Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 28 april 2018 om 00:51
Soms komt er nog wel eens iets uit waarvan je denkt: goh, er zit toch iets in dat ei.
zaterdag 28 april 2018 om 00:53
Tja, je hebt het al onmogelijk gemaakt om te kunnen reageren.Solomio schreef: ↑28-04-2018 00:35Je zuigt.
Maar goed: jij maakt een vergelijking die in mijn (en Feows) hoofd vergelijkbaar is met de vergelijking van Megan met Kate.
Namelijk iemand die iig deels uit donkere ouders komt (Megan en jouw dochter) vergelijken met iemand die helemaal geen donkere voorouders heeft (Kate en prinses Charlotte).
De ene vergelijking (Megan met Kate) vind je onbegrijpelijk, de andere vergelijking (jouw dochter met Charlotte) vind je prima.
Dat jouw dochter getint is meen ik te hebben kunnen opmaken uit jouw posts.
Je weet best dat ik al jaaaren ook buiten het forum om allerlei gezeik met gekkies heb gehad. En als moeder moet je heus begrijpen dat het behoorlijk beangstigend is als mensen die je niet kent ineens de indruk wekken dat ze je kind kennen. Want sorry, ik ben bewust altijd vrij vaag over het uiterlijk van met name mijn dochter, ik heb in het bewuste topic bijvoorbeeld ook mijn oorspronkelijke posts aangepast naar redelijk neutrale nietszeggende omschrijvingen.
Je verzint dus ook gewoon ter plekke hoe mijn dochter eruit zou zien, maar schrijft dat met een stelligheid die zelfs mij de indruk geeft dat je mijn dochter kent.
En daarnaast verdraai je mijn posts ook nog eens om een bepaalde agenda te dienen, want over mijn dochter en Charlotte is het enige wat ik heb gezegd:
Ah, Charlotte is enig! Doet me aan mijn eigen dochter denken.
Niets over dat ze op elkaar lijken, of waarom ze me aan mijn eigen dochter doet denken, alleen dat ze "enig" is en me aan mijn eigen dochter doet denken. Wat ook vrij logisch is, want mijn dochter is ook een meisje van 2, net als Charlotte.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 28 april 2018 om 00:54
Als ik jou was, zou ik ook gaan slapen.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:53Tja, je hebt het al onmogelijk gemaakt om te kunnen reageren.
Je weet best dat ik al jaaaren ook buiten het forum om allerlei gezeik met gekkies heb gehad. En als moeder moet je heus begrijpen dat het behoorlijk beangstigend is als mensen die je niet kent ineens de indruk wekken dat ze je kind kennen. Want sorry, ik ben bewust altijd vrij vaag over het uiterlijk van met name mijn dochter, ik heb in het bewuste topic bijvoorbeeld ook mijn oorspronkelijke posts aangepast naar redelijk neutrale nietszeggende omschrijvingen.
Je verzint dus ook gewoon ter plekke hoe mijn dochter eruit zou zien, maar schrijft dat met een stelligheid die zelfs mij de indruk geeft dat je mijn dochter kent.
En daarnaast verdraai je mijn posts ook nog eens om een bepaalde agenda te dienen, want over mijn dochter en Charlotte is het enige wat ik heb gezegd:
Ah, Charlotte is enig! Doet me aan mijn eigen dochter denken.
Niets over dat ze op elkaar lijken, of waarom ze me aan mijn eigen dochter doet denken, alleen dat ze "enig" is en me aan mijn eigen dochter doet denken. Wat ook vrij logisch is, want mijn dochter is ook een meisje van 2, net als Charlotte.
zaterdag 28 april 2018 om 00:54
Ik ben vast gek, maar geen gekkie.
Het zijn vast woorden die nu niet aankomen, maar ik wil ze toch geschreven hebben:
Ik ben geen bedreiging voor jou of je kinderen. Nooit geweest en zal ik ook nooit worden.
Ik ben heel boos op jou omdat jij mij van alles beschuldigd en daar niet op terugkomt. Nóg bozer omdat ik niet graag de woorden die je hier vaker leest (namelijk: hoe durf je me hierom racistische motieven toe te schrijven) denk, die woorden hebben een vieze lading gekregen hier op Viva.
Het zijn vast woorden die nu niet aankomen, maar ik wil ze toch geschreven hebben:
Ik ben geen bedreiging voor jou of je kinderen. Nooit geweest en zal ik ook nooit worden.
Ik ben heel boos op jou omdat jij mij van alles beschuldigd en daar niet op terugkomt. Nóg bozer omdat ik niet graag de woorden die je hier vaker leest (namelijk: hoe durf je me hierom racistische motieven toe te schrijven) denk, die woorden hebben een vieze lading gekregen hier op Viva.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 april 2018 om 01:00
Heel naar. Als je maar weet dat er echt genoeg mensen zijn die echt wel snappen dat jij niet bent zoals je wordt neergezet. In elk geval mensen die er (denk ik) toe doen. Neemt niet weg dat het behoorlijk klote is onterecht zo naar neergezet te worden. Ik snap dat je boos bent.feow schreef: ↑28-04-2018 00:54Ik ben vast gek, maar geen gekkie.
zaterdag 28 april 2018 om 01:00
Ik heb hem meteen nog een keer gebruikt. Succes verzekerd dacht ik zo
zaterdag 28 april 2018 om 02:00
zaterdag 28 april 2018 om 02:30
Exact.
FV, het gaat er om dat jij zegt dat Meghan niet te vergelijken valt met Kate omdat Meghan biracial is en Kate niet.
Maar jouw dochter valt wel te vergelijken met de dochter van Kate terwijl jouw dochter biracial is en de dochter van Kate niet.
Daar gaat het om.
En dat heeft er niks mee te maken dat mensen jou of jouw dochter kennen of niet kennen.
Jij schrijft toch dat je een donkere vrouw bent? Dan is jouw dochter toch ook biracial?
Jij schrijft dat soort singen zelf op het forum.
zaterdag 28 april 2018 om 02:35
Je reageert niet op mijn vraag.
Dat is jammer. Maar was te verwachten.
zaterdag 28 april 2018 om 02:40
Met alle respect als meelezer van deze discussie: ik denk dat het wel klaar is, alles is al gezegd.
Het is momenteel alleen een herhaling van zetten.
Iedereen is naar bed of iets anders aan het doen. Mooi moment om de discussie af te ronden.
Zonder iets af te willen doen aan degene die gekwetst zijn, geraakt zijn, boos zijn of wat dan ook.
Eigenlijk juist daarom.
En voor wat het waard is: ik heb alle reacties gelezen en heb heel veel valide argumenten, uitleggen (van allerlei 'partijen') voorbij zien komen. Het was leerzaam! Ook al zit ik lekker links in het politieke spectrum en ben ik getrouwd met zogezegd 'lichtgetint', en beschouw ik mezelf niet als (bewust
zaterdag 28 april 2018 om 08:14
viva-amber schreef: ↑28-04-2018 02:42Je kunt alles met elkaar vergelijken heb ik net van een wetenschapper geleerd zelfs appels en peren.
Dat roep ik al jaren. Als iemand dat zegt, dat iets appels en peren vergelijken is, zeg ik dat het allebei vruchten zijn en je ze dus prima kunt vergelijken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 08:14
Zo wat wordt er hier veel langs elkaar heen gepraat!
En wat een dikke staarten en geblaas!
Zoals een vriendin opmerkte die biraciale kinderen heeft en ik een opmerking maaktr dat ik het zo grappig vond dat ze er zo nederlands uit zagen, maar dan in het donker: ik hoop dat je nog een keer kleurenblind wordt.
En dat vat dat hele racisme-gedoe samen.
Helaas vallen mij gelijk altijd de verschillrn op. Ook als iemand een beperking heeft, gay is or ehatever.
(FV heeft zelf de huidskleur beschreven. Ik verbaas me nu trouwens dat je je kinderen allochtoon noemt.)
En wat een dikke staarten en geblaas!
Zoals een vriendin opmerkte die biraciale kinderen heeft en ik een opmerking maaktr dat ik het zo grappig vond dat ze er zo nederlands uit zagen, maar dan in het donker: ik hoop dat je nog een keer kleurenblind wordt.
En dat vat dat hele racisme-gedoe samen.
Helaas vallen mij gelijk altijd de verschillrn op. Ook als iemand een beperking heeft, gay is or ehatever.
(FV heeft zelf de huidskleur beschreven. Ik verbaas me nu trouwens dat je je kinderen allochtoon noemt.)
zaterdag 28 april 2018 om 08:23
fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:09Ook jij hebt mijn dochter toch nog nooit gezien?
Hoe komen jij, Feow, Yasna et al er dan bij dat mijn dochter niet op prinses Charlotte lijkt? En vooral: waarom vinden jullie het nodig om mijn 2-jarige dochter in jullie strijd met mij te betrekken?
Ik heb hier niet gelezen wat er geschreven is, maar ik heb wel gelezen hoe jij zelf een verhaaltje schreef over je dochter en het 'prinses zijn' op het Harry en Megan-topic. Ttas haalde dat stukje pasgeleden nog op. Je dacht dat er alleen maar blanke prinsessen bestaan. Iemand plaatste toen een hele lange lijst van getinte koningshuizen.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 april 2018 om 08:37
In dat topic over DENK-art.1 en anouscha worden vooral vreselijke woorden genoemd die op facebook staan/stonden, en dan op een toon alsof het daar werd geschreven en dat diegene zich dan maar moesten verantwoorden voor woorden die niet hun woorden zijn.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:16In het topic dat daarover ging is dat ook al aan de orde geweest en had ik al verduidelijkt dat ik begrepen had dat de vergelijking om uiterlijkheden ging en niet om uitstraling. Er werd bijvoorbeeld expliciet over de vorm van haar lippen gesproken of over haar haar, daaruit had ik dat opgemaakt.
Overigens had ik in het topic gezegd dat ik ze qua uitstraling nog minder op elkaar vond lijken dan qua uiterlijk, maar dat terzijde. Dat ik dat vind heeft dan weer niet met etniciteit maar alles met nationaliteit en milieu te maken.
Ik heb tig geschreven 'ik zit niet op facebook, trek je mond open op facebook dan doe je er tenminste wat aan'.
ps. de vorige keer dat ik je er op wees kreeg ik een ban wegens oftopic en op-de-man, want daar wil je natuurlijk niet zelf op gewezen worden, maar ik doe het nu toch. Allemaal eerlijke kansen toch? Zie het bijna/wel/niet/schijnzwanger topic. Ergens eind-januari/begin februari. Dan kun je je eigen woorden lezen hoe denigrerend jij sprak over het uiterlijk van een blonde actrice, zelfs de kleur van de wenkbrauwen vond je lelijk.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 april 2018 om 08:45
Precies, Mijn dierbare blanke-naaste is in een Jappenkamp schandalig behandeld, en heeft als een slaaf gewerkt aan de spoorlijn, de dodenlijn in Birma.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 april 2018 om 09:00
Waarom zou je het ene onrecht perse willen vergelijken met het andere?
'
Dat angstige 'ja maar als jij tekort komt, kom ik ook tekort' doet me erg denken aan mijn kleuter, die pro forma ook een pleister wil als zijn zus er een nodig heeft.
Want ook ooit een keer gevallen en weet niet meer of er toen een pleister was.
We leven echt heus in een land waarin voor iedereen aandacht is.
zaterdag 28 april 2018 om 09:00
Waarom zou je het ene onrecht perse willen vergelijken met het andere?
'
Dat angstige 'ja maar als jij tekort komt, kom ik ook tekort' doet me erg denken aan mijn kleuter, die pro forma ook een pleister wil als zijn zus er een nodig heeft.
Want ook ooit een keer gevallen en weet niet meer of er toen een pleister was.
We leven echt heus in een land waarin voor iedereen aandacht is.