Mode & Beauty alle pijlers

Hippe mode van toen

24-04-2018 09:25 143 berichten
Goed, ik ben geïnspireerd door het 'sneaker onder een jurk-topic'.

Wat was vroeger jouw waanzinnig hippe outfit waarin je je helemaal het vrouwtje voelde, maar waarvan je nu alleen maar :facepalm: kunt doen?

Ik trap af!

Als jonge Kunstenkitsch was ik vooral kitsch. Mijn favoriete outfit als dertienjarige was:

- NafNaf-trui. Ik had 'm in drie kleuren, maar de zalmroze was mijn grote favoriet. (en die kleur staat me voor geen meter, maar dat had ik toen niet zo door)
- Wortelbroek van Cars of Duncan (twee voor 50 piek!) in een foute blauwe kleur.
- LA Gears. Ik hield van mijn LA Gears en liep er trots op rond te paraderen. Mijn vader vond het de lelijkste schoenen die hij ooit had gezien en achteraf had de beste man groot gelijk. Vond ik toen niet. Ik vond hem vooral ouderwets.
- Onder mijn NafNaf-trui droeg ik een Javelin-polo. Ook deze had ik in meerder kleuren en ik zweerde erbij!
- NafNaf-jas. Die was destijds echt hartstikke duur en ik was er zo blij mee! Ik heb hem tot het einde van de middelbare school gedragen en dit is het enige kledingstuk uit die periode dat ik nog steeds leuk vind.
- Haar in kuif. Een hele grote! Mijn ouders vonden het bloedordinair, maar ik heb ze wijsgemaakt dat mijn haar van nature zo viel en ik was ervan overtuigd dat ze me geloofden.
Susan schreef:
24-04-2018 11:04
Ik heb laatst een keer op Marktplaats een heleboel oude nummers van het blad Yes gekocht, allemaal uit de jaren 90. Daar stonden ook al die kleren weer in. Van die blauwe bloesjes met zo'n technoprint, enorme plateauzolen, blote navels, heel lage heupbroeken.
De Yes kan ik me ook nog wel herinneren. Mijn favoriete blad midden en eind jaren '90 was de Nieuwe Revu. Die hadden toen echt nog hele leuke artikelen en reportages. Heb het een paar jaar geleden nog in mijn handen gehad en toen vond ik er niets meer aan.

Heb gelukkig wel een oud exemplaar uit de herfst van 1997 kunnen bemachtigen via marktplaats, er stond een uitgebreide reportage in die ik me nog kon herinneren uit die tijd en die moest ik gewoon hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me ook nog de blauwe houthakkersblouse open op een spierwit topje met spathettibandjes, soms om mijn "heupen" geknoopt. Zonnebril met ronde glazen.
better an oops than a what if
Mijn zus liep in loeistrakke witte jeans met een shirt met panterprint. Moest liggen op bed om dicht te kunnen ritsen.
En dan met blank houten klompen eronder

:rofl:

Afbeelding
[quote=Scratte post_id=28422092 time=1524565223 user_id=94360]
Mijn zus liep in loeistrakke witte jeans met een shirt met panterprint. Moest liggen op bed om dicht te kunnen ritsen.

Die klompentrend is mij knotzijdank ontgaan.
Au, dat lijkt me ellendig lopen.
Ik had een paar houten zomerschoentjes met stof aan de bovenkant, van Miss Selfridge, die liepen al zo verschrikkelijk ellendig dat ik ze bijna nooit aan had. Nu hadden die wel een enorme hak, dat hebben die klompen natuurlijk niet, maar toch, volgens mij lazeren ze ook de hele tijd van je voeten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik droeg idd ook kousen tot over mn knieën, plissérokje en blouse. Geweldig vindt ik het!!.
Ook van die wielrenners broekjes met kant en daarop een topje van hetzelfde stretch materiaal met kant. Bij het afdansen een lila stretch rokje en colbert. ..... Waaaaaaar zijn die foto's! !
Als kind coltruien....
Daarna... Palladiums! En all stars... soms aan elke voet een andere kleur :roll:
strakke broeken met wijde pijpen, plateauzolen, rokje met beenwarmers... erg zeg :lol: O_O
Ook een tijde de skatebroeken van mn vriendje gedragen met strakke shirtjes er op en timberlands eronder. die broeken pastte mij zo goed :heart: :twisted:

Daarna een tijdje kort haar (knalrood) gehad, armbandjes to aan je elleboog ongeveer (van die zwarte dunne rubberen die je in elkaar kon draaien) en chokers ook :cheer:

heb ook een nette fase gehad, met pantalons en blazers enzo, was ik iets ouder 17/18 jaar ofzo? (geboren 1985)

Ik mis de echte spijkerbroek wel.. zo 1 die je op bed aan moet doen ja, het eerste uur TE strak zit en daarna perfect :heart: nu is het allemaal stretch en dat zakt af bij mij (wat dikkere bovenbenen en billen en smalle taille) :moon:
myrtha schreef:
24-04-2018 10:05
Ik vind het stom dat bijna iedereen, van 0 tot 100 nu op sneakers loopt. Het lijkt wel het land van de meelopers.
Wanneer ga je verhuizen naar hét land waar dat niet gebeurd?
Susan schreef:
24-04-2018 11:04
Ik heb laatst een keer op Marktplaats een heleboel oude nummers van het blad Yes gekocht, allemaal uit de jaren 90. Daar stonden ook al die kleren weer in. Van die blauwe bloesjes met zo'n technoprint, enorme plateauzolen, blote navels, heel lage heupbroeken.

Indian Rose, dat merk herinner ik me ook nog, die kontzakken zaten dan heel strategisch laag waardoor je kont mooier uitkwam. Maar dat was al iets later, begin zero's. In die periode droeg ik ook heel veel Bien Bleu, dat merk zie ik nu nooit meer.
Oh leuk. De tijd van de Rave-trein in Berlijn. Mariska, Mark Oh, Scooter........
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 15:19
0.15% gewijzigd
[quote=Scratte post_id=28422092 time=1524565223 user_id=94360]

Susan schreef:
24-04-2018 10:00
Ja, 1979, jij ook?

Foxy Fashion heb ik inderdaad ook nog gedragen, dat was eind jaren 90 zo'n beetje.

Ik had rond mijn dertiende/veertiende ook een abonnement op een gratis tijdschrift van Levi's, had jij dat ook? Daar zaten dan altijd leuke dingen bij, ik had bijvoorbeeld een Levi's ketting (zilverkleurige hanger aan een leren veter).
Hier ook uit 79, ik dacht al het komt me zo bekend voor allemaal! chipie, mac & maggie!
Don't cry, buy a bag and move on.
ik had trouwens ook zo’n ronde zonnebril, een lange doorknoop bloemetjesjurk die ik dan alleen boven dichtmaakte de onderkant was dan open met een wielrenbroekje eronder en kisten/doc martens.... what was i thinking?!
oh en een kuif :facepalm:
Don't cry, buy a bag and move on.
Zonnebrillen: in 'mijn' tijd waren van die zonnebrillen met een soort hologrammen erin in de mode. Ik had ze met ogen, die vond ik het leukst en een met wietplanten erin. Maar ja, ik was toen dertien/veertien en ik vond dat grappig. Had in die tijd ook standaard een sleutelhanger met een opener eraan aan mijn sleutelbos hangen. Kon ik altijd mijn bier open maken in mijn tienertijd (met aanstekers ben ik daarin niet zo heel handig namelijk).
Troeteltje schreef:
24-04-2018 12:53
Wanneer ga je verhuizen naar hét land waar dat niet gebeurd?
Wanneer jij verhuist naar hét land waarin niemand iets stom vindt aan het thuisland.
daenerys79 schreef:
24-04-2018 14:07
ik had trouwens ook zo’n ronde zonnebril, een lange doorknoop bloemetjesjurk die ik dan alleen boven dichtmaakte de onderkant was dan open met een wielrenbroekje eronder en kisten/doc martens.... what was i thinking?!
Dat vind ik, zonder kuif, eigenlijk best tof klinken!!
myrtha schreef:
24-04-2018 14:11
Wanneer jij verhuist naar hét land waarin niemand iets stom vindt aan het thuisland.

Misschien kun je iets minder je zurige humeur op anderen botvieren? Zonnetje in huis :sun:
Het eerste jaar middelbare school liep ik in een timberland-trui, een kaki broek en Mag's (oh lord).
Verder heb ik heb nooit echt aan trends meegedaan. Net nog even foto's zitten kijken, wat droeg ik dan wel?
- 'outdoor' broeken met felgekleurde topjes met spaghettibandjes in de zomer (oh god)
- nette kleding, wat iemand hierboven uit 1985 ook schreef, pantalons en jasjes enzo
- ik herinner me ook nog een fase met hele aparte broeken, onder andere een groene leren met bont afgezet en een grijze die van tint veranderde met allemaal bloemen erop geborduurd.
- en natuurlijk inderdaad fornarina broeken, en dan met 'save the queen' shirtjes erop. Toen was ik een jaar of 16 denk ik?
daenerys79 schreef:
24-04-2018 14:07
Meen mij te herinneren dat de meiden van BH90210 dat ook zo droegen! En kisten onder jurkje, blote benen echter wel flink gebreide sokken die handbreed boven kisten uitstaken.

Leuk!
Cherry_Blossom schreef:
24-04-2018 14:21
Het eerste jaar middelbare school liep ik in een timberland-trui, een kaki broek en Mag's (oh lord).
Verder heb ik heb nooit echt aan trends meegedaan. Net nog even foto's zitten kijken, wat droeg ik dan wel?
- 'outdoor' broeken met felgekleurde topjes met spaghettibandjes in de zomer (oh god)
- nette kleding, wat iemand hierboven uit 1985 ook schreef, pantalons en jasjes enzo
- ik herinner me ook nog een fase met hele aparte broeken, onder andere een groene leren met bont afgezet en een grijze die van tint veranderde met allemaal bloemen erop geborduurd.
- en natuurlijk inderdaad fornarina broeken, en dan met 'save the queen' shirtjes erop. Toen was ik een jaar of 16 denk ik?
Jouw Nick laat me denken aan de serie Blossom die op TV was in mijn jeugd.

I know, topic gaat over kleding, echter er komt door dit topic vanalles boven. Errug leuk topic!!
Ik had zo'n fluwelen Blossom hoed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Begin jaren '80 volgden we hier nog een seizoen of wat de Grease-mode, dus enorme cirkelrokken met een petticoat eronder, strakke truitjes (angora) met korte mouwtjes en beenwarmers en flatjes... Alles in lichtblauw, lichtroze, lichtgroen en lichtgeel, het liefst door elkaar gedragen. Vooral de beenwarmers kijk ik met horreur op terug.. Brrrrr.. Toen kwam Doe Maar en alles was neonroze of neongeel. Niet perse kleuren die mij goed staan. Wel oeverloos veel buttons op mijn jas met asymmetrische sluiting en veel te hoge rolkraag.

Daarna veranderde ik in het 'lovechild' van The Cure en Killing Joke. Alles was zwart, behalve mijn gezicht. Die werd spierwit geplamuurd en met oogpotlood kan je óók je gezicht en lippen versieren... What the hell was I thinking? En ik woonde in zwarte Dr. Martens. Die draag ik overigens nog steeds, lopen fantastisch! Haren werden standaard getoupeerd en recht omhoog gekamd, als dat mislukte achterop je hoofd een alpino-petje en alleen je pony touperen. Man, man, man...
En toch kijk ik met veel plezier op die tijd terug hoor!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik had op 2 havo (1987) een troop trainingsjack met mega zilveren oorringen, permanent, kuif, brrrr
En ik had het wham shirt choose life van
" wake me up before you Go Go "
sandy1974 schreef:
24-04-2018 18:22
Ik had op 2 havo (1987) een troop trainingsjack met mega zilveren oorringen, permanent, kuif, brrrr
En ik had het wham shirt choose life van
" wake me up before you Go Go "
En mijn hele onderarm vol met wel 60-100 dunne zilveren armbanden, en een pop Swatch
Ik weet nog dat ik voor het eindfeest van de lagere school niets liever wilde dan een Kanariegele Wortelpijpbroek want dat was helemaal in (1982). Geloof dat ik 'm daarna op de middelbare school nog één keer heb gedragen want hij bleek helemaal niet zo hip te zijn :rofl:

Daarna in de jaren '80 eindeloos veel beenwarmers, van die nietszeggende halfhoge laarzen, Mac & Maggi, asymetrische rokken, grote coltruien, maar ook collegeschoenen en een collegesjaal...
Toen ik wat ouder was op het mbo 1990-93 had ik altijd een zwarte alpino pet op over mijn gepermanente boblijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven