Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Oh ik ben nog heel blommig met mijn 28 dus hier :)

@Nijn: haha ja ik doe het je niet na :worship: tenzij ik een tweeling krijg, maar ik was niet van plan 2 cryo’s terug te laten plaatsen dus die kans is bij mij vrijwel 0.
Wij zaten te denken 2-3 jaar er tussen, vinden we mooi. 2 jaar gaan we al niet redden want dan had ik al zwanger moeten zijn.
En om eerlijk te zijn, moeder zijn is echt geweldig, maar poeh hee ook pittig!
Vinden we allebei dus toch ook nog niet klaar voor de 2e.

Maar ik ben nog jong (27) dus daarvoor hebben we geen haast ook.

Hebben jullie al ideeen over wanneer het ledikantje in te ruilen voor een peuterbedje?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben oudste toendertijd meteen in een groot bed gelegd maar toen was ze al 2,5 geweest volgens mij.. Ze sliep toen al wel onder n dekbedje en dus zonder slaapzakje in haar ledikant.
Mijn man komt uit een héél groot gezin en scheelt bijv 20 jaar met de oudste daar (man is de jongste) maar hij heeft n betere band met de oudste daar dan met degene die qua leeftijd het dichtst bij zit.. Zegt dus allemaal helemaal niks.
Kheb mn schoonmoeder overigens nooit horen klagen over drukte of over geen aandacht kunnen geven ;-)
Wij hebben al sinds 11 maanden groot bed zodat ik erbij kan gaan liggen.

Ik ben ook 27. Maar wil eigenlijk voor mijn dertigste ook wel klaar zijn met kinderen krijgen.

Zoon is heel knuffelig, en ontzettend ondernemend en met een eigen wil. Ze kwamen ze zelden zo standvastig tegen op deze leeftijd :-$ . Als hij iets in zijn hoofd heeft, bijvoorbeeld ik wil dat speelgoed, dan 'wint' hij van 3,5 jarige. Hij heeft al paar keer even moeten afkoelen in de box ivm driftbui. Maar is ook allemansvriend die graag knuffelt.
Zijn hier ook moeders die het bewust bij 1 kind houden?

Ikzelf twijfel. Ik vind het fijn hoe ons gezin nu is en ik moet er niet aan denken om nu zwanger te zijn en met een baby rond te sjouwen. Misschien over een paar jaar denk ik dan, maar ja, dan zijn we nog ouder (nu 34) en worden risico’s groter. Dus dan is de kans groot dat het er bij 1 blijft. Als ik daar aan denk vraag ik me weer af of dat voor onze dochter wel leuk is. Zoveel twijfel, heel lastig vind ik het.

Maar ik ben ook wel duidelijk, zolang we allebei niet 100% ja zeggen op de vraag of we een tweede willen, blijven we aan de anti-conceptie.
Dochter is 22 maanden en als ik eraan denk dat ik er nu een baby bij zou hebben, krijg ik het spaans benauwd haha. Dochter vraagt zoveel aandacht, slaapt niet best en is echt een pittig ding. Ik zou niet weten hoe ik dat kan combineren met baby zonder overspannen te worden.

Toch lijkt me 3/4 jaar verschil wel het fijnste dus dat betekent dat we niet heel lang meer zouden moeten wachten. Het lijkt me fijn als dochter al wat ouder en zelfstandiger is en we haar dingen beter kunnen uitleggen etc.

Nouja we hebben nog even om erover na te denken maar uiteindelijk wordt t weer een sprong in het diepe denk ik haha.
sneeuwball schreef:
13-04-2018 23:29

Hebben jullie al ideeen over wanneer het ledikantje in te ruilen voor een peuterbedje?
Hier met 19mnd gedaan maar dat zou ik nu niet meer doen. Denk eerder tussen 2 en 2,5 jaar.
Wij hebben een bedje waarbij de zijkant er uit kan. Dan kan je een val plankje bevestigen.
Ik denk dat wij dat hier rond zijn tweede verjaardag gaan doen. Toevallig zag ik vanmorgen dat hij in zijn slaapzak kan lopen en hij probeert wel eens uit zijn bed te klimmen. Dat lukt nu echt nog niet, maar over een paar maanden wel denk ik.

Een hele andere vraag. Hebben jullie nog dagelijks klachten die zijn ontstaan tijdens de zwangerschap of na de bevalling?
Hier dus wel en mijn geduld begint na ruim 1,5 jaar echt wel op te raken.
Uiteraard probeer ik er van alles aan te doen, maar had niet gedacht nog iedere avond met pijn mijn bed in te stappen. Alhoewel de intensiteit van de pijn wel langzaam minder wordt.
Hier nu 32 en man 30, zou dus op deze leeftijd klaar zijn geweest. 3 kids was voor ons genoeg geweest. Nu wil ik er graag nog een bij. Liefst voor dat ik 35 ben.

We hebben rond de 18 maanden een kant van zijn babybed eruit gehaald en hier slaapt hij nu in. Denk gewone bed voor zijn verjaardag over 2 maanden.

Hier waren ze op de opvang met een groepje van 4 kindjes van zelfde leeftijd die samen ondeugend dedeb. Een begon en andere deden na. Was volgens mij best pittig, maar opvang ging daar goed mee om.
Elifantje schreef:
14-04-2018 07:34

Ikzelf twijfel. Ik vind het fijn hoe ons gezin nu is en ik moet er niet aan denken om nu zwanger te zijn en met een baby rond te sjouwen. Misschien over een paar jaar denk ik dan, maar ja, dan zijn we nog ouder (nu 34) en worden risico’s groter. Dus dan is de kans groot dat het er bij 1 blijft. Als ik daar aan denk vraag ik me weer af of dat voor onze dochter wel leuk is. Zoveel twijfel, heel lastig vind ik het.

Maar ik ben ook wel duidelijk, zolang we allebei niet 100% ja zeggen op de vraag of we een tweede willen, blijven we aan de anti-conceptie.
Ik kan mij dat best voorstellen dat je het bewust bij 1 kind houdt. Daar kleven natuurlijk best voordelen aan.
Hopelijk komt er nog een ervaringsverhaal voorbij.
Lastig die twijfel. Gek eigenlijk, 1 kind lijkt echt minder vanzelfsprekend. Ik vraag mij ook af of over de gehele lijn er meer twijfel is over het bewust bij één kind houden of over het gaan voor een tweede. Dat laatste lijkt toch meer de 'norm'.
Maar dat is eigen invulling. De cijfers ken ik niet.
Wij waren van plan Puk in een groot bed te leggen als die naar zijn nieuwe kamer ging (ergens voor 18 mnd, uiteindelijk 3 dagen voor Pukkelientje geboren is :$ ) we hebben dat bed ook opgezet en er een matras ingelegd, maar konden ons allebei niet voorstellen dat dat een goed idee was. Omdat zijn ledikant in de babykamer zou blijven staan hebben we alsnog bij ikea een ledikant gehaald waar de zijkant op den duur ook uit kan, en dat vinden we tot nu toe nog steeds de beste beslissing die we hadden kunnen nemen.
Zijn grote bed (een Kura, ook ikea) hebben we trouwens laten staan met het matras op de grond, dat gebruikt Puk nu zolang als hut :heart:
Ik ben net tante geworden :heart:
1Aapje schreef:
14-04-2018 09:04
Gefeliciteerd! :applause:
Elifantje schreef:
14-04-2018 07:34

Ik twijfel daar ook wel over hoor! Ik wacht rustig af tot de rammels weer komen en als niet nouja, dan maar niet. Dan krijgt zoon vast voldoende vriendjes :) maar goed, ik zie opzich wel 2 oudere kinderen voor me aan de keukentafel. Maar nog een keer een baby, daar zie ik best tegenop.

Edit: ik heb ook niet het gevoel dat we zo ‘niet compleet’ zijn ofzo. Ik voel me helemaal compleet met dit gezin en heb geen gevoel van gemis. Maar toch denk ik dat dat misschien nog wel gaat komen. Wij hebben gewoon echt best een heftig eerste jaar achter de rug en ik moest gewoon heel veel van de IVF en de hele spannende tijd die er aan de zwangerschap vooraf is gegaan en de zwangerschap zelf wat 3 maanden kotsen en 5 maanden helse pijn voor mij was. Het is me gewoon niet in de koude kleren gaan zitten. Dus ik heb zoiets van: eerst zoon maar eens goed doorslapen, eerst dat hij kan lopen, eerst genieten van dat het nu allemaal zo goed begint te gaan en ik wat meer ademruimte krijg, eerst eens genieten van dat ik alles helemaal verwerkt heb en me weer helemaal goed voel.

En wellicht komt het dan. Maar ik heb juist het gevoel eindelijk rust te hebben ofzo, ben er gewoon totaal niet aan toe dat weer overhoop te halen. En als het niet komt dan is het ook goed. Dan zijn we gelukkig met z‘n drietjes.
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 10:58
34.23% gewijzigd
1Aapje schreef:
Ah leuk, gefeliciteerd!
1Aapje schreef:
Oh gefeliciteerd!
Leuk, aapje!!
1Aapje schreef:
Gefeliciteerd :cheer2:
Leuk aapje, gefeliciteerd!

Hier willen we proberen voor een tweede te gaan als dreumes 2 is. Met een beetje geluk zit er dan dus ongeveer 3 jaar tussen. Overigens had ik me ook helemaal kunnen voorstellen om het bij 1 kind te houden. Man wil heel erg graag een tweede. Die rammelt zeg maar behoorlijk.

Op het kdv vinden ze haar geloof ik een hele lieve lastpost.. Ze heeft duidelijk haar eigen willetje en is niet bang om op avontuur te gaan. Minder leuk was toen ze nog niet kon lopen, toen was het net een klimaap en moesten ze haar constant van de tafel en banken afhalen... en ze klom toen ook op andere kinderen :-$
Maar sinds ze kan lopen is dat helemaal goed gekomen :proud:
Leuk aapje! Gefeliciteerd!

Wij willen binnenkort beginnen voor een tweede, maar vanwege het overlijden van mijn moeder staat alles nu on hold. We zien wel wanneer ik er klaar voor ben. Ik zou misschien nog wel een derde willen en ben nu 33. Maar ik ben al wat soepeler geworden met de maximale leeftijd waarop ik kinderen zou willen.

Nijntje: goed dat jullie een andere opvang hebben, ik vind het echt niet kunnen dat ze zo reageren. Mijn zoon is ook best wel ondeugend, maar ze pakken dat heel positief op en gaan er op een opbouwende manier mee om. Ik denk dat als je zi negatief doet over de gedrag van een kind, dit gedrag ook opgeroepen wordt.
Een vraag van een meelezer:

Mijn zoontje is net 1 jaar en hij eet absoluut geen stukjes fruit. Dat spuugt hij direct uit als ik dat probeer, maar als ik het pureer en een beetje op warm dan eet hij zo 2 stukken op... iemand tips hoe ik hem toch stukjes kan gaan laten eten? Ik ben dat pureren ondertussen wel beetje zat... :-? Ik blijf het regelmatig aanbieden, maar als hij dan weigert dan mix ik het toch maar weer voor hem omdat ik wel wil dat hij fruit eet.

Avondeten gaat wel heel goed (dat pureer ik niet) en brood gaat ook goed. Iemand een idee? Of gewoon blijven aanbieden en er vanuit gaan dat hij het ooit wel in stukjes gaat eten?
@fruit: komt vanzelf goed, Puk heeft hier een periode lang alleen gekocht knijpfruit gegeten (zelf gepureerd bliefde hij ook niet :hamer: ), nu gaan er eindelijk ook weer stukken fruit in.
Maartje2016 schreef:
14-04-2018 18:16
@fruit: komt vanzelf goed, Puk heeft hier een periode lang alleen gekocht knijpfruit gegeten (zelf gepureerd bliefde hij ook niet :hamer: ), nu gaan er eindelijk ook weer stukken fruit in.

Bedankt voor je reactie! Het is ons eerste kind enja af en toe ben ik gewoon wat onzeker of ik het allemaal wel goed doe :bonk:
Sunny-91 schreef:
14-04-2018 18:37
Bedankt voor je reactie! Het is ons eerste kind enja af en toe ben ik gewoon wat onzeker of ik het allemaal wel goed doe :bonk:
Vast wel, je hebt hem al een jaar in leven gehouden tenslotte :proud: ...

Maar je bent altijd welkom om je vragen te stellen, gezellig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven