Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
honinginnetje schreef:
12-04-2018 22:08
Hallo allemaal! Ik ben sinds kort verloofd en zou ook graag in de lijst willen! We waren al een beetje begonnen met het plannen van de bruiloft, gewoon in overleg besloten dat we er wel klaar voor waren na een tijdje gespaard te hebben. Een paar dagen geleden ging hij thuis plotseling alsnog op zijn knieën om het nog officieel te vragen haha. Dat had ik dus niet zien aankomen! We waren namelijk al bezig met locaties uitzoeken enz. Maar ontzettend leuk want dat is toch iets waar ik stiekem als romantisch typje altijd over fantaseerde sinds onze relatie :flirting:

Ik ben 26 en mijn vriend 30, we trouwen in mei/juni in zuid-holland. Gaat iemand van jullie dit weekend naar de trouwlocatie route?
Wat leuk dat je gaat trouwen! Mooi en lief dat hij je alsnog ''officieel'' gevraagd heeft! Succes met het organiseren van alles!
Ik heb je in de tabel gezet.

Leuk dat jullie ondertussen een locatie op het oog hebben. Het zou fijn zijn als dat lukt! En alles op 1 locatie is echt heeel fijn. Hebben wij ook :D
@Kevers: en is de taart in de smaak gevallen en ook naar verwachting?

@Masatu: Wij hebben het ook online geregeld wat betreft ondertrouw. Leuk dat jullie nog een keuze hadden, wij niet en dat vind ik stiekem wel jammer, hahaha. Puur het idee. Voelt echter dan via een online formulier :P

Ik heb geen tips voor websites met voorbeeld kapsels. Ik heb kort haar dus het wordt gewoon mijn standaard haarcoupe, haha.
Pinterest is het enige wat ik concreet weet, maar dat had je zelf vast ook wel bedacht ;).

Lekker bezig geweest verder! Fijn dat de trouwkaart helemaal naar wens was en hij goed is ontvangen door jullie gasten :D

De tijd gaat snel he! Succes met de laatste puntjes :).

@BoardBabe82: GEFELICITEERD!!!! Goed om te horen dat het zo'n geslaagde dag was en alles goed is verlopen. Mooi vd vaders! En van het dansen is ook wel erg mooi ja :D. Hebben jullie veel reacties gehad van jullie gasten (na de bruiloft?)
@Stoelen
Wat je zegt klopt hoor Kevers, het gaat uiteindelijk niet alleen om het plaatje. Maar speelt stiekem wel mee. Maar het zal niet de reden zijn het niet te doen.

@Masatu: Het zijn een zelfde soort stoelen die jij als link er bij hebt gedaan.
Ik bedacht me ook dat als de stoelen niet aan de buitenkant staan het idd wel mee valt qua ''plaatje''.

Wat mijn schoonmoeder betreft: ik ga op een voorzichtige maar duidelijke manier zeggen hoe ik er over denk. Naar mijn vriend toe dan he. Het zou dan gaan om de eerste rij. Nee, gaat hem niet worden. Ook niet als het mijn moeder was geweest. Ze kan een kussentje krijgen, that's it ;). Wss is ze te emotioneel om zich bewust te zijn vd klapstoel ;). ''Ik ga echt waterproof mascara kopen hoor, ik ga echt alleen maar huilen denken''.....Ahhh :heart:
Vorig jaar zijn we met mijn schoonouders ook naar een bruiloft geweest waar we op klapstoelen zaten, ik heb er toen niets over gehoord ;). Zal wel los lopen.
Maar het is wel handig ja als de Ceremoniemeesters opletten of de juiste er gaan zitten ja, evt hun naam er op zou kunnen, hoewel dat dan weer zo duidelijk is. Komt wel goed :P

Wij hebben de trouwringen besteld, het gesprek met de dominee staat gepland en ook de loveshoot datum staat :D. Ook hebben we ons eerste gesprek gehad met de ceremoniemeesters. Ze hadden nog een goede tips wat erg fijn was :).
Ik ga vandaag wel weer even goed kijken wat er nu (de komende weken) gedaan moet worden.
Niet veel nieuws dus eigenlijk. Het loopt allemaal lekker en voorspoedig.

@Boardbabe82: daar heb ik ook over nagedacht, maar ik denk dat het met bovenstaand idee wel gaat lukken. Een mooie tussenweg zeg maar.

De Zon: zijn jullie ook een beetje huiverig voor de zon. Het zou tenslotte zonde zijn als je goed ziet dat je niet egaal bruin bent geworden. Hoe gaan jullie hier mee om. Tuurlijk mijn bruiloft is pas in september, maar ja better save than sorry.
Ik loop, wanneer dat kan, met mijn bandjes naar beneden, het hempje wordt dan een strapless shirt ;).
@ladenkastje: Jammer dat ondertrouw bij jullie niet bij de gemeente zelf kan maar online moet. En de tijd gaat zeker snel! Soms best wel een beetje spannend hoor!

@honinginnetje & bailey: leuk dat jullie naar mijn jurk vragen! Hij is hartstikke mooi geworden en zit perfect. :heart: Na afloop zijn we met z'n drieëen (moeder&schoonmoeder) wezen lunchen, dat was ook gezellig! Misschien een jaarlijkse traditie van maken (dat lunchen dus, niet de trouwjurk uitzoeken :lol: )!

@zon... ja horror. Ik heb áltijd mijn (waterdichte) horloge om, of ik nu douche, sport, of wat dan ook. Ik probeer er zoveel mogelijk aan te denken om hem nu af te doen (of in ieder geval bijvoorbeeld met weer zoals afgelopen weekend), want die witte plek op mijn pols is toch wel lelijk ;) Maar daaraan wennen lukt nog niet zo goed.
Verder zeil ik veel, en draag ik dan vrijwel altijd lange mouwen en wordt dus vooral mijn hoofd gekleurd. Strapless gaat hem daar niet echt worden. Ik probeer nu maar zoweel mogelijk in te smeren, in de hoop dat het een beetje helpt. Als het een keer mooi weer is en ik toevallig niet op het water te vinden ben, maar eens strapless zonnen...
masatu schreef:
23-04-2018 16:41
@ladenkastje: Jammer dat ondertrouw bij jullie niet bij de gemeente zelf kan maar online moet. En de tijd gaat zeker snel! Soms best wel een beetje spannend hoor!

@honinginnetje & bailey: leuk dat jullie naar mijn jurk vragen! Hij is hartstikke mooi geworden en zit perfect. :heart: Na afloop zijn we met z'n drieëen (moeder&schoonmoeder) wezen lunchen, dat was ook gezellig! Misschien een jaarlijkse traditie van maken (dat lunchen dus, niet de trouwjurk uitzoeken :lol: )!

@zon... ja horror. Ik heb áltijd mijn (waterdichte) horloge om, of ik nu douche, sport, of wat dan ook. Ik probeer er zoveel mogelijk aan te denken om hem nu af te doen (of in ieder geval bijvoorbeeld met weer zoals afgelopen weekend), want die witte plek op mijn pols is toch wel lelijk ;) Maar daaraan wennen lukt nog niet zo goed.
Verder zeil ik veel, en draag ik dan vrijwel altijd lange mouwen en wordt dus vooral mijn hoofd gekleurd. Strapless gaat hem daar niet echt worden. Ik probeer nu maar zoweel mogelijk in te smeren, in de hoop dat het een beetje helpt. Als het een keer mooi weer is en ik toevallig niet op het water te vinden ben, maar eens strapless zonnen...
Zeker jammer. Ik had al een datum in gedachten die mij wel leuk leek ivm ons samen zijn blabla. Nou ja boeiend! Haha.

Ow lastig ja vh horloge! Begrijpelijk dat je dat gewoon vergeet!
Wat leuk dat je zeilt. Maar dan is strapless zonnen idd lastig ja.
Wellicht is een zonnebank nemen een idee voor een basis. Ik denk daar zelf wel aan iig.
Ladenkastje schreef:
23-04-2018 16:02

De Zon: zijn jullie ook een beetje huiverig voor de zon. Het zou tenslotte zonde zijn als je goed ziet dat je niet egaal bruin bent geworden. Hoe gaan jullie hier mee om. Tuurlijk mijn bruiloft is pas in september, maar ja better save than sorry.
Ik loop, wanneer dat kan, met mijn bandjes naar beneden, het hempje wordt dan een strapless shirt ;).
Ik denk dat ik voor die tijd een zonnebankkuurtje ga doen.
Ga in mei nog op vakantie naar de zon en hopelijk krijgen we hier ook een mooie zomer.
Heb een strapless jurk en zou die witte strepen echt niet mooi vinden.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Wij hebben ook onze dag gehad. Het was perfect! Alles is goed verlopen, gasten hadden het naar hun zin, hadden erg mooi weer! Ik ben nu erg benieuwd naar de foto's en ons album, maar dat zal nog wel even duren voordat dat af is.
Aardbei_86 schreef:
24-04-2018 10:21
Wij hebben ook onze dag gehad. Het was perfect! Alles is goed verlopen, gasten hadden het naar hun zin, hadden erg mooi weer! Ik ben nu erg benieuwd naar de foto's en ons album, maar dat zal nog wel even duren voordat dat af is.
Gefeliciteerd!!!
Fijn dat het goed is gegaan!
Hopelijk krijg je snel een preview!
Laten jullie corsages maken?
Of alleen 1 voor je vriend?
Volgens mij zie je het steeds minder.

3 keuzes voor mij:
-Niet
-Alleen mijn vriend
-Vriend, de ouders, broers/zussen en hun partners, opa en oma

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen!
Bij ons had alleen mijn "man" (haha wel ff wennen hoor) er 1. Maar wij hadden de gehele dag dezelfde gasten. Ik denk dat ik wel corsages had gedaan als er in de avond nog andere gasten zouden zijn geweest.
@aardbei: Gefeliciteerd. Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad! Wat was het hoogtepunt?

@taart was erg leuk om te proeven! We hebben iets van zes verschillende smaken en vormen uitgezocht, dus dat gaat er leuk uitzien denk ik :)

@kapsels: hiervoor kijk ik op Pinterest. Heb al uitgezocht wat ik wil, ben alleen bang dat mijn haar niet lang genoeg voor is. In juni afspraak met de kapster, dus hopelijk groeit het dan nog even haha!

@corsage: wij 'dragen' helemaal geen bloemen. Ook geen corsages dus.

@zon: onze bruiloft is pas in september, dus ik maak me er niet nog heel druk om. Mijn jurk heeft wel een diepere v, en mijn bikini ook, dus ik ga ervan uit dat ik als ik vaak genoeg met de bikini in de tuin rondloop dat wel goed moet komen

Vriend gaat dit weekend op pad voor zijn pak, ben erg benieuwd wat hij kiest. Zou het zo niet kunnen zeggen. Ik kreeg net bericht van de coupeuse dat stap één in het aanpassen van mijn jurk klaar is. Ben ook heel benieuwd waar dat proces eindigt. Ringen zijn ontworpen.

Alles gaat ook hier dus ook zijn gangetje. In mei wel aan de gang met de uitnodigingen, die ik eind juni wil uitdelen. Voor die tijd dus wat knopen doorhakken over de gastenlijst etc.
Gefeliciteerd aardbei!
Hebben jullie al wel een aantal foto's kunnen zien?

@corsage
Zijn we nog niet over uit. Ik heb wel een bruidsboeket en voor vriend een corsage.
Dacht dat we er daar mee waren todat me moeder er mee kwam dat het 'hoort' dat de daggasten ook een corsage dragen. Niet dat ze vindt dat wij dat ook moeten doen maar ze zou het wel leuk vinden.
Nog even over nadenken dus of we ook corsages nemen voor ouders en broer/zussen.

@kapsels
Hier ook een kapsel gevonden via pinterest. Vond er veel leuke voorbeelden op.

Hoeveel weken van te voren sturen jullie de uitnodigingen?
Wij trouwen op de laatste dag van de schoolvakantie in deze regio. Maar wij nodigen ook mensen uit die onder een andere regio vallen en waar werk en school weer is begonnen.
Wij zaten te denken aan 8 a 10 weken voor de datum.
Ben benieuwd hoelang van te voren jullie de uitnodigen sturen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Corsage: we gaan het zieb, vh weekend weer even zitten voor de bruiloft dingen en dit o.a even bespreken.

@Kevers: leuk dat je vriend op pad gaat voor een pak!

@uitnodigingen.
Save the dates hadden we rond de 6 maanden van te voren en de Trouwkaarten willen we het liefst rond de dag dat het nog precies 3 maanden duurt.
We trouwen in september: dus daarvoor is het duidelijk vakantie tijd, maar mensen “moeten” reageren op de RSVP.

Fijne Koningsdag!
Wij versturen de uitnodigingen eind juni. Dan is het twaalf weken van tevoren. Ook vanwege de vakantiemaanden voor onze bruiloft, zodat iedereen hem zeker te weten op tijd ontvangt :)
Ik lees even mee want ook wij gaan trouwen, of mei 2019 of al ergens in julie/augustus. Dit laatste ivm dat ik voor een periode naar het buitenland ga en we het fijn vinden om ook een aantal praktische zaken geregeld te hebben (want helaas weet je niet wat er kan gebeuren...). Aangezien de laatste optie ook vol in de zomer valt stress ik intern over de uitnodigingen, we hebben ongeveer 10 mensen die aanwezig 'moeten' zijn (ouders, broers, zussen en een paar goede vrienden) en 40 mensen die we graag uitnodigen/zien maar waarvoor we niet de datum zouden verzetten als ze niet kunnen.

We hebben momenteel 2 opties:
Verschullende locaties voor ceremonie en diner, wel allemaal in het centrum van de stad.
Alles op 1 locatie, hier zijn we al langs geweest en dit was erg mooi maar wel wat verder reizen voor ons/de gasten.
Budget is 5000-8000 euro.

@ladenkastje, ik ben recent bij een bruiloft geweest waar iedereen behalve de opas en omas op een houten blok zat. het zag er mooi uit en het paste echt bij de locatie maar zelfs in het uurtje miste ik de rugleuning wel (wat echt lekker zitten (zeker met een jurk) ging niet. Klapstoeltjes zou ik weer helemaal prima vinden, je zou misschien de eerste rij de wat luxere stoelen kunnen neerzetten (of telkens langs het gangpad) en dan een paar stoelen reserveren mbv een briefje voor de mensen die dit echt nodig hebben.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@ladenkastje de gasten vonden de bruiloft erg bij ons passen. Mijn jurk was net over de knie aan de voorkant en verder lang. Het pak van mijn vriend was in petrol kleur en de band om mijn middel en mijn schoenen ook.

Mijn vriend had een corsage en ik een klein bontgekleurd boeketje. Eerst wilden we eigenlijk geen bloemen maar dat maakte de foto's heel erg vrolijk.

De eerste foto's al gezien, en die zijn echt fantastisch. Andere stellen de komend jaar gaan trouwen vroegen gelijk om zijn gegevens.

Iedereen veel succes met alle voorbereidingen, wij gaan verder van onze honeymoon genieten.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Wij gaan half september trouwen.
En wij willen eind juni de uitnodigingen gaan versturen. Dan zijn ze bij iedereen binnen voor de vakantie.

Ik weet wel al dat we 2 kaarten willen. Beide de zelfde voorkant, en dan binnenin verschillend voor de mensen die de hele dag komen en de mensen die alleen bij het feestje 's avonds komen.

Zijn er alleen nog niet uit, hoe we het moeten formuleren. Het moet niet te stijf worden, maar ook geen kinderfeestjes uitnodiging...
Veel plezier boardbabe!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
twilight84 schreef:
28-04-2018 18:03
Wij gaan half september trouwen.
En wij willen eind juni de uitnodigingen gaan versturen. Dan zijn ze bij iedereen binnen voor de vakantie.

Ik weet wel al dat we 2 kaarten willen. Beide de zelfde voorkant, en dan binnenin verschillend voor de mensen die de hele dag komen en de mensen die alleen bij het feestje 's avonds komen.

Zijn er alleen nog niet uit, hoe we het moeten formuleren. Het moet niet te stijf worden, maar ook geen kinderfeestjes uitnodiging...

Wij willen dat ook; zelfde kaart, andere “inhoud”

Wij gaan binnenkort er voor zitten, lijkt me idd niet gemakkelijk
Boardbabe82 schreef:
28-04-2018 14:43
@ladenkastje de gasten vonden de bruiloft erg bij ons passen. Mijn jurk was net over de knie aan de voorkant en verder lang. Het pak van mijn vriend was in petrol kleur en de band om mijn middel en mijn schoenen ook.

Mijn vriend had een corsage en ik een klein bontgekleurd boeketje. Eerst wilden we eigenlijk geen bloemen maar dat maakte de foto's heel erg vrolijk.

De eerste foto's al gezien, en die zijn echt fantastisch. Andere stellen de komend jaar gaan trouwen vroegen gelijk om zijn gegevens.

Iedereen veel succes met alle voorbereidingen, wij gaan verder van onze honeymoon genieten.
Klinkt goed!
Super ook vd foto’s 😃
Geniet ervan ❤️
neweve schreef:
28-04-2018 14:36
Ik lees even mee want ook wij gaan trouwen, of mei 2019 of al ergens in julie/augustus. Dit laatste ivm dat ik voor een periode naar het buitenland ga en we het fijn vinden om ook een aantal praktische zaken geregeld te hebben (want helaas weet je niet wat er kan gebeuren...). Aangezien de laatste optie ook vol in de zomer valt stress ik intern over de uitnodigingen, we hebben ongeveer 10 mensen die aanwezig 'moeten' zijn (ouders, broers, zussen en een paar goede vrienden) en 40 mensen die we graag uitnodigen/zien maar waarvoor we niet de datum zouden verzetten als ze niet kunnen.

We hebben momenteel 2 opties:
Verschullende locaties voor ceremonie en diner, wel allemaal in het centrum van de stad.
Alles op 1 locatie, hier zijn we al langs geweest en dit was erg mooi maar wel wat verder reizen voor ons/de gasten.
Budget is 5000-8000 euro.

@ladenkastje, ik ben recent bij een bruiloft geweest waar iedereen behalve de opas en omas op een houten blok zat. het zag er mooi uit en het paste echt bij de locatie maar zelfs in het uurtje miste ik de rugleuning wel (wat echt lekker zitten (zeker met een jurk) ging niet. Klapstoeltjes zou ik weer helemaal prima vinden, je zou misschien de eerste rij de wat luxere stoelen kunnen neerzetten (of telkens langs het gangpad) en dan een paar stoelen reserveren mbv een briefje voor de mensen die dit echt nodig hebben.
Welkom! Ik reageer later nog even op je tekst
twilight84 schreef:
28-04-2018 18:03

Wij hebben ook de zelfde kaart voor de daggasten en de avond gasten.
Wij vonden het heel erg lastig om voornamelijk de tekst voor de daggasten te bepalen.
Wij hebben op internet gezocht en leuke passende zinnen genoteerd.
Uiteindelijk zijn wij bij een bij ons passende tekst uitgekozen. Maar vonden het wel een klus.

Denk dat wij tussen de 12-10 weken voor die tijd de kaarten gaan versturen.
Ja ik vind het best nog lastig! Van de week maar samen even goed voor gaan zitten!
De kaarten uitzoeken is best lastig idd. Of in elk geval de tekst die erop komt.
Ik ga in mei mijn jurk uitzoeken. Ik heb er nu al een paar aangehad, maar heb besloten er 1 zelf te ontwerpen. Iemand ervaring met Anastasi met een grote maat?
Wij hebben de uitnodigingen zelf ontworpen. Vond de tekst inderdaad ook het meest lastig.

Corsage doet alleen mijn vriend op, verder vinden wij dat niet echt nodig voor de andere gasten.

Verder is het pak voor vriend gekocht! Heel blij mee dat het gelukt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven