje die eidooiers.. dat is me een gruwel.

Mijn zoontje van 1.5, is 83 cm en 10 kilo. Hij zit al sinds vorig jaar augustus op dat gewicht. Lengte groeit wel. Kinderarts heeft niks kunnen vinden en vindt zn dieet goed:

O: 2-3 boterhammen met veelal pindakaas of vega boterhamworst (en boter eronder).
T: fruit en meestal iets van een nakd reep of een plak ontbijtkoek
L: 1-2 boterhammen met, jawel, meestal pindakaas want dat is favoriet. En wat tomaatjes of komkommer
T: iets lekkers (ijs van bananen, soms een koekje, banaantje, frambozen, waar hij zin in heeft.. soms ook meerdere dingen)
A: meestal volkoren pasta met tomatensaus. Daarnaast groente en wat vega vlees.
T: soja yoghurt of heel soms bakje ijs (vegan b&j bijv).

Qua drinken krijgt hij thee, water, havermelk of soms smoothie. En af en toe diksap (bij oma).
Wat vind je hier dan van driewieler? Want ik doe zo ongeveer alles wat niet 'mag' geloof ik.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 12:21
10.12% gewijzigd
Solomio schreef:
09-04-2018 12:15
Klinkt echt stukken beter.
Kunnen we het punniken ook schrappen?

Dat was wel mijn idee ja, als je het haar er niet eerst afscheert komen ze op den duur vast te zitten in je punnik poppetje en dat is zo een gedoe dus ik dacht dat maar helemaal te schrappen.
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 12:18
Een natuurproduct vergelijken met chemische shit..
right
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Naturalistische_dwaling

David Dunning
-jolijn- schreef:
09-04-2018 11:57
Hoe zat het ook al weer met kansberekening. Als 1 op de 3000 eieren besmet is met salmonella, en je eet 1460 rauwe eieren per jaar, heb je dan 0,000333 x 1460 = 48,67 % kans op een salmonellabesmetting binnen 1 jaar?
Nee, je moet dan gaan rekenen met de binomiale verdeling (de kans dat ze het niet krijgt is ook niet 0,999667x1460).

De juiste formule is (binomcdf(N,P,K)) N= 1460 P=0.000333 K=1
Ik kom uit op 38,5% kans dat ze salmonella krijgt binnen een jaar.
In twee jaar 62,2% kans op minimaal 1x Salmonella.

http://stattrek.com/online-calculator/binomial.aspx
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 12:28
Reden: Rekenfout
8.78% gewijzigd
MwTheelepel schreef:
09-04-2018 12:19
Dat was wel mijn idee ja, als je het haar er niet eerst afscheert komen ze op den duur vast te zitten in je punnik poppetje en dat is zo een gedoe dus ik dacht dat maar helemaal te schrappen.
Ik doe mee.

David Dunning
Driewieler01 schreef:
Tuurlijk, alles is achterhaald. Jij bent normaal, wij zijn gek en zijn degenen die onze kinderen slecht te eten geven.
Echt vrouw, je hebt geestelijke hulp nodig. Het arme kind.
Wat vind de vader er eigenlijk van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven