Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
27-04-2018 21:42
Dat heb ik nooit gezegd. Het kan wel zo zijn dat wat ik WEL zei, door jou als bovenstaand is begrepen.

Daar hebben wel meer mensen hier last van, van niet begrijpen wat ik zeg. Of dat aan mijn beperktheid als zender of de beperktheid van de ontvangers ligt laat ik tot je eigen oordeel.

Dat heb je wel gezegd.

Lees even verder. Je hebt het op 28 april vorig jaar gezegd. In het topic over Anouscha Nzume, Sylvana etc.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:25
Dit schreef ze in het topic over Anouscha Nzume, Sylvana Simons enzovoort.

Maar er zijn ook heel veel blanken die zich superieur voelen. Sterker nog, ik denk dat vrijwel ALLE blanken zich, al dan niet bewust, superieur voelen aan niet-blanken. Dat is nu juist het hele probleem.

Dus tsja, daar komen reacties op. En dat maakt dat mensen fel op haar reageren en niet op anderen die strijden tegen racisme.
Ik kan me eerlijk gezegd in deze woorden van FV wel vinden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Of wíl je je gewoon niet in racisme verdiepen?

Die systemen en structuren zijn grotendeels onbewust. We zijn daar allemaal onderdeel van.

Nogmaals, dat is geen mening maar een wetenschappelijk onderbouwde stelling.

Jij hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat betekent nog niet dat de persoon die die wetenschappelijke theorie aanhaalt dat zomaar verzint. Dat is net zoiets als zeggen dat iemand die het over zwaartekracht heeft knettergek is omdat jij die zwaartekracht niet kan zien en die ander het dus vast ter plekke verzint.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 21:45
Of wíl je je gewoon niet in racisme verdiepen?

Die systemen en structuren zijn grotendeels onbewust. We zijn daar allemaal onderdeel van.

Nogmaals, dat is geen mening maar een wetenschappelijk onderbouwde stelling.

Jij hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat betekent nog niet dat de persoon die die wetenschappelijke theorie aanhaalt dat zomaar verzint. Dat is net zoiets als zeggen dat iemand die het over zwaartekracht heeft knettergek is omdat jij die zwaartekracht niet kan zien en die ander het dus vast ter plekke verzint.

Lieve schat. ik strijd tegen racisme. Tegen elke vorm van racisme.
Iv.m. herkenbaarheid ga ik er verder niet al te dep op in.

Ik ben allergisch voor racisme. Wat FV doet is precies hetzelfde waarvan ze anderen beschuldigt.
Dat is wat ik benoem.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 21:13
Neehee.

Ze zei dat blanken het verschil niet zien tussen de ene Chinees en de andere, zeg maar. En dat is ook gewoon zo. Chinezen zien ook het verschil niet tussen de ene blanke en de andere.

Kun je je natuurlijk afvragen wat er zo interessant is aan iemands 'ras' dat je het zou moeten kunnen zien, mij persoonlijk boeit het werkelijk geen biet of iemand meer gepigmenteerde medemensen in zijn stamboom heeft of niet. Maar ze zei dus niks generaliserends of gemeens over blanken.

Zelfs dit zei ik niet. Ik zei dat ik het onbegrijpelijk vond dat mensen Meghan op een uberblanke en uberbritse vrouw als Kate Middleton vonden lijken omdat ze er echt totaal niet blank of Europees uitziet. En vroeg me vervolgens hardop af of het WELLICHT iets te maken kon hebben met dat fenomeen dat het zo SCHIJNT te zijn dat JE (= dus alle rassen) VAN NATURE ANDERE ETNICITEITEN DAN JE EIGEN niet kunt onderscheiden of herkennen. En sloot dat af met de zin dat het dus MISSCHIEN wel echt zo was dat blanken het niet kunnen zien.

Die zin was dus een reactie op mijn eigen irritatie en verbazing dat blanke mensen Meghan met Kate vergeleken, het was min of meer een verzuchting aan mezelf dat ik me er wel over kon verbazen maar dat ze het misschien wel echt niet kunnen zien en dat als dat zo is mijn verbazing dus nergens op slaat.
Am Yisrael Chai!
Ik weet niet wat ik moet zeggen. De mods hebben zich echt laten kennen. We roepen hier al dag in dag uit dat er veel meer racistische post worden geplaats op actueel. En fv krijgt een ban voor racisme terwijl zij juist degene is die daar tegen strijd!

Het enige wat we nu kunnen doen is zoveel mogelijk staffen van racisitische post.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:40
Lees nou eerst eens wat ik daarna schrijf. En reageer dan nog een keer.
Ik heb het gelezen. Jij hebt duidelijk niet gelezen wat ik heb geschreven. Terwijl ik serieus in ging op je vraag en de tijd neem om het uitgebreid uit te leggen.

Waarom reageer je daar niet op? Dat komt over alsof je racisme totaal niet belangrijk vindt maar gewoon zelf gelijk wil krijgen.

En dat jij jezelf ergens niet in herkent betekent uiteraard niet dat wat iemand anders zegt racistisch is (of überhaupt dat het niet waar is).
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 21:49
Ik heb het gelezen. Jij hebt duidelijk niet gelezen wat ik heb geschreven. Terwijl ik serieus in ging op je vraag en de tijd neem om het uitgebreid uit te leggen.

Waarom reageer je daar niet op? Dat komt over alsof je racisme totaal niet belangrijk vindt maar gewoon zelf gelijk wil krijgen.

En dat jij jezelf ergens niet in herkent betekent uiteraard niet dat wat iemand anders zegt racistisch is (of überhaupt dat het niet waar is).

Ik heb heel goed gelezen wat jij geschreven hebt.
Ik haal enkel iets aan, waarvan jij zegt dat ze dat niet geschreven heeft. Lees die quote even, hoe kun jij dan ontkennen dat ze dat geschreven heeft?

Ik ben het niet met je eens. Dat betkent niet dat ik jouw posts niet lees.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:47
Lieve schat. ik strijd tegen racisme. Tegen elke vorm van racisme.
Iv.m. herkenbaarheid ga ik er verder niet al te dep op in.

Ik ben allergisch voor racisme. Wat FV doet is precies hetzelfde waarvan ze anderen beschuldigt.
Dat is wat ik benoem.
En ik neem uitgebreid de tijd om je uit te leggen waarom dat niet zo is en je de betreffende berichten verkeerd interpreteert. Daar reageer jij vervolgens totaal niet op.

Nogmaals, dat komt over alsof daadwerkelijk racisme je dus niet interesseert.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:51
Ik heb heel goed gelezen wat jij geschreven hebt.
Ik haal enkel iets aan, waarvan jij zegt dat ze dat niet geschreven heeft. Lees die quote even, hoe kun jij dan ontkennen dat ze dat geschreven heeft?

Ik ben het niet met je eens. Dat betkent niet dat ik jouw posts niet lees.
Je reageert anders totaal niet inhoudelijk op mijn posts. Geen enkele keer. Waarom niet?

Ik leg je uit dat je het verkeerd interpreteert.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 21:51
En ik neem uitgebreid de tijd om je uit te leggen waarom dat niet zo is en je de betreffende berichten verkeerd interpreteert. Daar reageer jij vervolgens totaal niet op.

Nogmaals, dat komt over alsof daadwerkelijk racisme je dus niet interesseert.

En ik leg jou uit waarom ze dat wel doet.
Zo kom je toch geen stap verder? Welles-nietes.
We kunnen zo door blijven gaan. Jij zegt dat ze het niet doet, ik zeg dat ze het wel doet.
Ik denk namelijk dat jij haar berichten verkeerd geinterpreteerd hebt. Het bewijs ligt er.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:43
Dat heb je wel gezegd.

Lees even verder. Je hebt het op 28 april vorig jaar gezegd. In het topic over Anouscha Nzume, Sylvana etc.
Ten eerste beweer jij dat ik gezegd heb dat alle blanken zich superieur voelen om me vervolgens te quoten met een zin waar toch heel duidelijk het woord VRIJWEL in staat. Dus daar ga je al nat, ik heb aantoonbaar niet gezegd dat alle blanken zich superieur voelen.

Ten tweede haal je die opmerking volledig uit de context. En die context was dat omdat we allemaal burgers zijn in een maatschappij die al honderden jaren op een bepaalde manier functioneert, het volkomen logisch is dat we allemaal, al dan niet bewust, de doctrines van die maatschappij volgen.

En in die context zei ik het door jou gequote, en maakte in die quote ook al het voorbehoud dat het voor de meeste blanke mensen om een volkomen onbewuste superioriteit zou gaan.

Kortom: Dat heb je duidelijk niet begrepen, of niet willen begrijpen. En zorgvuldig parafraseren is duidelijk niet je sterkste kant.
Am Yisrael Chai!
Als je het niet eens bent dat er onbewuste racistische structuren in onze maatschappij zijn, dan mag dat. Dan ben je het wel ook oneens met alle experts die er maar bestaan op dit gebied.

En ook dat mag. Maar doe dan niet alsof 1 enkele vivaforummer dat even ter plekke heeft verzonnen.
fashionvictim schreef:
27-04-2018 21:47
Zelfs dit zei ik niet. Ik zei dat ik het onbegrijpelijk vond dat mensen Meghan op een uberblanke en uberbritse vrouw als Kate Middleton vonden lijken omdat ze er echt totaal niet blank of Europees uitziet. En vroeg me vervolgens hardop af of het WELLICHT iets te maken kon hebben met dat fenomeen dat het zo SCHIJNT te zijn dat JE (= dus alle rassen) VAN NATURE ANDERE ETNICITEITEN DAN JE EIGEN niet kunt onderscheiden of herkennen. En sloot dat af met de zin dat het dus MISSCHIEN wel echt zo was dat blanken het niet kunnen zien.

Die zin was dus een reactie op mijn eigen irritatie en verbazing dat blanke mensen Meghan met Kate vergeleken, het was min of meer een verzuchting aan mezelf dat ik me er wel over kon verbazen maar dat ze het misschien wel echt niet kunnen zien en dat als dat zo is mijn verbazing dus nergens op slaat.
Tja, en ik denk dus dat het vaak aan jou als zender ligt.
Je vroeg niet naar mijn oordeel, maar krijgt het wel.

Je lijkt totaal blind voor het feit dat ook jij vanuit een bepaald perspectief kijkt en vanuit een bepaald perspectief reageert.
Je haalt er soms kleur bij terwijl anderen dat niet doen.

Hoewel ik je betoog helemaal snap en zelf onderschrijf irriteert het me dat dit soort mijmeringen van jou komen. Van jou, die zelf kort geleden de overeenkomst zag tussen je eigen dochter en het meisje van Charles en Kate. Op misschien wel dezelfde gronden als degenen die de overeenkomst tussen Meghan en Pipa/Kate denken te zien.
Je staat jezelf heel wat toe waar je bij anderen (met het door jou erbij gehaalde argument kleur) niet toestaat.

Hoe verschrikkelijk vaak ik het ook met je uitleg over racisme en de achterliggende patronen eens ben, jij bent voor mij door dit soort verschillen die jij jezelf toestaat tussen jezelf en anderen (witten) minder overtuigend.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:53
En ik leg jou uit waarom ze dat wel doet.
Zo kom je toch geen stap verder? Welles-nietes.
We kunnen zo door blijven gaan. Jij zegt dat ze het niet doet, ik zeg dat ze het wel doet.
Ik denk namelijk dat jij haar berichten verkeerd geinterpreteerd hebt. Het bewijs ligt er.
Reageer nou eens op hetgeen wat ik al 3x heb gezegd over onbewuste racistische patronen.

Waarom negeer je dat?

En verder, zullen we even aan FV vragen wie er dichter bij de juiste interpretatie zit? Heel makkelijke oplossing hoor.

Edit: Ik zie dat ze het hierboven zelf ook -wederom- uitlegt. Case closed lijkt me.
anoniem_305255 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 22:00
6.83% gewijzigd
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 21:55
Als je het niet eens bent dat er onbewuste racistische structuren in onze maatschappij zijn, dan mag dat. Dan ben je het wel ook oneens met alle experts die er maar bestaan op dit gebied.

En ook dat mag. Maar doe dan niet alsof 1 enkele vivaforummer dat even ter plekke heeft verzonnen.

Waar schrijf k dat?

Helemaal nergens. Je verzint dingen die er helemaal niet zijn.
Jij zegt A. Ik zeg B.
Ik vind dat jij ongelijk hebt, jij vindt dat ik ongelijk heb.
Prima. Let's agree to disagree.
Maar leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 20:51
Neuh, ik ben alleen een ervaren forummer die al vaker de discussie over staffen heeft meegekregen. Dit is volgens mij al tijden algemeen bekend en ook wel eens door mods bevestigd. Vandaar dat al herhaaldelijk gesuggereerd is het aantal stafjes te beperken.

Sommige forummers geven zelf overigens ook aan regelmatig of juist nooit te staffen.
Ik ben een van die forummers van wie het volgens mij algemeen bekend is dat ik beef met andere forummers gewoon tegen die forummers zelf uitspreek en nooit naar de juf ren.

En daardoor kan het gebeuren dat ik in 1 topic rustig tientallen pagina's stront over me uitgestort krijg met de ene na de andere op de man opmerking, belediging, scheldpartij, zuigposts, racistische opmerkingen, you name it, waar niks mee gebeurt. Om vervolgens in hetzelfde topic door degenen die zich aan dergelijk gedrag schuldig maken een ban aangenaaid te krijgen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-04-2018 21:55
Ten eerste beweer jij dat ik gezegd heb dat alle blanken zich superieur voelen om me vervolgens te quoten met een zin waar toch heel duidelijk het woord VRIJWEL in staat. Dus daar ga je al nat, ik heb aantoonbaar niet gezegd dat alle blanken zich superieur voelen.

Ten tweede haal je die opmerking volledig uit de context. En die context was dat omdat we allemaal burgers zijn in een maatschappij die al honderden jaren op een bepaalde manier functioneert, het volkomen logisch is dat we allemaal, al dan niet bewust, de doctrines van die maatschappij volgen.

En in die context zei ik het door jou gequote, en maakte in die quote ook al het voorbehoud dat het voor de meeste blanke mensen om een volkomen onbewuste superioriteit zou gaan.

Kortom: Dat heb je duidelijk niet begrepen, of niet willen begrijpen. En zorgvuldig parafraseren is duidelijk niet je sterkste kant.

Wacht ff.
Jij schrijft dat mensen jou regelmatig niet begrijpen.
Het ligt altijd aan de ander, niemand begrijpt jou. Zelfs als het bewijs er aantoonbaar ligt, dan nog haalt iemand het uit de context.Men interpreteert het altijd verkeerd, ze halen het uit de context etcetera.
Misschien moet je dan eens bij jezelf te rade gaan en denken aan hoe jij je uit?

Toffer zou het zijn als je je ongelijk eens zou toegeven.
Maar dat doe je niet en dat is nou precies waarom mensen regeren op jou zoals ze dat doen.
Yasna schreef:
27-04-2018 21:57
Waar schrijf k dat?

Helemaal nergens. Je verzint dingen die er helemaal niet zijn.
Jij zegt A. Ik zeg B.
Ik vind dat jij ongelijk hebt, jij vindt dat ik ongelijk heb.
Prima. Let's agree to disagree.
Maar leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd.
Hoe moet ik het in vredesnaam anders opvatten dan?

Reageer nou eens op de inhoud.

Ik vind het serieus nogal onbeschoft dat ik echt de tijd neem om achtergrond uit te leggen omdat ik he vraag serieus nam en dat je nog geen enkele zin daaraan gewijd hebt.

Waarom vraag je het dan?
anoniem_305255 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 22:04
19.23% gewijzigd
fashionvictim schreef:
27-04-2018 21:58
Ik ben een van die forummers van wie het volgens mij algemeen bekend is dat ik beef met andere forummers gewoon tegen die forummers zelf uitspreek en nooit naar de juf ren.

En daardoor kan het gebeuren dat ik in 1 topic rustig tientallen pagina's stront over me uitgestort krijg met de ene na de andere op de man opmerking, belediging, scheldpartij, zuigposts, racistische opmerkingen, you name it, waar niks mee gebeurt. Om vervolgens in hetzelfde topic door degenen die zich aan dergelijk gedrag schuldig maken een ban aangenaaid te krijgen.
Klopt!
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 22:02
Hoe moet ik het in vredesnaam anders opvatten dan?

Reageer nou eens op de inhoud.

Ik dóe niet anders.

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik strijd tegen racisme. Iets wat jij niet gelooft.
Dat mag. Ik ben ook maar iemand op een willekeurig forum. Je hoeft mij niet te geloven.

Wie bepaalt dat een manier van interpreteren juist is?
Jij toch niet?
Ik ook niet.
Het is wat het woord al zegt, interpretatie.
Waarom interpreteer jij het dan juist en ik niet?
En waarom ik wel en jij niet?
feow schreef:
27-04-2018 21:56
Tja, en ik denk dus dat het vaak aan jou als zender ligt.
Je vroeg niet naar mijn oordeel, maar krijgt het wel.

Je lijkt totaal blind voor het feit dat ook jij vanuit een bepaald perspectief kijkt en vanuit een bepaald perspectief reageert.
Je haalt er soms kleur bij terwijl anderen dat niet doen.

Hoewel ik je betoog helemaal snap en zelf onderschrijf irriteert het me dat dit soort mijmeringen van jou komen. Van jou, die zelf kort geleden de overeenkomst zag tussen je eigen dochter en het meisje van Charles en Kate. Op misschien wel dezelfde gronden als degenen die de overeenkomst tussen Meghan en Pipa/Kate denken te zien.
Je staat jezelf heel wat toe waar je bij anderen (met het door jou erbij gehaalde argument kleur) niet toestaat.

Hoe verschrikkelijk vaak ik het ook met je uitleg over racisme en de achterliggende patronen eens ben, jij bent voor mij door dit soort verschillen die jij jezelf toestaat tussen jezelf en anderen (witten) minder overtuigend.
Sorry, maar ik begrijp echt niks van je betoog, maar wil het ook niet negeren.

Ik zag je net ook al iets anders schrijven dat ik echt totaal niet begreep, dus misschien is het handig om dat even uit te praten.

Het valt me sowieso op dat een flink aantal forummers, waaronder jij nu ook, mij wel erg groot maakt. En ik ben het met S-Meds eens dat dat ook een vorm van racisme is.

Ik doe niks anders dan jullie, ik reageer op topics die ik interessant vind en geef mijn mening over dingen. Soms slaat die mening ergens op, soms niet, soms ben ik gewoon aan het lol trappen, soms niet. Maar op de een of andere manier ben ik de enige die echt een bizarre agressie oproept. Ik kan je zo meerdere forummers noemen die er een soort missie (pun intended) van gemaakt hebben om me over het hele forum te achtervolgen om me te "betrappen" op racistische uitspraken.

Natuurlijk reageer ik vanuit een bepaald perspectief: het mijne. Een gekleurde vrouw die al meer dan 40 jaar in Nederland is geboren en getogen. En die ervaringen meemaakt die blanke Nederlanders nooit zullen meemaken. Dus voor mij, in mijn Nederland en op mijn aarde, is kleur belangrijk. So focking what?

Als het je niet aanstaat, kun je me ook gewoon negeren, hoor. Maar me met agressie de mond snoeren, of me proberen monddood te maken door mijn karakter te besmeuren zijn nu net van die dingen die zo'n beetje het schoolvoorbeeld van racistische structuren in een maatschappij zijn.
Am Yisrael Chai!
Yasna schreef:
27-04-2018 22:01
Wacht ff.
Jij schrijft dat mensen jou regelmatig niet begrijpen.
Het ligt altijd aan de ander, niemand begrijpt jou. Zelfs als het bewijs er aantoonbaar ligt, dan nog haalt iemand het uit de context.Men interpreteert het altijd verkeerd, ze halen het uit de context etcetera.
Misschien moet je dan eens bij jezelf te rade gaan en denken aan hoe jij je uit?

Toffer zou het zijn als je je ongelijk eens zou toegeven.
Maar dat doe je niet en dat is nou precies waarom mensen regeren op jou zoals ze dat doen.
Hoho, jij zegt dat ik iets schrijf en quote vervolgens een zin waarin ik dat niet schrijf. En dan moet IK mijn ongelijk toegeven?

Je bent niet wijs.
Am Yisrael Chai!
Ik ben niet agressief en probeer je ook niet de mond te snoeren.

Hoe kom je daar bij?
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:07
Sorry, maar ik begrijp echt niks van je betoog, maar wil het ook niet negeren.

Ik zag je net ook al iets anders schrijven dat ik echt totaal niet begreep, dus misschien is het handig om dat even uit te praten.

Het valt me sowieso op dat een flink aantal forummers, waaronder jij nu ook, mij wel erg groot maakt. En ik ben het met S-Meds eens dat dat ook een vorm van racisme is.

Ik doe niks anders dan jullie, ik reageer op topics die ik interessant vind en geef mijn mening over dingen. Soms slaat die mening ergens op, soms niet, soms ben ik gewoon aan het lol trappen, soms niet. Maar op de een of andere manier ben ik de enige die echt een bizarre agressie oproept. Ik kan je zo meerdere forummers noemen die er een soort missie (pun intended) van gemaakt hebben om me over het hele forum te achtervolgen om me te "betrappen" op racistische uitspraken.

Natuurlijk reageer ik vanuit een bepaald perspectief: het mijne. Een gekleurde vrouw die al meer dan 40 jaar in Nederland is geboren en getogen. En die ervaringen meemaakt die blanke Nederlanders nooit zullen meemaken. Dus voor mij, in mijn Nederland en op mijn aarde, is kleur belangrijk. So focking what?

Als het je niet aanstaat, kun je me ook gewoon negeren, hoor. Maar me met agressie de mond snoeren, of me proberen monddood te maken door mijn karakter te besmeuren zijn nu net van die dingen die zo'n beetje het schoolvoorbeeld van racistische structuren in een maatschappij zijn.

Oke, laat ik het dan even duidelijk maken.

Jij snapt niet dat iemand een halfbloedje als Meghan vindt lijken op iemand als Kate, een blanke vrouw.
Daarnaast zeg je dat jouw dochter ( halfbloed) iets weg heeft van het dochtertje van Kate en William ( niet halfbloed, zo blank als maar kan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven