Dit is toch raar?

03-05-2018 11:08 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie is als volgt:
Sinds 2 weken weer single na een hele korte relatie.
Via tinder een leuk nieuw contact aangekregen. Weekje mee geappt en die jongen wil nu drankje doen.
Ik stelde voor om iets te drinken in de stad. Dit wilde hij liever niet want vond hij ongemakkelijk. Wilde of bij mij of bij hem thuis afspreken.
Gezegd dat ik dit niet doe op eerste dates. Na best wel wat tegensputteren ging hij daarmee akkoord.
Tot gister (de date zou vandaag zijn). Stelt hij ineens voor om in een park te gaan chillen. Een best groot en vooral savonds, erg rustig park. Ik zei dat ik dat iets te koud vind (het is maar 13 graden).
Hij opperde een wandeling, maar dat kan ik helaas niet omdat ik geblesseerd ben.
Dus uiteindelijk toch weer ingestemd met het kroegje in de stad.
Nou kreeg ik ineens vanochtend weer een appje dat hij erg twijfelt over de date omdat hij het echt niet ziet zitten in een café af te spreken.
Raar toch? Vreemd dat hij niet zo in het openbaar af wil spreken. Ik blijf er iig bij dat ik in de stad af wil spreken. Maar ik zou hierdoor bijna denken dar hij iets raars van plan is of bv niet met mij gezien wil worden en dus al een vriendin oid heeft.
Wat zouden jullie doen? Ik reageerde op zijn twijfel met ‘dan doen we het niet’.
Als hij niet van drukte zou houden dan zijn er ook heus wel rustige café's te vinden. Dit is in ieder geval niet ok en hij zou moeten beseffen dat het niet gepast is om een eerste date bij iemand thuis of in een park te laten plaatsvinden.
Stel dat het inderdaad vanwege angst is en bang voor drukte, dan zou ik hem hélemáál laten gaan. Dan klinkt hij psychisch niet stabiel.
sugarmiss schreef:
03-05-2018 11:18
Afkappen!

Hoewel het een kleine kans is bestaat de kans dat het een verkrachter is wel degelijk.

Of hij heeft inderdaad al een vriendin en wil niet met een ander gezien worden.

Of hij heeft een alcoholprobleem en wil daarom niet naar de kroeg

Of hij heeft allerlei angsten en fobieën waardoor hij niet tegenveel mensen in zijn omgeving kan.

Hoe dan ook het lijkt ik niet iemand met wie je om zou willen gaan.

Alarm signalen moet je nooit negeren.
:blabla: ja hoor, lekker invullen voor een ander. Daar hebben we wat aan...
sinnombre schreef:
03-05-2018 11:26
Stel dat het inderdaad vanwege angst is en bang voor drukte, dan zou ik hem hélemáál laten gaan. Dan klinkt hij psychisch niet stabiel.
Dus omdat iemand angsten heeft moet je diegene maar geen kans geven?
Iedereen heeft wel wat hoor.
hm, jaiks... ik zou een screenshot maken en al mijn vriendinnen voor hem waarschuwen

en dan mag ie nog blij zijn dat ik geen printer bezit want anders hing zijn smoel ook aan het prikbord in de uni
Lorem Ipsum
eenmeisje1993 schreef:
03-05-2018 11:29
Als iemand niet eens in staat is om af te spreken buiten het eigen huis, dan kun je inderdaad maar beter even verder kijken. Je bent toch op zoek naar een gelijkwaardige partner, niet naar een sociaal project?
Blokkeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
phoebe24 schreef:
03-05-2018 11:28
:blabla: ja hoor, lekker invullen voor een ander. Daar hebben we wat aan...
Zouden meer mensen moeten doen, dat zou een hoop ellende schelen. Als men in datingland wat meer zou ‘invullen’ zouden er minder liefdesdrama’s ontstaan. Maar ja, mensen blijven in sprookjes geloven. En in Tinder...
eenmeisje1993 schreef:
03-05-2018 11:22
Het zou inderdaad kunnen dat hij angst heeft en daardoor niet van drukte houdt. Maar die kans is best wel klein. Je zou het hem kunnen vragen, maarja of hij dan eerlijk antwoord...

Zoals al eerder gezegd. Bij twijfel niet doen.
Ik denk dat het eerder andersom is, en dat de kans juist klein is dat hij een verkrachter of luguber persoon is. Verder is het vreemd gaan theorie ook een beetje meh, gezien hij tenslotte zijn eigen huis ook aanbied. Je buren zien en horen ook veel.

Desalniettemin, gewoon je gevoel volgen TO en als je je er niet goed bij voelt het gewoon niet doen. Heb je hem al gevraagd naar waarom hij zo graag naar een rustige plek wilt?
Staat hij met zn eigen foto op Tinder? Zo niet, dan weet je genoeg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom voelt hij zich ongemakkelijk bij het idee om elkaar te ontmoeten in de kroeg? Dat begrijp ik nog niet helemaal. Als hij niet houdt van de drukte, dan kun je wat vroeger op de avond afspreken. Dan valt het volgens mij wel mee met de drukte. Máár, wie weet is er een andere reden?
Ja dit is vreemd. Vertrouw op je gevoel.
eenmeisje1993 schreef:
03-05-2018 11:29
Ja ach als ik het voor het kiezen heb, kies ik toch liever iemand met niet een al te grote rugzak
Hij reageerde weer met ‘je houdt echt vast een het idee van het café he? Een stuk wandelen is voor mij echt veel relaxter’.
Ik reageerde toen met ‘waarom wil je perse niet in een café afspreken? Ben je mensenschuw ofzo?’
Toen zei hij: ‘ ja, wel een beetje. Ik vind het niet fijn om aangestaard te worden. Dan weet je dat vast ;)
Ik trek me gewoon snel iets aan van wat andere mensen vinden’
Hij staat overigens met eigen foto’s op tinder.
Waarom zou je iets doen met een vreemde waar je een raar buikgevoel bij hebt?
Suzykjoew schreef:
03-05-2018 11:45
Hij reageerde weer met ‘je houdt echt vast een het idee van het café he? Een stuk wandelen is voor mij echt veel relaxter’.
Ik reageerde toen met ‘waarom wil je perse niet in een café afspreken? Ben je mensenschuw ofzo?’
Toen zei hij: ‘ ja, wel een beetje. Ik vind het niet fijn om aangestaard te worden. Dan weet je dat vast ;)
Ik trek me gewoon snel iets aan van wat andere mensen vinden’
Gewoon niet aan beginnen, of het nou is omdat hij mensenschuw is of omdat hij verkeerde plannen met je heeft. Beide een rede om het af te kappen
sinnombre schreef:
03-05-2018 11:32
Als iemand niet eens in staat is om af te spreken buiten het eigen huis, dan kun je inderdaad maar beter even verder kijken. Je bent toch op zoek naar een gelijkwaardige partner, niet naar een sociaal project?
Sociaal project....
Laat ik hier maar even niet verder op ingaan.
Hij zegt nu :’ ik spreek bijna altijd gewoon thuis af. De meeste vrouwen willen dat gewoon wel.
Of tijdens het stappen (wat hij dus schijnbaar wel durft??).
Ik ben geen creep, maar schijnbaar geloof je me ergens niet’
Suzykjoew schreef:
03-05-2018 11:51
Hij zegt nu :’ ik spreek bijna altijd gewoon thuis af. De meeste vrouwen willen dat gewoon wel.
Da's wel een beetje raar.. mensenschuw zijn maar wel kunnen stappen.
Dit is toch al veel teveel gedoe nu TO.
eenmeisje1993 schreef:
03-05-2018 11:50
Sociaal project....
Laat ik hier maar even niet verder op ingaan.
Maar dat doe je nu toch, anders had je niet gereageerd. Ik denk dat je het te zwaar opvat, want het klinkt toch dubieus en ingewikkeld zoals deze Tinderaar doet?
Suzykjoew schreef:
03-05-2018 11:51
Wel stappen maar niet in een cafe af willen spreken, hoe groot moeten de alarm bellen zijn voor je hem blokkeerd?
Waarom blijf je met hem in discussie?

Ik zou hooguit nog 1 compromis voor stellen en dan ook echt niet meer dan dat.
Ik weet niet uit welk deel van het land je komt maar is het een optie om op het strand van zandvoort, Egmond aan zee of scheveningen af te spreken over dag in het weekend daar lopen altijd mensen. Evt geef je aan dat je de eerste date altijd in het openbaar afspreekt maar dat je hem met dit compromis tegemoet wil komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Stop er maar mee TO, dit klinkt niet goed.
Je bespaart jezelf een hoop ellende als je de boel nu afkapt.
Als hij inderdaad zo mensenschuw is dan kun je dus nooit ergens met hem naartoe, wil je dat?
sinnombre schreef:
03-05-2018 11:53
Maar dat doe je nu toch, anders had je niet gereageerd. Ik denk dat je het te zwaar opvat, want het klinkt toch dubieus en ingewikkeld zoals deze Tinderaar doet?
Het is ook dubieus en ingewikkeld zoals hij doet. En na het laatste wat hij zei zou ze het ook beter gewoon afkappen.
Maar iemand gelijk afkappen omdat diegene een angst heeft of iets anders (in het algemeen dus) en het dan een '' sociaal project'' noemen vind ik wel een beetje kortzichtig. Iedereen z'n eigen keus hoor maar dat is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven