Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lorenzo ken ik niet, de rest wel. Heb je Brugge met uitbreiding Haven gespeeld? Die vind ik echt leuk, als je dan kanalen bouwt heb je kans (ligt aan de dobbelstenen) dat je nog een extra actie mag doen. Maakt kanaal dus aantrekkelijker
Die uitbreiding ken ik niet? Ik had wel in de tweede ronde al een persoon gebouwd waarmee ik eenmaal per ronde gratis een kanaal kon bouwen. Die zorgde ook voor veel punten.
Heet gewoon Brugge de haven (volgens mij) En ja soms heb je in het begin al leuke kaarten die het hele spel duren, soms komen die pas aan het eind van het spel, of je hebt steeds geen geld genoeg aan het begin
Ik zit nog steeds in mijn spelletjes-dip. Ben al in geen weken naar de club geweest en was tijdens de laatste Legacy sessie gewoon geïrriteerd door nieuwe regels. Die dus ook maar even on-hold.

Tips iemand? :hihi:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
23-04-2018 00:03
Ik zit nog steeds in mijn spelletjes-dip. Ben al in geen weken naar de club geweest en was tijdens de laatste Legacy sessie gewoon geïrriteerd door nieuwe regels. Die dus ook maar even on-hold.

Tips iemand? :hihi:
Ja,gewoon naar de club gaan :yes:
Hier ook al een tijd niet meer gespeeld, komt er gewoon niet van.
Helaas.
nlies schreef:
23-04-2018 00:27
Ja,gewoon naar de club gaan :yes:

Goed advies :proud:

Gedaan. Pixie Queen gespeeld en gewonnen :cheer: kwam zelfs in de plus met mijn punten!
Zo zie je maar, ik heb numberz en potion Explosion nog gewonnen, en Pixie queen nog nooit zo slecht gestaan als gisteren
Vanavond weer eens Alhambra gespeeld, met een paar uitbreidingen. Blijft leuk
Boven verwachting toch nog gescoord op de koningsmarkt:
Camel cup
Catan kaartspel
Halli Galli
Vorige week Hanze gekocht, moet het nog een keer gaan spelen.
Afgelopen zaterdag wel Trivial Pursuit the party game gespeeld. Makkelijker/snellere variant.
Was wel grappig, omdat ik het met vriendinnen speelde en we wat aan het drinken waren, maar vérder?
Hoop dat je het leuk vindt Aza, anders ga ik me schuldig voelen omdat ik het genoemd heb
Gisteren Qwinto gespeeld, de opvolger van Qwixx. Erg leuk, ik vind het leuker dan Qwixx. De regels zijn doodsimpel, maar je hebt nog net even wat meer factoren waar je rekening mee moet houden, dus meer uitdaging.
nlies schreef:
30-04-2018 20:23
Hoop dat je het leuk vindt Aza, anders ga ik me schuldig voelen omdat ik het genoemd heb
Hoeft niet hoor, ik heb de regels gelezen en het lijkt mij in ieder geval heel leuk.
even uppen voor we helemaal in de diepte verdwijnen. iemand nog iets leuks ontdekt?
ik heb gisteren Greed gespeeld. Was best leuk, en niet alleen omdat ik een belachelijk goede combinatie van kaarten had, waardoor ik dik won
Ja, wij spelen 7th continent. Superspannend :)

https://boardgamegeek.com/boardgame/180 ... -continent

De hele tafel ligt vol met kaartjes om het eiland te ontdekken. Eten gebeurt nu dus aan de kop van de tafel, dat is de enige plek waar het nog kan :).
Wij willen nog steeds 7th continent gaan spelen! Komt er telkens niet van. Goed te horen dat het zo leuk is.
Misschien dan toch... zaterdag oid... hopelijk!
Zal het spel eens opzoeken!

Morgen waarschijnlijk Boardgames met vrienden van vriend.
mysterium vanavond, ook leuk
Wat houdt Mysterium in?

Morgen spelletjes gaat helaas niet door. Z'n vrienden kunnen niet/hebben afgezegd.
Azarole schreef:
10-05-2018 00:49
Wat houdt Mysterium in?

Morgen spelletjes gaat helaas niet door. Z'n vrienden kunnen niet/hebben afgezegd.
ken je dixit?
Mysterium is een speel waarbij je moet uitvinden wie de dader is, waar en hoe de moord is gepleegd. Het verhaal is dat de spelers in een huis zijn, contact met een geest hebben die vermoord is. Maar de geest kan niets zeggen, alleen plaatjes laten zien.en dat soms ook niet duidelijk ;). er komen dus van ieder onderwerp wat ik noemde kaarten op tafel, meer dan er spelers zijn. en de geest heeft achter een scherm welke plaatjes bij welke speler horen. Dan komen die dixitkaarten erbij, want de geest heeft steeds 7 kaarten waar hij die kaarten uitzoekt die bij een kaart op tafel passen, te beginnen met de moordenaar en geeft die aan de bijbehorende speler. die moet bepalen welke kaart bedoeld wordt/ je mag elkaar helpen en meedenken. in de laatste ronde, als iedereen die haalt moet je nog uitzoeken welke van de spelers de echte moordplaats, moordenaar, wapen had.
denk dat het nogal vaag klinkt zoals ik het hier op schrijf, er is vast een betere omschrijving van te googlen
Azarole schreef:
10-05-2018 00:49
Wat houdt Mysterium in?

kom maar hier spelen dan ;)
Heh Mysterium klinkt leuk! Had ik maar gegaan gisteren. Zoon was aan het stieren en pa trok het niet alleen.

:|
@ lunchlover komt vast nog wel een keer.
@ iedereen, hebben jullie gezien dat ons topic intussen zijn eerste verjaardag heeft gehad. gefeliciteerd allemaal
nlies schreef:
10-05-2018 11:23
kom maar hier spelen dan ;)
En natuurlijk lees ik dit nu pas..
Lijkt me wel leuk om eens te doen :-).

We hebben ons nu vermaakt met computerspelletjes. Beide een beetje balend, al had ik het al een beetje zien aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven