Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 30 april 2018 om 18:36
Eens.
Ik staf ook als ik vind dat iemand zijn boekje te buiten gaat. En dat hoeft niet tegen mij gericht te zijn. En ja, dan bepaal ik inderdaad zelf wat ik te ver vind gaan.
Overigens staf ik niet vaak voor dit soort dingen.
Eerder voor het zoveelste onderzoekje ofzo.
maandag 30 april 2018 om 18:40
Moiren, als je nog meeleest;
https://www.youtube.com/watch?v=dcUREBt ... vFkzoxur1I
https://www.youtube.com/watch?v=dcUREBt ... vFkzoxur1I
wij slapen nooit.
maandag 30 april 2018 om 18:44
Een groot probleem nog wel; beetje overdreven.MonteCara* schreef: ↑30-04-2018 18:19
Ik vind het op dit forum juist een groot probleem dat er maar op los gestaft kan worden en dat de mods dan bans uitdelen, zonder weet naar de onderlinge verhoudingen tussen forummers te hebben.
Ik denk dat het randje vaak bewust wordt opgezocht zoals nouschi zegt.
Het is - op enkele uitschuivers na - echt niet zo moeilijk om te voorkomen dat je geband wordt.
maandag 30 april 2018 om 18:49
Het zou iig fijn zijn als hier mods zijn die van het reilen en zeilen van dit forum weten.

maandag 30 april 2018 om 18:52
Waarom doe je dat wel voor een forumvriendin, en niet voor een willekeurige forummer?
In dat bewuste topic heb ik iemand aangesproken die in mijn ogen nog lomper postte dan Moiren, terwijl ik de TO helemaal niet ken. Ik was niet de enige die haar aansprak overigens. Zal zo ff kijken of die post er nog staat.
Overigens niet raar gedacht dat dit soort topics moedwillig worden gepost om stafwaardige reacties uit te lokken.
maandag 30 april 2018 om 18:53
Nou ja, ik vind het wel een probleem; er zijn veel leuke forummers ge(perma)band die geen vlieg kwaad deden.
Wel toevallig dat het forum nu gezapig is geworden.

maandag 30 april 2018 om 18:54
Je hebt ook forummers die je bewust banwaardige uitspraken willen ontlokken door net te doen alsof ze je niet snappen als je je mening/uitspraken netjes omschrijft.

maandag 30 april 2018 om 18:55
MonteCara* schreef: ↑30-04-2018 18:53Nou ja, ik vind het wel een probleem; er zijn veel leuke forummers ge(perma)band die geen vlieg kwaad deden.
Meen je dat? Afgelopen week is hier ook al die discussie gevoerd. Imo zijn de permabannen (die ik heb meegekregen) eigenlijk allemaal terecht.
maandag 30 april 2018 om 18:56

maandag 30 april 2018 om 19:00
Minder leuke forummers mogen wel een perma krijgen?MonteCara* schreef: ↑30-04-2018 18:53Nou ja, ik vind het wel een probleem; er zijn veel leuke forummers ge(perma)band die geen vlieg kwaad deden.
wie bepaald wie er wel of niet leuk is?
maandag 30 april 2018 om 19:02

maandag 30 april 2018 om 19:03
waarom mag een ander niet voor iemand staffen? In welk huisregel staat dat?MonteCara* schreef: ↑30-04-2018 18:58Op dat moment niet maar als ze er weer was had ze zelf kunnen staffen als zij dat nodig vond.
maandag 30 april 2018 om 19:04
Haha, ja dan weet je tenminste waar iemand het voor nodig vond om te staffenredbulletje schreef: ↑30-04-2018 18:32Ik heb wel ns gehad dat er een blijkbaar misplaatste post aan mij door de mods gewist was. Ik had t liever kunnen lezen!![]()

maandag 30 april 2018 om 19:05
Ik wist vrij zeker dat ze het goed vond en dat klopte ook. Maar ik vind als ik iets lees wat ver over de schreef gaat dat ik dat ook kan staffen, hoeft niet alleen de forummer zelf te zijn. Vond hij/zij het niet nodig hoor ik het wel.MonteCara* schreef: ↑30-04-2018 18:58Op dat moment niet maar als ze er weer was had ze zelf kunnen staffen als zij dat nodig vond.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 30 april 2018 om 19:08
O, je draait de boel weer om ik snap hem. Als je staft bezorg je iemand een permaban, Zal ik je uit een droom helpen? Ze weten zelf precies tot hoever ze kunnen gaan. Ook al staft er iemand niet er lezen alsnog moderators mee.
Blijkbaar mis jij je vriendinnetjes forummers, die hele leuke die nooit wat fout doen.
en mensen die zeggen dat ze nooit staffen geloof ik ook niet.

maandag 30 april 2018 om 19:12
Oké, gezellig het staffen staat weer op het programma.
Feitelijk gezien:
Je bent een slettebak is op de man spelen.
Je gedraagtje als een slettebak is het beoordelen van gedrag, niet op de man dus.
Ik vind dat jij je gedraagt als een slettebak is het uiten van een persoonlijke mening, niet op de man dus.
Daar kun je alles van vinden, communicatief en gedragsmatig werkt het zo. Moi post scherp en soms op het randje en het kan zomaar zijn dat anderen dit als als op de man ervaren. Iets zo ervaren betekent niet dat het zo is. Ik ga er van uit dat er meerdere forummers en eventueel zelfs mods zijn die anti Moi zijn. Jammer. Wat mij betreft is deze ban dus onterecht.
En als ik dan lees dat er naardere dingen blijven staan of gewist zijn met een waarschuwing, dan kan ik alleen maar zeggen dat de mods volledig ongeschikt zijn voor de functie die ze uitoefenen. De recent aangestelde oppermod is vooralsnog geen geweldige aanwinst in mijn optiek.
Feitelijk gezien:
Je gedraagtje als een slettebak is het beoordelen van gedrag, niet op de man dus.
Ik vind dat jij je gedraagt als een slettebak is het uiten van een persoonlijke mening, niet op de man dus.
Daar kun je alles van vinden, communicatief en gedragsmatig werkt het zo. Moi post scherp en soms op het randje en het kan zomaar zijn dat anderen dit als als op de man ervaren. Iets zo ervaren betekent niet dat het zo is. Ik ga er van uit dat er meerdere forummers en eventueel zelfs mods zijn die anti Moi zijn. Jammer. Wat mij betreft is deze ban dus onterecht.
En als ik dan lees dat er naardere dingen blijven staan of gewist zijn met een waarschuwing, dan kan ik alleen maar zeggen dat de mods volledig ongeschikt zijn voor de functie die ze uitoefenen. De recent aangestelde oppermod is vooralsnog geen geweldige aanwinst in mijn optiek.
maandag 30 april 2018 om 19:14
OK, goed.
Maar als iemand mij trut, hoer, imbeciel oid noemt op dit forum dan hoeft niemand voor mij naar de mods te rennen

Ook mijn familie/vrienden/forumvriendinnen niet.
Ik zou het niet op prijs stellen.
maandag 30 april 2018 om 19:16
Hoezo kan een persoonlijke mening niet op de man zijn?GenieInABottle schreef: ↑30-04-2018 19:12Oké, gezellig het staffen staat weer op het programma.
Feitelijk gezien:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 30 april 2018 om 19:17
Snap ik maar zoiets was het ook niet, zou ik ook niet staffen.MonteCara* schreef: ↑30-04-2018 19:14OK, goed.
Maar als iemand mij trut, hoer, imbeciel oid noemt op dit forum dan hoeft niemand voor mij naar de mods te rennen![]()
Ook mijn familie/vrienden/forumvriendinnen niet.
Ik zou het niet op prijs stellen.

maandag 30 april 2018 om 19:25
Eens.
Ook eens met de persoon die zei dat het onevenredige staffen nou juist een van de problemen is. Als je even 4 vriendinnetjes optrommelt om te staffen heb je zo iemand een ban aangenaaid, omdat de mods totaal niet naar context kijken en wat er verder allemaal geschreven is.
maandag 30 april 2018 om 19:26
Ten eerste; hoe kom je aan wéér?8102 schreef: ↑30-04-2018 19:08O, je draait de boel [weer/b] om ik snap hem. Als je staft bezorg je iemand een permaban, Zal ik je uit een droom helpen? Ze weten zelf precies tot hoever ze kunnen gaan. Ook al staft er iemand niet er lezen alsnog moderators mee.
Blijkbaar mis jij je vriendinnetjes forummers, die hele leuke die nooit wat fout doen.
en mensen die zeggen dat ze nooit staffen geloof ik ook niet.
Ten tweede; als je een staffer bent bezorg je iemand anders na zoveel stafjes/waarschuwingen/bans een perma. Gewoon. Omdat je kunt staffen.
Jij staft blijkbaar gewoon omdat een post op iemand anders dan jijzelf jou niet aanstaat.
Jouw eigen woorden hoor.