Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
S-Groot schreef:
09-04-2018 13:23
Ga je hulp zoeken TS?
Ja ik ga hulp zoeken. Ik denk in eerste instantie voor mezelf. En eventueel daarna relatietherapie. Maar alleen als ik weet wat ik zelf wil
Kersje33 schreef:
09-04-2018 12:32
De relatie tussen hen was in de eerste maanden alleen op emotioneel vlak. Later hadden ze ook seks. Dat het dus niet alleen om de seks draaide is mij duidelijk. Er kwam dus ook liefde bij kijken. En dat maakt dit ook nog moeilijker.
En nee ik ben niet meer hetzelfde lustobject als toen. Zij is een hele mooie vrouw, echt zijn type ook.
Op alle vlakken was zij zijn droomvrouw. Maar hij zegt niks meer voor haar te voelen. Hij wil mij
Ik denk eerder dat hij de gevolgen van uit elkaar gaan niet wil. Dat is wat anders dan jou willen.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 13:18
Ik denk ook niet dat hij het me ooit zelf zou vertellen. En hij zegt dat hij bepaalde dingen tegen haar zei om haar tevreden te stellen omdat hij bang was dat het allemaal uit zou komen. Maar ik weet niet of ik hem kan geloven. Hij zegt dat natuurlijk ook om zijn eigen hachje te redden.
Dat doet hij bij jou waarschijnlijk ook.
Wat afschuwelijk. Niet zomaar een ons met een vreemde, maar een vriendin, maandenlang en dan ook nog eens in je eigen huis/bed.
Ik zou eerst willen verhuizen en een nieuw bed. En dan kijken of het nog werkt tussen jullie.
ik geef mn bek ook maar een douw
viva-amber schreef:
09-04-2018 13:30
Doordat het een vriendin is ben je dubbel verraden. Het is geen vreemde maar hij kiest dan ook nog iemand die dicht bij jou staat. Twee mensen die je lief hebt die maanden tegen jou liegen.

Wat moet jij wel niet ervaren op dit moment?
Dat is ook het moeilijkste eraan. Ik zei ook tegen hem, was het maar een one night stand met een vreemde, daar kon ik nog wel mee leven. Maar dit is bedrog van een heel ander kaliber. Bewust elke keer liegen en ervoor kiezen om mij te bedonderen.
Wat een rotsituatie TO :hug:

Ik lees dat men hier al vanalles zit in te vullen, als 'hij heeft spijt, maar dat komt alleen maar omdat het uitgekomen is'. Ik zou daar niet in meegaan. Ook mannen kunnen spijt hebben van bepaalde acties, net al vrouwen. Weetje, mannen zijn net mensen. En echt niet iedere man is een gevoelloze rotzak. En echt niet alleen de gevoelloze rotzakken kunnen een fout maken.

Als je relatie verder altijd goed is geweest en hij oprecht spijt heeft, zou je ervoor kunnen kiezen het een kans te geven met therapie etc. Vooral ook omdat er kinderen bij betrokken zijn.

Als je er echt niet mee kunt leven, probeer het dan voor de kinderen zo goed mogelijk te regelen en pak je eigen leven op.

Succes :rose:
dame30 schreef:
09-04-2018 13:52
Wat een rotsituatie TO :hug:

Ik lees dat men hier al vanalles zit in te vullen, als 'hij heeft spijt, maar dat komt alleen maar omdat het uitgekomen is'. Ik zou daar niet in meegaan. Ook mannen kunnen spijt hebben van bepaalde acties, net al vrouwen. Weetje, mannen zijn net mensen. En echt niet iedere man is een gevoelloze rotzak. En echt niet alleen de gevoelloze rotzakken kunnen een fout maken.

Als je relatie verder altijd goed is geweest en hij oprecht spijt heeft, zou je ervoor kunnen kiezen het een kans te geven met therapie etc. Vooral ook omdat er kinderen bij betrokken zijn.

Als je er echt niet mee kunt leven, probeer het dan voor de kinderen zo goed mogelijk te regelen en pak je eigen leven op.

Succes :rose:
Maar hoe werkt zoiets dan? Had hij na 1 maand al spijt, of na 2 of 3 maanden? Niet zo veel om ermee te stoppen blijkbaar. En had hij dan na 4 maanden wel oprecht spijt of had dat te maken met het feit dat het is uitgekomen? Was hij er anders ook meegestopt of niet..? Een fout van 4 maanden lang is nogal een fout. Hoeveel appjes/belletjes/afspraken zouden er in die 4 maanden gemaakt zijn?

Vragen, vragen.
Timetraveler schreef:
09-04-2018 13:58
Maar hoe werkt zoiets dan? Had hij na 1 maand al spijt, of na 2 of 3 maanden? Niet zo veel om ermee te stoppen blijkbaar. En had hij dan na 4 maanden wel oprecht spijt of had dat te maken met het feit dat het is uitgekomen? Was hij er anders ook meegestopt of niet..? Een fout van 4 maanden lang is nogal een fout. Hoeveel appjes/belletjes/afspraken zouden er in die 4 maanden gemaakt zijn?

Vragen, vragen.
Hij zegt een paar keer met haar gestopt te zijn omdat hij spijt had. Toch ging het elke keer weer door. En als ik hem niet betrapt had, was het denk ik gewoon verder gegaan. Ze hebben volgens mij meerdere malen per week af gesproken en bijna dagelijks app contact.
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 06-05-2018 14:07
14.64% gewijzigd
Timetraveler schreef:
09-04-2018 13:58

Vragen, vragen.
Jij kunt niet in zijn hoofd kijken, wel?

Hij heeft zelf al eea uitgelegd, als je verder een goede relatie hebt dan kun je er ook voor kiezen om hem het voordeel van de twijfel te geven en eraan werken ipv achterdocht, wantrouwen, aannames en negativiteit. Die keus is aan TO.
Wat een rot situatie. Ik vind het heel goed dat jezelf in therapie gaat.
Ik hoop voor jou dat je een weg vind om er mee om te gaan.

Ik zelf zou het vertrouwen verloren hebben, en zou het geloof ik niet kunnen vergeven... ook omdat het in je eigen huis is gebeurd.
Jemig.. verschrikkelijk..

Waarom wil hij door? Kinderen, jou, omdat zij niet meer wil..?

Wat eerder genoemd is: relatietherapie is ook om erachter te komen wat je wil (samen of juist niet).

Ken wel een stel die er samen uit zijn gekomen, na maandenlang vreemdgaan, maar dit is wel echt heel erg.. met een vriendin!
zou het denk ik zelf echt niet meer willen.

En als jij het niet meer kan/wil, is het voor de kinderen beter om te gaan.

Heel erg veel sterkte..
Als hij het steeds stopte en toch weer doorging is hij op zijn minst verliefd op haar. Anders stop je het en klaar. Succes ermee, het lijkt me heel zwaar.
Relatietherapie is ook om goed te kunnen scheiden.
Niet perse dus om de relatie voort te zetten, maar om een vechtscheiding (met haat-gevoelens) te voorkomen.
beetjegek schreef:
09-04-2018 15:19
Als hij het steeds stopte en toch weer doorging is hij op zijn minst verliefd op haar. Anders stop je het en klaar. Succes ermee, het lijkt me heel zwaar.
Hij zegt nu niks meer voor haar te voelen sinds het uitkwam. Maar dat gevoel kan toch niet ineens over zijn?
Madeliefjees schreef:
09-04-2018 13:38
Wat afschuwelijk. Niet zomaar een ons met een vreemde, maar een vriendin, maandenlang en dan ook nog eens in je eigen huis/bed.
Ik zou eerst willen verhuizen en een nieuw bed. En dan kijken of het nog werkt tussen jullie.
Scheelt typen, ik wilde exact hetzelfde schrijven. Wat een klootzak, zeg. En nee, dat vertrouwen was bij mij wel weg, denk ik. Opzouten. Heel erg sneu voor de kinderen maar met zo’n onbetrouwbaar sujet wilde ik niet onder één dak wonen.
Een langere affaire, het niet opbiechten, het liegen.. pas op de plaats TO, jij en de kinderen. Dat is het enige waar je je druk om moet maken. Wel of geen doorstart is voorlopig totaal niet aan de orde. Hij zal geduld moeten opbrengen tot jij in staat bent om een heldere beslissing te nemen.
Jij hoeft er nu niet keihard voor te knokken, gebruik je energie om de grote lijnen weer te kunnen zien.
Sterkte TO. :rose:
En dat spijt-verhaal? Sorry hoor, maar dat is wel een beetje laat, niet? Spijt van een slippertje, daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar je eigen vrouw 4 maanden lang besodemieteren?? Als je hem niet betrapt had, was hij waarschijnlijk nog steeds bezig, dus ik zie het eerder als spijt dat hij niet wat voorzichtiger is geweest. Echt, dit soort kerels... Ik zou geen liefde meer op kunnen brengen voor een man die mij maandenlang had voorgelogen.
Wat vreselijk voor je!
Als ik jou was dan zou ik hier een einde aan maken. Hij geeft aan spijt te hebben, en zich schuldig te voelen, maar waarom komt hij daar pas mee nadat je hem betrapt hebt. Als hij het echt zo vreselijk vond dan was hij er nooit aan begonnen of was hij eerlijk geweest na een fout. Slap gelul noemen we dat.
Rottig dat er kinderen bij betrokken zijn ook. Maar hoe sneu het ook voor hun is, ik zou wel voor jezelf kiezen! Want een mama in een ongelukkige relatie worden ze ook niet blij.
Onze tijd is nu.
Ik weet dus ook niet of ik ooit nog liefde kan opbrengen voor hem. Als ik hem met de kinderen zie voel ik wel liefde maar dat is omdat hij een goede vader is. En dan denk ik tegelijk, klootzak! Zelfs je kinderen heb je op het spel gezet.
Het feit dat het zo lang aan de gang is geweest en het meerdere keren is gestopt maar toch weer door is gegaan is voor mij onbegrijpelijk. En dan zegt hij dat hij niets meer voor haar voelt. Hoe moet ik dat nu geloven? Hoe moet ik ook maar iets geloven wat uit zijn mond komt?
Wat vreselijk.

Misschien is het wel beter een tijdje apart te gaan wonen, dus hij even een tijdje ergens anders. Dan kun je het voor jezelf uitzoeken. Ik snap dat je kinderen hun vader dan missen, maar ze merken deze spanning vast ook wel.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 15:33
Hij zegt nu niks meer voor haar te voelen sinds het uitkwam. Maar dat gevoel kan toch niet ineens over zijn?
Nee dat lijkt me niet. Maar straks als de gemoederen weer bedaard zijn gaat hij vast ook gewoon weer door met haar. Heeft zij eigenlijk een relatie? Want haar partner zou ik meteen inlichten. Jouw leven kapot, het hare ook.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 13:34
Ja ik ga hulp zoeken. Ik denk in eerste instantie voor mezelf. En eventueel daarna relatietherapie. Maar alleen als ik weet wat ik zelf wil

Ik snap dat je zegt dat je eerst zelf wil weten wat je wilt. Maar juist in de relatietherapie kan je daar achter komen en keuzes maken. Ik zou je adviseren een goede therapeut te zoeken en het juist samen aan te gaan. Des te meer zal ook duidelijk worden wat de rol van je vriend was, is en evt wordt.

Sterkte!
Kersje33 schreef:
09-04-2018 15:33
Ik denk dat dat wel zou kunnen.

De schrik van het uitkomen en weg roze wolk. En inzien wat de gevolgen kunnen zijn.

Maar of het voor je vriend ook zo geldt weet ik natuurlijk niet.
Ik zou daarvoor de relatietherapie gebruiken en laat hem daarin zijn best maar doen om jou te informeren, overtuigen en eventueel terug te winnen.

Verwacht van hem en jezelf nu geen zekere en pasklare antwoorden. Daarvoor zijn er te wel emoties. En die kan en moet je ook niet aan de kant willen zetten. Logisch dat ze er zijn
Ik verbaas me erover dat je nog niet één woord besteed hebt aan waarom je vriend vreemdgegaan is. Je hebt het telkens over wat hij gedaan heeft en dat jij je misselijk voelt en dat jij hem misschien ooit kan vergeven.

Begrijp ik goed dat jullie nooit gepraat hebben over het waarom?
Laag, lager, laagst....bah!

Voor mij zou het klaar zijn.
Lekkere vriendin heb je. :thumbsup:
beetjegek schreef:
09-04-2018 17:52
Nee dat lijkt me niet. Maar straks als de gemoederen weer bedaard zijn gaat hij vast ook gewoon weer door met haar. Heeft zij eigenlijk een relatie? Want haar partner zou ik meteen inlichten. Jouw leven kapot, het hare ook.
Zij heeft ook een relatie en die is ook gelijk op de hoogte gesteld. Ik weet dat ze nog bij elkaar zijn maar verder weet ik niet hoe of wat. Dat hij straks weer doorgaat met haar denk ik niet, hij zegt er nu klaar mee te zijn en weet dat als hij nog een keer contact met haar opneemt het sowieso voorbij is tussen ons. Maar zeker weten doe je nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven