22 Jaar Leeftijdsverschil
zondag 14 januari 2018 om 23:06
zondag 29 april 2018 om 08:00
Tja lastig liefde maakt blind en kent geen leeftijd ik ken wel mensen die een relatie hebben met iemand 10.jaar jonger of 11 jaar ouder.
Als ik single zou zijn tja als ik verliefd wordt op iemand van 46 jaar kan is nu 11 jaar ouder dan ik. En het zou wel.iemand moeten zijn die idd nog fit is niet iemand die al uitgeblust is.
Ik zelf zou niet kiezen voor 22 jaar ouder iemand of een jongen van 21.
Als ik single zou zijn tja als ik verliefd wordt op iemand van 46 jaar kan is nu 11 jaar ouder dan ik. En het zou wel.iemand moeten zijn die idd nog fit is niet iemand die al uitgeblust is.
Ik zelf zou niet kiezen voor 22 jaar ouder iemand of een jongen van 21.
zondag 29 april 2018 om 08:08
Dit lees ik wel vaker in dit soort topics. Ik ken helemaal niemand van die leeftijd die uitgeblust is. Hoe kom je dan aan dat beeld? Of heb je dan een heel ander idee van "uitgeblust zijn". Ik kan me goed voorstellen dat je op die leeftijd geen zin meer hebt in kleine kinderen en elk weekend stappen, maar dan ben je nog lang niet uitgeblust hoor.
zondag 29 april 2018 om 08:16
Mijn vader heeft een vriendin van 17 jaar jonger en daar is ook nog een kind uit gekomen. Ik vind dat alleen maar leuk voor ze en hun kind speelt leuk met mijn kinderen. Ze hebben er een nichtje bij.
Het leven loopt niet altijd volgens het geeikte pad. Dat betekent niet dat dat slechter is. Natuurlijk zou ik ook moeten slikken als mijn kinderen zo’n leeftijdsverschil met de partner hebben. Maar zolang het een gelijkwaardige liedevolle relatie is, moet je uiteindelijk toch blij voor ze zijn.
Het leven loopt niet altijd volgens het geeikte pad. Dat betekent niet dat dat slechter is. Natuurlijk zou ik ook moeten slikken als mijn kinderen zo’n leeftijdsverschil met de partner hebben. Maar zolang het een gelijkwaardige liedevolle relatie is, moet je uiteindelijk toch blij voor ze zijn.
Het leven is niet eerlijk
zondag 29 april 2018 om 08:39
Ik vind dat het nadeel van de leven-in -het-nu houding. De eerste 5 jaar kan zo'n oudere partner het nog prima aan, leuk juist!, misschien de 5 jaar daarna ook. Maar dan gaat het wringen en moeten er nog minstens 8 pittige jaren komen. Dat doet je relatie geen goed en het gaat dus ook vaker mis dan met partners van gelijke leeftijd.evelien2010 schreef: ↑29-04-2018 07:57Zit iemand van 50+ nog te wachten op baby's en alle zorg die daarbij komt. En iemand van 60+ die nog midden in de pubers Zit? Kan mij het niet voorstellen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 29 april 2018 om 08:46
Zoals ik al zei: die mensen ken ik niet. Zelfs mijn ouders van eind 60 zijn niet zo. Ze worden wat krakkemikkig, maar gaan ook nog vaak op vakantie en doen vrijwilligerswerk. Op je 46e moet je nog minstens 20 jaar werken. Dan kun je het helemaal niet veroorloven om uitgeblust te zijn.
zondag 29 april 2018 om 08:52
Een tante van mij is getrouwd met een man die ruim 20 jaar ouder is.
Zij is nu midden 50 en hij is al bejaard. Het werkt tussen die twee, ze passen echt bij elkaar. Vind het een mooi stel. Maar ik zie wel bij hen dat ze andere keuzes maken door dat leeftijdsverschil. Ze hebben altijd in de geboorteplaats van de man gewoond en gewerkt. Dit is ver van mijn familie, wij zien ze daarom ook zelden. Nu heeft mijn tante laatst een huis gekocht bij ons in de buurt. Zodat ze hier kan wonen als ze gepensioneerd is en man niet meer leeft. Ze hebben ook bewust geen kinderen genomen samen.
Ik denk dat het leeftijdsverschil wel heeft gezorgd dat zij andere keuzes hebben gemaakt.
Zij is nu midden 50 en hij is al bejaard. Het werkt tussen die twee, ze passen echt bij elkaar. Vind het een mooi stel. Maar ik zie wel bij hen dat ze andere keuzes maken door dat leeftijdsverschil. Ze hebben altijd in de geboorteplaats van de man gewoond en gewerkt. Dit is ver van mijn familie, wij zien ze daarom ook zelden. Nu heeft mijn tante laatst een huis gekocht bij ons in de buurt. Zodat ze hier kan wonen als ze gepensioneerd is en man niet meer leeft. Ze hebben ook bewust geen kinderen genomen samen.
Ik denk dat het leeftijdsverschil wel heeft gezorgd dat zij andere keuzes hebben gemaakt.
zondag 29 april 2018 om 08:53
nerdopviva schreef: ↑29-04-2018 08:46Zoals ik al zei: die mensen ken ik niet. Zelfs mijn ouders van eind 60 zijn niet zo. Ze worden wat krakkemikkig, maar gaan ook nog vaak op vakantie en doen vrijwilligerswerk. Op je 46e moet je nog minstens 20 jaar werken. Dan kun je het helemaal niet veroorloven om uitgeblust te zijn.
Ik heb ze genoeg gezien dat jij ze niet betekend niet dat ze er niet zijn gezondheid en ziekte speelt hier in mee.
zondag 29 april 2018 om 09:09
Als je ziekte als maatstaf neemt, dan kan iemand van vijfentwintig al "uitgeblust" zijn, maar dat is geen eerlijke vergelijking. Ik ben bijna zestig en ik ken ook geen gezonde mensen van mijn leeftijd die uitgeblust zijn. Ze maken andere keuzes, gaan niet meer naar festivals e.d., maar ze zijn actief en staan midden in het leven.
Het leven is niet maakbaar. Mijn man is jong overleden, ik bleef achter met twee pubers. Zo jong een ouder verliezen is vreselijk, maar ik zie hoe ze hun leven weer opgepakt hebben en ervan genieten. Een vriendin van mij en haar vijftien jaar oudere man zijn nog samen en hun kinderen, die even oud zijn als de mijne, hebben hun vader nog.
Het moeilijkste van een relatie met iemand die 20+ jaar ouder is, lijkt me de periode van echt bejaard zijn. Ik heb bejaarde ouders en ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik een partner zou hebben in die omstandigheden. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat heel ver weg lijkt als je zelf nog geen vijfentwintig bent.
Het leven is niet maakbaar. Mijn man is jong overleden, ik bleef achter met twee pubers. Zo jong een ouder verliezen is vreselijk, maar ik zie hoe ze hun leven weer opgepakt hebben en ervan genieten. Een vriendin van mij en haar vijftien jaar oudere man zijn nog samen en hun kinderen, die even oud zijn als de mijne, hebben hun vader nog.
Het moeilijkste van een relatie met iemand die 20+ jaar ouder is, lijkt me de periode van echt bejaard zijn. Ik heb bejaarde ouders en ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik een partner zou hebben in die omstandigheden. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat heel ver weg lijkt als je zelf nog geen vijfentwintig bent.
zondag 29 april 2018 om 09:14
Ik ben 48 en ik hoef ook geen uitgebluste vent van 46.
Overigens is de kans dat leeftijdsverschil een keer op gaat spelen groot. Maar ja, met een leeftijdgenoot heb je ook geen enkele garantie.
Een vriend van mijn vader is 80. Enorm knappe en levendige meneer. (En uiteraard moest mijn vader hem even vertellen dat ik dat gezegd had. Dus nu flirt hij ook nog met mij, wahaha. )
zondag 29 april 2018 om 11:13
YagaBaba schreef: ↑29-04-2018 09:14Ik ben 48 en ik hoef ook geen uitgebluste vent van 46.
Overigens is de kans dat leeftijdsverschil een keer op gaat spelen groot. Maar ja, met een leeftijdgenoot heb je ook geen enkele garantie.
Een vriend van mijn vader is 80. Enorm knappe en levendige meneer. (En uiteraard moest mijn vader hem even vertellen dat ik dat gezegd had. Dus nu flirt hij ook nog met mij, wahaha. )
Hahaha dat is wel grappig idd! Tevens heb ik een ontzettende leuke fitte en knappe docent van 46 geen straf om naar te kijken
maandag 30 april 2018 om 09:35
M'n oren klapperen. Uitgeblust op je 46e?
Mijn partner is 45+. Staat vooraan bij z'n lievelingsband, staat elke dag vol energie naast z'n bed, is actief en gezond, heeft hobby's bij de vleet, een prima sociaal leven met goede vrienden. Hij wordt over een half jaar vader van ons kind.
Het is een rijk leven met hem. Om de persoon wie hij is. Zou voor geen goud dat opgeven omdat hij zonodig 15 jaar te oud is voor mij.
Mijn partner is 45+. Staat vooraan bij z'n lievelingsband, staat elke dag vol energie naast z'n bed, is actief en gezond, heeft hobby's bij de vleet, een prima sociaal leven met goede vrienden. Hij wordt over een half jaar vader van ons kind.
Het is een rijk leven met hem. Om de persoon wie hij is. Zou voor geen goud dat opgeven omdat hij zonodig 15 jaar te oud is voor mij.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 30 april 2018 om 10:42