Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
dinsdag 1 mei 2018 om 10:08
Dat is ook een van mijn "problemen" (of misschien ook net niet), als ik al eens iemand leer kennen denk ik vooral aan de lange termijn, zie ik dat niet volledig zitten dan hoeft het ook niet op kortere termijn. Te kieskeurig of niet, ik weet het ook niet zeker, heb achteraf wel al eens sterk getwijfeld of ik niet te snel beslist had.
dinsdag 1 mei 2018 om 10:27
Hier lees ik mijzelf terugJosken schreef: ↑01-05-2018 10:08Dat is ook een van mijn "problemen" (of misschien ook net niet), als ik al eens iemand leer kennen denk ik vooral aan de lange termijn, zie ik dat niet volledig zitten dan hoeft het ook niet op kortere termijn. Te kieskeurig of niet, ik weet het ook niet zeker, heb achteraf wel al eens sterk getwijfeld of ik niet te snel beslist had.

Twijfelde je achteraf over je beslissing niet in te gaan op wat een relatie had kunnen worden?
dinsdag 1 mei 2018 om 10:46
Wat Josken al aanstipt is het daarbij de vraag op welk punt van het kennismaken dit al een rol speelt. Ik heb dat heel sterk naar voren getrokken na mijn eerste vriendinnetje waar ik vanaf het begin al twijfel bij had. Mijn huidige relatie was in het begin ook niet zonder twijfel maar die heb ik uitgesproken. Dat was een goede zet want zij was daarin niet zo'n tobber.
dinsdag 1 mei 2018 om 11:13
Ik heb gisteren al een ander topic gelezen met van die mannetjes die allemaal huilen dat ze geen vrouwen kunnen krijgen en incel en mgtow en weer ik wat voor meer onzin en ik word daar erg moe van als ik die discussies lees.Chinaman schreef: ↑30-04-2018 23:37Ik was een tijdje terug in een supermarkt. En ik hoorde dus een meisje bij de vleeswaren afdeling zo van 'Ja die jongen hij is op zich leuk maar hij stalkt mij zo'. Ze hadden het over iemand die ik niet ken. Toen ik dat hoorde zei ik'ik had gewild dat ik nog een keer wordt gestalked door een (gsexueel geinteresseerd) meisje'. Tien zeiden zij 'aww.. komt vast wel een keer'. Ik zei 'Nee ik ben al 37 dat gebeurt mij niet meer. ik ken mijn plaats'. Toen werden ze stil..
Afentoe wil ik gewooon fu... up dingen zeggen in het openbaar. En ik doe dit steeds vaker.
Meiden die semi-zeuren dat ze worden gestalked door een (voor hun) leuke jongen. Tja.. daar kan een incel jongen zoals ik aan ergeren.
Ik vind dit een topic waar mensen niet makkelijk een slachtofferrol aannemen en hoewel ik geen invloed heb op wat er wel en niet geschreven wordt, zou ik het heel vervelend vinden als dit topic ook zijn strijdtoneel wordt. Ofwel, misschien kun je beter dit soort berichten op die andere topics plaatsen, kunnen ze er daar mooi op inhakken. Dit topic leent zich m.i. niet zo voor.
dinsdag 1 mei 2018 om 11:18
Ja inderdaad, vrij zeker dat ik bij iemand een keer een volledig foute conclusie gemaakt heb, en één keer omdat ik de afstand toch een probleem vond terwijl het eigenlijk heel goed zat tussen onsooitverlegen schreef: ↑01-05-2018 10:27Hier lees ik mijzelf terug![]()
Twijfelde je achteraf over je beslissing niet in te gaan op wat een relatie had kunnen worden?

dinsdag 1 mei 2018 om 11:38
Dat is ontzettend -je weet wel- ! Ik kan me voorstellen dat je jezelf achteraf voor de kop kunt slaan maar dat helpt zo weinig. Een (te) grote afstand zou ik ook moeilijk vinden maar dat gebeurt met Internet ontzettend vaak.

dinsdag 1 mei 2018 om 12:04
Zelf heb ik eigenlijk maar twee relaties gehad en dit is echt meer dan 15 jaar geleden.
Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds 'vol' ben van mijn 1e relatie.
Ik voel nog steeds erg veel voor deze persoon (zal wederzijds niet meer zo zijn; enfin).
Bizar natuurlijk; ik kan er echter (emotioneel) erg moeilijk afstand van nemen.
Wellicht komt het ook omdat ik al zoveel jaren geen relatie meer heb gehad.
Daardoor blijft dit zich in stand houden.
Klinkt heel gek misschien, maar je zou denken van 'Als er één schaap over de dam is, volgen er meer' (qua relaties dan).
Bij mij is het echter al jaren gestagneerd.
Erg jammer.
Ik voel nog steeds erg veel voor deze persoon (zal wederzijds niet meer zo zijn; enfin).
Klinkt heel gek misschien, maar je zou denken van 'Als er één schaap over de dam is, volgen er meer' (qua relaties dan).
Erg jammer.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:15
Over mijn date wat eigenlijk meer wat drinken was en een aardig gesprek.
Soms zit het er gewoon niet in.
Nu werd ik dan gebeld door een videogesprek zag ik van een datingsite en ja later zag ik dat diegene schreef van; ik heb gebeld.
Met hem heb ik wel leuke chats.
Al een tijdje.
We noemden elkaar h......
Als iemand dat nog weet.
Geinen met elkaar.
H zei hij, wanneer gaan we nou eens koffie drinken?
Nu had ik toen een mankement als 'smoes'.
Wat ook waar was, kon niet meer lopen.
Iets verrekt.
Kwam me goed uit.
Uit die comfort-zone maar weer.
Mooi weekend allemaal!
Soms zit het er gewoon niet in.
Nu werd ik dan gebeld door een videogesprek zag ik van een datingsite en ja later zag ik dat diegene schreef van; ik heb gebeld.

Met hem heb ik wel leuke chats.
Al een tijdje.
We noemden elkaar h......
Als iemand dat nog weet.
Geinen met elkaar.
H zei hij, wanneer gaan we nou eens koffie drinken?
Nu had ik toen een mankement als 'smoes'.
Wat ook waar was, kon niet meer lopen.
Iets verrekt.
Kwam me goed uit.
Uit die comfort-zone maar weer.
Mooi weekend allemaal!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:32
Weet je zeker dat je daar nog helemaal vol van bent?JXL schreef: ↑01-05-2018 12:04Zelf heb ik eigenlijk maar twee relaties gehad en dit is echt meer dan 15 jaar geleden.
Erg jammer.
Heb je dan niet iets verwerkt in al die jaren?
Als je terug kijkt. Over al die jaren.
Of heb je nog steeds contact dat het vuurtje weer doet oplaaien?
Als ik zelf weer even zo een gevoel heb dan denk ik gelijk dat ik het zelf aanmaak in mijn brein omdat het een chemisch proces in de hersenen is. Verliefdheid. Of liefde. Je maakt het zelf aan.
Je kan dat gevoel blijven vasthouden. Als het de ware was geweest zat hij wel naast me op de bank. Ik kan dat gevoel ook opwekken soms en de meeste andere dagen gelukkig denk ik het is al zolang geleden, ik hou niet meer van hem. Maar soms komt zo een emotionele aanval naar boven.
En al zou je wel van hem houden nog, draag het als een koffertje naast je mee en sta open voor een ander.
Wel zo eerlijk naar jezelf toe ook.
Jij bent toch ook belangrijk.
Als ik te lang in dát verleden wroet dan weet ik dat ik dat niet moet doen. Wat dat betreft is het achter mijn rug lucht geworden.
Het verleden bestaat niet meer.
Besef ik dan weer.
Het brein neemt soms een loopje met ons.
Voel jij dat ook zo?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:35

dinsdag 1 mei 2018 om 12:36
dinsdag 1 mei 2018 om 12:42
JXL schreef: ↑01-05-2018 12:36Heel mooi geschreven, Eslarealidad.
Heb helaas geen contact meer met haar.
Moet er toch afstand van gaan nemen.
Heb dit in feite ook wel gedaan; maar op emotioneel vlak blijkbaar nog niet (mis haar eigenlijk nog steeds).
Erg merkwaardig; zal het toch ook wel daadwerkelijk moeten gaan loslaten.

Je gedachten over die tijd blijven jou dat gevoel geven.
Ik zou een mindswitch in de strijd gooien.
Dan kun je echt wel loslaten.
Je houdt haar met beiden handen vast. Door jouw gedachten.
Laaaaaaaat los.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 01-05-2018 13:55
Reden: De w vergeten.
Reden: De w vergeten.
0.09% gewijzigd

dinsdag 1 mei 2018 om 12:42
spell68 schreef: ↑01-05-2018 11:13Ik heb gisteren al een ander topic gelezen met van die mannetjes die allemaal huilen dat ze geen vrouwen kunnen krijgen en incel en mgtow en weer ik wat voor meer onzin en ik word daar erg moe van als ik die discussies lees.
Ik vind dit een topic waar mensen niet makkelijk een slachtofferrol aannemen en hoewel ik geen invloed heb op wat er wel en niet geschreven wordt, zou ik het heel vervelend vinden als dit topic ook zijn strijdtoneel wordt. Ofwel, misschien kun je beter dit soort berichten op die andere topics plaatsen, kunnen ze er daar mooi op inhakken. Dit topic leent zich m.i. niet zo voor.
Te moe om er zelf iets bij te schrijven, maar ben het hier heel erg mee eens.
Hoewel dit soort posts wel weer aan zijn beeldvorming zal bijdragen.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:46
Hoop ik ook Dymph!francieneke schreef: ↑30-04-2018 19:04Zo bijzonder!![]()
Ik hoop dat jullie samen heel lang gelukkig zullen zijn Dymph!

dinsdag 1 mei 2018 om 13:40
Oohja op zo een manier.
Ik kwam mezelf wel tegen door mijn principes.
Ik wil dat wel anders hebben.
Ik ga me nergens meer druk om maken.
Ik blijf meer in mijn eigen wereld mocht ik een relatie hebben.
Ik zal er natuurlijk voor diegene zijn maar geen stress meer omdat het niet aan mijn ideaalplaatje voldoet.
Eerder schreef ik over "mijn date" die niet weet dat hij date.

dinsdag 1 mei 2018 om 14:19
Meisjes onder elkaar praten zo en als je er een dolletje over maakt zo gezamelijk is er niks mis mee.Chinaman schreef: ↑30-04-2018 23:37Ik was een tijdje terug in een supermarkt. En ik hoorde dus een meisje bij de vleeswaren afdeling zo van 'Ja die jongen hij is op zich leuk maar hij stalkt mij zo'. Ze hadden het over iemand die ik niet ken. Toen ik dat hoorde zei ik'ik had gewild dat ik nog een keer wordt gestalked door een (gsexueel geinteresseerd) meisje'. Tien zeiden zij 'aww.. komt vast wel een keer'. Ik zei 'Nee ik ben al 37 dat gebeurt mij niet meer. ik ken mijn plaats'. Toen werden ze stil..
Afentoe wil ik gewooon fu... up dingen zeggen in het openbaar. En ik doe dit steeds vaker.
Meiden die semi-zeuren dat ze worden gestalked door een (voor hun) leuke jongen. Tja.. daar kan een incel jongen zoals ik aan ergeren.
Als je het je echt gaat aantrekken dan klopt het niet.
Dat ligt bij jezelf.
Ieder heeft zijn eigen verhaal en jij betrekt het op jezelf.
Ik zóu het luchtig houden en luchtig zien.
Dan kan betrekking op mijn verhaal zijn maar in het algemeen vind ik dat je het zo beter kunt gaan zien.
Bezorgd of neutraal, niet boos.

dinsdag 1 mei 2018 om 14:49
Zeer goed idee, om een mindswitch te gaan toepassen.Eslarealidad schreef: ↑01-05-2018 12:42![]()
Je gedachten over die tijd blijven jou dat gevoel geven.
Ik zou een mindswitch in de strijd gooien.
Dan kun je echt wel loslaten.
Je houdt haar met beiden handen vast. Door jouw gedachten.
Laaaaaaaat los.
Word het soms ook wel wat zat, deze situatie.
Zal het echt moeten loslaten!
dinsdag 1 mei 2018 om 15:07
Je wordt het zat, je lichaam geeft het aan.

Komt er nou weer zo een gedachte aan haar voorbij laat het dan voorbijzweven. Kijk er naar van rechts naar links en dan is de gedachte.......weg.
Houd afstand.
Laat die gedachte niet binnen komen want dan neemt het weer bezit van je.
Zo doe ik het.

dinsdag 1 mei 2018 om 15:38
Dit herken ik wel. Mijn brein maakt vaak grapjes. Ik noem het zelf paardensprongen. Ik doe het soms ook bewust. Alleen de dubbele paardensprongen herken ik niet meteen. Daar kan ik vrij lang over nadenken.Eslarealidad schreef: ↑01-05-2018 12:32Het brein neemt soms een loopje met ons.
Voel jij dat ook zo?

dinsdag 1 mei 2018 om 16:29

Die grapjes herken ik ook wel.
Dat is humor.
Kom je daar weer tegen.
Rumineren, doe ik niet meer.
Zal ook een verwerking zijn.
Ik heb wel veel fantasie in mijn hoofd.

dinsdag 1 mei 2018 om 16:31
Dat is ook erg sterk omschreven.Eslarealidad schreef: ↑01-05-2018 15:07Je wordt het zat, je lichaam geeft het aan.![]()
Komt er nou weer zo een gedachte aan haar voorbij laat het dan voorbijzweven. Kijk er naar van rechts naar links en dan is de gedachte.......weg.
Houd afstand.
Laat die gedachte niet binnen komen want dan neemt het weer bezit van je.
Zo doe ik het.
Weet even niet of het mij (voorlopig?) gaat lukken; wil het echter wel gaan doorzetten!
dinsdag 1 mei 2018 om 16:34
Jaaaa, doorzetten hoor.

Soms vergeet je het, dan weer opnieuw.
Alles wat je aandacht geeft, groeit (door).
dinsdag 1 mei 2018 om 16:39
Hij zit ook inderdaad in de friendzone nu.
Meer zit er niet in denk ik.
Het gaat ook te traag.
Interesse is meer weg.
H...... ga ik mee daten.

Zondag?!
Mag wel na zo een tijd weer.