Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Net tien pagina's napraat bijgelezen en het enige gevoel dat ik nu heb: wtf did i just read :flag:
Marana-- schreef:
28-04-2018 09:11
Net tien pagina's napraat bijgelezen en het enige gevoel dat ik nu heb: wtf did i just read :flag:

Dit.
Wat Marana zegt!
missie_m schreef:
28-04-2018 08:45
Precies, Mijn dierbare blanke-naaste is in een Jappenkamp schandalig behandeld, en heeft als een slaaf gewerkt aan de spoorlijn, de dodenlijn in Birma.
Niemand zegt dat blanke mensen niet ook afschuwelijke ervaringen kunnen hebben.

Dat staat echter helermaal los van institutioneel racisme.
Marana-- schreef:
O, dacht al dat ik begrijpend lezen moest leren, maar gelukkig hoeft het nog niet.
In een wereld met strijd en haat
Op zoek naar waar kleur niet bestaat
Alleen de kleur van de liefde voor elkander
Want we zijn net als ieder ander
anoniem_313781 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 10:00
0.00% gewijzigd
S-Meds schreef:
27-04-2018 23:49
Dat geneuzel over reversed racisme is net zo lachwekkend als mannen die zeggen dat vrouwen die zeuren over seksueel geweld zelf seksistisch zijn
Dit.
Vooral omdat er daarna een heel mooi betoog komt over: jemig in mijn omgeving komt dit niet voor. De Surinaamse/Marokkaanse beste vriendin lacht zich er altijd dood om, en vind het gejank.
Enorme zorgen over de geestelijke gezondheid van mensen die last hebben van deze vorm van racisme/sexisme, dan heb je dus andere issues, heel sneu maar meer iets voor de huisarts.
Want zo'n schrijver ziet geen kleur en geen sexe (zie Surinaamse beste vriendin) dus als je jezelf zo positioneert dan ligt dat dus niet aan de buitenwereld want die heeft het gewoon goed met je voor.
Maar als je altijd bozig doet (plaatje van een Sint demonstrant die brult tegen lieve kindjes of feministe met dreads) ja waar ligt dat dan aan.
(Zie reacties op fv, en die heeft zelfs al meermalen aangegeven een leuk leven te hebben).

En dan eindigend met een emotioneel verhaal waarin zo'n schrijver aangeeft zielsgraag een carrière in de Turkse supermarkt te willen opbouwen maar niet eens durft te solliciteren.
Want wat een persoonlijk issue is voor een donker persoon is qua Turkse supermarkten ineens wel een nationaal probleem.
Het heeft volgens mij bijzonder weinig zin om te gaan bedenken welke bevolkingsgroep nou de meeste rechten heeft om zich het allergediscrimineerdst te mogen noemen.

Je kan als individueel persoon vervolgens toch geen voorrangsrechten claimen omdat je behoort tot een bevolkingsgroep? Wat is jouw persoonlijke bijdrage daar dan aan en welke keuze heb je daar dan in? Je zou het toch ook niet accepteren dat men jou als persoon dingen kwalijk mag nemen die andere leden van je ras gedaan hebben als jij daar als persoon ook geen bijdrage aan hebt geleverd?

Wat mij betreft mag je als persoon gelijkheid vragen en uitdragen. En draag je zelf bij aan ongelijkheid als je een uitzonderingspositie claimt op basis van je ras. Daar heb je niet iets in te kiezen, daar heb je zelf niks voor gedaan, daar kan je niks aan doen en dat kan je ook niet worden aangerekend.
Marana-- schreef:

En dit. Ik shut er de fuck ook over up ook.
Misschien wordt het tijd om weer naar de overeenkomsten tussen ons te kijken,
Of is er iemand die de roodgelakte vrouwenhand die een grapefruit vingert ('Lees meer', voordat iemand denkt dat ik nu écht mijn verstand verloren heb) wel leuk vindt?
Tjezus, wat vals
Waarom staat dat Lees Ook steeds vol met berichten over Temptations?
MevrouwJack schreef:
28-04-2018 09:47
Misschien wordt het tijd om weer naar de overeenkomsten tussen ons te kijken,
Of is er iemand die de roodgelakte vrouwenhand die een grapefruit vingert ('Lees meer', voordat iemand denkt dat ik nu écht mijn verstand verloren heb) wel leuk vindt?
Gelukkig schreef je er de uitleg tussen haakjes bij. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Volgens mij ging het toch over het feit dat FV zelf racistische uitlatingen deed?

Ik zie al deze pagina's helemaal niemand beweren ( oke misschien Missi M maar die lees ik dus niet) dat racisme niet bestaat of niet voornamelijk gericht is tegen de niet blanke medemens. Niemand toch?

Mooi rondje geleuter. Dat wel.
Marana-- schreef:
Dat had ik gisteren al.
Marana-- schreef:
+1

Wat een oeverloos geneuzel.
Is er nog iets anders om over na te praten?
Lucifermiauww schreef:
28-04-2018 10:02

Mooi rondje geleuter. Dat wel.

Goede samenvatting.
Als het over eten en kittens gaat komt er commentaar, want dat hoort niet op Napraat.
Nu werd er een keer echt nagepraat, wordt het weer geneuzel genoemd.
Het is niet gauw goed hè?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
28-04-2018 10:25
Als het over eten en kittens gaat komt er commentaar, want dat hoort niet op Napraat.
Nu werd er een keer echt nagepraat, wordt het weer geneuzel genoemd.
Het is niet gauw goed hè?
Dit is prima voor op de napraat.
Geneuzel? Dit hoort op napraat, er werd nagepraat.
Elfje112 schreef:
28-04-2018 10:22
Is er nog iets anders om over na te praten?
Jawel hoor, ik heb net geleerd dat kinderen altijd een goede broer/zus verhoudingen met elkaar hebben.
Dat is toch wel een mooie les, begrijp alle topics dan niet op de viva hier over.
8102 schreef:
28-04-2018 10:32
Dit is prima voor op de napraat.
Ja hoor, eens.
8102 schreef:
28-04-2018 10:33
Jawel hoor, ik heb net geleerd dat kinderen altijd een goede broer/zus verhoudingen met elkaar hebben.
Dat is toch wel een mooie les, begrijp alle topics dan niet op de viva hier over.
Oh, welk topic?
Elfje112 schreef:
28-04-2018 10:35
Oh, welk topic?
Spijt van aantal kinderen Op de kinderpijler natuurlijk.
8102 schreef:
28-04-2018 10:36
Spijt van aantal kinderen Op de kinderpijler natuurlijk.
Dank. Ga eens kijken daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven