Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Mijn moeder heeft vorig jaar slaapzakje gemaakt van lakenstof.

Wij gebruiken thuis geen slaapzak. Zoon heeft het altijd warm.
Bloemetjesolifant schreef:
20-04-2018 13:33
Marloes: Als je wilt kan ik je er wel 1 naaien (ik naai veel, en heb er hobby aan)? Ik heb geen idee waar je woont, maar eventueel kan ik 'm opsturen (of je kunt 'm komen halen). Er staan genoeg patroontjes van slaapzakken op internet, en met gewoon dun katoen (hydrofielstof, maar dan per meter) denk ik dat je een heel eind komt :).
Echt, zou je dat willen doen? Dat is echt superlief van je!!! Ik stuur je een pb.
Alle reacties Link kopieren
Even gauw een vraag tussendoor als het mag. Reageer ik later weer wat uitgebreider.

Zoon zijn haar groeit opeens flink. Hij heeft groot en deels krulletjes alleen nu het langer wordt is het niet meer direct een krul maar met name boven eerst wat steiler en daarna krult het. Snappen jullie deze fantastische uitleg? :proud:

Het probleem is dus dat eigenlijk alles wat niet echt een stevige krul is, enorm pluist. Met borstelen ben ik bang de krullen eruit te borstelen.

Kortom ik snap niks van haar en wil dat krullerige koppie behouden zonder dat het enorm rommelig oogt?
Is een beetje olie een idee om het in model te brengen?
Even bij een kapper naar binnen lopen voor advies? Of een burvrouw ofzo die knipt?

(Andere adviezen heb ik niet, volgens mij blijft het haar hier nog steil als je er een krultang overheen gooit. Het pluist dan weer wel, op zijn achterhoofd als het nat is geweest, bijv van zweten of douchen :huh: )
Over dunne slaapzakjes nog: bol heeft van jollein hydrofiel slaapzakken, die zijn ook echt dun en fijn.

Geen idee van krullen, team slap steil fijn haar hier, sorry!
Marloes85 schreef:
20-04-2018 13:18
Het is nu nog wel goed te doen maar mocht iemand ooit ergens een echt dunne slaapzak liefst met mouwen tegenkomen laat het dan even weten!

Anders zal ik eens kijken of ik iemand bereid kan vinden om het te maken, ik kan zelf nog niet eens fatsoenlijk een knoop vast maken dus dat wordt 'm in elk geval niet.
Wij hebben een fijn krabpak van binamed met een dunne slaapzak zonder mouwen. Nieuw in verpakking op marktplaats was het betaalbaar. Schijnen ook vergoed te worden, maar wij hadden geen zin in de huisarts.
Ik weet ook niet wat ik met het haar van onze krullenbol aanmoet. Hier krult het vooral aan de zijkant terwijl bovenop langer is. Wij gaan vanmiddag naar de kapper.
Krulhaar kam/borstel je nat, stijlhaar borstel je droog
reendje schreef:
20-04-2018 15:25

:cheers:
Ik dacht onzin nu al naar de kapper, maar ach de eerste keer was gratis. Ook al heeft ze niet veel eraf geknipt, het zorgt er toch wel voor dat het net wat beter valt en kan groeien maar er fatsoenlijk uit blijft zien.
Hier ook stijl haar dus geen tips.
Zoon heeft niet veel haar, maar hij is nu twee keer naar de kapper geweest. Het haar groeit daarna een stuk sneller en het gaat beter zitten. Ik vond de eerste keer kapper enorm helpend.
Hier had zoon al een flinke bos heel blond haar bij zijn geboorte.
We hebben hem denk ik voor het eerst geknipt met 3 maanden (mijn man dan)
En manlief knipt nog steeds zijn haar. Geen ervaring met krullerig haar overigens
Hier ook veel haar bij de geboorte en nog steeds. Donker en idd krullerig aan de zijkant en stijl en lang bovenop. Zelf de pony bijgepunt af en toe als het teveel in z’n ogen gaat hangen tot nu toe.

Maar ik ga voor coup wild en ongetemd want ik vind het te schattig :heart:
Dank voor de tips. Ik ga maar even op zoek naar olie voor in het haar. Misschien dat ik anders iets van een spray fles kan komen waar ik water in doe. Kan ik daarmee in de ochtend zijn haar nat maken en borstelen. Mofelikk helpt het.

Kapper durf ik niet zo aan. Ik wil het graag lang laten worden. Maar hoor dat inderdaad vaker dat een knippen daar wel aan bij kan dragen.
ZonnigKleintje schreef:
20-04-2018 15:40
Wij hebben een fijn krabpak van binamed met een dunne slaapzak zonder mouwen. Nieuw in verpakking op marktplaats was het betaalbaar. Schijnen ook vergoed te worden, maar wij hadden geen zin in de huisarts.
Zo'n pakje hebben wij ook idd en gister heeft ze daar idd een slaapje in gedaan. Nadeel is alleen dat ze die flap van haar handen open krijgt en dan dus alsnog met de blote hand kan krabben... ik zou het natuurlijk kunnen dichtnaaien maar het is ook wel handig dat het open kan met flesje drinken in de ochtend etc.

Ik zal ook eens kijken naar de slaapzak van jollein of deze mouwen heeft of niet.

In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken!
reendje schreef:
20-04-2018 15:25
Over dunne slaapzakjes nog: bol heeft van jollein hydrofiel slaapzakken, die zijn ook echt dun en fijn.

Ja! Die van Jollein hebben wij ook. Hele fijne slaapzakjes inderdaad! Kan ze iedereen aanraden.
@fitz: gewoon even langs het tuimcentrum voor een plantenspuit, heb je gelijk een lekker uitje ;-)
En langs de kapper voor advies betekent niet dat je je kind gelijk in de stoel zet voor een knipbeurt :)
Ik zou niet weten hoe zo’n kapper mijn zoon gaat knippen, tenzij in zijn slaap. Ik krijg nog niet eens zijn toet fatsoenlijk afgeveegd na een maaltijd.
Sommige kappers knippen kleintjes bij hun ouder op schoot.

Die van ons was te druk met meisjes uitchecken en kreeg een plantenspuit om mee te spelen. Daardoor bleef ie zitten :-D
Hier team krulhaar :bye: vind het zo lief staan al die losse krullen op haar hoofdje. Ze had eerst ook steeds meer last van pluizend haar. Dat is nu niet meer zo sinds we zijn overgestapt op andere shampoo. We hebben nu shampoo van Cantu. Speciaal voor kinderen met krullend haar. O.a. te koop bij de Kruidvat. Echt een enorme verbetering!

Olie enzo wil ik liever nog even vandaan blijven, wordt toch vaak een beetje vies.
Hier word ik niet vrolijk van!
Staat Cantu bij de baby/kids spullen of de volwassenen sectie? Ziet er goed uit :)

Hier ook team krullenbol. Kan ook niet anders met alleen maar krullen aan beide kanten van de familie. Na de kapper groeide het ook veel mooier en sneller. Wij betalen €6 wat ze normaal vragen voor ponyknippen. Na het wassen wrijf ik het haar tegen de groeirichting omhoog en laat het dan in krullen drogen.
lux. schreef:
21-04-2018 09:34
Ik zou niet weten hoe zo’n kapper mijn zoon gaat knippen, tenzij in zijn slaap. Ik krijg nog niet eens zijn toet fatsoenlijk afgeveegd na een maaltijd.
Onze buurvrouw knipt Puk, we zetten hem altijd in een kinderstoel van ikea met blad.
We hebben ondertussen geleerd dat die zijn hoofd draait naar degene die praat, dus we kunnen daar rekening mee houden. Als hij echt niet stil wil zitten laten we haar zoontje (kleuterleeftijd) gek doen zodat Puk kijkt in de richting dat wij willen.
Ik breng mijn dochter voorlopig niet naar de kapper, maar laat het lekker groeien. Ze heeft stijl haar en al sinds de geboorte veel haar gehad. Het begint nu lekker lang te worden, maar ze wil absoluut geen staartje in. Ze heeft dus altijd haar in haar ogen, tot grote ergernis van haar oma's :proud: Ik heb iedereen streng verboden om haar haar te (laten) knippen, ik wil geen pony bij haar :nope:
Maartje2016 schreef:
21-04-2018 10:47
Onze buurvrouw knipt Puk, we zetten hem altijd in een kinderstoel van ikea met blad.
We hebben ondertussen geleerd dat die zijn hoofd draait naar degene die praat, dus we kunnen daar rekening mee houden. Als hij echt niet stil wil zitten laten we haar zoontje (kleuterleeftijd) gek doen zodat Puk kijkt in de richting dat wij willen.

Ik wil ook zo’n buurvrouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven