Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
ika35 schreef:
09-04-2018 23:59
Zie je zelf nou echt niet dat je redeneert als een spookrijder die denkt dat alle andere auto's de verkeerde kant op rijden?

Bij een kind van 20 maanden (!) gaat het om groei en ontwikkeling en die breng jij nu ernstig in gevaar.

Er zullen wel geen mogelijkheden zijn omdat dit een anoniem forum is, maar ik denk dat Viva serieus zou moeten kijken of hier geen actie op mogelijk is. Dit zou gemeld moeten worden bij Veilig thuis en ik hoop echt dat iemand in de omgeving van TO dit doet.

TO, ga op z'n minst praten met een arts over de voeding van je kind. Je weet echt niet waar je nu mee bezig bent en wat de gevolgen kunnen zijn.
Wilde reageren tot ik Veilig Thuis las, seriously?? Ga je dan ook veel koekjesetende kinderen proberen te redden?
Frizz schreef:
10-04-2018 00:32
Allereerst vind ik het wonderlijk wat al die kleintjes binnen krijgen.
Op die leeftijd at de mijne zo'n beetje een halve boterham, een kwart peer, drie rozijnen, 4 happen warme hap en een stukje kaas. Op een goeie dag dan he! En, net als de jouwe Driewieler, borstvoeding. En wat denk je? Een flinke kerel!
Ik denk niet dat 'hij groeit goed' voldoende bewijs is dat jouw menu goed is. Ons menu was dat ook niet, maar borstvoeding maakt veel goed.

Overigens zie ik zelfs op de pro-rauwe-eieren-sites adviezen staan deze niet aan bepaalde groepen te geven, oa aan kleine kinderen.
Zooo dat is weinig! Mijne heeft met 10-12 maanden ook voornameljk geleefd op bv.
Universeinmotion schreef:
10-04-2018 02:34
Veilig thuis? Beetje overdreven. Ze voert dr kind geen kattenvoer. :proud: Maar ik snap wel waarom jij je zorgen maakt.

TO, Ik ben het er wel mee eens dat je een beetje extreem doorslaat. Je kind zit over 20m jaar echt niet onder de tumoren omdat hij brood eet.

Wat jij je kind wel aanleert is een moeilijke band met voedsel. Of misschien wel doorslaat en alleen nog maar fast food eet als tiener omdat moeders hem dat allemaal verbood in zn kinderjaren. Leer je kind gezond en gevarieerd eten. Ik biedt mijn kind af en toe ook kip aan, vindt ze nog steeds niet lekker. Maar ik probeer iedere week wat nieuws. garnalen, krab, tropisch fruit, tonijn, verschillende noten. We plukken veel fruit samen en we hebben een eigen moestuin en plantenkas waar ze veel tijd doorbrengt.

En ja ze krijgt af en toe een chipje, of een snoepje, net zoals een Disney film of een tekenfilm in het weekend. Dat hoort namelijk ook bij het leven. Dat is een balans. Als je te veel een kant op leunt dan raak je dat balans kwijt. En je kind heeft later veel meer aan een verantwoord eetpatroon met genietmomentjes dan een monnikken dieet en restrictie. Voedsel is niet eng, en dat leer jij je kind wel aan op die manier. Niet alles is goed voor je, maar we hebben ook het eeuwige leven niet. Dus leer je kind aub niet aan dat nachtschade de duivel is. Mijn man is "Botanist" en wat jij hier omschrijft is het topje van de ijsberg. De "vruchten" van dit soort planten zitten ook bordevol met antioxidanten die op celulair level hele bijzondere en goede dingen teweegbrengen in je lichaam. De gifstoffen in nightshade planten zijn heel complex maar dat heeft weinig te maken met het eetbare deel.

Probeer het een beetje los te laten allemaal. Je kind heeft er niets aan wanneer je zo krampachtig omgaat met voedsel.
De mijne is dol op kip! Eet ook verschillende soorten fruit. Enige wat we vermijden zijn brood, tomaten, aardappels, koekjes, granen enz. Af en toe wel rijst. En heeeeeeeeeeeeeeeel soms een koekje, als er visite is of we izjn zelf ergens anders. En zij heeft zelf nu ook door dat het niet altijd mag.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:41
Wilde reageren tot ik Veilig Thuis las, seriously?? Ga je dan ook veel koekjesetende kinderen proberen te redden?
Je kind te veel eten geven, is wel degelijk mishandeling.
Kinderen hebben recht op bescherming tegen risico's. Waarbij nuance nodig is. Want niet altijd geven ouders bewust hun kinderen verkeerd te eten.
kan ook uit onwetendheid komen. Dat geldt voor jou net zo goed. Je denkt dat je gezond bezig bent, je wil helemaal je kind niks aandoen.
Maar je laat het wel (onbewust) risico's lopen
Gelukkig zie je dat in, en bespreek je het op een forum
SallySpectra schreef:
10-04-2018 08:28
Zolang je ervan groeit...
Ha-ha-ha,
lilalinda schreef:
10-04-2018 08:40
geen wetenschap he?
en zeer goed aantoonbaar, volkomen onzin:
Paleo: https://www.theguardian.com/lifeandstyl ... cs-science

en Weston Price was een tandarts (...) die dacht dat alle slechtheid vanuit slechte gebitten kwam

echt hoor, dat je jezelf dit aandoet, moet je volkomen zelf weten
Maar lees je in mbt gezond eten voor kinderen
Je praat zonder je erin verdiept te hebben. Slechte gebitten zijn het gevolg van een slechte gezondheid. Dacht je dat het de bedoeling was dat we allemaal zulke smalle koppen hebben?
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:46
Je praat zonder je erin verdiept te hebben. Slechte gebitten zijn het gevolg van een slechte gezondheid. Dacht je dat het de bedoeling was dat we allemaal zulke smalle koppen hebben?
Bijna te grappig, dat uitgerekend jij dit iemand verwijt.
Jij denkt dat je je erin verdiept hebt, maar je hebt geen idee wat wel en niet gedegen onderzocht is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
lilalinda schreef:
10-04-2018 08:44
Je kind te veel eten geven, is wel degelijk mishandeling.
Kinderen hebben recht op bescherming tegen risico's. Waarbij nuance nodig is. Want niet altijd geven ouders bewust hun kinderen verkeerd te eten.
kan ook uit onwetendheid komen. Dat geldt voor jou net zo goed. Je denkt dat je gezond bezig bent, je wil helemaal je kind niks aandoen.
Maar je laat het wel (onbewust) risico's lopen
Gelukkig zie je dat in, en bespreek je het op een forum
Hahaha eerst zeiden jullie nog te weinig voeding.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:50
Begrijpend lezen......

:facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
10-04-2018 08:51
Begrijpend lezen......

:facepalm:
Nou, hè? Nu snap ik wel waarom het misgegaan is bij dat inlezen.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:50
nee, ik reageer op jouw reactie, of te veel koekjes ook mishandeling zijn
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:46
je hebt je toch wel verdiept in Weston Price??????
meisje toch...
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/k ... rd-daarop/
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:36
Buitenhuis ga ik er relaxed mee om, maar ik wil wel iets voor de lunch later op school, dus geen broodje hagelslag.
.
Een beetje slim kind weet hopelijk dat broodje-rauwe-eierdooier te ruilen met een vriendinnetje voor broodje-nutella....
.
Je kunt je kind willen beschermen op jouw manier, maar ze gaat de wereld in, bij vriendjes spelen met chips en koekjes en ranja... Of ga je haar feestjes en speelafspraakjes buitenshuis verbieden ?
Whatever, weet wel zeker dat mijn kind gezonder is dan dat van jullie :hyper:
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:56
Dat waag ik te betwijfelen. Al was het maar geestelijk omdat ik niet krampachtig met voedsel omga. Dat is heel gezond voor een kind.
Driewieler01 schreef:
dat weet jij helemaal niet zeker, dat geloof jij
ingelise schreef:
.
Een beetje slim kind weet hopelijk dat broodje-rauwe-eierdooier te ruilen met een vriendinnetje voor broodje-nutella....
.
Je kunt je kind willen beschermen op jouw manier, maar ze gaat de wereld in, bij vriendjes spelen met chips en koekjes en ranja... Of ga je haar feestjes en speelafspraakjes buitenshuis verbieden ?
Dat zijn pas ouders die je moet aangeven bij Veilig Thuis.. ranja koekjes en chips :cry:
Tiana_76 schreef:
10-04-2018 08:58
Dat waag ik te betwijfelen. Al was het maar geestelijk omdat ik niet krampachtig met voedsel omga. Dat is heel gezond voor een kind.
Je hebt geen enkel idee over de geestelijke staat van mijn kind.
Driewieler01 schreef:
Dat zijn pas ouders die je moet aangeven bij Veilig Thuis.. ranja koekjes en chips :cry:
Ja, verschrikkelijk. Hele hordes ouders in de jaren '80 werden zo uit de ouderlijke macht gezet. En we waren allemaal obese.
lilalinda schreef:
dat weet jij helemaal niet zeker, dat geloof jij
Sure 100%
Driewieler01 schreef:
pas op wat je zegt...
als jij vindt dat we ouders kunnen aangeven om wat ze hun kinderen te eten geven
Dan geldt dat dus ook voor jouw eetgewoontes, want die zijn verre van normaal. En bevatten veel risico's (vooral voor kleine kinderen)
Tiana_76 schreef:
10-04-2018 08:59
Ja, verschrikkelijk. Hele hordes ouders in de jaren '80 werden zo uit de ouderlijke macht gezet. En we waren allemaal obese.
En ons gezin had elke week een enorme salmonella vergiftiging te pakken.
Driewieler01 schreef:
Zeg dat wel.
Driewieler01 schreef:
Je hebt geen enkel idee over de geestelijke staat van mijn kind.
Jawel. Juist wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven