Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
feow schreef:
27-04-2018 21:43
Ik kan me eerlijk gezegd in deze woorden van FV wel vinden.
Ja het is ook waar
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:08
Hoho, jij zegt dat ik iets schrijf en quote vervolgens een zin waarin ik dat niet schrijf. En dan moet IK mijn ongelijk toegeven?

Je bent niet wijs.

Je schreef het letterlijk. Alleen het woordje VRIJWEL.

Dat bestrijd ik.
Ik denk namelijk niet dat vrijwel elke blanke zich superieur voelt aan donkere mensen.
Sterker nog, ik weet het wel zeker.
Yasna schreef:
27-04-2018 22:06
Ik dóe niet anders.

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik strijd tegen racisme. Iets wat jij niet gelooft.
Dat mag. Ik ben ook maar iemand op een willekeurig forum. Je hoeft mij niet te geloven.

Wie bepaalt dat een manier van interpreteren juist is?
Jij toch niet?
Ik ook niet.
Het is wat het woord al zegt, interpretatie.
Waarom interpreteer jij het dan juist en ik niet?
En waarom ik wel en jij niet?
Nee, je hebt geen enkele keer gereageerd op mijn uitleg over onbewuste maatschappelijke structuren en het feit dat daar wetenschap en kennis over beschikbaar is.

Ik geloof best dat jij naar jouw idee strijd tegen racisme. Uit je berichten komt het op mij wel over alsof je bar weinig weet over racisme en de bijbehorende patronen en structuren. Als ik niet uit zou gaan van je goede bedoelingen zou ik natuurlijk ook niet de tijd nemen om daar uitgebreid op te reageren. En verder heb ik heus niet alle wijsheid of kennis over racisme in pacht maar kan ik wel met 100% zekerheid zeggen dat het een veel complexer probleem is dan het zwartwitte beeld wat jij schetst.

En als je racisme daadwerkelijk belangrijk vindt ga ik er dus ook vanuit dat je je er wellicht verder in wil verdiepen.
anoniem_305255 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 22:14
5.01% gewijzigd
feow schreef:
27-04-2018 22:10
Ik ben niet agressief en probeer je ook niet de mond te snoeren.

Hoe kom je daar bij?
Ik zei toch niet dat jij dat doet? Ik zeg dat het opvallend is dat dat op dit forum zo vaak gebeurt. Of word jij ook door willekeurige forummers het hele forum achtervolgd, buiten het forum gestalkt, worden er in jouw aanwezigheid ook pagina's lang over je geschreven en worden ook al jouw posts door een select groepje standaard gestaft?

Wat ik wel vind dat jij ook doet is dat je een soort gepsychologiseer op me loslaat, kennelijk met de intentie om me op te voeden ofzo, en ik vind dat buitengewoon onprettig.

Ik vertel jou immers ook niet hoe je wel of niet mag posten op dit forum, of wel soms? Misschien eens bij jezelf te rade gaan waarom jij wel denkt dat mij te mogen vertellen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-04-2018 21:58
Ik ben een van die forummers van wie het volgens mij algemeen bekend is dat ik beef met andere forummers gewoon tegen die forummers zelf uitspreek en nooit naar de juf ren.

En daardoor kan het gebeuren dat ik in 1 topic rustig tientallen pagina's stront over me uitgestort krijg met de ene na de andere op de man opmerking, belediging, scheldpartij, zuigposts, racistische opmerkingen, you name it, waar niks mee gebeurt. Om vervolgens in hetzelfde topic door degenen die zich aan dergelijk gedrag schuldig maken een ban aangenaaid te krijgen.
Herkenbaar
Yasna schreef:
27-04-2018 22:01
Wacht ff.
Jij schrijft dat mensen jou regelmatig niet begrijpen.
Het ligt altijd aan de ander, niemand begrijpt jou. Zelfs als het bewijs er aantoonbaar ligt, dan nog haalt iemand het uit de context.Men interpreteert het altijd verkeerd, ze halen het uit de context etcetera.
Misschien moet je dan eens bij jezelf te rade gaan en denken aan hoe jij je uit?

Toffer zou het zijn als je je ongelijk eens zou toegeven.
Maar dat doe je niet en dat is nou precies waarom mensen regeren op jou zoals ze dat doen.
Ook hier wat ik al eerder zei:

Het zijn meestal mensen die óf 1. zelf racistisch zijn óf 2. niet zo veel van racisme afweten. Vandaar ook mijn uitleg eerder vandaag.

Zodra je dat wel een klein beetje hebt is die context echt heel logisch en overduidelijk. Ik heb bv ook nooit moeite om de context van meds haar uitspraken over dit onderwerp te duiden.
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:07
Sorry, maar ik begrijp echt niks van je betoog, maar wil het ook niet negeren.

Ik zag je net ook al iets anders schrijven dat ik echt totaal niet begreep, dus misschien is het handig om dat even uit te praten.

Het valt me sowieso op dat een flink aantal forummers, waaronder jij nu ook, mij wel erg groot maakt. En ik ben het met S-Meds eens dat dat ook een vorm van racisme is.

Ik doe niks anders dan jullie, ik reageer op topics die ik interessant vind en geef mijn mening over dingen. Soms slaat die mening ergens op, soms niet, soms ben ik gewoon aan het lol trappen, soms niet. Maar op de een of andere manier ben ik de enige die echt een bizarre agressie oproept. Ik kan je zo meerdere forummers noemen die er een soort missie (pun intended) van gemaakt hebben om me over het hele forum te achtervolgen om me te "betrappen" op racistische uitspraken.

Natuurlijk reageer ik vanuit een bepaald perspectief: het mijne. Een gekleurde vrouw die al meer dan 40 jaar in Nederland is geboren en getogen. En die ervaringen meemaakt die blanke Nederlanders nooit zullen meemaken. Dus voor mij, in mijn Nederland en op mijn aarde, is kleur belangrijk. So focking what?

Als het je niet aanstaat, kun je me ook gewoon negeren, hoor. Maar me met agressie de mond snoeren, of me proberen monddood te maken door mijn karakter te besmeuren zijn nu net van die dingen die zo'n beetje het schoolvoorbeeld van racistische structuren in een maatschappij zijn.
Dat is ook waar ik tegen aan loop, eigenlijk mijn hele leven al. Ik ben half Surinaams en half Nederlands, maar alsnog krijg je gevoelens in deze maatschappij dat je niet echt meetelt, ondanks je ook gewoon heel hard werkt en je steentje bijdraagt. En dat is wat ik dan meemaak. Het zijn vaak de kleine dingetjes, stomme vragen. vragen oa zijn:
‘Verbrand jouw bruine huid ook in de zon, heb jij ook kroeshaar, solliciaties gesprekken oh ik had een totaal andere persoon verwacht vanwege mijn oerhollandse naam en achternaam’

Dit zijn een paar voorbeelden van vragen die je krijgt.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 22:18
0.35% gewijzigd
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 22:13
Nee, je hebt geen enkele keer gereageerd op mijn uitleg over onbewuste maatschappelijke structuren en het feit dat daar wetenschap en kennis over beschikbaar is.

Ik geloof best dat jij naar jouw idee strijd tegen racisme. Uit je berichten komt het op mij wel over alsof je bar weinig weet over racisme en de bijbehorende patronen en structuren. Als ik niet uit zou gaan van je goede bedoelingen zou ik natuurlijk ook niet de tijd nemen om daar uitgebreid op te reageren. En verder heb ik heus niet alle wijsheid of kennis over racisme in pacht maar kan ik wel met 100% zekerheid zeggen dat het een veel complexer probleem is dan het zwartwitte beeld wat jij schetst.

Ik ben juist niet zwart-wit.
Ik zeg niet dat vrijwel elke blanke zich superieur voelt aan donkere mensen.
Ik zeg ook nergens dat ik alle wijsheid in pacht heb. Net zo min als jij.
En misschien strijd jij op jouw manier, naar jouw idee tegen racisme. Dat zul je best zo zien.
Maar ik reageer nog niet half zo zwart-wit als jij.

Mijn wereld is het tegenovergestelde van zwart-wit.
En jij kunt denken van wel. Dat mag.

Dit is vechten tegen de bierkaai.
Yasna schreef:
27-04-2018 22:06
Ik dóe niet anders.

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik strijd tegen racisme. Iets wat jij niet gelooft.
Dat mag. Ik ben ook maar iemand op een willekeurig forum. Je hoeft mij niet te geloven.

Wie bepaalt dat een manier van interpreteren juist is?
Jij toch niet?
Ik ook niet.
Het is wat het woord al zegt, interpretatie.
Waarom interpreteer jij het dan juist en ik niet?
En waarom ik wel en jij niet?
Je benadrukt dit iets te vaak
En op institutioneel racisme reageer je niet
Dan weet ik genoeg
Yasna schreef:
27-04-2018 22:01
Wacht ff.
Jij schrijft dat mensen jou regelmatig niet begrijpen.
Het ligt altijd aan de ander, niemand begrijpt jou.
Welnee. De mensen aan wiens schrijfstijl je kunt zien dat ze hoogopgeleid zijn en een goede taalbeheersing hebben, begrijpen me vrijwel altijd wél.

En de mensen die communiceren door middel van ellenlang geraaskal, multiquotes en emoji's begrijpen me niet.

You do the math.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:14
Ik zei toch niet dat jij dat doet?
sorry, ik dacht dat je het tegen mij had.

Ik vertel jou immers ook niet hoe je wel of niet mag posten op dit forum, of wel soms? Misschien eens bij jezelf te rade gaan waarom jij wel denkt dat mij te mogen vertellen.
Je bent nogal raar tegen mij gaan doen hoor.
En ja, dat neem ik je kwalijk.

Maar ik heb geen zin om dat in een FV-bashsfeer uit te praten, dat is namelijk niet mijn intentie.
En ik heb geen enkele behoefte om jou op te voeden, maak je geen zorgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Yasna schreef:
27-04-2018 22:10
Oke, laat ik het dan even duidelijk maken.

Jij snapt niet dat iemand een halfbloedje als Meghan vindt lijken op iemand als Kate, een blanke vrouw.
Daarnaast zeg je dat jouw dochter ( halfbloed) iets weg heeft van het dochtertje van Kate en William ( niet halfbloed, zo blank als maar kan)

Reageer jij hier nog even op FV?
feow schreef:
27-04-2018 22:18
Je bent nogal raar tegen mij gaan doen hoor.
En ja, dat neem ik je kwalijk.

Maar ik heb geen zin om dat in een FV-bashsfeer uit te praten, dat is namelijk niet mijn intentie.
En ik heb geen enkele behoefte om jou op te voeden, maak je geen zorgen.
Het was niet je intentie maar toch moest je even je plasje doen terwijl ik een ban had en er pagina's lang over me gebasht werd. Uh-huh.

En dan zit ik in de slachtofferrol als ik die hypocrisie gewoon benoem. Tuurlijk.

Als je echt zuiver op de graat was geweest had je me pas aangesproken toen ik ook weer mee deed.
Am Yisrael Chai!
Yasna schreef:
27-04-2018 22:16
Ik ben juist niet zwart-wit.
Ik zeg niet dat vrijwel elke blanke zich superieur voelt aan donkere mensen.
Ik zeg ook nergens dat ik alle wijsheid in pacht heb. Net zo min als jij.
En misschien strijd jij op jouw manier, naar jouw idee tegen racisme. Dat zul je best zo zien.
Maar ik reageer nog niet half zo zwart-wit als jij.

Mijn wereld is het tegenovergestelde van zwart-wit.
En jij kunt denken van wel. Dat mag.

Dit is vechten tegen de bierkaai.
Ik reageer helemaal niet zwart wit. Ik leg juist uit dat er allemaal onbewuste nuances zijn. En dat daar wetenschap en kennis over beschikbaar is.

En ook nu reageer je wederom totaal niet op de inhoud. Serieus jammer en ik snap totaal niet waarom.

Ik hoop dat iemand anders die heeft meegelezen misschien wel denkt "Goh, zo had ik er nog niet naar gekeken" ofzo of op een andere manier getriggerd is.

Ik vind namelijk dat we met zijn allen (mezelf incluis) hier veel te weinig over weten en leren.
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:21
Het was niet je intentie maar toch moest je even je plasje doen terwijl ik een ban had en er pagina's lang over me gebasht werd. Uh-huh.

En dan zit ik in de slachtofferrol als ik die hypocrisie gewoon benoem. Tuurlijk.

Als je echt zuiver op de graat was geweest had je me pas aangesproken toen ik ook weer mee deed.
Ga dan maar eens loepen en kijken vanaf welk moment ik reageer
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Yasna schreef:
Reageer jij hier nog even op FV?
Ten eerste is mijn dochter geen halfbloed. Ten tweede heb je mijn dochter hopelijk nog nooit gezien. Dus kun je helemaal niet beoordelen of mijn dochter wel of niet op prinses Charlotte lijkt.

Ten derde, ook dat kwam in het topic aan de orde, Voornu schreef daarover en ik heb daarop gereageerd, dat je ook op elkaar kunt lijken doordat je dezelfde uitstraling of mimiek hebt. Ik heb daarop gereageerd dat ik de indruk had gekregen dat het niet die vorm van op elkaar lijken was waar het in het topic van Meghan over ging.

Maar vind je jezelf niet een beetje een enge geobsedeerde stalker met al die informatie over mijn privé leven en mijn kinderen die je uit allerlei topics aanhaalt?

Ik vind dat namelijk wel.
Am Yisrael Chai!
MaryCrawley schreef:
Ik reageer helemaal niet zwart wit. Ik leg juist uit dat er allemaal onbewuste nuances zijn. En dat daar wetenschap en kennis over beschikbaar is.

En ook nu reageer je wederom totaal niet op de inhoud. Serieus jammer en ik snap totaal niet waarom.

Ik hoop dat iemand anders die heeft meegelezen misschien wel denkt "Goh, zo had ik er nog niet naar gekeken" ofzo of op een andere manier getriggerd is.

Ik vind namelijk dat we met zijn allen (mezelf incluis) hier veel te weinig over weten en leren.

Ik zal het maar even zeggen dat ik nu op de inhoud ga reageren, want anders zeg je voor de zoveelste keer dat ik dat niet doe.

Ik ontken nergens dat mensen onbewust vooroordelen hebben.
Sterker nog, ik geloof dat iedereen die heeft. Welke achtergrond of huidskleur of referentiekader je ook hebt.
Wat ik wél ontken, is dat die onbewuste vooroordelen alleen toegeschreven kunnen worden aan blanken.
Dát is waar ik tegen ageer.

Maar die onbewuste nuances zijn niet alleen aan blanken toe te schrijven. Dat is waar ik tegen ageer.
@Feow,

Je reageerde vandaag om 16:47 voor het eerst en toen was ik met mijn koters koningsdag aan het vieren en al weken, misschien zelfs maanden, niet in dit topic gesignaleerd.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:24
Ten eerste is mijn dochter geen halfbloed. Ten tweede heb je mijn dochter hopelijk nog nooit gezien. Dus kun je helemaal niet beoordelen of mijn dochter wel of niet op prinses Charlotte lijkt.

Ten derde, ook dat kwam in het topic aan de orde, Voornu schreef daarover en ik heb daarop gereageerd, dat je ook op elkaar kunt lijken doordat je dezelfde uitstraling of mimiek hebt. Ik heb daarop gereageerd dat ik de indruk had gekregen dat het niet die vorm van op elkaar lijken was waar het in het topic van Meghan over ging.

Maar vind je jezelf niet een beetje een enge geobsedeerde stalker met al die informatie over mijn privé leven en mijn kinderen die je uit allerlei topics aanhaalt?

Ik vind dat namelijk wel.

Nee. Want jij hebt zelf al 1000 keer geschreven dat je een zwarte vrouw bent.
Dat weet het hele forum zo'n beetje. Dat roep je te pas en te onpas.
Het is moeilijker om dat niet te weten, dan om dat wel te weten.

En verder denk ik dat jij nog nooit een stalker hebt meegemaakt. Anders zou je zoiets niet zeggen.
Zo belangrijk ben je niet FV.
Yasna schreef:
27-04-2018 22:28

En verder denk ik dat jij nog nooit een stalker hebt meegemaakt. Anders zou je zoiets niet zeggen.
Je haalt uitspraken van mij aan die ik gedaan heb toen mijn inmiddels puber nog een peuter was. Je haalt meermaals mijn kinderen en mijn moederschap aan waar dat totaal niet relevant is. Waarom doe je dat?
Am Yisrael Chai!
Yasna schreef:
27-04-2018 22:28

Ze is belangrijk genoeg voor jou om maar te blijven proberen haar te downplayen. Lukt je niet, je bent echt geen partij voor haar, je bent niet eens in staat je staande te houden bij de warming up
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:30
Je haalt uitspraken van mij aan die ik gedaan heb toen mijn inmiddels puber nog een peuter was. Je haalt meermaals mijn kinderen en mijn moederschap aan waar dat totaal niet relevant is. Waarom doe je dat?

Ik heb het over een uitspraak van jou van vorig jaar. Ik weet niet hoe snel jouw kinderen volwassen worden?
Waarom verdraai je mijn woorden?
S-Meds schreef:
Ze is belangrijk genoeg voor jou om maar te blijven proberen haar te downplayen. Lukt je niet, je bent echt geen partij voor haar, je bent niet eens in staat je staande te houden bij de warming up
En daarbij zegt FV zelf dat ze niet begrijpt waarom ze zo 'belangrijk gemaakt' wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Yasna schreef:
27-04-2018 22:25
Ik zal het maar even zeggen dat ik nu op de inhoud ga reageren, want anders zeg je voor de zoveelste keer dat ik dat niet doe.

Ik ontken nergens dat mensen onbewust vooroordelen hebben.
Sterker nog, ik geloof dat iedereen die heeft. Welke achtergrond of huidskleur of referentiekader je ook hebt.
Wat ik wél ontken, is dat die onbewuste vooroordelen alleen toegeschreven kunnen worden aan blanken.
Dát is waar ik tegen ageer.

Maar die onbewuste nuances zijn niet alleen aan blanken toe te schrijven. Dat is waar ik tegen ageer.
Kijk, hehe nou komen we ergens.

Daarom zei ik dan ook dat dit voor iedereen geldt, ongeacht huidskleur. Dus jij, ik, het hele viva forum.

En ik weet 100% zeker dat FV ook regelmatig heeft gezegd dat dit net zo goed voor haarzelf geldt. Waarschijnlijk in dit geval 1 post onder degene die jij hebt gequote.

Dus nee, onbewuste zaken zijn niet alleen maar bij blanken zo. Dat beweert ook niemand. We zitten met zijn allen in een maatschappij met institutioneel racisme.

Wederom misinterpretatie dus.
S-Meds schreef:
Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven