Dit is toch raar?
donderdag 3 mei 2018 om 11:08
Situatie is als volgt:
Sinds 2 weken weer single na een hele korte relatie.
Via tinder een leuk nieuw contact aangekregen. Weekje mee geappt en die jongen wil nu drankje doen.
Ik stelde voor om iets te drinken in de stad. Dit wilde hij liever niet want vond hij ongemakkelijk. Wilde of bij mij of bij hem thuis afspreken.
Gezegd dat ik dit niet doe op eerste dates. Na best wel wat tegensputteren ging hij daarmee akkoord.
Tot gister (de date zou vandaag zijn). Stelt hij ineens voor om in een park te gaan chillen. Een best groot en vooral savonds, erg rustig park. Ik zei dat ik dat iets te koud vind (het is maar 13 graden).
Hij opperde een wandeling, maar dat kan ik helaas niet omdat ik geblesseerd ben.
Dus uiteindelijk toch weer ingestemd met het kroegje in de stad.
Nou kreeg ik ineens vanochtend weer een appje dat hij erg twijfelt over de date omdat hij het echt niet ziet zitten in een café af te spreken.
Raar toch? Vreemd dat hij niet zo in het openbaar af wil spreken. Ik blijf er iig bij dat ik in de stad af wil spreken. Maar ik zou hierdoor bijna denken dar hij iets raars van plan is of bv niet met mij gezien wil worden en dus al een vriendin oid heeft.
Wat zouden jullie doen? Ik reageerde op zijn twijfel met ‘dan doen we het niet’.
Sinds 2 weken weer single na een hele korte relatie.
Via tinder een leuk nieuw contact aangekregen. Weekje mee geappt en die jongen wil nu drankje doen.
Ik stelde voor om iets te drinken in de stad. Dit wilde hij liever niet want vond hij ongemakkelijk. Wilde of bij mij of bij hem thuis afspreken.
Gezegd dat ik dit niet doe op eerste dates. Na best wel wat tegensputteren ging hij daarmee akkoord.
Tot gister (de date zou vandaag zijn). Stelt hij ineens voor om in een park te gaan chillen. Een best groot en vooral savonds, erg rustig park. Ik zei dat ik dat iets te koud vind (het is maar 13 graden).
Hij opperde een wandeling, maar dat kan ik helaas niet omdat ik geblesseerd ben.
Dus uiteindelijk toch weer ingestemd met het kroegje in de stad.
Nou kreeg ik ineens vanochtend weer een appje dat hij erg twijfelt over de date omdat hij het echt niet ziet zitten in een café af te spreken.
Raar toch? Vreemd dat hij niet zo in het openbaar af wil spreken. Ik blijf er iig bij dat ik in de stad af wil spreken. Maar ik zou hierdoor bijna denken dar hij iets raars van plan is of bv niet met mij gezien wil worden en dus al een vriendin oid heeft.
Wat zouden jullie doen? Ik reageerde op zijn twijfel met ‘dan doen we het niet’.
donderdag 3 mei 2018 om 13:21
Nog een duit in het zakje: niet doen, Dit is geen normaal gedrag en niet houden van mensenmassa's oké maar dan kan je best voor die eerste date op een rustig terras afspreken en beseffen dat jij gewoon op ieder gewenst moment weg moet kunnen lopen voor een veilig gevoel en dat kan niet als je ergens in een park zit. Ik zou dat ook serieus altijd als regel aanhouden de plek waar je afspreekt moet je kunnen verlaten zonder dat hij achter je aan kan komen Mocht het echt een engerd zijn, en dat kan gebeuren, moet je weg kunnen gaan zonder dat hij het in de gaten heeft of met zoveel mensen om je heen dat je niets kan gebeuren. Maar dit vind ik echt creepy niet doen dus!!
donderdag 3 mei 2018 om 13:22
Deze meneer gaat wel gewoon stappen met vrienden.
Wat vind je daar dan van?
Spreek jij om bovengenoemde reden dan ook de eerste keer thuis af met iemand die je niet kent?
donderdag 3 mei 2018 om 13:27
Precies iedereen heeft angsten en de angst om met een wildvreemde kerel in een park afspreken die je verder alleen maar thuis wil zien lijkt me zwaarder wegen dan rekening houden met de psychische problemen van iemand die je nog nooit ontmoet hebt waarom zou je die problemen opzoeken trouwens als iemand angstig is maar wel bij een wildvreemde vrouw thuis af durven spreken of een wildvreemde vrouw in huis halen is kennelijk niet griezelig?eenmeisje1993 schreef: ↑03-05-2018 11:29Dus omdat iemand angsten heeft moet je diegene maar geen kans geven?
Iedereen heeft wel wat hoor.
Nee hoor de boom in met zijn angsten
donderdag 3 mei 2018 om 13:39
Groot gelijk, goede actie.
Hij was er veel te veel op gebrand om jou alleen en afgeschermd te krijgen. Dat is gewoon creepy.
Dat iemand een onderonsje met privacy wil hebben voor een kennismakingsdate, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Maar je kunt dat ook hebben met iemand overdag op de markt gedurende een marktdag.
En dat hij dacht zijn zin te kunnen krijgen? Ja, omdat er genoeg onzekere en hopeloze vrouwen zijn die al dit soort alarmsignalen negeren om maar weer eens een date te hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 3 mei 2018 om 13:41
Lenn12345 schreef: ↑03-05-2018 13:27Precies iedereen heeft angsten en de angst om met een wildvreemde kerel in een park afspreken die je verder alleen maar thuis wil zien lijkt me zwaarder wegen dan rekening houden met de psychische problemen van iemand die je nog nooit ontmoet hebt waarom zou je die problemen opzoeken trouwens als iemand angstig is maar wel bij een wildvreemde vrouw thuis af durven spreken of een wildvreemde vrouw in huis halen is kennelijk niet griezelig?
Nee hoor de boom in met zijn angsten![]()
Ja dit dus.
Vrouwen leren altijd maar dat ze vooral lief moeten zijn en mededogen hebben met iedereen, terwijl TO met deze man nog geen enkele binding heeft, die man haar nu al in een richting probeert te forceren die zij niet wil.
Ik zou niet weten waarom TO rekening moet houden met zijn eventuele psychische problemen, en wat als die psychische problemen inhouden dat hij alleen seks kan hebben als daar geweld bij te pas komt?
Mag TO dan wel haar grens trekken?
TO, goed gedaan dat je die kerel afgeblokt hebt.
donderdag 3 mei 2018 om 13:43
Dat iemand niet van drukte houdt, à la, maar dan is er nog wel wat anders mogelijk tussen bij iemand thuis, of 's avonds in een verlaten koud, park. Je kunt ook overdag een strandwandeling maken, afspreken in een museum of overdag in een park afspreken. Daar stuurt hij heel duidelijk niet op aan, tja, wat je al zegt, dan gaat het over.
donderdag 3 mei 2018 om 14:20
Dat kan ook.Zwartvlekje schreef: ↑03-05-2018 13:56Het verbaasd me dat nog niemand de optie heeft genoemd dat hij geen geld heeft.
Hij stelt allemaal gratis dingen voor om te doen, misschien heeft hij het geld niet voor een drankje in de kroeg?
Maar dan nog:
- hij gaat wél stappen zegt ie
- hij manipuleert TO door te zeggen dat 'alle andere vrouwen dat wél deden'
- hij begon met thuis afspreken, niet een park, niet een wandelingetje maken
Maar vooral het zeuren, pushen, manipuleren.
En ik ben niet ouderwets als in: de man moet altijd voor de eerste date betalen, maar als je nog geen 5 euro hebt om met iemand koffie te gaan drinken, dan is daten misschien ook even geen goed idee. Ik weet het niet hoor.
donderdag 3 mei 2018 om 14:53
Heeft ze al gedaan.
donderdag 3 mei 2018 om 15:30
Het verbaasd mij dat ze na 1 week na haar verbroken relatie alweer gaat daten...
donderdag 3 mei 2018 om 15:55
Precies het is nooit een goed ideeSheldon-Lee-Cooper schreef: ↑03-05-2018 15:02Ook als man zeg ik: goed dat je het afgekapt hebt TO. De keren dat ik met een vrouw op date ben geweest was altijd op een terras (of in een cafe als het koud was). Bij iemand thuis of op een stille plek lijkt mij nooit een goed idee![]()
donderdag 3 mei 2018 om 16:10
donderdag 3 mei 2018 om 16:16
Het was een hele korte relatie stond er. Dat vat ik op als iemand waar je gewoon wat langer mee gedate hebt, dan kun je daarna snel over tot de orde van de dag.Sjaantje37 schreef: ↑03-05-2018 15:30Het verbaasd mij dat ze na 1 week na haar verbroken relatie alweer gaat daten...
donderdag 3 mei 2018 om 16:19
Het is natuurlijk oppervlakkig, maar ik heb geen zin in een internet-date met iemand die al geen paar drankjes kan opbrengen. Als ik je op een andere manier tegenkom en je blijkt leuk te zijn, maar geen geld te hebben, dan is het een ander verhaal. Dan wil ik daar eventueel wel overheen stappen. Maar ik ga dat niet moedwillig op Tinder opzoeken, nu ik eindelijk zelf mijn zaakjes op orde heb. Een mens hóeft niet te daten.Zwartvlekje schreef: ↑03-05-2018 13:56Het verbaasd me dat nog niemand de optie heeft genoemd dat hij geen geld heeft.
Maar afgezien daarvan, er zijn genoeg budget-vriendelijke dates te bedenken die zich niet thuis of in een koud, donker park afspelen. Om te beginnen zou je overdag in het park af kunnen spreken bijvoorbeeld.
donderdag 3 mei 2018 om 16:23
Fijn dat je het zelf zegt. Het is inderdaad heel erg oppervlakkig.LizBakker schreef: ↑03-05-2018 16:19Het is natuurlijk oppervlakkig, maar ik heb geen zin in een internet-date met iemand die al geen paar drankjes kan opbrengen. Als ik je op een andere manier tegenkom en je blijkt leuk te zijn, maar geen geld te hebben, dan is het een ander verhaal. Dan wil ik daar eventueel wel overheen stappen. Maar ik ga dat niet moedwillig op Tinder opzoeken, nu ik eindelijk zelf mijn zaakjes op orde heb. Een mens hóeft niet te daten.
Maar afgezien daarvan, er zijn genoeg budget-vriendelijke dates te bedenken die zich niet thuis of in een koud, donker park afspelen. Om te beginnen zou je overdag in het park af kunnen spreken bijvoorbeeld.
donderdag 3 mei 2018 om 16:38
Als ik in het echte leven, dus niet via Tinder etc. verliefd op iemand wordt, maakt geld niet uit. Maar internet daten is al zo vervelend, dan is het enige voordeel dat je in ieder geval op wat harde criteria kunt selecteren, zoals dat iemand in de buurt woont en dat een paar biertjes in een café niet al een onoverkomelijke uitgave zijn. Ja, dat is oppervlakkig, maar Tinder is oppervlakkig.