Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
donderdag 3 mei 2018 om 05:18
Dat is jammer. Maar aan de andere kant, soms doe je er ook vriendschappen aan over!Rolami schreef: ↑02-05-2018 11:40Ik had zaterdag een date die wel gezellig was, maar geen romantische klik verder. Wellicht dat we in de toekomst nog een keer wat vriendschappelijk afspreken want ze verhuisd naar de stad waar ik woon.
Nu nog wat gesprekken met dames van zowel Tinder en Lexa lopen en proberen af te spreken. Door drukte nog niet echt gelukt, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.
Lexa is inderdaad betaald en ik geloof niet dat iedereen hier even veel fan is van Lexa. Als man vind ik het wel prima, staan ook genoeg leuke vrouwen op.
Mn date zie ik pas eind mei vanwege vakantie, hij komt naar mij toe. Hij is zoooo leuk
Nog steeds denk ik elke dag, hoe kan het dat zo’n leuk iemand op tinder zit waar het zo goed mee klikt.
Zal maar een paar keer daten worden, daarna ga ik ws weer voor 2 weken op vakantie (als startdatum nieuwe baan akkoord is). Wel ultieme proef moet ik zeggen
donderdag 3 mei 2018 om 07:57
Haha, ik geloof niet echt dat er iets mis is met iemand dan hoor! Zoals ik ook aangaf besef ik ook dat het een oppervlakkige eerste reactie is. Je denkt dan gewoon dat een leuk uitziende vrouw niet om aandacht verlegen zou zitten. Uiteraard lees ik hier mee en weet ik ook dat aandacht niet het probleem is, maar meer dat de juiste persoon tegenkomen best lastig is.Pinda-Kaas schreef: ↑02-05-2018 23:39ok, maar jij staat er zelf ook dus nu willen we allemaal weten: wat is er mis met jou?
Maar fair enough
Wellicht hoor ik dus bij die mannen waar vrouwen van denken: "denk je nu serieus dat je kans maakt?"
Hoewel, ik denk zelf (en hoop) dat ik er maar vrij gewoon uit zie. Verder heb ik geen kinderwens nog op een leeftijd waarbij veel mensen dat wel hebben en ook qua tijd het een beetje begint te dringen. Ik ben niet heel lang, ik ben niet zo goed in flirten en ik heb 2 katten.
Dat zijn de eerste dingen die ik kan bedenken zo.
donderdag 3 mei 2018 om 09:08
Nou Rolami, je bent blijkbaar niet de enige met oppervlakkige gedachtes want ook Robinson:
Nog steeds denk ik elke dag, hoe kan het dat zo’n leuk iemand op tinder zit waar het zo goed mee klikt.
Want als je op Tinder (of Lexa o.i.d.) zit, dan kan je blijkbaar niet leuk zijn of moet er iets mis met je zijn.
Ik begrijp steeds beter waarom het zo moeilijk is om iemand tegen te komen waar het mee klikt.
Want als je op Tinder (of Lexa o.i.d.) zit, dan kan je blijkbaar niet leuk zijn of moet er iets mis met je zijn.
Ik begrijp steeds beter waarom het zo moeilijk is om iemand tegen te komen waar het mee klikt.
donderdag 3 mei 2018 om 09:35
@kopstoot: ik denk dat die oppervlakkige gedachtes of misschien beter gezegd "reflexen" er bij horen. Het zijn dezelfde oppervlakkige gedachtes waarmee veel mensen links of rechts swipen op basis van uiterlijk en vaak is dat ook alle informatie die je hebt. Het is denk ik menselijk dat het gebeurt.
Het verschil zit hem dan vooral in hoe bewust je er van bent dat het gebeurt. Hoe hypocriet zou ik zijn als ik denk dat er met anderen iets mis is als ze online daten? Dat doe ik zelf toch ook?
Als ik dan zo een "reflex" -gedachte heb dan ben ik er liever van bewust zodat ik kan beoordelen dat het inderdaad een niet waardevolle en oppervlakkige gedachte is.
Het punt is dus wat je er mee doet en inderdaad zijn er genoeg mensen die daarmee anderen beoordelen. Dat maakt het inderdaad lastig om iemand tegen te komen waar het mee klikt. Ik denk dat het sowieso lastig blijft.
Het stukje van Robinson las ik toch net iets anders moet ik dan wel weer zeggen. Meer in de trend van: "ik nog dat het klikt met iemand die nog niet door iemand anders is opgepikt op Tinder." Haha, maar ook dat kan ik natuurlijk verkeerd begrepen hebben.
Het verschil zit hem dan vooral in hoe bewust je er van bent dat het gebeurt. Hoe hypocriet zou ik zijn als ik denk dat er met anderen iets mis is als ze online daten? Dat doe ik zelf toch ook?
Als ik dan zo een "reflex" -gedachte heb dan ben ik er liever van bewust zodat ik kan beoordelen dat het inderdaad een niet waardevolle en oppervlakkige gedachte is.
Het punt is dus wat je er mee doet en inderdaad zijn er genoeg mensen die daarmee anderen beoordelen. Dat maakt het inderdaad lastig om iemand tegen te komen waar het mee klikt. Ik denk dat het sowieso lastig blijft.
Het stukje van Robinson las ik toch net iets anders moet ik dan wel weer zeggen. Meer in de trend van: "ik nog dat het klikt met iemand die nog niet door iemand anders is opgepikt op Tinder." Haha, maar ook dat kan ik natuurlijk verkeerd begrepen hebben.
donderdag 3 mei 2018 om 09:52
Oh zo bedoelde ik het helemaal niet hoor dat er dan wat mis is. Meer van, goh toevallig eigenlijk dat via zo’n medium er zo’n goed klik kan ontstaan. Maar bij nader inzien heb in Mn woorden niet helemaal goed geformuleerd.
Ik snap niet hoe je daar bij komt dat er wat mis zou moeten zijn als je op een datingsite zit? Jaren geleden was dat nog wel meer een taboe maar tegenwoordig toch niet meer?
Ik snap niet hoe je daar bij komt dat er wat mis zou moeten zijn als je op een datingsite zit? Jaren geleden was dat nog wel meer een taboe maar tegenwoordig toch niet meer?
donderdag 3 mei 2018 om 09:55
Ongeacht of het mesnelijk is vind ik het vooral een vooroordeel over mensen die je niet kent. Zo krijg ik zo ongeveer wekelijks te horen 'hoe het kan dat ik nog vrijgezel ben want je bent zo mooi, lief, grappig etc'. Alsof alle aantrekkelijke mensen in een relatie 'moeten' zitten. Alsof je überhaupt pas gelukkig of 'normaal' kunt zijn met een partner aan je zij. Mijn ervaring is dat de mensen die dit zeggen bijna allemaal hun hele leven in een relatie zitten en amper weten hoe het is om single te zijn.
En ja, even van mezelf uitgaande: na 6 jaar bewust single te zijn geweest, sta ik nu weer open voor een relatie. Ik had behoefte om, na 13 jaar in relaties te hebben gezeten, eerst met mezelf een relatie op te bouwen. En nu heb ik weer behoefte om, tot op een bepaalde hoogte, mijn leven weer te delen met iemand.
Waarom is het nog steeds een taboe als iemand bewust single is (geweest)?
Gedachtes als ' er zal wel iets mis moeten zijn met iemand die op een datingsite/app staat' vind ik echt ontzettend oppervlakkig en het zegt gelukkig alleen maar iets over de persoon die deze gedachtes heeft.
En ja, even van mezelf uitgaande: na 6 jaar bewust single te zijn geweest, sta ik nu weer open voor een relatie. Ik had behoefte om, na 13 jaar in relaties te hebben gezeten, eerst met mezelf een relatie op te bouwen. En nu heb ik weer behoefte om, tot op een bepaalde hoogte, mijn leven weer te delen met iemand.
Gedachtes als ' er zal wel iets mis moeten zijn met iemand die op een datingsite/app staat' vind ik echt ontzettend oppervlakkig en het zegt gelukkig alleen maar iets over de persoon die deze gedachtes heeft.
donderdag 3 mei 2018 om 10:42
@kopstoot: ik ben compleet met je eens dat het oppervlakkige gedachtes zijn hoor. Ik doe ook mijn best om er niet naar te gedragen, maar ja de vooroordelen schieten wel eens binnen.
Ook begrijp ik je frustratie wel goed als bijvoorbeeld mensen uit je omgeving aan je vragen hoe het komt dat je nog vrijgezel bent. Hoe het in de liefde gaat alsof dat het enige is wat er toe doet of als mensen geloven dat je niets op de wereld achterlaat als je geen kinderen wil.
Alleen als ze niets anders kennen dan kan ik dat ook wel weer begrijpen en heb ik er niet zoveel last van. Iedereen vind iets anders belangrijk.
Ik vind wel knap dat je zo duidelijk voor jezelf hebt gekozen eerst. Hoewel ik zelf vrij actief date merk ik ook dat het single bestaan me goed bevalt. Het zal heel goed moeten klikken met iemand als ik dat op wil geven. En als ik niemand tegenkom ook prima.
Ook begrijp ik je frustratie wel goed als bijvoorbeeld mensen uit je omgeving aan je vragen hoe het komt dat je nog vrijgezel bent. Hoe het in de liefde gaat alsof dat het enige is wat er toe doet of als mensen geloven dat je niets op de wereld achterlaat als je geen kinderen wil.
Alleen als ze niets anders kennen dan kan ik dat ook wel weer begrijpen en heb ik er niet zoveel last van. Iedereen vind iets anders belangrijk.
Ik vind wel knap dat je zo duidelijk voor jezelf hebt gekozen eerst. Hoewel ik zelf vrij actief date merk ik ook dat het single bestaan me goed bevalt. Het zal heel goed moeten klikken met iemand als ik dat op wil geven. En als ik niemand tegenkom ook prima.
donderdag 3 mei 2018 om 14:28
je moet tinder niet serieus nemen.
wij slapen nooit.
donderdag 3 mei 2018 om 15:00
Ik heb momenteel 6 matches staan, helaas reageren ze niet. Van twee weet ik dat ze het met een ander aan het proberen zijn, ik heb ze echter nog niet verwijderd.
En voor de rest, ik zeg op zo'n 80% al Ja, simpelweg doordat ik weet dat er toch eerst een klik moet zijn voordat je iets kan gaan opbouwen. En een goede klik doet uiterlijk en profielteksten toch teniet.
En voor de rest, ik zeg op zo'n 80% al Ja, simpelweg doordat ik weet dat er toch eerst een klik moet zijn voordat je iets kan gaan opbouwen. En een goede klik doet uiterlijk en profielteksten toch teniet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 3 mei 2018 om 15:03
Betalen om een profiel te zien op Tinder?? Nooit iets van gemerkt.
donderdag 3 mei 2018 om 15:08
Idem, en ik heb genoeg matches op Tinder gehad om te weten dat daar nooit een betaling voor nodig is. Het klinkt een beetje als kletskoek eerlijk gezegd. Wel een keer een match gehad met een vrouw die uiteindelijk zichzelf letterlijk aan het verkopen was, jammer genoeg was ik al "unmatched" voor ik haar kon rapporteren
donderdag 3 mei 2018 om 15:18
er staan ook wel mannen op tinder die er geld voor vragen hoor, die noemen zichzel dan gastheer.Sheldon-Lee-Cooper schreef: ↑03-05-2018 15:08Idem, en ik heb genoeg matches op Tinder gehad om te weten dat daar nooit een betaling voor nodig is. Het klinkt een beetje als kletskoek eerlijk gezegd. Wel een keer een match gehad met een vrouw die uiteindelijk zichzelf letterlijk aan het verkopen was, jammer genoeg was ik al "unmatched" voor ik haar kon rapporteren![]()
wij slapen nooit.
donderdag 3 mei 2018 om 19:03
Ik vind dat je het allemaal erg zwaar opneemt... is toch fantastisch dat tinder er is, ik ben ermee begonnen uit verveling. Hele leuke vriendinnen van mij zitten of zaten er ook op, omdat ze op werk bijv niet snel iemand tegenkomen en niet zo van uitgaan enz houden. Zelfde geldt dan voor de mannen. Ik snap echt niet hoe je bij komt dat er alleen maar mensen opzitten waar iets mis mee is. Dat jij dat steeds aanhaalt zegt misschien meer iets over jou.kopstoot schreef: ↑03-05-2018 09:55Ongeacht of het mesnelijk is vind ik het vooral een vooroordeel over mensen die je niet kent. Zo krijg ik zo ongeveer wekelijks te horen 'hoe het kan dat ik nog vrijgezel ben want je bent zo mooi, lief, grappig etc'. Alsof alle aantrekkelijke mensen in een relatie 'moeten' zitten. Alsof je überhaupt pas gelukkig of 'normaal' kunt zijn met een partner aan je zij. Mijn ervaring is dat de mensen die dit zeggen bijna allemaal hun hele leven in een relatie zitten en amper weten hoe het is om single te zijn.
Je klinkt ook best wel wanhopig, misschien is een datingsite dan niet het juiste medium voor jou.
Een relatie heeft niks te maken met uiterlijk of dat je grappig bent of niet. Het gaat erom of dat er een spanning en aantrekkingskracht is.
donderdag 3 mei 2018 om 22:34
Dus jij bent toch de Cynicus. Die hing ook zo'n raar verhaal op over betalen om een profiel te zien.
Waarom kom je steeds met die onzin? Ga toch fietsen.
...
donderdag 3 mei 2018 om 23:46
Zelfs na mijn topic (zie mijn loepje
) kan ik Tinder nog steeds niet helemaal loslaten. Is het egostreling? Is het toch kijken of de mensen die ik niet offline ontmoet per toeval wel online zijn? Je ne sais pas
. Maar dankzij de goeie adviezen van de dames hier sta ik er iig een stuk nuchterder in dan de afgelopen jaren.
vrijdag 4 mei 2018 om 00:18
Oké, mijn Tinderman heeft na een week appen - traag weliswaar, maar consistent - gevraagd of ik het leuk vind als we volgende week wat gaan doen. Ben benieuwd. Indruk tot nu toe: aardige gast, niet alleen op zoek naar seks, heel serieus met zijn werk wel (maar dat ben ik zelf ook...).
Hij is Duits en nieuw in België (maar werkt wel in Nederland, net over de grens) en ik ben een Nederlander die al jaren in België woont en werkt, aangezien we elkaars taal te slecht spreken spreken we Engels. We hebben beide werk waarin we veel Engels spreken dus ik voorzie niet echt problemen maar toch vind ik dit altijd extra spannend bij een date. Het is toch niet je moedertaal, net wat meer nadenken over hoe je jezelf uitdrukt. Maar goed, ik laat me maar weer verrassen I guess.
Hij is Duits en nieuw in België (maar werkt wel in Nederland, net over de grens) en ik ben een Nederlander die al jaren in België woont en werkt, aangezien we elkaars taal te slecht spreken spreken we Engels. We hebben beide werk waarin we veel Engels spreken dus ik voorzie niet echt problemen maar toch vind ik dit altijd extra spannend bij een date. Het is toch niet je moedertaal, net wat meer nadenken over hoe je jezelf uitdrukt. Maar goed, ik laat me maar weer verrassen I guess.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
vrijdag 4 mei 2018 om 00:30
Julie vrouwen hebben het echt zo godverdomde makkelijk.depster schreef: ↑02-05-2018 17:06@Robinson klinkt goed!
@Rolami, klopt ik ben eigenlijk geen fan van Lexa. Het is waarschijnlijk echt slecht dat ik t volgende zeg; maar ik word zo vaak daar aangesproken daar mannen waarvan ik denk...'serieus...verwacht je nou echt een kans te hebben?'![]()
Ik vind het aanbod aan leuke mannen wel echt tegenvallen, en dat waarvan ik denk..'Hey leuk' is al langere tijd aan t daten met 1 persoon.
@Kopstoot; ik moet zeggen dat ik hier ook wat minder actief word... succes met je daten!
Chinaman; kom je hier alleen om domme opmerkingen te maken?
anoniem_368726 wijzigde dit bericht op 04-05-2018 00:37
0.37% gewijzigd
vrijdag 4 mei 2018 om 00:35
Maar in die 6 jaar single zijn. Was je toen echt altijd alleen of had je toch scharrels, dates, sex ed?kopstoot schreef: ↑03-05-2018 09:55Ongeacht of het mesnelijk is vind ik het vooral een vooroordeel over mensen die je niet kent. Zo krijg ik zo ongeveer wekelijks te horen 'hoe het kan dat ik nog vrijgezel ben want je bent zo mooi, lief, grappig etc'. Alsof alle aantrekkelijke mensen in een relatie 'moeten' zitten. Alsof je überhaupt pas gelukkig of 'normaal' kunt zijn met een partner aan je zij. Mijn ervaring is dat de mensen die dit zeggen bijna allemaal hun hele leven in een relatie zitten en amper weten hoe het is om single te zijn.
Dat kan ik geen single of eenzaam bestaan noemen.
Nogmaals wat hebben vrouwen het toch godverdomde makkelijk. Het is een groot eest voor jullie.
Ik, altijd 0 matches.
vrijdag 4 mei 2018 om 00:37
Anderen doen serieus daten en sexen via Tinder. Niet serieus nemen?
vrijdag 4 mei 2018 om 01:11
Je moet niet zo zeiken zeg ik als man. Ik ben echt geen date-professional maar het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat alles valt of staat met wat je uitstraalt. Jij straalt enorm veel negativiteit uit. Daar score je echt niet mee!Chinaman schreef: ↑04-05-2018 00:35Maar in die 6 jaar single zijn. Was je toen echt altijd alleen of had je toch scharrels, dates, sex ed?
Nogmaals wat hebben vrouwen het toch godverdomde makkelijk. Het is een groot eest voor jullie.
Ik, altijd 0 matches.
Enjoy the moment!
vrijdag 4 mei 2018 om 01:20
Chinaman schreef: ↑04-05-2018 00:35Maar in die 6 jaar single zijn. Was je toen echt altijd alleen of had je toch scharrels, dates, sex ed?
Ik, altijd 0 matches.
Wat doe je je toch zielig voor zeg, jeetje. Ken je de definitie van single? Dat is nl. iemand die geen relatie heeft. Daar valt een scharrel/seksvriend(in)/friends with benefits dan ook onder. Géén relatie, niet eens latten, wel de lusten niet de lasten.
Ik ben 17 jaar single, niet de hele tijd zonder seks nee maar een relatie? Nee. Eenzaam? Ook niet, want heb gelukkig ook nog een heel fijn netwerk van vrienden en familie om me heen. En nee, vrouwen hebben het helemaal niet zo makkelijk. Door mannen zoals jij met een bekrompen idee over seks/dating etc. líjkt dat zo. Zolang jij niet van je zwart/wit gedachten af kunt/wil stappen, hebben vrouwen het naar jouw idee/maatstaven idd héél makkelijk.
Dream on.
Krijg motto niet verwijderd :-)