Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.

maandag 30 april 2018 om 16:49
Dank jullie.Eslarealidad schreef: ↑30-04-2018 14:22Dat heb je zo snel even neergepend!
Knap.![]()
De rust zal je dan wel vinden als je echt geen relatie wil.
Maar dat is hier niet aan de orde.
102 jaar, terugblikkend, geen spijt van hoe je het 'toen' hebt gedaan.
Daar zorg jij wel voor!![]()
Daar probeer ik inderdaad voor te zorgen. Althans, ik probeer nu al in elke situatie te doen wat ik kan doen.
Zodat ik later zo min mogelijk 'wat als' heb.
Dat ik ook weet dat ik alles heb gedaan wat in mijn vermogen lag.

maandag 30 april 2018 om 16:52
Ja, ze is een beetje de held van deze reeks?francieneke schreef: ↑30-04-2018 16:47Ik denk nu weer aan Dymph. Die voelde zich ook zo en nu heeft ze de vrouw van haar leven gevonden...![]()

maandag 30 april 2018 om 16:56
Ja, ik was er best goed in. Maar zo vanaf mijn veertiende groeiden de jongens mij voorbij en ik kreeg tieten.
Dat was een vreselijke tijd, want ik wilde graag een jongen zijn en met de jongens jongensdingen doen. Maar die konden niks meer met zo'n klein meisje, die werden sterker.
En de meisjes van veertien vonden me natuurlijk maar raar.

maandag 30 april 2018 om 16:58
De hope des topicreeks!francieneke schreef: ↑30-04-2018 16:57Zij is een prachtig voorbeeld van hoe een leven opeens ten goede kan veranderen. Zomaar...
Dat dat dus ook kan! Ik vind dat zo mooi!

maandag 30 april 2018 om 17:00
Een moeilijke leeftijd was dat. Ik ging spijbelen, want ik haatte school. Omdat ik zo anders was vond ik daar maar heel moeilijk aansluiting.
En ik liep weg van huis omdat ik het gevoel had niet geaccepteerd te worden. Nee, dat zou ik niet meer over willen doen.

maandag 30 april 2018 om 17:05
Ja, dat overgangsjaar was heel moeilijk, en de jaren daarna ook nog.
Ging het bij jou na dat jaar beter? Jij hebt het toch ook nog jaren moeilijk gehad?

maandag 30 april 2018 om 17:06
Zeker! Zonder hoop geen leven.
Dat klinkt als een cliché, maar dat is echt hoor.
Zonder hoop heeft het allemaal weinig zin.

maandag 30 april 2018 om 17:07
Ja, echt wel, heel afschuwelijk. Ik ging vlak voor mijn zestiende op mezelf wonen, ik was thuis ook zo ongelukkig. En ik spijbelde meer dan dat ik in de schoolbanken zat. Zo vanaf mijn zestiende werd ik dan toch een meisje. Het huis uitgaan was een goede zet, met vallen en opstaan lukte het me toch een wat beter leven te krijgen. Maar daar heb ik veel tijd voor nodig gehad.

maandag 30 april 2018 om 17:11
Op een heel klein kamertje in de stad, dat ik in de krant gevonden had. Mijn ouders zagen ook wel dat het thuis niet ging. Ik moest toen wel gaan werken, want ze kregen vanwege mijn spijbelgedrag geen kinderbijslag meer. Maar ik voelde me er beter dan thuis.

maandag 30 april 2018 om 17:14

maandag 30 april 2018 om 17:16
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat mijn ouders het toen nog niet doorgegeven hadden aan de gemeente. Op een kamertje zat ik wel veiliger. Eerder ging ik met oudere jongens en meiden de stad in 's avonds en dan sliep ik bij een van hen. Ik was eigenlijk nog veel te jong om in discotheken te hangen, maar ik vind het wel leuk. Ik danste de hele nacht door.
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 17:17
1.51% gewijzigd

maandag 30 april 2018 om 17:18
In die tijd kon je ook op iedere leeftijd nog sigaretten en drank halen in de supermarkt.francieneke schreef: ↑30-04-2018 17:16Ik was eigenlijk nog veel te jong om in discotheken te hangen, maar ik vind het wel leuk. Ik danste de hele nacht door.