22 Jaar Leeftijdsverschil
zondag 14 januari 2018 om 23:06
maandag 15 januari 2018 om 22:50
Oh, nee hoor. Ik trek mij niet zoveel aan van wat mensen van mijn relatie vinden. Hij en ik zitten in de relatie en weten zelf heel goed hoe onze relatie is. De enige mening die er toe doet is die van mij, mijn man en de kinderen.
Ik ben eind 20 en hij is eind 50.
Aloë Vera. Omdat je het waard bent.
donderdag 26 april 2018 om 10:52
donderdag 26 april 2018 om 10:56
Ik ken een gezin waarbij dit is gebeurd. Man van 60 wordt nog even een keer vader, terwijl zijn oudste en een-na-oudste ook in de kleine kinderen zitten
Edit: Oud topic, nevermind.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 26 april 2018 om 11:01
Nou en. Dan kan iedereen beter geen kinderen nemen want een ieder kan iets overkomen...
In je 40ste ouder worden kan écht prima.. en doen echt megaveel mensen :') Deze man is geen 80...
Lijkt me wel lekker een gepensioneerde pa als puber, is altijd thuis en kan je goed in de gate houden.
De kans is zeer groot dat pa nog leeft totdat kind volwassen is...
Bros before hoes
donderdag 26 april 2018 om 11:02
Jij en die man eens goed praten over jullie toekomstbeeld. Even alles waar jullie bang voor zijn de revue laten passeren.
Dus ook zoiets als kinderwens. Want zelfs al wil jij nu nog geen kinderen, over 10 jaar denk jij daar anders over. En misschien wil hij dat over 10 jaar ook nog steeds niet.
En jullie kunnen ook accepteren dat een relatie tussen jullie maar een aantal jaren stand gaat houden, dus kan je besluiten om gedurende die jaren te genieten van elkaar totdat het moment daar is om afscheid te nemen en elk een eigen kant op te gaan met een meer bijpassende partner voor de levensfases van dat moment.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 26 april 2018 om 11:18
Waarom ga je ervan uit dat leeftijdsgenoten ze afwijzen, je hoeft niet perse op zoek te gaan om iemand tegen te komen waar een enorme klik mee is ook al is er een leeftijdsverschil.
donderdag 26 april 2018 om 11:28
Mijn ouders scheelden 14 jaar.
Op het moment dat mijn moeder met pensioen ging en leuke dingen kon gaan doen was mijn vader al bijna tachtig, en door allerlei kwaaltjes aan huis gebonden. Ze heeft bijna tien jaar voor hem gezorgd, wat steeds zwaarder werd naarmate hij slechter en zij ouder werd, en toen hij overleed had ze zelf inmiddels de kwakkelleeftijd bereikt.
Ze hadden best een prima huwelijk, maar mijn vader liep altijd een dikke levensfase voor, en dat heeft heel veel invloed gehad op de dingen die mijn moeder met haar leven kon doen.
Met een veel oudere partner is de kans groot dat je al verzorger wordt als je zelf nog midden in het leven staat. Nu zijn jullie nog heel jong dus het lijkt nog ver weg, maar ik zal zelf (halverwege de veertig) om die reden niet snel aan een veel oudere partner beginnen. Weet wel waar je voor kiest.
Op het moment dat mijn moeder met pensioen ging en leuke dingen kon gaan doen was mijn vader al bijna tachtig, en door allerlei kwaaltjes aan huis gebonden. Ze heeft bijna tien jaar voor hem gezorgd, wat steeds zwaarder werd naarmate hij slechter en zij ouder werd, en toen hij overleed had ze zelf inmiddels de kwakkelleeftijd bereikt.
Ze hadden best een prima huwelijk, maar mijn vader liep altijd een dikke levensfase voor, en dat heeft heel veel invloed gehad op de dingen die mijn moeder met haar leven kon doen.
Met een veel oudere partner is de kans groot dat je al verzorger wordt als je zelf nog midden in het leven staat. Nu zijn jullie nog heel jong dus het lijkt nog ver weg, maar ik zal zelf (halverwege de veertig) om die reden niet snel aan een veel oudere partner beginnen. Weet wel waar je voor kiest.
donderdag 26 april 2018 om 11:33
dat herken ik helemaal niet, ik ben 40, man is 46 en onze vriendenkring is wat betreft leeftijd tussen de 40 en 75 en dat zijn allemaal, ja dus ook de mannen, leuke vlotte types die allemaal echt nog bij de tijd zijn hoor.Oudblond
donderdag 26 april 2018 11:29
lilalinda schreef: ↑
15-01-2018 11:25
Grappig, dat zie ik ook
Vrouwen (in mijn omgeving) doen veel langer hun best om bij de tijd te blijven. Mannen vinden het wel goed
Zelfs bij minder leeftijdsverschil lijkt het verschil tussen hem en haar groter te worden Zo heb ik het nooit bekeken. Werkt dat dan ook andersom? Ik ben zelf ouder dan mijn man maar bij ons lijkt het leeftijdsverschil met ouder te worden net kleiner te worden. (Mijn man verzorgt zich trouwens even goed als ik en door onze beider activiteiten blijven we behoorlijk bij de tijd. We zijn 25 jaar samen).
donderdag 26 april 2018 om 11:38
Ik heb het idee dat jonge vrouwen vaker voor een oude man kiezen als ze minder zelfvertrouwen hebben dan goed zou zijn voor ze, en bij jongere mannen minder in trek zijn omdat ze dat ook uitstralen. Die oudere mannen voelen zich juist enorm gevleid door de aandacht van een jonge vrouw, en voelen zich (daardoor?) jonger dan ze zijn.
Zo'n relatie kan best langere tijd goed gaan, maar dan moet die man zich er wel bewust van zijn dat zo'n meisje op termijn zelfverzekerder wordt en meer tegengas gaat geven. En hem dus niet meer aanbidt vanwege zijn volwassenheid en rustige zelfverzekerdheid.
Ik heb zelf kort een relatie gehad met een man die 21 jaar ouder was. Toen was ik wel al in de dertig, en hij een goed uitziende vlotte vijftiger. Uiteindelijk ging het me toch tegenstaan, en werd het ook wel duidelijk dat hij een kind was van de jaren '50 terwijl ik tiener was in de jaren '80. Ook zijn vrienden waren oud, en vooral de vrouwen konden maar moeilijk wennen aan de aanwezigheid van zo'n 'jong ding'. Dat herken ik overigens ook van mezelf, nu ik zelf ouder ben, bij de veel jongere vriendinnen van leeftijdsgenoten.
Zo'n relatie kan best langere tijd goed gaan, maar dan moet die man zich er wel bewust van zijn dat zo'n meisje op termijn zelfverzekerder wordt en meer tegengas gaat geven. En hem dus niet meer aanbidt vanwege zijn volwassenheid en rustige zelfverzekerdheid.
Ik heb zelf kort een relatie gehad met een man die 21 jaar ouder was. Toen was ik wel al in de dertig, en hij een goed uitziende vlotte vijftiger. Uiteindelijk ging het me toch tegenstaan, en werd het ook wel duidelijk dat hij een kind was van de jaren '50 terwijl ik tiener was in de jaren '80. Ook zijn vrienden waren oud, en vooral de vrouwen konden maar moeilijk wennen aan de aanwezigheid van zo'n 'jong ding'. Dat herken ik overigens ook van mezelf, nu ik zelf ouder ben, bij de veel jongere vriendinnen van leeftijdsgenoten.
donderdag 26 april 2018 om 11:43
Dit.Dassie schreef: ↑26-04-2018 11:28Mijn ouders scheelden 14 jaar.
Ik zie dit ook bij mijn oom en tante gebeuren. Oom al tijdje met pensioen, was altijd fit maar takelt langzaam af - het ene kwaaltje na het andere. Kleinkinderen vindt ie natuurlijk leuk maar wel vermoeiend, dus liever niet oppassen. Tante 14 jaar jonger, nog volop in het leven, gaat graag werken, sporten etc. zou kleinkinderen liefst allemaal tegelijk en elke vrije minuut over de vloer hebben. Als koppel schuiven ze veel dingen dingen vooruit (lange reizen, verhuizen) want 'zij werkt nog' en ze zijn bang voor de financiele gevolgen. Ik zou echter bang zijn dat de tijd van samen genieten erbij inschiet.
donderdag 26 april 2018 om 11:50
Ik heb zelf niet het idee dat het met zelfvertrouwen te maken heeft. In mijn geval dan. Misschien denk ik over 10 jaar wel anders als ik terugkijk want dat merk ik nu ook ben 22 en toen ik 17 was dacht ik ook alles te weten maar daar lach ik nu om dus best dikke kans dat zoiets over paar jaar ook weer is om hoe ik nu leef.
Heb grote vriendenkring en geen moeite met gebrek aan aandacht ofzo. Veel van mijn vrienden bijna allemaal zijn jongens of mannen maar verliefd worden doe ik niet zo snel. Dit is eigenlijk voor t eerst dat ik echt die verliefdheid ervaar dat je alleen maar aan die persoon kan denken en last hebt met eten en slapen.
Daarom vind ik t lastig. Ik wil nu helemaal nog geen gesprek hebben over of ik ooit kinderen wil maar realistisch gezien is dat wel belangrijk om iig te bespreken. Verliefdheid doet rare dingen en ik merk dat ik voor mezelf alle mogelijke nadelen aan het goedpraten ben :-S
Heb grote vriendenkring en geen moeite met gebrek aan aandacht ofzo. Veel van mijn vrienden bijna allemaal zijn jongens of mannen maar verliefd worden doe ik niet zo snel. Dit is eigenlijk voor t eerst dat ik echt die verliefdheid ervaar dat je alleen maar aan die persoon kan denken en last hebt met eten en slapen.
Daarom vind ik t lastig. Ik wil nu helemaal nog geen gesprek hebben over of ik ooit kinderen wil maar realistisch gezien is dat wel belangrijk om iig te bespreken. Verliefdheid doet rare dingen en ik merk dat ik voor mezelf alle mogelijke nadelen aan het goedpraten ben :-S
donderdag 26 april 2018 om 11:52
oh joh, (ik klink nu al een oudwijf), maar op je 22e weet je nog zo weinig. Zoveel als je gegroeid bent sinds je 17e, ga je de komende jaren nog steeds weer groeienNancyyy schreef: ↑26-04-2018 11:50Ik heb zelf niet het idee dat het met zelfvertrouwen te maken heeft. In mijn geval dan. Misschien denk ik over 10 jaar wel anders als ik terugkijk want dat merk ik nu ook ben 22 en toen ik 17 was dacht ik ook alles te weten maar daar lach ik nu om dus best dikke kans dat zoiets over paar jaar ook weer is om hoe ik nu leef.
donderdag 26 april 2018 om 11:54
ja dat snap ik en daarom ga ik dus nu ook niet roepen dat ik denk te weten hoe alles zit. Ik kan alleen afgaan op wie ik nu ben en hoe ik me nu voel dat bedoelde ik.
donderdag 26 april 2018 om 11:58
Kun je je dan ook voorstellen, dat het vreemd is, dat een man van 50, denkt in jou een gelijkgestemde gevonden te hebben?
Zegt dat dan niet iets over hoe hij jou ziet?
Je moet je geestelijk nog enorm ontwikkelen, dus valt hij niet alleen op je lichaam/jeugdigheid?
donderdag 26 april 2018 om 12:20
Ik ben 27 jaar en mijn vriend is 44 dus wij schelen 17 jaar. Kregen een relatie toen ik 25 was. Ik was stapelverliefd, had totaal niet nagedacht hoe dat eventueel later zou moeten.
Wel hebben wij in het begin van de relatie een gesprek gehad over trouwen / kinderen. Mijn vriend is nog nooit getrouwd geweest en heeft ook geen kinderen maar hij staat hier wel voor open. Dit was voor mij wel belangrijk, anders had het niet gewerkt tussen ons.
Wij wonen nu alweer ruim een jaar samen en het gaat ontzettend goed.
Je moet doen waar je je goed bij voelt, en niet druk maken over later, dat komt wel. Voor hetzelfde geldt gaat hij of ik eerder dood, dat heb je nooit voor het zeggen.
Wel hebben wij in het begin van de relatie een gesprek gehad over trouwen / kinderen. Mijn vriend is nog nooit getrouwd geweest en heeft ook geen kinderen maar hij staat hier wel voor open. Dit was voor mij wel belangrijk, anders had het niet gewerkt tussen ons.
Wij wonen nu alweer ruim een jaar samen en het gaat ontzettend goed.
Je moet doen waar je je goed bij voelt, en niet druk maken over later, dat komt wel. Voor hetzelfde geldt gaat hij of ik eerder dood, dat heb je nooit voor het zeggen.
donderdag 26 april 2018 om 12:24
donderdag 26 april 2018 om 12:28
Ja maar dan ben ik toch evengoed raar dat ik wat in hem zie? Ik weet we zeker dat hij er net zo van baalt als ik (het leeftijdsverschil) zoals ik in mijn eigen topic al zei ik ga veel uit en kom dan wel van die gescheiden mannen van 40 plus tegen die echt op heel irritante manier op zoek zijn naar aandacht van jonge meiden en dat vind ik altijd super sneu.lilalinda schreef: ↑26-04-2018 11:58Kun je je dan ook voorstellen, dat het vreemd is, dat een man van 50, denkt in jou een gelijkgestemde gevonden te hebben?
Zegt dat dan niet iets over hoe hij jou ziet?
Je moet je geestelijk nog enorm ontwikkelen, dus valt hij niet alleen op je lichaam/jeugdigheid?
Maar het is ook weer niet zo alsof ik geestelijk 15 ben. Ik weet als ik het typ dat het als dik goedpraten voor mezelf klinkt. Zoals dat ik vrij jong op mezelf woonde en al best veel dingen zelfstandig doe. Kan je weer opvatten dat ik een vader zoek ofzo. Zucht.
donderdag 26 april 2018 om 12:30
Wat hebben ze moeten opgeven? ik scheel met mijn man 19 jaar en we hebben er niks voor hoeven opgeven, het gaat inmiddels alweer 18 jaar erg goed .lise1985 schreef: ↑26-04-2018 12:24Ook bij liefde komt uiteindelijk de praktische kant om de hoek kijken. Je zit in een totaal andere levensfase en dat blijft zo, voor beide partijen.
Ik geloof best dat het goed kan gaan bij sommige relaties, maar die hebben daar wel ongelooflijk veel voor moeten opgeven.
donderdag 26 april 2018 om 12:31
Mijn man die 19 jaar jonger is in leeftijd is geestelijk een stuk ouder hij is zelfs in denken en opvattingen ouder dan ik ben.Nancyyy schreef: ↑26-04-2018 12:28Ja maar dan ben ik toch evengoed raar dat ik wat in hem zie? Ik weet we zeker dat hij er net zo van baalt als ik (het leeftijdsverschil) zoals ik in mijn eigen topic al zei ik ga veel uit en kom dan wel van die gescheiden mannen van 40 plus tegen die echt op heel irritante manier op zoek zijn naar aandacht van jonge meiden en dat vind ik altijd super sneu.
Maar het is ook weer niet zo alsof ik geestelijk 15 ben. Ik weet als ik het typ dat het als dik goedpraten voor mezelf klinkt. Zoals dat ik vrij jong op mezelf woonde en al best veel dingen zelfstandig doe. Kan je weer opvatten dat ik een vader zoek ofzo. Zucht.
donderdag 26 april 2018 om 12:34
Ik red mezelf al vanaf vrij jonge leeftijd en werk/leer voor een mannenberoep. De klik die ik in eerste instantie met hem had was puur urenlang technisch bezig zijn en liefde voor het vak. Daarvanuit zijn we langzamerhand over andere dingen gaan praten zoals goeie muziekVlinder1963 schreef: ↑26-04-2018 12:31Mijn man die 19 jaar jonger is in leeftijd is geestelijk een stuk ouder hij is zelfs in denken en opvattingen ouder dan ik ben.
donderdag 26 april 2018 om 12:36
Mijn ex is tien ook maar 10 jaar ouder dan ik, ik ben bij hem weggegaan toen we 30 en 40 waren.
Toen was er zowel fysiek als mentaal niet zo'n heel groot verschil tussen ons.
Maar een paar jaar later, zo rond zijn 45ste, verouderde hij ineens erg snel.
We zijn nu 40 en 50 en hij is echt een oudere man geworden, en helaas niet à la Richard Gere.
Ik zit nu mentaal echt op mijn piek en mijn uiterlijk volgt daar wel in.
Dus ik snap Meds wel ergens waar ze die 'maar' 8 jaar toch wel een punt vindt.