Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen heel veel babykleertjes weg gegeven, al het andere bewaar ik voor de zekerheid nog even. Komt er de komende 2 jaar geen zwangerschap dan kan ik het altijd nog weggeven.

Onze uk loopt ook hele dagen met alles wat maar enigszins los zit te sjouwen, inclusief meubilair of loopt heel triomfantelijk met een flesje spa boven zijn hoofd rond te paraderen alsof hij de sterkste man ter wereld is :love:
En dan "Aarghh" te roepen als iets niet van zijn plek wil komen, zoals een boom ofzo :rofl:
Dacht dat ik een heel verhaal getypt had, maar zie het niet terug dus nog een poging.

Wij hebben nog vanalles liggen doordat we al wat spullen hadden gehaald voor de tweeling. Ik ga deze ook niet opruimen want we hebben besloten om door te gaan voor een broertje of zusje voor ons zoontje.

Momenteel slaapt mijn zoontje erg slecht de laatste paar nachten. Wordt telkens huilend wakker en geen idee waarom.
Heb hem nu weer zijn slaapzak aangedaan want deze had hij een paar weken niet meer aan, misschien dat dat helpt.
Suc6 ook voor de andere waarvan ze een slechte nachtrust hebben.

En Tinkektje, beterschap met je zoon!

@ Marloes, wat fijn! Hopelijk blijft dat zo!
We waren vanavond bij de HAP voor zoon. We moesten hem ORS gaan geven. Dat heb ik geprobeerd, maar zelf met ranja er door was hij niet te foppen. Meneer drinkt het niet.

Die arts gaf aan dat hij wel een pcm mocht hebben. Ik zei dat hij 240 Mg kreeg en dat vond ze heel veel. Ik gaf aan dat we de richtlijnen op de verpakiking volgen. En dat ik al vaker bij de hap was geweest en dat iedere arts anders reageerde op pcm geven. Ze zei dat men een beetje terugkomt van pcm geven. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?
Hier zeggen ze ook vaak geef maar paracetamol.
Haha, hier vonden ze juist dat we weinig gaven met 2x 120 op een dag en moesten we de dosis verdubbelen. Dat was met het griepje van onze zoon afgelopen kerst, dus we hebben het over minder dan een half jaar geleden :bonk:
Hier is het CB en de HA terughoudend als in: als ze geen pijn heeft, is koorts an sich geen probleem, het heeft ook gewoon een functie. Bij pijn of echt ongemak doen ze helemaal niet moeilijk. Als je zoontje echt last heeft zou ik wel pcm geven, en dan ook even de spiegel op orde houden zodat hij niet telkens weer last hoeft te krijgen maar gewoon even kan slapen en alles - maar ik doe dat meestal ook maar op gevoel (en bijsluiter :) )
Onze zoon is inmiddels 17 maanden en stapt vrolijk langs de bank en de tafel. Als we samen met hem stappen dan zet hij zijn voetjes opzij. Hij loopt dus een beetje als Charlie Chaplin. Mijn schoonzus dringt er op aan om langs het consultatiebureau met hem te gaan omdat dit niet goed is. Iemand ervaring toevallig?
Ik zou eerder even advies vragen bij een kinderfysiotherapeut. Er is heel lang iemand bij ons aan huis geweest. Mijn indruk van de fysio en het cb was, dat de fysio echt verstand had van zaken. En als het niks is, kan je het bij een bezoek laten. Of misschien alleen al telefonisch advies inwinnen.
Gate_Keeper schreef:
28-04-2018 21:42
Onze zoon is inmiddels 17 maanden en stapt vrolijk langs de bank en de tafel. Als we samen met hem stappen dan zet hij zijn voetjes opzij. Hij loopt dus een beetje als Charlie Chaplin. Mijn schoonzus dringt er op aan om langs het consultatiebureau met hem te gaan omdat dit niet goed is. Iemand ervaring toevallig?
Mijn zoontje loopt ook (wel al los sinds een paar weken) zo, wij noemen hem zelfs grappend Charlie. Ik wist echt niet dat dit niet goed is, leek mij meer gewoon zijn manier om zijn evenwicht te bewaren.
Ik zou me daar ook niet direct druk om maken... Maar ik heb er geen verstand van
Tinkeltje34 schreef:
28-04-2018 21:31
We waren vanavond bij de HAP voor zoon. We moesten hem ORS gaan geven. Dat heb ik geprobeerd, maar zelf met ranja er door was hij niet te foppen. Meneer drinkt het niet.

Die arts gaf aan dat hij wel een pcm mocht hebben. Ik zei dat hij 240 Mg kreeg en dat vond ze heel veel. Ik gaf aan dat we de richtlijnen op de verpakiking volgen. En dat ik al vaker bij de hap was geweest en dat iedere arts anders reageerde op pcm geven. Ze zei dat men een beetje terugkomt van pcm geven. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Misschien in yoghurt of vla stoppen?

Wij waren zelf terughoudend over pcm terwijl de huisarts vond dat we meer konden geven. Wel weet ik dat het een koortsstuip kan maskeren en dat kan gevaarlijk zijn.
Gate_Keeper schreef:

Ik zou een kinder fysiotherapeut vragen om advies. Ik denk dat het cb meer onrust creeert dan advies geeft.

Overigs liep de onze ook zo en trekt hij steeds meer zijn benen onder zijn lijf. Inmiddels loopt en rent hij gewoon.
Gate_Keeper schreef:
Naar buiten bedoel je? In een soort V? Die van mij doet dat ook. Volgens mij is dat net zoiets als op je tenen lopen. Ze moeten dat allemaal nog een beetje uitvogelen.
:yawnee: wij waren vannacht zo moe en desperaat dat we dreumes in een donker huis hebben laten rond rennen. Hij vertelde dat hij dingen wilde maar we verstonden het niet. Na een kwartier rennen was het inmiddels 02.00 heeft manlief er een banaan in gestopt en ging ie weer slapen.
@pcm: mijn huisarts zegt doen, maar alleen bij pijn of hele hoge koorts. En dan altijd in spiegelvorm dus ook ‘s nachts door blijven geven.

@ors: ik heb eens een tip gekregen van zowel het CB als een collega. En dat is dat de originele AA drink precies even goed is als ORS. Bevat exact dezelfde verhouding van zouten en suikers. Voordeel is dat het nog zoeter is en dat het voor kinderen er heel aanlokkelijk uit ziet qua kleur en in een flesje waar ze normaal niet uit mogen drinken.

@troep: ik worstel vooral met het vele speelgoed. Peuter houdt van knutselen, spelletjes en puzzels. Allemaal dingen die ik niet binnen handbereik wil hebben van dreumes. Alleen zoveel hoge opbergruimte heb ik niet. Dus mijn hoge planken van de boekenkast staan helemaal volgepropt. Het ziet er niet uit.
Ik kijk er ook juist naar uit om na nummer twee alle spullen het huis uit te kunnen doen. Zelf heb ik ook niet snel een emotionele band met spulletjes.

@pcm wij geven het bijna nooit maar ik heb niet gemerkt dat de artsen daar huiverig mee zijn. Toen Elsa uitgedroogd was kregen we ook als tip haar spiegel op pijl te brengen zodat ze misschien ook beter ging drinken.
@ors, het is ons toen niet gelukt om het naar binnen te krijgen... arts zij toen dat we het maar zo moesten laten, als ze weer zou wegvallen zou ze een infuusje krijgen maar dat was toen gelukkig niet meer nodig.

Wellicht is de aa drank nog een goede optie?
Tinkeltje34 schreef:
28-04-2018 21:31

Toen hij 11 maanden was heeft ons zoontje hele zware buikgriep gehad waarbij hij over bleef geven. In eerste instantie wilde hij nog wel drinken aan de borst of water, maar na een dag of 2 niets meer. Toen zat hij dus tegen uitdroging aan (hij was echt gewoon een slap vaatdoekje) en moest ik ook ors gaan geven, anders zou hij de volgende dag worden opgenomen en een sonde krijgen. Hij wilde ook de ors uiteraard niet, maar ik heb hem toen volgens mij 6 uur lang om de 6 minuten geloof ik 10 cc gegeven met een spuitje. Na een uur of 3 knapte hij al wat op en ging hij tegenstribbelen. Vond het echt heel naar om te doen, heb echt veel gejankt die nacht, maar het alternatief leek me nog erger. Als je de hele tijd moet overgeven werk je zo'n sonde er natuurlijk ook uit.
Hier heeft zoon 2x in het ziekenhuis gelegen vanwege bijna uitdroging. Hij was dan ziek en wilde niets eten of drinken. En als ik er wat in kreeg was het of spugen of diaree. Hier toen ook ors, maar dat lukte niet. Toen opgenomen en idd sonde. Hij heeft toen 1x 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en 1x een week. De sonde bleef wel zitten met overgeven, maar hij heeft hem er wel een paar keer uitgetrokken
Ff een vraagje... mijn zoon laat al de hele ochtend zijn rechterbeentje hangen met kruipen. Ik zie er niks geks aan, hij loopt er gewoon prima op en als ik het aanraak geeft hij geen kik.

Dan hoef ik me geen zorgen te maken toch? Zal wel een of ander raar spelletje zijn dat ‘ie doet ofzo.
Wat grappig van die AA. Daar heb ik echt altijd zin in als ik buikgriep heb terwijl ik dat normaal nooit drink. Niet gek dus :)
lux. schreef:
29-04-2018 10:05
Ff een vraagje... mijn zoon laat al de hele ochtend zijn rechterbeentje hangen met kruipen. Ik zie er niks geks aan, hij loopt er gewoon prima op en als ik het aanraak geeft hij geen kik.

Dan hoef ik me geen zorgen te maken toch? Zal wel een of ander raar spelletje zijn dat ‘ie doet ofzo.
Mijn moeder belde me een keer op mn werk dat dochter haar beentje zo liet hangen/slepen ineens. Gek he? Hier was het na een dag over.
Suze27 schreef:
29-04-2018 10:08
Mijn moeder belde me een keer op mn werk dat dochter haar beentje zo liet hangen/slepen ineens. Gek he? Hier was het na een dag over.
Ja hij zal het wel als ontdekking doen ofzo denk ik? Maar ik kijk het wel ff aan idd. Fijn om te horen dat het vaker voorkomt :)
lux. schreef:

Volgens heb ik hier manlief wel eens gebeld omdat Puk dat opeens deed. Uiteindelijk was het over voor we de HA hebben kunnen bellen.
lux. schreef:

Elsa heeft dat ook bijna twee weken gedaan en daarna was het ineens weer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven