Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
vrijdag 20 april 2018 om 15:10
Echt, zou je dat willen doen? Dat is echt superlief van je!!! Ik stuur je een pb.Bloemetjesolifant schreef: ↑20-04-2018 13:33Marloes: Als je wilt kan ik je er wel 1 naaien (ik naai veel, en heb er hobby aan)? Ik heb geen idee waar je woont, maar eventueel kan ik 'm opsturen (of je kunt 'm komen halen). Er staan genoeg patroontjes van slaapzakken op internet, en met gewoon dun katoen (hydrofielstof, maar dan per meter) denk ik dat je een heel eind komt.
vrijdag 20 april 2018 om 15:13
Even gauw een vraag tussendoor als het mag. Reageer ik later weer wat uitgebreider.
Zoon zijn haar groeit opeens flink. Hij heeft groot en deels krulletjes alleen nu het langer wordt is het niet meer direct een krul maar met name boven eerst wat steiler en daarna krult het. Snappen jullie deze fantastische uitleg?
Het probleem is dus dat eigenlijk alles wat niet echt een stevige krul is, enorm pluist. Met borstelen ben ik bang de krullen eruit te borstelen.
Kortom ik snap niks van haar en wil dat krullerige koppie behouden zonder dat het enorm rommelig oogt?
Zoon zijn haar groeit opeens flink. Hij heeft groot en deels krulletjes alleen nu het langer wordt is het niet meer direct een krul maar met name boven eerst wat steiler en daarna krult het. Snappen jullie deze fantastische uitleg?
Het probleem is dus dat eigenlijk alles wat niet echt een stevige krul is, enorm pluist. Met borstelen ben ik bang de krullen eruit te borstelen.
Kortom ik snap niks van haar en wil dat krullerige koppie behouden zonder dat het enorm rommelig oogt?
vrijdag 20 april 2018 om 15:18
vrijdag 20 april 2018 om 15:40
Wij hebben een fijn krabpak van binamed met een dunne slaapzak zonder mouwen. Nieuw in verpakking op marktplaats was het betaalbaar. Schijnen ook vergoed te worden, maar wij hadden geen zin in de huisarts.Marloes85 schreef: ↑20-04-2018 13:18Het is nu nog wel goed te doen maar mocht iemand ooit ergens een echt dunne slaapzak liefst met mouwen tegenkomen laat het dan even weten!
Anders zal ik eens kijken of ik iemand bereid kan vinden om het te maken, ik kan zelf nog niet eens fatsoenlijk een knoop vast maken dus dat wordt 'm in elk geval niet.
zaterdag 21 april 2018 om 07:23
Dank voor de tips. Ik ga maar even op zoek naar olie voor in het haar. Misschien dat ik anders iets van een spray fles kan komen waar ik water in doe. Kan ik daarmee in de ochtend zijn haar nat maken en borstelen. Mofelikk helpt het.
Kapper durf ik niet zo aan. Ik wil het graag lang laten worden. Maar hoor dat inderdaad vaker dat een knippen daar wel aan bij kan dragen.
Kapper durf ik niet zo aan. Ik wil het graag lang laten worden. Maar hoor dat inderdaad vaker dat een knippen daar wel aan bij kan dragen.
zaterdag 21 april 2018 om 07:34
Zo'n pakje hebben wij ook idd en gister heeft ze daar idd een slaapje in gedaan. Nadeel is alleen dat ze die flap van haar handen open krijgt en dan dus alsnog met de blote hand kan krabben... ik zou het natuurlijk kunnen dichtnaaien maar het is ook wel handig dat het open kan met flesje drinken in de ochtend etc.ZonnigKleintje schreef: ↑20-04-2018 15:40Wij hebben een fijn krabpak van binamed met een dunne slaapzak zonder mouwen. Nieuw in verpakking op marktplaats was het betaalbaar. Schijnen ook vergoed te worden, maar wij hadden geen zin in de huisarts.
Ik zal ook eens kijken naar de slaapzak van jollein of deze mouwen heeft of niet.
In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken!
zaterdag 21 april 2018 om 07:41
zaterdag 21 april 2018 om 10:06
Hier team krulhaar
vind het zo lief staan al die losse krullen op haar hoofdje. Ze had eerst ook steeds meer last van pluizend haar. Dat is nu niet meer zo sinds we zijn overgestapt op andere shampoo. We hebben nu shampoo van Cantu. Speciaal voor kinderen met krullend haar. O.a. te koop bij de Kruidvat. Echt een enorme verbetering!
Olie enzo wil ik liever nog even vandaan blijven, wordt toch vaak een beetje vies.
Olie enzo wil ik liever nog even vandaan blijven, wordt toch vaak een beetje vies.
Hier word ik niet vrolijk van!
zaterdag 21 april 2018 om 10:24
Staat Cantu bij de baby/kids spullen of de volwassenen sectie? Ziet er goed uit 
Hier ook team krullenbol. Kan ook niet anders met alleen maar krullen aan beide kanten van de familie. Na de kapper groeide het ook veel mooier en sneller. Wij betalen €6 wat ze normaal vragen voor ponyknippen. Na het wassen wrijf ik het haar tegen de groeirichting omhoog en laat het dan in krullen drogen.
Hier ook team krullenbol. Kan ook niet anders met alleen maar krullen aan beide kanten van de familie. Na de kapper groeide het ook veel mooier en sneller. Wij betalen €6 wat ze normaal vragen voor ponyknippen. Na het wassen wrijf ik het haar tegen de groeirichting omhoog en laat het dan in krullen drogen.
zaterdag 21 april 2018 om 10:47
Onze buurvrouw knipt Puk, we zetten hem altijd in een kinderstoel van ikea met blad.
We hebben ondertussen geleerd dat die zijn hoofd draait naar degene die praat, dus we kunnen daar rekening mee houden. Als hij echt niet stil wil zitten laten we haar zoontje (kleuterleeftijd) gek doen zodat Puk kijkt in de richting dat wij willen.
zaterdag 21 april 2018 om 10:55
Ik breng mijn dochter voorlopig niet naar de kapper, maar laat het lekker groeien. Ze heeft stijl haar en al sinds de geboorte veel haar gehad. Het begint nu lekker lang te worden, maar ze wil absoluut geen staartje in. Ze heeft dus altijd haar in haar ogen, tot grote ergernis van haar oma's
Ik heb iedereen streng verboden om haar haar te (laten) knippen, ik wil geen pony bij haar
zaterdag 21 april 2018 om 11:36
Maartje2016 schreef: ↑21-04-2018 10:47Onze buurvrouw knipt Puk, we zetten hem altijd in een kinderstoel van ikea met blad.
We hebben ondertussen geleerd dat die zijn hoofd draait naar degene die praat, dus we kunnen daar rekening mee houden. Als hij echt niet stil wil zitten laten we haar zoontje (kleuterleeftijd) gek doen zodat Puk kijkt in de richting dat wij willen.
Ik wil ook zo’n buurvrouw