Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ttass schreef:
28-04-2018 12:32
Deze discussie is zinloos. Het is net zoals iemand zegt: ik heb borstkanker en dat iemand anders dan weer zegt ik heb longkanker en dat is véél erger.

Discussie is nooit zinloos. Er niet over praten, da's zinloos.
Ik vind dit echt wel een interessante discussie. Totaal niet zinloos.
Life is short. Eat dessert first.
Star² schreef:
28-04-2018 12:43
Dan heb je niet meegekregen waar haar ban over ging? De opmerking die iemand nodig vond om te staffen ging namelijk niet om een Nederlandse situatie, maar gewoon om een bevinding van FV.
Daar vloeide vervolgens een discussie uit, maar ook die ging niet per se over NL.
Die ging over hoe het hier gaat op dit forum, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O, wat Star zegt dus.
Life is short. Eat dessert first.
Nou ja mosterd...
Ttass schreef:
28-04-2018 12:45
Daar gaaf het nu toch niet over?
Lul toch niet zo stom, je bent slimmer dan dit.

Daar gaat het nu dus juist wel over, het verschil in interpretatie, lees maar wat Genie schrijft.
Ttass schreef:
28-04-2018 12:32
Deze discussie is zinloos.
Dat vind jij misschien. Deze discussie is helemaal niet zinloos voor mij. Waarom neem je er deel aan als je het zo zinloos vindt?
Tjezus, wat vals
doornroosje9 schreef:
28-04-2018 12:47
Ik vind dit echt wel een interessante discussie. Totaal niet zinloos.
Vind ik ook. Bovendien gaat het hier een stuk geciviliseerder dan in de actueel topics.
There is always something happening, and it's usually right now
blijfgewoonbianca schreef:
28-04-2018 12:48
Die ging over hoe het hier gaat op dit forum, toch?

Zo las ik het niet. Was een algemene gedachtegang van FV over een fenomeen wat zo schijnt te zijn. De post staat er nog als je zoekt, linken werkt volgens mij niet.
Star² schreef:
28-04-2018 12:51
Zo las ik het niet. Was een algemene gedachtegang van FV over een fenomeen wat zo schijnt te zijn. De post staat er nog als je zoekt, linken werkt volgens mij niet.
O, bedoel je dat.
Maar de discussie die hier uit voortkwam gaat erover dat wat FV ook zegt door een totaal andere bril wordt gelezen dan wanneer jij of ik het zou zeggen.
Wat FV ook zegt over kleur, ras, cultuur; het is per definitie racistisch, volgens bepaalde forummers.
Als ik zeg een hekel te hebben aan salsa, dan is dat een feit. " O, BGB houdt niet van salsa " . Zou FV zeggen een hekel te hebben aan Hollandse meezingers dan is dat geen feit á la " O, daar houdt ze niet van. Punt . " maar " Zooooo, wat racistisch zeg. Dat is wel ONZE cultuur. Hoe durft ze. Beetje wel hier willen wonen maar niet Dreetje Hazes omarmen. "
Grobbekuiken_ schreef:
28-04-2018 12:50
Vind ik ook. Bovendien gaat het hier een stuk geciviliseerder dan in de actueel topics.
Welnee. Ook op Actueel kun je in heel veel topics normaal discussiëren als je de toon zakelijk houdt.
Ik hou ook niet van Dreetje, en mijn buitenkant is toch echt wit...

Wel denk ik dat sommige forummers, door iedere keer hun stokpaardje van stal te halen, dat ook wel een beetje over zichzelf afroepen, waardoor je sneller denkt: Daar heb je hem/haar ook weer...
PowerCube schreef:
28-04-2018 12:58
Welnee. Ook op Actueel kun je in heel veel topics normaal discussiëren als je de toon zakelijk houdt.
Misschien wel, misschien lees ik dan net steeds de hard tegen hard reacties die niet erg zakelijk meer zijn waardoor ik liever weg blijf.
Grobbekuiken_ schreef:
28-04-2018 12:44
"Het behoeft geen betoog dat de verscheidenheid aan opvattingen over deze verschijnselen die in wetenschap, beleid en wetgeving voorkomt tot Babylonische spraakverwarring kan leiden en tegelijkertijd het vinden van maatregelen om deze vormen tegen te gaan bemoeilijkt. Afkeuring van de verschijnselen discriminatie en racisme is echter alom aanvaard."

Dit geeft i.m.o. precies weer hoe de discussie hier verloopt.

Inderdaad. Dat is het precies. Ieder probeert zijn eigen opvatting uit te leggen en te verdedigen, en ik zie sommigen zelfs persoonlijk worden als een ander z'n eigen opvatting hanteert ('je bent slimmer dan dat'). Op het moment dat A de visie van B probeert uit te leggen aan C, wordt C boos dat A nu ook al dezelfde visie heeft als B en een stok zoekt om mee te slaan.

Ik geloof echt dat de uitspraken van FV zo worden geïnterpreteerd als BGB nu zegt. En ik geloof ook echt dat ik als witte plattelandsvrouw die maar weinig contact heeft (gehad, levenslang) met niet-witten me ook onbewust schuldig maak aan racisme. En ik snap heel goed Feow die boos wordt over het in twijfel trekken van haar intentie, omdat ze wit is. En ik moest lachen om haar midden in de kamer op de kast :proud:
Marana-- schreef:
28-04-2018 13:05
Inderdaad. Dat is het precies. Ieder probeert zijn eigen opvatting uit te leggen en te verdedigen, en ik zie sommigen zelfs persoonlijk worden als een ander z'n eigen opvatting hanteert ('je bent slimmer dan dat'). Op het moment dat A de visie van B probeert uit te leggen aan C, wordt C boos dat A nu ook al dezelfde visie heeft als B en een stok zoekt om mee te slaan.

Ik geloof echt dat de uitspraken van FV zo worden geïnterpreteerd als BGB nu zegt. En ik geloof ook echt dat ik als witte plattelandsvrouw die maar weinig contact heeft (gehad, levenslang) met niet-witten me ook onbewust schuldig maak aan racisme. En ik snap heel goed Feow die boos wordt over het in twijfel trekken van haar intentie, omdat ze wit is. En ik moest lachen om haar midden in de kamer op de kast :proud:
Helemaal eens.
28-04-2018 12:54
O, bedoel je dat.
Maar de discussie die hier uit voortkwam gaat erover dat wat FV ook zegt door een totaal andere bril wordt gelezen dan wanneer jij of ik het zou zeggen.
Ook hier lopen verschillende dingen door elkaar. Een gedeelte had het over racisme en een gedeelte ging over FV en hoe zij gelezen en benaderd wordt.
De eerste discussie heb ik geen moeite mee, de tweede wel. En alleen al omdat er stellig beweerd wordt dat het zo ongeveer altijd zo is. Een stelligheid gebaseerd op aannames en vooroordelen. Dan kun je gewoonweg niet meer reageren, want elke reactie wordt dan afgedaan met "omdat zij een voorvechter is, zelf gekleurd is of wat dan ook". En dat is jammer. Niemand kan voor mij denken, niemand kan voor mij mijn intentie bepalen, de manier waarop het gelezen wordt heeft alles te maken met taalgebruik (en schriftelijk mis je gewoon heel veel informatie waardoor veel meer ruimte is voor eigen interpretatie), de bril waardoor er gekeken wordt en de manier waarop (in dit geval ik) door de ander in eerdere situaties ervaren is en de situatie waarin de ander zich op dat moment bevindt.

Dat FV op de persoon wordt aangevallen is niet oké PUNT. Vanuit het verleden wat ze heeft aangegeven als zijnde in lastig gevallen gestalkt etc (wat ongelofelijk k** is en waarvan ik eerlijk zeg dat ik mezelf heel erg gelukkig prijs dat dit mij nog nooit is overkomen) begrijp ik haar reacties best wel, ook die ik niet oké vind, waar ik het absoluut mee oneens ben en / of de manier waarop. En daar geef ik dan wel een reactie op.

En met dit alles ontken ik in geen geval de vastgeroeste systemen in zowel onze westerse maatschappij als globaal gezien. Moet er verandering komen, zeker. Ben ik er een onderdeel van deze systemen, yep. Gegeven is dat we dit alleen kunnen veranderen als er samenhorigheid komt. En als mensen uitgaan van andere definities of van een ander beginpunt, dan wordt het erg lastig.
Vandaar dat ik de discussie over racisme met grote interesse hier volg en zeer zeker zinvol vind.
Grobbekuiken_ schreef:
28-04-2018 13:04
Misschien wel, misschien lees ik dan net steeds de hard tegen hard reacties die niet erg zakelijk meer zijn waardoor ik liever weg blijf.
Zou kunnen hoor. Zelf vind ik het in ieder geval veel constructiever om mee te praten en eventueel, als ik dat nodig vind, tegengas te geven.

Er wordt een hoop gestaft in die topics en mijn gevoel zegt (ik kan er helemaal naast zitten) dat dit voor een groot deel wordt gedaan door mensen die niet eens de moeite nemen om daar mee te praten.
28-04-2018 12:57
Wat FV ook zegt over kleur, ras, cultuur; het is per definitie racistisch, volgens bepaalde forummers.
Als ik zeg een hekel te hebben aan salsa, dan is dat een feit. " O, BGB houdt niet van salsa " . Zou FV zeggen een hekel te hebben aan Hollandse meezingers dan is dat geen feit á la " O, daar houdt ze niet van. Punt . " maar " Zooooo, wat racistisch zeg. Dat is wel ONZE cultuur. Hoe durft ze. Beetje wel hier willen wonen maar niet Dreetje Hazes omarmen. "
Een aantal randfiguren op actueel denkt misschien zo, maar echt niet het hele forum en al helemaal de mensen binnen de huidige discussie niet. Ik snap niet waarom dat soort dingen constant aangehaald worden als ‘voorbeelden’ terwijl de mensen waar ‘tegen’ gediscussieerd worden zich daar helemaal niet schuldig aan maken. Daar wordt een mens pissig van en dat begrijp ik wel. Net als dat het begrijpelijk is dat iemand als FV pissig wordt wanneer ze uitgemaakt wordt voor racist of wanneer ze aangesproken wordt op het feit dat ze de wenkbrauwen van een blonde vrouw lelijk vindt (want wat iets lelijk vinden te maken heeft met enig racisme is mij totaal onduidelijk).

Verschil voor mij is dan wel de manier waarop de ene aangesproken forummer reageert (bijvoorbeeld feow), waar ik respect voor heb, of de andere forummer (zoals dus FV) waarbij ik alleen maar vol verbazing mijn wenkbrauwen bij op kan trekken en denk: jee, doe even normaal, die manier van je punt willen maken is niet aan mij besteed in elk geval.
S-Meds schreef:
28-04-2018 12:27
Ja kom maar door. Petroleum op het vuur. Gezellig, altijd dezelfde
Wat voorspelbaar ben je weer met je one-liners. Verzin eens wat anders.
Kwartel123 schreef:
28-04-2018 13:03
Ik hou ook niet van Dreetje, en mijn buitenkant is toch echt wit...

Wel denk ik dat sommige forummers, door iedere keer hun stokpaardje van stal te halen, dat ook wel een beetje over zichzelf afroepen, waardoor je sneller denkt: Daar heb je hem/haar ook weer...
Wat is " dat " ?
Adje is veel leuker. Die heeft het allemaal gespeeld. ongeveer op 1,05
Hier in een aquarium. https://www.youtube.com/watch?time_cont ... OcrWWA-DmU
En nog een keer en alléén leuk voor de echte fans.
Ik vind knakworst wel eens lekker en een biertje.
Af en toe en vond de reclame met Senoir grappig. Was wel onmiskenbaar zelfspot.

Senior Andreetje om duidelijk te maken wie dat is. :popcorn:
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-04-2018 17:36
Reden: Eindje verderop grijpt en leest en luistert niet. Dan wel HUH? typisch
8.34% gewijzigd
Pumps_italiaans schreef:
28-04-2018 15:09
Adje is veel leuker. Die heeft het allemaal gespeeld. ongeveer op 1,05
Hier in een aquarium. https://www.youtube.com/watch?time_cont ... OcrWWA-DmU
En nog een keer en alléén leuk voor de echte fans.
Ik vind knakworst wel eens lekker en een biertje.
Af en toe en vond de reclame met Senoir grappig. Was wel onmiskenbaar zelfspot.
Huh?
Lucifermiauww schreef:
28-04-2018 10:02
Volgens mij ging het toch over het feit dat FV zelf racistische uitlatingen deed?

Ik zie al deze pagina's helemaal niemand beweren ( oke misschien Missi M maar die lees ik dus niet) dat racisme niet bestaat of niet voornamelijk gericht is tegen de niet blanke medemens. Niemand toch?

Mooi rondje geleuter. Dat wel.

Als je me niet leest, helemaal prima, maar dan liever geen dingen schrijven die ik gezegd zou kunnen hebben. Dat noem ik weer geleuter. Dat wel.
LOEP ME MAAR aub.
marjorette schreef:
28-04-2018 12:27
Reactie van FV is wel hysterisch en ze heeft wel degelijk op dit forum verteld over haar kinderen dat de ene dezelfde kleur huid heeft als Markle en de andere witter is.
Dit soort uitspraken blijven juist hangen omdat zeker zij later bepaalde uitspraken ontkend en dan piept dat mensen over haar kinderen beginnen.

Je schrijft op een openbaar forum, mensen die uitspraken onthouden zijn geen stalkers.
Maar dat is niet hetgeen er over mijn dochter werd gezegd. Er werden hele andere dingen over haar uiterlijk geschreven, dingen die ik pertinent NIET op het forum heb geschreven en zelfs heel erg bewust niet schrijf, JUIST omdat ik al jaren af en aan door allerlei gekkies van dit forum wordt lastig gevallen buiten het forum.

Aanvankelijk kreeg ik daardoor dus ook de indruk dat de mensen die die opmerkingen maakten kennelijk wisten wie mijn dochter was, maar later, toen ze allerlei dingen zeiden die niet kloppen begreep ik pas dat ze die uiterlijkheden van mijn dochter gewoon verzonnen om een punt te kunnen maken.

In beide gevallen vind ik dat best wel obsessief en stalkerig, ja. Ik snap überhaupt niet waarom zovelen van jullie zich zo druk om mij maken.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven