Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik zal niet zeggen dat ik geen racist ben, en zéker niet dat ik niet af en toe onbewust racistisch denk of handel.

Maar ik ben nog steeds pislink op FV omdat ze me rascistische motieven in mijn vingers schoof omdat ik schreef dat de opvoeding die ze beschreef op mij niet jaloersmakend overkwam.

Maar pislink of niet, ik ben blij dat toegegeven is dat de ban onterecht was.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
27-04-2018 16:47
Ik zal niet zeggen dat ik geen racist ben, en zéker niet dat ik niet af en toe onbewust racistisch denk of handel.

Maar ik ben nog steeds pislink op FV omdat ze me rascistische motieven in mijn vingers schoof omdat ik schreef dat de opvoeding die ze beschreef op mij niet jaloersmakend overkwam.

Maar pislink of niet, ik ben blij dat toegegeven is dat de ban onterecht was.

Zoals wel vaker het geval is. Ik denk dat nu de 'druk van buitenaf' groter was.
LOEP ME MAAR aub.
Welnee, het is juist precies andersom. Onder druk van een clubje zeikende stafferts wordt er gereageerd maar zodra je even leest wat er daadwerkelijk stond is het overduidelijk en konden ze gewoon niet anders dan de ban terugdraaien.

Zo gaat het wel vaker. Mijn bericht is laatst ook gegumd maar geen waarschuwing dus kennelijk was het niet zo erg wat ik zei en moesten er vooral wat stafferts tevreden gehouden worden. In 10 jaar heb ik welgeteld 1 waarschuwing gehad dus over het algemeen zeg en doe ik überhaupt dus niet zoveel geks. Iets vergelijkbaars zie ik ook bij veel andere forummers. Vandaar dat al veel vaker is gezegd dat je per persoon de hoeveelheid stafjes zou moeten beperken. Veel mensen staffen nooit en een klein groepje extreem veel. Daardoor krijg je dit soort scheve toestanden.

Over het algemeen wordt er hier overigens veel te weinig geband voor racisme dus ik hoop van harte dat ze dat nu wél gaan doen.
Ben jij een Mod dat je zegt dat een klein groepje extreem veel staft?

Ik weet het alleen van diegene die het ook melden, en dat is niet vaak.

Over de ban van FV kan ik niets zeggen, heb de opmerking niet gelezen.
Er schiet een mod uit d'r panty op het mod topic.
Ik vond het wel humor van die mod.

En DANK JE MOD dat je sommige piepende multiquoters die het verschil niet zien tussen een onterechte ban waar reactie op komt en :calimero: geen vrijbrief geeft.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ach die heeft weer een nieuwe missie. Laat toch lekker gaan :D
marjorette schreef:
27-04-2018 19:05
Ben jij een Mod dat je zegt dat een klein groepje extreem veel staft?

Ik weet het alleen van diegene die het ook melden, en dat is niet vaak.

Over de ban van FV kan ik niets zeggen, heb de opmerking niet gelezen.
Neuh, ik ben alleen een ervaren forummer die al vaker de discussie over staffen heeft meegekregen. Dit is volgens mij al tijden algemeen bekend en ook wel eens door mods bevestigd. Vandaar dat al herhaaldelijk gesuggereerd is het aantal stafjes te beperken.

Sommige forummers geven zelf overigens ook aan regelmatig of juist nooit te staffen.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 20:49
Ach die heeft weer een nieuwe missie. Laat toch lekker gaan :D
Neeeeee. Geen nieuwe missie, één is genoeg :D
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 16:39
Ja, dat kan ik zeker uitleggen. Fv zegt namelijk niet dat alle blanken zich superieur voelen, ver gaat.
Jawel, dat zei ze wel.
Zeker weten.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:06
Jawel, dat zei ze wel.
Zeker weten.
Le-zen
S-Meds schreef:
27-04-2018 21:07
Le-zen
Zoek het anders zelf even op.

Ze heeft het letterlijk zo gezegd.

Alle blanken velen zich superieur aan zwarten.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:06
Jawel, dat zei ze wel.
Zeker weten.
Neehee.

Ze zei dat blanken het verschil niet zien tussen de ene Chinees en de andere, zeg maar. En dat is ook gewoon zo. Chinezen zien ook het verschil niet tussen de ene blanke en de andere.

Kun je je natuurlijk afvragen wat er zo interessant is aan iemands 'ras' dat je het zou moeten kunnen zien, mij persoonlijk boeit het werkelijk geen biet of iemand meer gepigmenteerde medemensen in zijn stamboom heeft of niet. Maar ze zei dus niks generaliserends of gemeens over blanken.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 21:13
Neehee.

Ze zei dat blanken het verschil niet zien tussen de ene Chinees en de andere, zeg maar. En dat is ook gewoon zo. Chinezen zien ook het verschil niet tussen de ene blanke en de andere.

Kun je je natuurlijk afvragen wat er zo interessant is aan iemands 'ras' dat je het zou moeten kunnen zien, mij persoonlijk boeit het werkelijk geen biet of iemand meer gepigmenteerde medemensen in zijn stamboom heeft of niet. Maar ze zei dus niks generaliserends of gemeens over blanken.

Ja zeker wel.

Ik heb het niet over dit topic. Ik heb het over een eerder geplaatste opmerking waar ze dat zei-
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 21:13
Neehee.

In deze specifieke post niet, maar ik heb dat zeker wel van haar gelezen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Yasna schreef:
27-04-2018 21:16
Ja zeker wel.

Ik heb het niet over dit topic. Ik heb het over een eerder geplaatste opmerking waar ze dat zei-
Oh het is een ouwe koe. Interessant zeg.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 21:18
Oh het is een ouwe koe. Interessant zeg.

Ja. Zeker interessant. Dat maakt dat mensen zo op haar reageren.
Dan kun je zulke reacties verwachten als ze iedere blanke als racist wegzet.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:20
Ik voel je wel een beetje hoor, ik heb me ook wel eens geërgerd aan een post van FV. Maar dat maakt nog niet dat iedereen alle posts van FV maar meteen moet staffen want racistisch. Mensen kunnen zelf toch ook een beetje nadenken lijkt me.
Dit schreef ze in het topic over Anouscha Nzume, Sylvana Simons enzovoort.

Maar er zijn ook heel veel blanken die zich superieur voelen. Sterker nog, ik denk dat vrijwel ALLE blanken zich, al dan niet bewust, superieur voelen aan niet-blanken. Dat is nu juist het hele probleem.

Dus tsja, daar komen reacties op. En dat maakt dat mensen fel op haar reageren en niet op anderen die strijden tegen racisme.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 21:24
Ik voel je wel een beetje hoor, ik heb me ook wel eens geërgerd aan een post van FV. Maar dat maakt nog niet dat iedereen alle posts van FV maar meteen moet staffen want racistisch. Mensen kunnen zelf toch ook een beetje nadenken lijkt me.

Ben ik met je eens.
Ik staf ook geen posts van haar.
Maar zodra ze mij als blanke racistisch noemt, terwijl ik nota bene zelf tegen racisme strijd, tja, dan is het niet zo raar dat mensen zo op haar reageren.

Het slaat de discussie meteen dood. En het roept ergernis op, omdat ze dit zegt als feit.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:25
Dit schreef ze in het topic over Anouscha Nzume, Sylvana Simons enzovoort.

Maar er zijn ook heel veel blanken die zich superieur voelen. Sterker nog, ik denk dat vrijwel ALLE blanken zich, al dan niet bewust, superieur voelen aan niet-blanken. Dat is nu juist het hele probleem.

Dus tsja, daar komen reacties op. En dat maakt dat mensen fel op haar reageren en niet op anderen die strijden tegen racisme.
Ik denk dat ze daar gelijk in heeft. Wellicht niet eens in neerbuigende zin, maar het is een feit dat zwarten heel lang zijn achtergesteld tov blanken en nog steeds worden en dus een beetje 'zielig' zijn. Ik weet tenminste vrij zeker dat ik, met mijn gebrek aan een afgeronde opleiding, nooit zo gemakkelijk voor ieder kutbaantje was aangenomen als ik meer gepigmenteerd was geweest, en in die zin mag ik me dus gelukkig prijzen. Dat maakt het er allemaal niet beter op, integendeel, maar het is wel gewoon zo.

Laatst was er nog een nieuwsitem, dat uitzendbureaus stilzwijgende afspraken maken met werkgevers om geen kandidaten met een etnische achtergrond voor te stellen voor vacatures. Ik bedoel maar.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 21:31
Ik denk dat ze daar gelijk in heeft. Wellicht niet eens in neerbuigende zin, maar het is een feit dat zwarten heel lang zijn achtergesteld tov blanken en nog steeds worden en dus een beetje 'zielig' zijn. Ik weet tenminste vrij zeker dat ik, met mijn gebrek aan een afgeronde opleiding, nooit zo gemakkelijk voor ieder kutbaantje was aangenomen als ik meer gepigmenteerd was geweest, en in die zin mag ik me dus gelukkig prijzen. Dat maakt het er allemaal niet beter op, integendeel, maar het is wel gewoon zo.

Laatst was er nog een nieuwsitem, dat uitzendbureaus stilzwijgende afspraken maken met werkgevers om geen kandidaten met een etnische achtergrond voor te stellen voor vacatures. Ik bedoel maar.
Daar heeft ze geen gelijk in. Want ik ben blank en ik voel me niet superieur aan een donker iemand. Of aan wie dan ook.
En ik heb een blanke man, blanke vrienden, blanke familieleden die zich ook niet superieur voelen aan zwarten.

Dat jij jezelf daar wel in herkent als blanke, betekent niet dat ieder blanke zichzelf daarin herkent.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:20
Jeetje zeg, heb je de rest van mijn post ook gelezen?

Ik doe serieus mijn best om het goed uit te leggen. Daar zou je ook inhoudelijk op kunnen reageren.

Ze zet níet iedere blanke als racist weg. Dan snap je het niet goed. En als je 1 zinnetje buiten context quote geeft het nogal een ander beeld. Ik denk dat FV het in de rest van die post behoorlijk uitlegt (En als ik het me goed herinner zegt ze ook dat zijzelf net zo goed in dat systeem zit).
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 21:38
Jeetje zeg, heb je de rest van mijn post ook gelezen?

Ik doe serieus mijn best om het goed uit te leggen. Daar zou je ook inhoudelijk op kunnen reageren.

Ze zet níet iedere blanke als racist weg. Dan snap je het niet goed. En als je 1 zinnetje buiten context quote geeft het nogal een ander beeld. Ik denk dat FV het in de rest van die post behoorlijk uitlegt (En als ik het me goed herinner zegt ze ook dat zijzelf net zo goed in dat systeem zit).

Lees nou eerst eens wat ik daarna schrijf. En reageer dan nog een keer.
Yasna schreef:
27-04-2018 11:31
Ik strijd tegen racisme. toch vind ik FV racistisch.
Door te zeggen dat alle blanken zich superieur voelen aan donkere mensen.

Kun je mij uitleggen wat daar niet racitisch aan is?
Dat heb ik nooit gezegd. Het kan wel zo zijn dat wat ik WEL zei, door jou als bovenstaand is begrepen.

Daar hebben wel meer mensen hier last van, van niet begrijpen wat ik zeg. Of dat aan mijn beperktheid als zender of de beperktheid van de ontvangers ligt laat ik tot je eigen oordeel.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven