Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Waar ik me daarbij zorgen om maak, is dat ze zich zo makkelijk laat beïnvloeden door zelfbenoemde deskundigen en gelijk alle wetenschap overboord gooit als ''achterhaald". Echt.. het heet niet voor niet wetenschap. En dat met je kind.
Later is nu
Dreamer schreef:
14-04-2018 20:01
Waar ik me daarbij zorgen om maak, is dat ze zich zo makkelijk laat beïnvloeden door zelfbenoemde deskundigen en gelijk alle wetenschap overboord gooit als ''achterhaald". Echt.. het heet niet voor niet wetenschap. En dat met je kind.
En ze is tegen granen (dus: geen brood en pasta) maar geeft wel rijst en nu ineens ook havermout. Ze heeft geen flauw idee waar ze over praat maar denkt kennelij zelf dat ze van de hoed en de rand weet.
En dan gaat die shisha nog leipe linkjes en wetenswaardigheden in de rondte lopen slingeren. Gaat goed hoor.
SallySpectra schreef:
14-04-2018 19:59
Eén rauwe eierdooier aan een dreumes geven is nog steeds achterlijk en schadelijk.

Net zoiets als je kind nog maar 1 keer per dag slaan ipv 4 keer.
Nee, dat vind ik niet hetzelfde als je kind slaan.
(In mayonaise en in tiramisu zit óók rauw ei en dat vinden mensen wél normaal om te eten.)
Zeker niet omdat to heeft aangegeven dat haar kind het lekker vindt.
shisha schreef:
14-04-2018 20:07
(In mayonaise en in tiramisu zit óók rauw ei en dat vinden mensen wél normaal om te eten.)
En als je kind wijn héérlijk vind? Ook maar gewoon doen?
shisha schreef:
Wie geeft z'n dreumes tiramisu dan? Daar zit alcohol in. Ik geef mijn kinderen overigens ook geen verse mayonaise, maar uit de supermarkt (op basis van gepasteuriseerd ei dus).
shisha schreef:
14-04-2018 19:57
Ik weet ook wat by proxy betekent, maar bij mijn weten is dat enkel een officiële benaming in de diagnose munchhausen by proxy.
En om nu telkens te gaan zeggen dat to haar kind mishandelt zelfs nádat zij heeft gezegd de dooiers sterk te verminderen én ook nog havermout vis toe te gaan voegen, dát vind ik ook overdreven.

Het lijkt wel alsof iedereen het gewoon leuk vindt om lekker verontwaardigd te kunnen zijn en om schande te kunnen spreken met z'n allen.
Ik zou dan ook eigenlijk willen vragen: gaan jullie lekker?
ik heb volgens mij 4 keer gereageerd in dit topic, mijn vorige post en verder 3 keer dezelfde vraag die TO nooit beantwoord heeft.

Ik vind 1 rauwe eidooier aan een dreumes geven al belachelijk en gevaarlijk, en sowieso vind ik het totale dieet van TO van de zotte. En ook het dieet wat jij promoot is aantoonbaar schadelijk voor een dreumes. Mag hopen dat jij niet net zo'n gekkie als TO wordt, want jij hebt ook een baby, begrijp ik.
Am Yisrael Chai!
Bovendien is af en toe iets met rauw ei eten als volwassene natuurlijk niet vergelijkbaar met een dreumes.

Ik eet nu ik zwanger ben bijvoorbeeld ook geen rauw ei. Dat wordt immers streng afgeraden voor risicogroepen, zoals oa zwangeren, zieken en jonge kinderen.
shisha schreef:
zucht...dit soort producten uit de supermarkt zijn gemaakt met gepasteuriseerde eieren, ja , juist, OMDAT! Geen weldenkend mens geeft zijn kind van 20 maanden ( een oudere, zwangere of ziek mens) zelfgemaakte bavarois etc. Laat staan Tiramisu, rauwe eieren met drank.
shisha schreef:
Rauwe eieren, en rauwe melk trouwens ook, worden voor kinderen sterk afgeraden. Als zwangere vrouw mag je het niet voor niks ook niet.

Hield jij je in de zwangerschap ook niet aan de voedingsrichtlijnen?

En TO, en jij? Als je in de zwangerschap rauwmelkse kaas, rauwe eieren, rauw vlees e.d. vermeed, waarom douw je het dan nu wel in je BABY?
Am Yisrael Chai!
shisha schreef:
Ik prefereer dan alsnog een tik dan volgegoten te worden met rauwe eieren.

Echt hoor, kind vindt het lekker?????? Tiramisu ed zelfgemaakt of uit de winkel onder een noemer scharen?? Nu ben je me echt kwijt :facepalm:
Niet degenen die to op evt orthorexia wijzen maar..ach, laat ook maar.
fashionvictim schreef:
14-04-2018 20:17
Rauwe eieren, en rauwe melk trouwens ook, worden voor kinderen sterk afgeraden. Als zwangere vrouw mag je het niet voor niks ook niet.

Hield jij je in de zwangerschap ook niet aan de voedingsrichtlijnen?

En TO, en jij? Als je in de zwangerschap rauwmelkse kaas, rauwe eieren, rauw vlees e.d. vermeed, waarom douw je het dan nu wel in je BABY?
Jawel, tijdens mijn zwangerschap hield ik mij aan de richtlijnen en nam ik niks rauw, zelfs geen rauwmelkse kefir die gewoon in de natuurwinkel werd verkocht, om het zekere voor het onzekere te nemen.
normandina schreef:
14-04-2018 20:22
Ik prefereer dan alsnog een tik dan volgegoten te worden met rauwe eieren.

Echt hoor, kind vindt het lekker?????? Tiramisu ed zelfgemaakt of uit de winkel onder een noemer scharen?? Nu ben je me echt kwijt :facepalm:
Niet degenen die to op evt orthorexia wijzen maar..ach, laat ook maar.
Natuurlijk geef je je kind geen tiramisu.
En het is nu niet bepaald op safe spelen wat to doet als ze rauwe eidooier geeft.
Maar slaan vind ik écht van een andere orde.
shisha schreef:
14-04-2018 20:24
Jawel, tijdens mijn zwangerschap hield ik mij aan de richtlijnen en nam ik niks rauw, zelfs geen rauwmelkse kefir die gewoon in de natuurwinkel werd verkocht, om het zekere voor het onzekere te nemen.
Waarom zit je dan nu te promoten om rauwe eieren aan een dreumes te geven? Ben je niet goed ofzo? Die dreumes is nog net zo kwetsbaar als in de buik hoor!
Am Yisrael Chai!
Hoe eet je eigenlijk rauwe eidooiers?
Slurp je die door de fles naar binnen?
Getverdemme!!
shisha schreef:
14-04-2018 20:24
Waarom vond je dat toen wél belangrijk en zeg je nu dat het "reuze meevalt" als TO diezelfde rauwe producten in enorme hoeveelheden aan haar kleine kind geeft?

Voor dat kind is het immers net zo schadelijk als voor jou tijdens de zwangerschap.
fashionvictim schreef:
14-04-2018 20:26
Ben je niet goed ofzo?
Dat moge duidelijk zijn. Heb in de loop der jaren genoeg onzin van haar gelezen.
Wij raden het eten van rauwe eieren af”, zegt Roy van der Ploeg van het Voedingscentrum. Vooral voor ‘kwetsbare’ groepen zoals ouderen, zieken en zwangere vrouwen zou het beter zijn het risico op een salmonellabesmetting niet te nemen, want de salmonellabacterie kan nare maag- en darmklachten veroorzaken.

Het risico op besmetting is echter klein. „Volgens onze cijfers zijn ongeveer 3 op de 10.000 eieren besmet met salmonella”, zegt Van der Ploeg. Wie zelf mayonaise of een bavarois wil maken, doet er verstandig aan om daarvoor gepasteuriseerde eieren te gebruiken. „Die zijn gewoon te koop in de supermarkt.”

Toch is het eten van een rauw ei niet echt gevaarlijk, meent Pascal de Ruiter van het Productschap Vlees, Vis en Eieren. Zeker niet omdat er streng op kippen wordt gecontroleerd.
Dat risico gaat natuurlijk skyhigh omhoog als je 28 ! rauwe eieren per week erin propt he.

Dat zijn er zo'n 1500 per jaar, dus dan is die 3 op de 10.000 besmettingen ineens 50% kans!

Ik vind het ziekelijk en mishandeling.
anoniem_305255 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 20:42
12.56% gewijzigd
shisha schreef:
14-04-2018 20:29

Toch is het eten van een rauw ei niet echt gevaarlijk, meent Pascal de Ruiter van het Productschap Vlees, Vis en Eieren. Zeker niet omdat er streng op kippen wordt gecontroleerd.
Zelfs de meneer van het productschap voor eieren zegt "niet echt gevaarlijk", ipv "echt niet gevaarlijk"
fashionvictim schreef:
Waarom zit je dan nu te promoten om rauwe eieren aan een dreumes te geven? Ben je niet goed ofzo? Die dreumes is nog net zo kwetsbaar als in de buik hoor!
Precies, zelf het zekere voor het onzekere nemen (toch niet zo overtuigd van bepaalde dingen dus?) en het vervolgens wel bij een kind van 20 maanden (eigenlijk net zo of zo niet meer kwetsbaarder dan een foetus) naar binnen gieten tegen alle adviezen in? Echt, onbegrijpelijk dit.
shisha schreef:
Wij raden het eten van rauwe eieren af”, zegt Roy van der Ploeg van het Voedingscentrum. Vooral voor ‘kwetsbare’ groepen zoals ouderen, zieken en zwangere vrouwen zou het beter zijn het risico op een salmonellabesmetting niet te nemen, want de salmonellabacterie kan nare maag- en darmklachten veroorzaken. PUNT!
shisha schreef:
Friponil gemist? De hoeveelheden van friponil in eieren konden wel degelijk kwaad bij 4 rauwe eidooiers per dag voor een kind van 20 maanden.
Als wij onze kippen friponil gaven bij een ernstige besmetting met bloedluis (naast het uitroken van de hokken met koudijs) werden de eieren standaard 30 dagen weggegooid en het vlees minimaal 60 dagen niet gegeten. En dat ging dan over onze eiegen kippen, hooguit 20/30 voor eigen gebruik. Laat staan een boer die 50 kippen houdt om wat bij te verdienen. Geloof er niks van dat die zijn eieren niet meer verkoopt als hij zijn kippen behandelt heeft voor bloedluis of snot.

Zoals ook gebleken is dus. Ze kunnen mij de pot op met hun biologische kippen, ik weet wel beter. Nu de voedingsgekkies nog. Super zielig voor de bio-industrie kippen maar daar koop ik tot nu toe liever eieren dan van de boer om de hoek.
shisha schreef:
Natuurlijk geef je je kind geen tiramisu.
En het is nu niet bepaald op safe spelen wat to doet als ze rauwe eidooier geeft.
Maar slaan vind ik écht van een andere orde.
Waarom? Beide kunnen ernstig lichamelijk letsel veroorzaken
Je baby rauwe eieren geven is hetzelfde als roken boven de wieg
Of in de auto vervoeren op schoot terwijl je dronken bent
MaryCrawley schreef:
14-04-2018 20:34
Dat risico gaat natuurlijk skyhigh omhoog als je 28 ! rauwe eieren per week erin propt he.

Dat zijn er zo'n 1500 per jaar, dus dan is die 3 op de 10.000 besmettingen ineens 50% kans!

Ik vind het ziekelijk en mishandeling.
Dit. Ook al eerder voorgerekend aan to en shisha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven