Gelovig of niet

zaterdag 21 april 2018 om 19:01
Ik vind vraag 'geloof je of niet' al opdringerig en aanmatigend, aangezien er geen god is om in te geloven terwijl de vraag suggereert dat die er wel zou zijn.DuploPanda schreef: ↑21-04-2018 18:58Ik neem aan dat alle atheïsten voor de optie 'gelovig' hebben gekozen?
Want technisch gezien geloof je dan dat er niets is.
Ik ben trouwens agnost, en heb gekozen voor 'ongelovig'.

zaterdag 21 april 2018 om 19:04
Theologie is een heel complexe studie. Ik denk dat de meesten die dat studeren wel enigszins gelovig zijn, en allemaal zeer slimme mensen. Dat is dan weer het mooie van het geloof, het staat los van de wetenschap.

zaterdag 21 april 2018 om 19:05
De eerlijkste graag die ik kan bedenken aangaande dit onderwerp is 'ben je religieus opgevoed en heb je er afstand van genomen?'
Er zijn namelijk geen stabiele volwassenen die opeens gaan geloven dat er een god is. En al helemaal niet eentje zoals die door de mainstream religies worden aangehangen (en elkaar vermoorden om wiens god de echte is)
Absurditeiten zijn het.
Er zijn namelijk geen stabiele volwassenen die opeens gaan geloven dat er een god is. En al helemaal niet eentje zoals die door de mainstream religies worden aangehangen (en elkaar vermoorden om wiens god de echte is)
Absurditeiten zijn het.

zaterdag 21 april 2018 om 19:06
Ik wou zeggen 'laat god het niet horen', maar dan denkt iedereen hier waarschijnlijk dat ik het nog bloedserieus bedoel ook. God kan wel tegen een grapje.

zaterdag 21 april 2018 om 19:06
Hoe weet je dat?
Er is nooit bewezen dat er geen god bestaat.
Ik heb zelf geen last van de vraagstelling. 'Ben je gelovig' valt voor mij in dezelfde categorie als 'doe je aan vissen/darten/wielrennen/karate'.
Het is eigenlijk gewoon een hobby.
Vivo per lei

zaterdag 21 april 2018 om 19:13
Absense of proof is not the same as proof of absense bedoel je? Prachtige spreuk. Geen argument echter, want volkomen vrijblijvend.

zaterdag 21 april 2018 om 19:16
Ze (kerkgenootschappen) azen op mensen die even iets minder stabiel zijn, en dat kunnen heel goed intelligente mensen zijn. Als je er eenmaal bij hoort is het lastig om weet weg te gaan, omdat zo'n gemeente wel een heel hechte gemeenschap is dus je nooit meer alleen hoeft te zijn.Amant schreef: ↑21-04-2018 19:05De eerlijkste graag die ik kan bedenken aangaande dit onderwerp is 'ben je religieus opgevoed en heb je er afstand van genomen?'
Absurditeiten zijn het.

zaterdag 21 april 2018 om 19:19
Vroegâh was ik daar een beetje jaloers op, totdat ik ging meekrijgen wat de prijs was voor in de pas lopen.MinkeDeWit schreef: ↑21-04-2018 19:16Ze (kerkgenootschappen) azen op mensen die even iets minder stabiel zijn, en dat kunnen heel goed intelligente mensen zijn. Als je er eenmaal bij hoort is het lastig om weet weg te gaan, omdat zo'n gemeente wel een heel hechte gemeenschap is dus je nooit meer alleen hoeft te zijn.
zaterdag 21 april 2018 om 19:21
Dat is net zoiets als stellen dat homoseksualiteit nu zichtbaarder is omdat het zo populair is, terwijl het alleen maar zichtbaarder is omdat het meer geaccepteerd wordt.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 21:21
4.78% gewijzigd
We should have each other with cream.

zaterdag 21 april 2018 om 19:23
Met dat verschil dat homo's niet-homo's er niet van proberen te overtuigen dat ze homo zouden moeten zijn.
zaterdag 21 april 2018 om 19:25
Nee, maar een homoseksueel mag iemand die homoseksualiteit ontkent wel dom noemen.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 19:26
3.30% gewijzigd
We should have each other with cream.

zaterdag 21 april 2018 om 19:25
Uh nee. Geaardheid is aangeboren, religie waar je wel of niet in gelooft is aangeleerd.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 19:35
Reden: Oké oké atheïsme is geen religie
Reden: Oké oké atheïsme is geen religie
6.96% gewijzigd