Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

donderdag 12 april 2018 om 21:23
Vandaag voor het eerst gefiets op mijn nieuwe moederfiets
Het is de Cortina Roots Transport geworden met een Yepp achterzitje met easyfit. Op de terug weg zet ik de fiets bij de ingang van ons pand, komt er een man de hoek om met een mega grote donkere bullmastif. Heel mooi breed beest. Dat zag ik niet. Ik pakte mijn tas en hield dreumes aan zijn capuchon vast. Loopt die hond langs, man houdt hond kort, hond snuffelt richting dreumes, dreumes lacht stapt vooruit en steekt zo een vinger in een neusgat van die hond
2 seconden werk
Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als die hond niet een lieve lobbes was geweest

Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als die hond niet een lieve lobbes was geweest

donderdag 12 april 2018 om 21:55
Jij ook gefeliciteerd Nijntje!
@bahco, oeps haha.. wat zijn dreumesen toch snel soms. Dochter stond hier laatst een ezel op de kinderboerderij een zoen te geven. Zo door het hek heen. Had ik ook even niet door
Ezel had zo hap kunnen doen, maar was gelukkig een lief sloom beest aan het zijn.
Dreumes hier slaapt sinds een paar dagen opeens in haar eigen ledikant
sliep altijd bij ons in bed, maar het in slaap vallen lukte niet meer. Ledikant naar onze kamer geschoven, dreumes erin en die sliep als een roos. Ze wordt wel s nachts nog wakker, dus dan kom ze alsnog bij ons en lekker even slok aan de borst om weer in slaap te vallen. Ook fijn. Maar het eerste gedeelte van de nacht heb ik dus opeens enorm veel ruimte. Ik kan liggen als een octopus
@bahco, oeps haha.. wat zijn dreumesen toch snel soms. Dochter stond hier laatst een ezel op de kinderboerderij een zoen te geven. Zo door het hek heen. Had ik ook even niet door

Dreumes hier slaapt sinds een paar dagen opeens in haar eigen ledikant

donderdag 12 april 2018 om 23:38
@snowgirl: ja voor jou is dat lastig meis. Zou toch de tijd nemen die je nodig hebt. Schreef eerder vandaag al ergens dat mijn zusje mijn beste vriendin is en wij schelen ruim 3 jaar, dus een groter leeftijdsverschil hoeft echt helemaal niet minder leuk te zijn. Het ligt veel meer aan de karakters van de kinderen denk ik.
Als wij 2 jaar zouden willen zou ik er ook al bijna weer aan moeten geloven. Nou mij niet gezien. Eerst deze een tijdje doorslapen en dat ik weer een beetje mens ben en dan zullen we wel weer eens nadenken over nr. 2. Ik wil graag minimaal 3 jaar ertussen zodat ik 2x gewoon een beetje de tijd heb voor de baby’s. Niet in de laatste plaats vanwege ernstige BI waarmee ik zoon echt niet zou kunnen tillen, dus voor de zekerheid wil ik pas zwanger worden als hij goed een stuk kan lopen en (redelijk) zindelijk is. Misschien heb ik er geen last van natuurlijk. Maar anders heb ik echt een probleem. En wil toch geen derde dus heb wat dat betreft geen haast, dat scheelt ook
Als wij 2 jaar zouden willen zou ik er ook al bijna weer aan moeten geloven. Nou mij niet gezien. Eerst deze een tijdje doorslapen en dat ik weer een beetje mens ben en dan zullen we wel weer eens nadenken over nr. 2. Ik wil graag minimaal 3 jaar ertussen zodat ik 2x gewoon een beetje de tijd heb voor de baby’s. Niet in de laatste plaats vanwege ernstige BI waarmee ik zoon echt niet zou kunnen tillen, dus voor de zekerheid wil ik pas zwanger worden als hij goed een stuk kan lopen en (redelijk) zindelijk is. Misschien heb ik er geen last van natuurlijk. Maar anders heb ik echt een probleem. En wil toch geen derde dus heb wat dat betreft geen haast, dat scheelt ook

vrijdag 13 april 2018 om 07:34
Ik weet idd ook wel dat een wat groter leeftijdsverschil niet erg is (heb ik met mijn broertje en zusje ook en dat is geen enkel probleem) het is gewoon dat ik dat graag gewild had en het eigenlijk ook zo had moeten zijn.lux. schreef: ↑12-04-2018 23:38@snowgirl: ja voor jou is dat lastig meis. Zou toch de tijd nemen die je nodig hebt. Schreef eerder vandaag al ergens dat mijn zusje mijn beste vriendin is en wij schelen ruim 3 jaar, dus een groter leeftijdsverschil hoeft echt helemaal niet minder leuk te zijn. Het ligt veel meer aan de karakters van de kinderen denk ik.
Als wij 2 jaar zouden willen zou ik er ook al bijna weer aan moeten geloven. Nou mij niet gezien. Eerst deze een tijdje doorslapen en dat ik weer een beetje mens ben en dan zullen we wel weer eens nadenken over nr. 2. Ik wil graag minimaal 3 jaar ertussen zodat ik 2x gewoon een beetje de tijd heb voor de baby’s. Niet in de laatste plaats vanwege ernstige BI waarmee ik zoon echt niet zou kunnen tillen, dus voor de zekerheid wil ik pas zwanger worden als hij goed een stuk kan lopen en (redelijk) zindelijk is. Misschien heb ik er geen last van natuurlijk. Maar anders heb ik echt een probleem. En wil toch geen derde dus heb wat dat betreft geen haast, dat scheelt ook![]()
En er komt vast ook nog wel een broertje of zusje voor hem op het juiste moment. Soms is het alleen gewoon even lastig.

vrijdag 13 april 2018 om 08:46
Bedankt voor de felicitaties! @nijntje ook van harte gefeliciteerd!
@snowgirl, dat lijkt me heel lastig inderdaad. Een groter leeftijdsverschil heeft ook heel veel voordelen naar als je iers anders in je hoofd had lijkt mij dat ook moeilijk. Ben je de vorige keren redelijk makkelijk zwanger geworden of duurde dat wel even?
@snowgirl, dat lijkt me heel lastig inderdaad. Een groter leeftijdsverschil heeft ook heel veel voordelen naar als je iers anders in je hoofd had lijkt mij dat ook moeilijk. Ben je de vorige keren redelijk makkelijk zwanger geworden of duurde dat wel even?

vrijdag 13 april 2018 om 08:52
@bahco wat een actie van dreumes! Je moet soms ook ogen en handen aan alle kanten hebben he...
Wij waren gister in de wei bij de schapen en lammetjes en ik had nog wat brokjes voor ze. Dreumes zat bij mij op de arm en alle schapen kwamen op ons afgestormt. Lekker aan Elsa haar schoen likken, kopjes geven, mij weg duwen... ik schrok er een beetje van maar zij moest alleen maar lachen
Net daarvoor de laatste vaccinatie geha voor de komende tijd. Ze vertelde dat kinderen er vaak 9 a 10 dagen later een dag ziek er van zijn. Hebben jullie dat ook gehad?
Wij waren gister in de wei bij de schapen en lammetjes en ik had nog wat brokjes voor ze. Dreumes zat bij mij op de arm en alle schapen kwamen op ons afgestormt. Lekker aan Elsa haar schoen likken, kopjes geven, mij weg duwen... ik schrok er een beetje van maar zij moest alleen maar lachen

Net daarvoor de laatste vaccinatie geha voor de komende tijd. Ze vertelde dat kinderen er vaak 9 a 10 dagen later een dag ziek er van zijn. Hebben jullie dat ook gehad?
vrijdag 13 april 2018 om 08:57
@marloes: die vaccinatie heeft Puk totaal geen last van gehad, maar hij heeft nooit iets gemerkt van welke inenting ook.
Pas je wel op met kinderboerderijen en zwanger zijn? Bij de lammetjesdag hier was het verboden toegang voor zwangeren, geen idee waarom, maar zou vast een reden hebben gehad (of de boer kan niet tegen hormonale vrouwen
)
Pas je wel op met kinderboerderijen en zwanger zijn? Bij de lammetjesdag hier was het verboden toegang voor zwangeren, geen idee waarom, maar zou vast een reden hebben gehad (of de boer kan niet tegen hormonale vrouwen

vrijdag 13 april 2018 om 09:10
Yes, 20 weken alweer! Aangezien ik PCOS heb en bij dochter aan de 100mg clomid moest om uberhaupt een eisprong te krijgen, dachten we: ach, dat loopt niet zo'n vaart. En toen bleek ik maar 2 keer ongesteld te worden en toen was ik zwangerfiona2012 schreef: ↑12-04-2018 12:37Nena, ben je weer zwanger?Dat heb ik helemaal gemist, gefeliciteerd!
Wat betreft vakanties, ik wil graag in oktober naar Cuba, maar mijn man ziet het niet zo zitten (ivm vliegen en dreumes). Hoe meer driftbuien ze heeft, hoe minder ik het ook zie zitten, dus misschien gaan we wel gewoon naar Griekenland of Cyprus o.i.d. Wij waren altijd fervente reizigers en ik vind het soms jammer/lastig dat dat nu niet meer zo makkelijk gaat.

En die reizen komen echt wel weer, hoewel ik snap dat je er nu van baalt. Maar je dochter wordt ouder, de driftbuien zullen minder worden, je kan haar meer uitleggen en communiceren en dan worden dit soort dingen weer makkelijker. Wij willen ook graag met de kindjes gaan reizen, maar ook pas als ze wat ouder zijn.
@Marloes, @Nijntje: gefeliciteerd!
vrijdag 13 april 2018 om 09:12
Dit heeft de maken met infectierisico voor de zwangere vrouwen.Maartje2016 schreef: ↑13-04-2018 08:57@marloes: die vaccinatie heeft Puk totaal geen last van gehad, maar hij heeft nooit iets gemerkt van welke inenting ook.
Pas je wel op met kinderboerderijen en zwanger zijn? Bij de lammetjesdag hier was het verboden toegang voor zwangeren, geen idee waarom, maar zou vast een reden hebben gehad (of de boer kan niet tegen hormonale vrouwen)
Boerenmodus uit

Bedankt voor de tips. Ik denk ook dat het een fase is.
vrijdag 13 april 2018 om 09:19
Ja vorige keren best makkelijk zwanger. Van de oudste de 2e ronde en van de tweeling binnen een half jaar. Gewone natuurlijke zwangerschappen.Marloes85 schreef: ↑13-04-2018 08:46Bedankt voor de felicitaties! @nijntje ook van harte gefeliciteerd!

vrijdag 13 april 2018 om 09:22
Ja natuurlijk had het zo moeten zijn! En dat zal je altijd met je mee blijven dragen, ook als je opnieuw zwanger wordt, want zij hadden er moeten zijn en dat gemis is blijvend.snowgirl1 schreef: ↑13-04-2018 07:34Ik weet idd ook wel dat een wat groter leeftijdsverschil niet erg is (heb ik met mijn broertje en zusje ook en dat is geen enkel probleem) het is gewoon dat ik dat graag gewild had en het eigenlijk ook zo had moeten zijn.
En er komt vast ook nog wel een broertje of zusje voor hem op het juiste moment. Soms is het alleen gewoon even lastig.
vrijdag 13 april 2018 om 09:23
Nee heeft geen consequenties. Het is gewoon domme pech geweest. Niets aan de hand met de kindjes (waren al best dikkertjes, zeker voor een tweeling) en ook niets met mij. Gewoon pech dat de weeën begonnen.BahcoBarbie schreef: ↑13-04-2018 08:48Dat is denk ik meer dan logisch dat het lastig is SnowgirlHeeft het nog consequenties voor een volgende zwangerschap of was het een hele nare vorm van toeval? Ik bedoel zeg maar of je voor een volgende zwangerschap bijvoorbeeld eerst langs het ziekenhuis moet.
Ze kunnen wel bij een volgende zwangerschap een ringetje om de baarmoedermond doen ter geruststelling en die zullen ze dan ook meerdere keren controleren op ontsluiting enz

vrijdag 13 april 2018 om 13:16
Marloes85 schreef: ↑13-04-2018 08:52@bahco wat een actie van dreumes! Je moet soms ook ogen en handen aan alle kanten hebben he...
Fijn dat ze niet zo bang is

Van die vaccinatie hebben wij allemaal hier thuis last gehad. Man wat een rotweek was dat zeg. Eerst helemaal niks en na 6-8 dagen ineens janken, hangen en hoge koorts voor een week

vrijdag 13 april 2018 om 13:18
snowgirl1 schreef: ↑13-04-2018 09:23Nee heeft geen consequenties. Het is gewoon domme pech geweest. Niets aan de hand met de kindjes (waren al best dikkertjes, zeker voor een tweeling) en ook niets met mij. Gewoon pech dat de weeën begonnen.
Ze kunnen wel bij een volgende zwangerschap een ringetje om de baarmoedermond doen ter geruststelling en die zullen ze dan ook meerdere keren controleren op ontsluiting enz
Ahw wat een gemis

vrijdag 13 april 2018 om 13:26
Is dat normaal? Gelukkig, ik dacht al dat ik met neuspeuteren een slecht voorbeeld had gegeven toen Puk opeens zijn vinger in zijn neus stakBahcoBarbie schreef: ↑13-04-2018 13:16Fijn dat ze niet zo bang isHier stak dreumes ook zijn vinger in de neus van een geit en een schaap op de kinderboerderij. Ik denk dat hij het heel normaal vindt om zijn vingers in neuzen te steken
![]()

Over slechte voorbeelden geven gesproken: vanmorgen na het ontbijt pakte hij opeens zijn bord op om hem vervolgens schoon te likken

(Ik ben nu hard aan het denken wat ik hem nog meer als voorbeelden gegeven kan hebben, vanavond dus wat op te biechten bij manlief)
vrijdag 13 april 2018 om 13:42
Hier inderdaad ook pas na 10 dagen last van de vaccinatie. Had stilletjes gehoopt dat ze er geen last meer van zou krijgen, maar uit het niets dus toch.
Over slecht voorbeeld gesproken: dreumes bijt haar nagels... Nog een reden om daarmee te stoppen
En ik moet echt opletten wat ik zeg, want ze zegt nu alles na. Leuke daaraan is wel dat ze opeens veel meer gaat praten
Over slecht voorbeeld gesproken: dreumes bijt haar nagels... Nog een reden om daarmee te stoppen

vrijdag 13 april 2018 om 15:18
Maar over zwanger zijn en de kinderboerderij, ik zie dus echt niet voor me hoe je dat praktisch doet. Dreumes wil altijd het allerliefste naar de diertjes en ik ben zwanger van de tweede, dus ik loop daar constant rond. Ben wel netjes met handen wassen enzo, maar het is voor mijn gevoel echt niet realistisch om de kinderboerderij totaal te vermijden...

vrijdag 13 april 2018 om 15:23
reendje schreef: ↑13-04-2018 15:18Maar over zwanger zijn en de kinderboerderij, ik zie dus echt niet voor me hoe je dat praktisch doet. Dreumes wil altijd het allerliefste naar de diertjes en ik ben zwanger van de tweede, dus ik loop daar constant rond. Ben wel netjes met handen wassen enzo, maar het is voor mijn gevoel echt niet realistisch om de kinderboerderij totaal te vermijden...
Mijn zus deed handen wassen met Dettol en de laarzen in de Dettol afzepen toen zij zwanger was en naar de kinderboerderij ging. Ik had ook met lammetjes dag op een boerderij een uitgebreide waarschuwing zien hangen. Het was echt een heel lijstje met waarom je als zwangere of iemand met een mindere gezondheid niet de stal in mocht.