mogelijk pakketfraude
vrijdag 13 april 2018 om 21:46
Een raar verhaal, maar ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen of raad kan geven.
Deze week waren mijn man en ik niet veel thuis, waardoor wij twee eer een briefje van post.nl in onze brief vonden.
Er zou een pakketje voor ons zijn, en omdat wij twee maal niet thuis waren, moesten wij deze op het postkantoor ophalen.
Ondanks dat wij niks besteld hadden, ging mijn man vandaag toch naar het postkantoor.
Het bleek nu dat een ander persoon vanmiddag al het pakket had opgehaald.
Het stond dus op iemand anders naam, maar op ons adres.
Uiteraard heb ik al gehoord/gelezen over fraude met pakketjes, dat mensen een dag erna bij jou aan huis komen om het pakketje op te halen.
en dat je dit pakketje dus nooit moet mee geven, en het bedrijf moet contacteren.
Maar deze persoon heeft het pakketje dus via het postkantoor verkregen en ondertekend.
En via track en trace kunnen wij ook niet zien van wie de afzender is.
Ik weet niet zo goed wat wij kunnen verwachten of doen.
Zit niet echt op deurwaarders te wachten, terwijl wij hier niks aan kunnen doen.
Wie o wie kan mij raad geven of gerust stellen?
Deze week waren mijn man en ik niet veel thuis, waardoor wij twee eer een briefje van post.nl in onze brief vonden.
Er zou een pakketje voor ons zijn, en omdat wij twee maal niet thuis waren, moesten wij deze op het postkantoor ophalen.
Ondanks dat wij niks besteld hadden, ging mijn man vandaag toch naar het postkantoor.
Het bleek nu dat een ander persoon vanmiddag al het pakket had opgehaald.
Het stond dus op iemand anders naam, maar op ons adres.
Uiteraard heb ik al gehoord/gelezen over fraude met pakketjes, dat mensen een dag erna bij jou aan huis komen om het pakketje op te halen.
en dat je dit pakketje dus nooit moet mee geven, en het bedrijf moet contacteren.
Maar deze persoon heeft het pakketje dus via het postkantoor verkregen en ondertekend.
En via track en trace kunnen wij ook niet zien van wie de afzender is.
Ik weet niet zo goed wat wij kunnen verwachten of doen.
Zit niet echt op deurwaarders te wachten, terwijl wij hier niks aan kunnen doen.
Wie o wie kan mij raad geven of gerust stellen?
zaterdag 14 april 2018 om 19:57
Bedankt allemaal voor jullie reactie's.
Heb vandaag contact opgenomen met post.nl.
Helaas kunnen hun niks voor mij betekenen.
De afzender is onbekend (zagen wij ook bij track en tracé)
Kregen alleen het advies om de briefjes te bewaren.
Gelukkig stond het pakket dus op de naam van iemand anders.
En volgens de winkelmedewerker kon degene die het pakketje heeft opgehaald zichzelf legitimeren.
En degene heeft ook zelf getekend.
Hopelijk loopt alles af met een sisser, de tijd zal het zeggen.
Heb vandaag contact opgenomen met post.nl.
Helaas kunnen hun niks voor mij betekenen.
De afzender is onbekend (zagen wij ook bij track en tracé)
Kregen alleen het advies om de briefjes te bewaren.
Gelukkig stond het pakket dus op de naam van iemand anders.
En volgens de winkelmedewerker kon degene die het pakketje heeft opgehaald zichzelf legitimeren.
En degene heeft ook zelf getekend.
Hopelijk loopt alles af met een sisser, de tijd zal het zeggen.