Wij roepen wederom een eind weg!

zaterdag 28 april 2018 om 15:01
Mogen leuke dingen van vandaag ook? Ik heb een nieuwe fiets gekocht! Mijn oude brik was nodig aan vervanging toe. Ik heb op drie fietsen een proefritje gemaakt en de goedkoopste fiets reed het lekkerst, geen zadel of stuurvering maakte het rijden rustiger. Dus die keuze was gemakkelijk! Voor het oude brikkie kreeg ik nog 150 euro retour, wat best veel is. Maar de fietsenverkoper zag vast dat die ook uit zijn zaak afkomstig was en een goede klant moet je te vriend houden! En met inruil ook geen Marktplaats problemen. De fiets moet nog geleverd, dus mijn oude moet het nog een week uithouden.

zaterdag 28 april 2018 om 15:05
Hè gelukkig, maar toch een voorspoedig herstel gewenst, want snijwonden zijn lastige wonden om te helen, is mijn ervaring.

zaterdag 28 april 2018 om 15:17
Altijd fijn, een nieuw paard, dat rijdt dan weer veel lekkerder en geeft moed om kilometers te maken. Wat dat betreft blijven een we een soort van kinderen. 
Er is me ook verteld dat het en tijdje kan gaan duren, maar ik denk dat zij uitgaan van een verstikte wond die continu ingepakt zit, maar vanaf morgen laat ik de wond helen aan de lucht, dus dan gaat het een stuk sneller.
Dank voor je wens.

Er is me ook verteld dat het en tijdje kan gaan duren, maar ik denk dat zij uitgaan van een verstikte wond die continu ingepakt zit, maar vanaf morgen laat ik de wond helen aan de lucht, dus dan gaat het een stuk sneller.
Dank voor je wens.

zaterdag 28 april 2018 om 16:18
Wat fijn dat je je weer gewoon voelt Cateau. Nu hopen dat het netjes en zonder problemen heelt.
@Aviv, wat leuk een nieuw fiets, hopelijk komen er veel zonnige dagen aan zodat je optimaal kunt genieten van je nieuwe bike.
Ik heb een favoriete riem. Een zonder gaatjes maar met een haak eraan. Zo een die een beetje hangt ipv strak om je heen zit.
Gisteren had ik een jurkje aan en wilde die erom heen doen. Dat ging dus niet, hij zakte steeds over mijn heupen en mijn kont terwijl ik hem een paar jaar niet heb kunnen dragen door dat overgewicht. Nu heeft de schoenmaker er een stuk tussenuit gehaald en weer netjes aan elkaar gestikt. Echt heel mooi gedaan en ik ben superblij dat ik mijn favo riem weer kan dragen.
Het is best een norse man dus ik was al bang dat hij zou zeggen dat dat niet ging lukken haha. Kostte trouwens maar 4 euro
@Aviv, wat leuk een nieuw fiets, hopelijk komen er veel zonnige dagen aan zodat je optimaal kunt genieten van je nieuwe bike.
Ik heb een favoriete riem. Een zonder gaatjes maar met een haak eraan. Zo een die een beetje hangt ipv strak om je heen zit.
Gisteren had ik een jurkje aan en wilde die erom heen doen. Dat ging dus niet, hij zakte steeds over mijn heupen en mijn kont terwijl ik hem een paar jaar niet heb kunnen dragen door dat overgewicht. Nu heeft de schoenmaker er een stuk tussenuit gehaald en weer netjes aan elkaar gestikt. Echt heel mooi gedaan en ik ben superblij dat ik mijn favo riem weer kan dragen.
Het is best een norse man dus ik was al bang dat hij zou zeggen dat dat niet ging lukken haha. Kostte trouwens maar 4 euro

anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 29-04-2018 11:43
0.06% gewijzigd

zondag 29 april 2018 om 09:21
Voor zonnige dagen en heel veel kilometers achter elkaar heb ik mij toerfiets die rijdt heerlijk. Wat ik nu vervang is mijn stadsfiets, voor vele korte ritjes door weer en wind.
Je hoeft niet ver van huis om toch veel op een dag te fietsen. Gisteren ben ik niet verder dan 3 km van huis geweest, maar aan het eind van de dag 20 km gefietst. Maar ik heb voor elke rit een schietgebedje gedaan of mijn fiets heel blijft...
Je hoeft niet ver van huis om toch veel op een dag te fietsen. Gisteren ben ik niet verder dan 3 km van huis geweest, maar aan het eind van de dag 20 km gefietst. Maar ik heb voor elke rit een schietgebedje gedaan of mijn fiets heel blijft...

zondag 29 april 2018 om 11:42
Haha Aviv, dan zul je wel blij zijn als je nieuwe fiets er is. Inderdaad, je hoeft niet ver maar al die korte stukjes maken dat je best wat km maakt.
Ik vond het weer heerlijk op de fiets, het is zo makkelijk om even de auto te pakken. Terwijl ze naast elkaar staan in de garage, dus echt moeite is het niet om de fiets te pakken.
Fijne zondag allemaal. Ik heb net gedoucht en het bed verschoont en nu ga ik aan een laat ontbijt beginnen.
Voor diegenen die vandaag nog op pad gaatn, uitkijken want ze geven hagel en onweer op .
Ik vond het weer heerlijk op de fiets, het is zo makkelijk om even de auto te pakken. Terwijl ze naast elkaar staan in de garage, dus echt moeite is het niet om de fiets te pakken.
Fijne zondag allemaal. Ik heb net gedoucht en het bed verschoont en nu ga ik aan een laat ontbijt beginnen.
Voor diegenen die vandaag nog op pad gaatn, uitkijken want ze geven hagel en onweer op .

zondag 29 april 2018 om 11:57
Het lijkt me vreselijk om vandaag te fietsen, het ziet er helegaar niet uitnodigend uit buiten. Het spettert hier en ik ben eventjes op balkon geweest en ben zo snel mogelijk weer naar binnen gevlucht, brr, wat een kou en dat op eind april.
Ik verlang zo naar warm weer dat ik het haast kan proeven.
Hier staat de verwarming alweer aan, ga echt niet zitten vernikkelen. Het zijn maar een paar graadjes, maar dat voelt als een verschil tussen dag en nacht.
Fijne dag allen.
Hier staat de verwarming alweer aan, ga echt niet zitten vernikkelen. Het zijn maar een paar graadjes, maar dat voelt als een verschil tussen dag en nacht.
Fijne dag allen.

zondag 29 april 2018 om 12:39
Ik was cavia's aan het verzorgen van mijn cavia-oppas en was op mijn snelle fiets gegaan omdat ik dus mijn oude niet vertrouw. Toen ik bezig was met de cavia's kreeg ik een appje van mijn man dat hij een eindje ging fietsen. Meteen dacht ik, dat doe ik ook als ik met de cavia's klaar ben, ik heb toch mijn goede fiets bij me! Maar toen ik een kwartiertje later naar buiten stapte, regende het al dikke druppels en het was koud. Ik heb maar een klein eindje omgefietst, omdat dat lekkerder doorfietst zonder verkeersdrempels en was blij dat ik weer thuis was. Even later kwam mijn man ook weer thuis, hij vond er ook niks an. Wel, we hebben allebei een frisse neus gehaald en nu zitten we lekker binnen.

zondag 29 april 2018 om 13:14
Ik heb de verwarming ook aan hoor. Ga niet in de kou zitten inderdaad.Cateautje schreef: ↑29-04-2018 11:57Het lijkt me vreselijk om vandaag te fietsen, het ziet er helegaar niet uitnodigend uit buiten. Het spettert hier en ik ben eventjes op balkon geweest en ben zo snel mogelijk weer naar binnen gevlucht, brr, wat een kou en dat op eind april.
Fijne dag allen.![]()
Hoe is het met je wond?

zondag 29 april 2018 om 13:27
Het gaat redelijk. Ik heb er nu een pleister omheen, op zo'n manier dat de bovenkant open is en de wond dus goed kan drogen en helen. Ik heb alleen vreselijk pijn aan de rest van mijn duim, ik, denk dat dat komt omdat de adrenaline is uitgewerkt.

zondag 29 april 2018 om 14:00
Nou heb ik niet veel verstand van medische zaken, maar sinds ik die adrenalinestoot heb gehad, is de pijn in mijn lijf verdwenen. Geen stijve pijnlijke spieren meer, mijn handen werken normaal, behalve die duim dan en mijn heupen zijn zo soepel als die van Elvis altijd waren, dus ik kan het mis hebben, maar ik denk dat het er wel degelijk mee te maken heeft.
De werking begint nu wel af te zwakken en komen langzamerhand de pijntjes wel weer terug, maar vanaf vrijdag voelde ik me 30 jaar jonger.

zondag 29 april 2018 om 14:10
Dit stukje beschrijft precies zoals ik het geleerd heb. Al is "overlevingsmodus" een groot woord in jouw geval maar je moest wel snel handelen.
Adrenaline komt vrij op het moment dat we sneller en alerter moeten zijn. Zelf wanneer je een kaartspel speelt en je staat op het punt om een flink bedrag te winnen krijg je een "adrenalineshot". Of wanneer je de 100 meter sprint, kan je voordelen hebben bij het aanmaken van adrenaline. Dit hormoon zorgt ervoor dat we alerter, sterker, beter tegen pijn kunnen, beter kunnen zien/waarnemen. Het is een hormoon dat eigen als een soort van interne schild fungeert.
Werkt adrenaline pijnstillend?
Hierboven heb ik gemeld dat dit hormoon zorgt dat je beter tegen pijn kan. Dit klopt inderdaad. Echter mag dit niet verwart worden met het feit dat veel mensen denken dat adrenaline een pijnstillende functie heeft. Juist het tegenovergestelde is de waarheid. De aanmaak van adrenaline zorgt er juist voor dat je lichaam de aanmaak endorfine remt. Endorfine heeft als primair doel dat het als een pijnstiller fungeert.
Dit betekent dat wanneer de aanmaak van endorfine remt, dat je inderdaad mer pijn ervaart dan normaal. Echter omdat je in "overlevingsmodus" raakt, ervaar je dit een stuk minder.
Adrenaline komt vrij op het moment dat we sneller en alerter moeten zijn. Zelf wanneer je een kaartspel speelt en je staat op het punt om een flink bedrag te winnen krijg je een "adrenalineshot". Of wanneer je de 100 meter sprint, kan je voordelen hebben bij het aanmaken van adrenaline. Dit hormoon zorgt ervoor dat we alerter, sterker, beter tegen pijn kunnen, beter kunnen zien/waarnemen. Het is een hormoon dat eigen als een soort van interne schild fungeert.
Werkt adrenaline pijnstillend?
Hierboven heb ik gemeld dat dit hormoon zorgt dat je beter tegen pijn kan. Dit klopt inderdaad. Echter mag dit niet verwart worden met het feit dat veel mensen denken dat adrenaline een pijnstillende functie heeft. Juist het tegenovergestelde is de waarheid. De aanmaak van adrenaline zorgt er juist voor dat je lichaam de aanmaak endorfine remt. Endorfine heeft als primair doel dat het als een pijnstiller fungeert.
Dit betekent dat wanneer de aanmaak van endorfine remt, dat je inderdaad mer pijn ervaart dan normaal. Echter omdat je in "overlevingsmodus" raakt, ervaar je dit een stuk minder.

zondag 29 april 2018 om 22:41
Ik mis ineens the young ones. Was lekker, eens in de week een heerlijke chaos op tv, vind het allemaal zo braaf en klootjesachtig nu. Verveel me er te pletter mee.
Heb gister zitten kijken naar Harry Jekkers en Jeroen van Merwijk.
De gezelligheidsfactor was best wel hoog, snapte alleen niet waarom die mensen zo in de een deuk lagen, er was geen greintje scherpte te bekennen.
Ik mis ook Billy Connoly, dat is een man naar mijn hart, net zoals Robin Williams.
Waar is toch al dat talent? Dat moet zich toch ergens verbergen?
Heb gister zitten kijken naar Harry Jekkers en Jeroen van Merwijk.
De gezelligheidsfactor was best wel hoog, snapte alleen niet waarom die mensen zo in de een deuk lagen, er was geen greintje scherpte te bekennen.
Ik mis ook Billy Connoly, dat is een man naar mijn hart, net zoals Robin Williams.
Waar is toch al dat talent? Dat moet zich toch ergens verbergen?

maandag 30 april 2018 om 18:25
De loodgieter was er en de CV-klep is stuk, daarom hebben we lekkage. Dat grapje gaat me ruim 300 euro kosten.
Gelukkig is dit als het goed is de laatste maand dat we op een houtje moeten bijten (godzijdank), maar dan moeten we niet nog meer van dit soort akkefietjes krijgen. Donderdag wordt het gerepareerd.