Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zaterdag 5 mei 2018 om 11:43
zaterdag 5 mei 2018 om 18:40
@innerpeace, wat super!
@globe, hoe lang moet je nog wachten?
Leuk dat jullie gaan afspreken! Ik heb ervoor gekozen niet te reageren, omdat ik het rot vind daar te zitten met mijn 33 weken zwangere buik, terwijl jullie elke keer teleurstellingen moeten verwerken. Dat heb ik ook gehad hoor, maar wil jullie niet confronteren.
Misschien komt het nog een volgende keer.
Voor nu allemaal veel plezier en vooral veel succes!!!
@globe, hoe lang moet je nog wachten?
Leuk dat jullie gaan afspreken! Ik heb ervoor gekozen niet te reageren, omdat ik het rot vind daar te zitten met mijn 33 weken zwangere buik, terwijl jullie elke keer teleurstellingen moeten verwerken. Dat heb ik ook gehad hoor, maar wil jullie niet confronteren.
Misschien komt het nog een volgende keer.
Voor nu allemaal veel plezier en vooral veel succes!!!

zondag 6 mei 2018 om 14:06
Hey dames. Mag ik jullie wat vragen?
Een vriendin van mij staat op de wachtlijst en gaat ook in dr eentje voor een kind. Heel stoer!
Anders dan wanneer je met een partner voor een kindje gaat, maak je het proces zo veel meer "alleen" door ook. Wat zijn de do's and dont's voor mij als vriendin in haar proces?
Ik weet dat ze het niet met een partner kunnen delen lastig vind en ik wil er graag zijn voor haar maar wel op een prettige manier. Waar hou ik rekening mee? Ik bedoel in het hele traject. Dus van wachtlijst tot hopelijk een kind.
Uiteraard vraag ik haar zelf ook wat ze wel of niet prettig vindt.
Lief als jullie willen reageren.
Een vriendin van mij staat op de wachtlijst en gaat ook in dr eentje voor een kind. Heel stoer!
Anders dan wanneer je met een partner voor een kindje gaat, maak je het proces zo veel meer "alleen" door ook. Wat zijn de do's and dont's voor mij als vriendin in haar proces?
Ik weet dat ze het niet met een partner kunnen delen lastig vind en ik wil er graag zijn voor haar maar wel op een prettige manier. Waar hou ik rekening mee? Ik bedoel in het hele traject. Dus van wachtlijst tot hopelijk een kind.

Uiteraard vraag ik haar zelf ook wat ze wel of niet prettig vindt.
Lief als jullie willen reageren.
zondag 6 mei 2018 om 23:19
Hallo Yellow,
Wat lief dat je zo nadenkt over de goede manier van steunen.
Ik zou zeker beginnen met haar te vragen wat zij wil. Ik spreek hier zo vaak mensen en iedereen gaat er anders mee om. Ik was er zelf heel open over, op mijn werk wisten ze het ook meteen. Vooral
Omdat dit makkelijker was door al die bezoeken.
In het begin vertelde ik mensen ook wanneer ik naar het ziekenhuis was geweest, maar na een aantal mislukte pogingen deed ik dat niet meer. Dan was er wel iemand die het wist, maar steeds minder mensen.
Ik vond de vragen “heb je nog een poging gedaan?” Heel vervelend. Ik heb wel eens aan iemand gevraagd, heb jij vannacht nog een poging gedaan met je vrouw?!
Waar ik ook last van had waren de vragen als mensen wel wisten dat ik een inseminatie had gehad zoals bijvoorbeeld; voel je al iets?
Wat voel je niks, dan heb je stress. Voel je wel iets, dan heb je ook stress. Die “wachtweken” duren gewoon lang.
Ik heb nooit iemand mee genomen naar de inseminatie. Ik dacht; als ik normaal zwanger zou worden was je er ook niet bij...
Verder ligt het denk ik echt aan wat zij wil. En aan wat voor type ze is. Is ze iemand die makkelijk hulp vraagt? Dan kun je het aanbieden en het daarna bij haar laten. Vindt ze dat lastig, dan zou je zelf elke keer hulp kunnen aanbieden.
En tot slot, ik zou haar zeker aanraden hier lid te worden! Hier zijn allemaal vrouwen in hetzelfde traject, met dezelfde vragen en twijfels. Ondanks dat i super lieve vrienden heb, heb ik hier ook heel wat steun kunnen vinden.
Succes!
Wat lief dat je zo nadenkt over de goede manier van steunen.
Ik zou zeker beginnen met haar te vragen wat zij wil. Ik spreek hier zo vaak mensen en iedereen gaat er anders mee om. Ik was er zelf heel open over, op mijn werk wisten ze het ook meteen. Vooral
Omdat dit makkelijker was door al die bezoeken.
In het begin vertelde ik mensen ook wanneer ik naar het ziekenhuis was geweest, maar na een aantal mislukte pogingen deed ik dat niet meer. Dan was er wel iemand die het wist, maar steeds minder mensen.
Ik vond de vragen “heb je nog een poging gedaan?” Heel vervelend. Ik heb wel eens aan iemand gevraagd, heb jij vannacht nog een poging gedaan met je vrouw?!
Waar ik ook last van had waren de vragen als mensen wel wisten dat ik een inseminatie had gehad zoals bijvoorbeeld; voel je al iets?
Wat voel je niks, dan heb je stress. Voel je wel iets, dan heb je ook stress. Die “wachtweken” duren gewoon lang.
Ik heb nooit iemand mee genomen naar de inseminatie. Ik dacht; als ik normaal zwanger zou worden was je er ook niet bij...
Verder ligt het denk ik echt aan wat zij wil. En aan wat voor type ze is. Is ze iemand die makkelijk hulp vraagt? Dan kun je het aanbieden en het daarna bij haar laten. Vindt ze dat lastig, dan zou je zelf elke keer hulp kunnen aanbieden.
En tot slot, ik zou haar zeker aanraden hier lid te worden! Hier zijn allemaal vrouwen in hetzelfde traject, met dezelfde vragen en twijfels. Ondanks dat i super lieve vrienden heb, heb ik hier ook heel wat steun kunnen vinden.
Succes!

maandag 7 mei 2018 om 09:31
Wat fijn voor je vriendin Yellow dat jij je al zo 'inleest'.
Ik sta er net zoals Pat in. Iedereen om mij heen weet het en per poging verschilt het wie het weet. Ligt eigenlijk gewoon aan mn eigen bui die maand
Het enige verschil is dat er bij mij elke afspraak wel iemand bij is (minimaal 4 per maand). Mijn beste vriendin houd letterlijk mijn hand vast bij de inseminatie. Bij haar kan ik gelukkig ook al mn zeurmomentjes kwijt bv alle bijwerkingen of dingen die ik denk te voelen. Maar ook op mijn onzekere momenten is ze een rots. Het is zo een achtbaan en dan is het fijn als je iemand hebt waarbij je alles kwijt kunt.
Waar ik soms tegenaan loop is dat ik merk dat nu ik al 2 jaar bezig ben de interesse minder is. Als in, bij de 1e paar pogingen hingen vriendinnen gelijk in de whatsapp voor een verslag. Nu na poging 8 is dat een stuk minder en vergeten ze het zelfs. Soms lastig maar he, het leven gaat door en dat neem ik ook niemand kwalijk. Mijn leven draait nu eenmaal om het zwanger worden.
Dus idd bespreek met je vriendin wat zij graag heeft en bedenk dat dit ieder moment in het proces kan veranderen. Er gaan veel dingen op haar afkomen en idd het w88 duurt zoooooooooo lang dus afleiding zal ze zeker kunnen gebruiken.
Ik sta er net zoals Pat in. Iedereen om mij heen weet het en per poging verschilt het wie het weet. Ligt eigenlijk gewoon aan mn eigen bui die maand

Het enige verschil is dat er bij mij elke afspraak wel iemand bij is (minimaal 4 per maand). Mijn beste vriendin houd letterlijk mijn hand vast bij de inseminatie. Bij haar kan ik gelukkig ook al mn zeurmomentjes kwijt bv alle bijwerkingen of dingen die ik denk te voelen. Maar ook op mijn onzekere momenten is ze een rots. Het is zo een achtbaan en dan is het fijn als je iemand hebt waarbij je alles kwijt kunt.
Waar ik soms tegenaan loop is dat ik merk dat nu ik al 2 jaar bezig ben de interesse minder is. Als in, bij de 1e paar pogingen hingen vriendinnen gelijk in de whatsapp voor een verslag. Nu na poging 8 is dat een stuk minder en vergeten ze het zelfs. Soms lastig maar he, het leven gaat door en dat neem ik ook niemand kwalijk. Mijn leven draait nu eenmaal om het zwanger worden.
Dus idd bespreek met je vriendin wat zij graag heeft en bedenk dat dit ieder moment in het proces kan veranderen. Er gaan veel dingen op haar afkomen en idd het w88 duurt zoooooooooo lang dus afleiding zal ze zeker kunnen gebruiken.

maandag 7 mei 2018 om 10:08
Ei ei ei en we zijn zo blij.....
Eindelijk was die positieve test er dan vandaag! Op naar IUI 4 morgen!
Innerpeace wat goed zeg dat er zoveel bevrucht zijn! Heb je al wat gehoord vandaag? Ik duim voor je!!
Angelaloes, Suc6 morgen! Ik doe met je mee.
Hailie, Globe en de rest (sorry, ben t ff kwijt) sterkte op de wachtbank en ik sluit me morgen gezellig bij jullie aan!
Eindelijk was die positieve test er dan vandaag! Op naar IUI 4 morgen!
Innerpeace wat goed zeg dat er zoveel bevrucht zijn! Heb je al wat gehoord vandaag? Ik duim voor je!!
Angelaloes, Suc6 morgen! Ik doe met je mee.
Hailie, Globe en de rest (sorry, ben t ff kwijt) sterkte op de wachtbank en ik sluit me morgen gezellig bij jullie aan!
maandag 7 mei 2018 om 10:15
Innerpeace en Anneloes, spannend allebei! Succes, ik duim voor jullie.
Pat, ik zou het ook heel leuk vinden als je er bij bent hoor. Toch hartstikke fijn dat we elkaar kunnen steunen en informeren, juist omdat we allemaal in verschillende fases zijn.
Yellow, wat leuke en fijn dat je zo meeleeft met je vriendin. En zoals al is gezegd, vraag jet je vriendin wat ze nodig heeft. Bepaalde momenten is het fijn als je zelf niet van een afspraak naar huis hoeft te rijden bijvoorbeeld. dus als je dan voor haar kan rijden bv is hartstikke fijn. Maar iedereen staat er verschillend in. Ik doe het liever allemaal zelf (tot nu toe). Ik deel wel met een aar vriendinnen en ouders, maar heb bv ook gezegd dat ik liever niet elke dag wordt gevraagd hoe het nu gaat met het proces of het al is gelukt etc. Ik geef zelf aan wat en wanneer ik wil delen zeg maar. Dit ook als zelfbescherming: ik wil naast mijn poging tot zwanger worden ook rust kunnen vinden in andere dingen. Ik ken mezelf en kan soms hard van stapel lopen, en moet dus soms de aandacht ook even verleggen en andere belangrijke zaken niet uit het oog verliezen. Dus ik wil ook bv gewoon een vriendin zijn die nog net zo geïnteresseerd is in mijn vriendinnen, en niet alleen over mezelf en zwanger worden praat .
Dus advies, praat met je vriendin en ga mee in haar behoefte.
Mijn bestelling is onderweg! Morgen of overmorgen verwacht. 2 rietjes zodat ik 2x een avond kan insemineren (dit was nog steeds goedkoper dan 1x IUI donorzaad bestellen!). Ovulatie is als alles goed is donderdag. Superspannend. Weet ook nog niet wat ik er van moet verwachten en hoe ik het allemaal ga ondervinden.
Pat, ik zou het ook heel leuk vinden als je er bij bent hoor. Toch hartstikke fijn dat we elkaar kunnen steunen en informeren, juist omdat we allemaal in verschillende fases zijn.
Yellow, wat leuke en fijn dat je zo meeleeft met je vriendin. En zoals al is gezegd, vraag jet je vriendin wat ze nodig heeft. Bepaalde momenten is het fijn als je zelf niet van een afspraak naar huis hoeft te rijden bijvoorbeeld. dus als je dan voor haar kan rijden bv is hartstikke fijn. Maar iedereen staat er verschillend in. Ik doe het liever allemaal zelf (tot nu toe). Ik deel wel met een aar vriendinnen en ouders, maar heb bv ook gezegd dat ik liever niet elke dag wordt gevraagd hoe het nu gaat met het proces of het al is gelukt etc. Ik geef zelf aan wat en wanneer ik wil delen zeg maar. Dit ook als zelfbescherming: ik wil naast mijn poging tot zwanger worden ook rust kunnen vinden in andere dingen. Ik ken mezelf en kan soms hard van stapel lopen, en moet dus soms de aandacht ook even verleggen en andere belangrijke zaken niet uit het oog verliezen. Dus ik wil ook bv gewoon een vriendin zijn die nog net zo geïnteresseerd is in mijn vriendinnen, en niet alleen over mezelf en zwanger worden praat .
Dus advies, praat met je vriendin en ga mee in haar behoefte.
Mijn bestelling is onderweg! Morgen of overmorgen verwacht. 2 rietjes zodat ik 2x een avond kan insemineren (dit was nog steeds goedkoper dan 1x IUI donorzaad bestellen!). Ovulatie is als alles goed is donderdag. Superspannend. Weet ook nog niet wat ik er van moet verwachten en hoe ik het allemaal ga ondervinden.