Jongensnamen topic
vrijdag 6 april 2018 om 20:23
1. BasFlamingoroze schreef: ↑06-04-2018 17:29Als stille anonieme meelezer, nu toch maar eens een bericht in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Over (ongeveer) 2 maanden verwachten wij ons derde kindje. Na een meisje en een jongen, nu weer een jongen, helemaal leuk! Maar nu de naam nog... We houden van korte Nederlandse namen, waarvan bij de uitspraak wel gelijk duidelijk is hoe je het schrijft.
Welke naam vinden jullie goed passen bij Vera en Stijn? We hebben nu een lijstje met Tom, Bas, Max en Hidde. Welke van de vier moet het worden? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
2. Max
3. Tom
4. Hidde
-
vrijdag 6 april 2018 om 20:24
Ik vind Hidde en Bas het beste passen. Vind Hidde niet zo mooi, dus ik zou Bas doen!Flamingoroze schreef: ↑06-04-2018 17:29Als stille anonieme meelezer, nu toch maar eens een bericht in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Over (ongeveer) 2 maanden verwachten wij ons derde kindje. Na een meisje en een jongen, nu weer een jongen, helemaal leuk! Maar nu de naam nog... We houden van korte Nederlandse namen, waarvan bij de uitspraak wel gelijk duidelijk is hoe je het schrijft.
Welke naam vinden jullie goed passen bij Vera en Stijn? We hebben nu een lijstje met Tom, Bas, Max en Hidde. Welke van de vier moet het worden? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
zaterdag 7 april 2018 om 02:13
1. BasFlamingoroze schreef: ↑06-04-2018 17:29Als stille anonieme meelezer, nu toch maar eens een bericht in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
2. Tom
3. Hidde
4. Max
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
maandag 9 april 2018 om 12:26
Flamingoroze, ik vind Tom het leukst van de vier. Alle vier de namen vind ik bij de andere namen van je kinderen passen, dus dat is (voor mij) geen criterium. Ik denk ook vaak: hoe belangrijk is het dat het nou past bij de andere namen? Het interesseert mij niets of mijn naam nu bij die van mijn broers past of niet. Voor mij zou het alleen een criterium kunnen zijn als de het een kwik, kwek, kwak gehalte zou hebben oid, of iets anders waardoor het echt een vreemde combi is.
vrijdag 13 april 2018 om 20:36
Hier een beetje namenstress... over een paar weken is het al zover en ik ben niet helemaal zeker van de naam die we hebben. Laatste overblijvers zijn Vik en Tijn, mijn man heeft een sterke voorkeur voor Vik en ik eerst ook maar twijfel enorm. We hebben al een dochter met de naam Nina. Wat vinden jullie ?
vrijdag 13 april 2018 om 21:03
Ik vind ze allebei een beetje onaf klinken. Viktor vind ik erg leuk, dan kun je altijd nog Vik doen. Maar alleen Vik? Vind ik niet echt een naam. Dus dan zou ik kiezen voor Tijn, al hoewel me dat ook klinkt als een afkorting voor Martijn.parka schreef: ↑13-04-2018 20:36Hier een beetje namenstress... over een paar weken is het al zover en ik ben niet helemaal zeker van de naam die we hebben. Laatste overblijvers zijn Vik en Tijn, mijn man heeft een sterke voorkeur voor Vik en ik eerst ook maar twijfel enorm. We hebben al een dochter met de naam Nina. Wat vinden jullie ?
Wat denk je van Cas, Kars, Jens of Lars?
-
zaterdag 14 april 2018 om 11:37
Ik zou gaan voor Vik, omdat ik dat toevallig een heel leuke naam vind en ik Tijn zo ongeveer de grootste zeiknaam vind die er is. Totaal geen argumenten voor maar tochparka schreef: ↑13-04-2018 20:36Hier een beetje namenstress... over een paar weken is het al zover en ik ben niet helemaal zeker van de naam die we hebben. Laatste overblijvers zijn Vik en Tijn, mijn man heeft een sterke voorkeur voor Vik en ik eerst ook maar twijfel enorm. We hebben al een dochter met de naam Nina. Wat vinden jullie ?
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 14 april 2018 om 11:48
Vik (Vic) is de verkorting van Victor, en Tijn is de verkorting van Martijn of Augustijn, dus ik neem aan dat dat dan de doopnamen worden?-tinkerbell- schreef: ↑14-04-2018 11:37Ik zou gaan voor Vik, omdat ik dat toevallig een heel leuke naam vind en ik Tijn zo ongeveer de grootste zeiknaam vind die er is. Totaal geen argumenten voor maar toch![]()
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 14 april 2018 om 13:18
Ik vind Vik leuk! Tijn ook wel maar die hoor je zovaak.parka schreef: ↑13-04-2018 20:36Hier een beetje namenstress... over een paar weken is het al zover en ik ben niet helemaal zeker van de naam die we hebben. Laatste overblijvers zijn Vik en Tijn, mijn man heeft een sterke voorkeur voor Vik en ik eerst ook maar twijfel enorm. We hebben al een dochter met de naam Nina. Wat vinden jullie ?
Zef of Sep misschien nog iets?
zondag 15 april 2018 om 17:57
Bedankt voor de reacties. Tijn vind ik zelf een beetje zacht klinken en Vik wat stoerder, maar het is een naam die (nog) niet zoveel voorkomt dus vandaar de twijfel. Mijn persoonlijke voorkeur is Lucas (nu we onze dochter Nina genoemd hebben niet meer, te hoog gtst gehalte) of Teun, maar dat vindt mijn man beiden niets 
@pejeka, ik snap je reactie maar we gaan onze zoon niet dopen. Het kan inderdaad een beetje onaf klinken maar Victor en Martijn vinden we allebei niet mooi.
@pejeka, ik snap je reactie maar we gaan onze zoon niet dopen. Het kan inderdaad een beetje onaf klinken maar Victor en Martijn vinden we allebei niet mooi.
zondag 15 april 2018 om 17:58
Sorry allemaal niet mooi, ben nogal lastig met de jongensnamen merk ik. Man en ik liggen nogal uit elkaar en dit is een soort compromisPhloxx schreef: ↑13-04-2018 21:03Ik vind ze allebei een beetje onaf klinken. Viktor vind ik erg leuk, dan kun je altijd nog Vik doen. Maar alleen Vik? Vind ik niet echt een naam. Dus dan zou ik kiezen voor Tijn, al hoewel me dat ook klinkt als een afkorting voor Martijn.
Wat denk je van Cas, Kars, Jens of Lars?
zondag 15 april 2018 om 20:37
maandag 16 april 2018 om 23:42
Reza is echt geen meidennaam hoor. Echt een klassieke Perzische jongensnaam, heette de sjah van Iran niet ook zo?
(Opgezocht: idd Reza https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Reza_Pahlavi)
woensdag 18 april 2018 om 14:32
woensdag 18 april 2018 om 20:40
Absoluut Jurriaan. Leuk, bekend maar niet teveel voorkomend en passend bij zowel een schattig klein mannetje als ook een volwassen man.misspumpkin schreef: ↑18-04-2018 14:32Ook wij zijn nog op zoek naar een jongensnaam. Ons 3de kindje, meisjesnaam zijn we al over uit, maar we weten niet wat het wordt dus moeten we ook op zoek naar een jongensnaam. En dat vinden we moeilijk! Tot nu toe hebben we:
Olivier
Jurriaan
Kees
Willem
donderdag 19 april 2018 om 19:50
donderdag 19 april 2018 om 19:54
Ik zou gaan voor:misspumpkin schreef: ↑18-04-2018 14:32Ook wij zijn nog op zoek naar een jongensnaam. Ons 3de kindje, meisjesnaam zijn we al over uit, maar we weten niet wat het wordt dus moeten we ook op zoek naar een jongensnaam. En dat vinden we moeilijk! Tot nu toe hebben we:
Olivier
Jurriaan
Kees
Willem
Willem
Kees
Olivier
Jurriaan (niet leuk, dan eerder Jurre)