Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Er zijn nu op National Geographic weer veel tweede wereldoorlog docu's die ik altijd graag kijk. Gisteren, 'Inside the SS' gekeken. Interviews met nog levende voormalig leden van de SS. Echt heel intrigerend. Heb ademloos zitten kijken. Ik heb uiteraard wel vaker documentaires gezien met Duitse soldaten, maar echte interviews met SS'ers nog nooit. Schokkend maar wel pakkend.
SweetFirefly schreef:
01-05-2018 23:45
Morgen "In het hoofd van mijn zusje" een documentaire van Ingrid Kamerling over de plotselinge zelfdoding van haar jongere zus. Op NPO 3.
Hier ook gekeken, maar heel snel uitgezet. Kan er dus verder weinig over zeggen, maar sprak me direct niet aan. Vond het 'artistieke gedoe' ook enorm cliché.
Madrid87 schreef:
05-05-2018 08:52
Er zijn nu op National Geographic weer veel tweede wereldoorlog docu's die ik altijd graag kijk. Gisteren, 'Inside the SS' gekeken. Interviews met nog levende voormalig leden van de SS. Echt heel intrigerend. Heb ademloos zitten kijken. Ik heb uiteraard wel vaker documentaires gezien met Duitse soldaten, maar echte interviews met SS'ers nog nooit. Schokkend maar wel pakkend.
Bedankt voor de tip.
Die ga ik ook even tetug kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
04-05-2018 23:36
Zit nu Mijn vader was fout te kijken.
Erg indrukwekkend
Zit m nu terug te kijken. Wat een ontzettend sympathieke man, de zoon van Dries Riphagen.
Je kunt méér.
Vanavond (17.40) "Zwarte Limburgers" over een aantal (nu uiteraard volwassen mensen) kinderen die in 1945 werden geboren uit relaties met Afro Amerikaanse bevrijders.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 05-05-2018 21:42
2.47% gewijzigd
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
calvijn1 schreef:
05-05-2018 09:46
Bedankt voor de tip.
Die ga ik ook even tetug kijken
Graag gedaan. Vond het echt erg interessant. Ik ben altijd benieuwd naar de andere kant van het verhaal zeg maar.
Madrid87 schreef:
05-05-2018 10:52
Graag gedaan. Vond het echt erg interessant. Ik ben altijd benieuwd naar de andere kant van het verhaal zeg maar.
Zit nu te kijken
Schokkend dat veel van deze kerels nog steeds achter die idealen staan.
Moon-Alisa schreef:
05-05-2018 10:31
Zit m nu terug te kijken. Wat een ontzettend sympathieke man, de zoon van Dries Riphagen.
Nou idd
Had zo'n medelijden met hem

Ik heb de film Riphagen niet gezien, maar ik mag aan nemen dat het geen pisitief beeld van hem schetst?
Moon-Alisa schreef:
05-05-2018 10:31
En moedig dat hij de nicht van de vermoorde bloemenverkoper wilde ontmoeten.
Indrukwekkende docu.
Mijn vader was fout is inderdaad indrukwekkend.

Gisteravond 'After Inez' gekeken over een jong Zweeds stel dat hun eerste kindje verwacht, welke plotseling komt te overlijden en dus dood geboren wordt en hoe zij beiden met het verlies omgaan.
calvijn1 schreef:
05-05-2018 15:11
Zit nu te kijken
Schokkend dat veel van deze kerels nog steeds achter die idealen staan.
Dat vond ik ook ja, al is het aan de andere kant ook wel een beetje begrijpelijk. Die jaren van diepe indoctrinatie vanaf jongs af aan hebben blijkbaar toch echt aangeslagen bij het volk. Dat gebeurd in Noord-Korea natuurlijk ook ( al dan nog wat extremer ). Zo neem je dus de wil weg bij mensen.
Gisteren de docu: Dictators gezien bij National Geographic. Over Noord-Korea en de Kim dynastie. Wat leven die mensen toch een bizar leven daar zeg, echt niet normaal.

Heb nog twee afleveringen van Hitler Youth staan die ik nog moet kijken. Ook gezien: After the war. Die vond ik echt heel boeiend. Over de migratiestromen in de jaren na de oorlog. De wederopbouw van de landen.
Lady_Day schreef:
11-05-2018 09:04
Mijn vader was fout is inderdaad indrukwekkend.

Gisteravond 'After Inez' gekeken over een jong Zweeds stel dat hun eerste kindje verwacht, welke plotseling komt te overlijden en dus dood geboren wordt en hoe zij beiden met het verlies omgaan.
Waar heb je deze gezien?
calvijn1 schreef:
11-05-2018 10:07
Waar heb je deze gezien?
Op NPO+ dus je moet wel een abonnement hebben, maar voor de docu lover is die paar euro (volgens mij 3 euro p.m.) 'money well spent' :)

https://www.npo.nl/2doc/09-05-2018/VPWON_1250126
Tvp. En is losing layla al genoemd? Gaat over een zwangere docjmentairemaakster die haar zwangerschap filmt. Al shet kind totaal onverwacht overlijd na de geboorte besluit ze door te filmen. Afschuwelijk rauw verdriet.. ontzettend indrukwekkend..
miems schreef:
11-05-2018 23:42
Tvp. En is losing layla al genoemd? Gaat over een zwangere docjmentairemaakster die haar zwangerschap filmt. Al shet kind totaal onverwacht overlijd na de geboorte besluit ze door te filmen. Afschuwelijk rauw verdriet.. ontzettend indrukwekkend..
Ja, die heeft jaren terug heel veel indruk op mij gemaakt.
Ik bleef er al zappend op hangen, dus wist ook niet dat het zo tragisch zou verlopen.
Zou hem graag weer eens willen zien
Lady_Day schreef:
11-05-2018 11:44
Op NPO+ dus je moet wel een abonnement hebben, maar voor de docu lover is die paar euro (volgens mij 3 euro p.m.) 'money well spent' :)

https://www.npo.nl/2doc/09-05-2018/VPWON_1250126
After Inez is nu gratis te zien.
Wat indrukwekkend...
Losing Layla:

http://www.cultureunplugged.com/documen ... sing-Layla
Nou dit is niet te kijken. Even er doorheen gelopen maar de scene dat ze het overleden kindje in bad doen, niet te doen. Wat een verdriet en wat een prachtig kindje. Ik kan veel zien maar dit gaat zelfs mij te ver.
stokske schreef:
12-05-2018 08:11
Nou dit is niet te kijken. Even er doorheen gelopen maar de scene dat ze het overleden kindje in bad doen, niet te doen. Wat een verdriet en wat een prachtig kindje. Ik kan veel zien maar dit gaat zelfs mij te ver.
Ik heb em zelf nog niet gezien, alleen 'After Inez' en die vond ik ook heel heftig.
Lady_Day schreef:
12-05-2018 08:21
Ik heb em zelf nog niet gezien, alleen 'After Inez' en die vond ik ook heel heftig.
Indertijd was mijn zus verplicht deze te kijken voor veepleegkundige opleiding. Ik heb hem toen ook gezien en nog nooit zo hard gehuild om tv.. weet het nu jaar of 15 nog precies en had toen zelf nog niet eens kinderen..
Ik heb em toch vanochtend gekeken. Ik heb niet eens een kinderwens, of ook maar iets van moedergevoel, maar wat heb ik gehuild... echt, hartverscheurend. Haar ontroostbaarheid ging door merg en been.

Heb haar daarna even gegoogled. Zij is een Australische documentairemaker. Ze heeft na Layla nog wel 2 kinderen mogen krijgen. Natuurlijk heeft ze Layla nooit kunnen vervangen, maar ik vind het zo fijn voor haar dat het toch nog gelukt is om opnieuw moeder te worden. Het was zo'n vurige wens van haar.
Ik heb hm net ook gekeken.
Pff ben blij dat ik m'n twee kinderen al heb, zou dit niemand aanraden te kijken die nog aan kinderen wil beginnen.

Ik zat alleen niet goed op te letten. Hoe komt het dat ze is overleden?
Van wat ik begrepen heb had ze klaplongetjes.
Hebben jullie Syria: The World's War van de bbc al gezien?
Ik vind dat ik die moet zien, om een beetje op de hoogte te blijven / zijn. Maar het lijkt me heel naar om al die ellende te bekijken.
Lady_Day schreef:
12-05-2018 14:33
Ik heb em toch vanochtend gekeken. Ik heb niet eens een kinderwens, of ook maar iets van moedergevoel, maar wat heb ik gehuild... echt, hartverscheurend. Haar ontroostbaarheid ging door merg en been.

Heb haar daarna even gegoogled. Zij is een Australische documentairemaker. Ze heeft na Layla nog wel 2 kinderen mogen krijgen. Natuurlijk heeft ze Layla nooit kunnen vervangen, maar ik vind het zo fijn voor haar dat het toch nog gelukt is om opnieuw moeder te worden. Het was zo'n vurige wens van haar.
Het bijzondere aan deze docu is dat insteek eigenlijk was om een docu te maken over bijna 40-er, met kinderwens, maar partner die dat niet persé had.
Dat het deze wending kreeg had niemand kunnen vermoeden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven