Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
zaterdag 5 mei 2018 om 08:52
Er zijn nu op National Geographic weer veel tweede wereldoorlog docu's die ik altijd graag kijk. Gisteren, 'Inside the SS' gekeken. Interviews met nog levende voormalig leden van de SS. Echt heel intrigerend. Heb ademloos zitten kijken. Ik heb uiteraard wel vaker documentaires gezien met Duitse soldaten, maar echte interviews met SS'ers nog nooit. Schokkend maar wel pakkend.
zaterdag 5 mei 2018 om 09:20
Hier ook gekeken, maar heel snel uitgezet. Kan er dus verder weinig over zeggen, maar sprak me direct niet aan. Vond het 'artistieke gedoe' ook enorm cliché.SweetFirefly schreef: ↑01-05-2018 23:45Morgen "In het hoofd van mijn zusje" een documentaire van Ingrid Kamerling over de plotselinge zelfdoding van haar jongere zus. Op NPO 3.
zaterdag 5 mei 2018 om 09:46
Bedankt voor de tip.Madrid87 schreef: ↑05-05-2018 08:52Er zijn nu op National Geographic weer veel tweede wereldoorlog docu's die ik altijd graag kijk. Gisteren, 'Inside the SS' gekeken. Interviews met nog levende voormalig leden van de SS. Echt heel intrigerend. Heb ademloos zitten kijken. Ik heb uiteraard wel vaker documentaires gezien met Duitse soldaten, maar echte interviews met SS'ers nog nooit. Schokkend maar wel pakkend.
Die ga ik ook even tetug kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 5 mei 2018 om 10:42
Vanavond (17.40) "Zwarte Limburgers" over een aantal (nu uiteraard volwassen mensen) kinderen die in 1945 werden geboren uit relaties met Afro Amerikaanse bevrijders.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 05-05-2018 21:42
2.47% gewijzigd
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
zaterdag 5 mei 2018 om 15:11
zaterdag 5 mei 2018 om 15:15
Nou iddMoon-Alisa schreef: ↑05-05-2018 10:31Zit m nu terug te kijken. Wat een ontzettend sympathieke man, de zoon van Dries Riphagen.
Had zo'n medelijden met hem
Ik heb de film Riphagen niet gezien, maar ik mag aan nemen dat het geen pisitief beeld van hem schetst?
zondag 6 mei 2018 om 16:32
En moedig dat hij de nicht van de vermoorde bloemenverkoper wilde ontmoeten.Moon-Alisa schreef: ↑05-05-2018 10:31Zit m nu terug te kijken. Wat een ontzettend sympathieke man, de zoon van Dries Riphagen.
Indrukwekkende docu.
vrijdag 11 mei 2018 om 09:26
Dat vond ik ook ja, al is het aan de andere kant ook wel een beetje begrijpelijk. Die jaren van diepe indoctrinatie vanaf jongs af aan hebben blijkbaar toch echt aangeslagen bij het volk. Dat gebeurd in Noord-Korea natuurlijk ook ( al dan nog wat extremer ). Zo neem je dus de wil weg bij mensen.
Gisteren de docu: Dictators gezien bij National Geographic. Over Noord-Korea en de Kim dynastie. Wat leven die mensen toch een bizar leven daar zeg, echt niet normaal.
Heb nog twee afleveringen van Hitler Youth staan die ik nog moet kijken. Ook gezien: After the war. Die vond ik echt heel boeiend. Over de migratiestromen in de jaren na de oorlog. De wederopbouw van de landen.
vrijdag 11 mei 2018 om 10:07
Waar heb je deze gezien?
vrijdag 11 mei 2018 om 11:44
Op NPO+ dus je moet wel een abonnement hebben, maar voor de docu lover is die paar euro (volgens mij 3 euro p.m.) 'money well spent'
https://www.npo.nl/2doc/09-05-2018/VPWON_1250126
vrijdag 11 mei 2018 om 23:48
Ja, die heeft jaren terug heel veel indruk op mij gemaakt.
Ik bleef er al zappend op hangen, dus wist ook niet dat het zo tragisch zou verlopen.
Zou hem graag weer eens willen zien
zaterdag 12 mei 2018 om 07:05
After Inez is nu gratis te zien.Lady_Day schreef: ↑11-05-2018 11:44Op NPO+ dus je moet wel een abonnement hebben, maar voor de docu lover is die paar euro (volgens mij 3 euro p.m.) 'money well spent'
https://www.npo.nl/2doc/09-05-2018/VPWON_1250126
Wat indrukwekkend...
zaterdag 12 mei 2018 om 07:52
zaterdag 12 mei 2018 om 08:11
Nou dit is niet te kijken. Even er doorheen gelopen maar de scene dat ze het overleden kindje in bad doen, niet te doen. Wat een verdriet en wat een prachtig kindje. Ik kan veel zien maar dit gaat zelfs mij te ver.Lady_Day schreef: ↑12-05-2018 07:52Losing Layla:
http://www.cultureunplugged.com/documen ... sing-Layla
zaterdag 12 mei 2018 om 08:21
Ik heb em zelf nog niet gezien, alleen 'After Inez' en die vond ik ook heel heftig.
zaterdag 12 mei 2018 om 12:24
Indertijd was mijn zus verplicht deze te kijken voor veepleegkundige opleiding. Ik heb hem toen ook gezien en nog nooit zo hard gehuild om tv.. weet het nu jaar of 15 nog precies en had toen zelf nog niet eens kinderen..
zaterdag 12 mei 2018 om 14:33
Ik heb em toch vanochtend gekeken. Ik heb niet eens een kinderwens, of ook maar iets van moedergevoel, maar wat heb ik gehuild... echt, hartverscheurend. Haar ontroostbaarheid ging door merg en been.
Heb haar daarna even gegoogled. Zij is een Australische documentairemaker. Ze heeft na Layla nog wel 2 kinderen mogen krijgen. Natuurlijk heeft ze Layla nooit kunnen vervangen, maar ik vind het zo fijn voor haar dat het toch nog gelukt is om opnieuw moeder te worden. Het was zo'n vurige wens van haar.
Heb haar daarna even gegoogled. Zij is een Australische documentairemaker. Ze heeft na Layla nog wel 2 kinderen mogen krijgen. Natuurlijk heeft ze Layla nooit kunnen vervangen, maar ik vind het zo fijn voor haar dat het toch nog gelukt is om opnieuw moeder te worden. Het was zo'n vurige wens van haar.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:46
Het bijzondere aan deze docu is dat insteek eigenlijk was om een docu te maken over bijna 40-er, met kinderwens, maar partner die dat niet persé had.Lady_Day schreef: ↑12-05-2018 14:33Ik heb em toch vanochtend gekeken. Ik heb niet eens een kinderwens, of ook maar iets van moedergevoel, maar wat heb ik gehuild... echt, hartverscheurend. Haar ontroostbaarheid ging door merg en been.
Dat het deze wending kreeg had niemand kunnen vermoeden