t is me teveel

12-05-2018 11:27 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Even een ander account ivm herkenbaarheid. Ik heb behoorlijk wat problemen dankzij anderen waar ik geen invloed op heb. Hier even zo kort geschetst... heb een man en 3 kinderen. (Oudste is biologisch niet van hem) toen ik zwanger was van mn 2e kwam man bij me met zn problemen. Een hele hoop schulden waar hij niet meer uit kwam. Daarin heb ik al veel mensen geholpen (mijn beroep) dus ik ben hem ook gaan helpen. Op zich allemaal geregeld en geen problemen mee. Maar hij is nogal materialistisch en egoïstisch ingesteld als het om geld gaat. Als we extra over hebben denk ik aan de praktische dingen die nog gehaald of gerepareerd moeten worden en anders een leuke dag met de kindjes weg... hij daarin tegen heeft een hele wensenlijst wat hij nog allemaal nodig heeft voor zijn hobby. (En dat is duur... zet ik hier niet meer ivm herkenbaarheid.)
daarnaast is het zo dat ik net een half jaar uit een burn-out met depressie ben, en op dit moment met een hernia loop. Ik heb hier het gevoel een huissloof te zijn. Het is allemaal maar voor iedereen vanzelfsprekend dat ik voor iedereen klaar sta constant door. En er is niemand die mij ook maar iets even uit handen neemt, in ieder geval niet vanzelf. Ik moet het of 100 keer vragen (dit is niet overdreven ) of er ruzie om gaan maken. Laatst ben ik een weekend ik staking gegaan.. dit hielp dus NIET.
ik moet dan misschien wel benoemen dat hij een geweldige vader is, en veel dingen wel uit zichzelf doet... alleen zijn het dus dingen die eigenlijk totaal geen prioriteit hebben. Ik heb al meerdere gesprekken gevoerd en elke keer word beterschap belooft.

Dan is er nog mijn nichtje waar ik altijd heel close mee was. Toen mijn oudste was geboren paste ze weleens op. Mijn oudste mag zijn biologische vader niet meer zien van jeugdzorg (drugs en nog veel meer) toen ik mijn man leerde kennen, koos mijn nichtje ineens de kant van de bio en hebben ze valse meldingen bij jeugdzorg gedaan, en mij zo de grond in getrapt en zwart gemaakt dat ik in een diepe depressie ben beland. Zij kwam vorige week na 4 jaar tijd ineens weer met een berichtje waarin ze haar verontschuldiging aan bied en dat ze het nooit zo bedoeld heeft, maar dat ze het gevoel had dat ik haar kind van haar af nam? En ze was ervoor in therapie geweest... ook hiermee weet ik echt niet wat ik ermee moet dus roep maar... ik zit hier vast, en ik weet niet welke kant ik uit moet.
geenideewattedoen schreef:
12-05-2018 12:10
Alleen nu het met mijn gezondheid minder gaat en ik de hele dagen pijn heb zou het fijn zijn als er bijvoorbeeld in het weekend een keer gezegd werd van: doe jij nu maar eens rustig aan met je rug, ga lekker zitten of zoiets.
Dat hoeft toch niemand te zeggen, dat moet je gewoon doen. Strijken hoeft niet persé, als de kleren proper zijn is ok. Kuisen, als je huis vuil is ja, maar niet omdat het moet omdat er weer een week voorbij is, koken hoeft niet elke dag, maak grote porties en steek overschot in de diepvries, het gras al eens 3 cm langer laten groeien kan geen kwaad (mijn man is daar heel slecht in, die wil altijd een mooi getrimd gazonneke, mij maakt dat niet zoveel uit, ik rij dus nooit het gras af), enz.
Gewoon wat meer loslaten, relaxen en genieten!
Wat betreft die nicht, die zou ik gewoon negeren. Wat zij heeft gedaan is onvergeeflijk!
van wie is kind drie? en waarom kwam die er met al die problemen?
al die problemen heb je aan jezelf te danken
1. een kind nemen met een drugsverslaafde - dom
2. een kind nemen met een nieuwe vriend die jeamper kent en een rugzakje heeft - dom
3. de problemen van de vriend met schulden oplossen - dom
4. nog een kind nemen terwijl er geldproblemen zijn - dom
5. je eerste kind weghouden bij de bio - dom
6. je laten behandelen als huissloof - dom
7. tegen abortus zijn - dom
"Ik heb behoorlijk wat problemen dankzij anderen waar ik geen invloed op heb. "

Stap 1 is beseffen dat je wel invloed hebt.
Stap 2 is naar je jezelf kijken en vragen hoe het kan dat je in deze situatie verzeild raakt. Je bent hulpverlener en in mijn ervaring zijn dat vaak zorgers. En dan is er vaak geen sprake meer van gelijkwaardigheid in de relatie. Jij hebt het gefaciliteerd dat mensen het vanzelfsprekend vinden dat jij voor hen klaar staat. Hulpverleners zijn vaak slechte hulpvragers, sterker nog, ze vragen vaak wel, maar zijn minder goed in staat om deze dan ook daadwerkelijk toe te laten.
Verder: wat zijn je verwachtingen? Wanneer helpt iemand jou? Je zet jezelf niet op de eerste plek, waarom zou een ander dat voor jou doen? Die ander die blijkbaar al 'gebruik' maakt van jou (immers vanzelfsprekend dat jij er wel bent) zet zichzelf wel op de eerste plek en is gewend dat je hem / haar ook op een hogere plek zet dan jezelf.
geenideewattedoen schreef:
12-05-2018 11:37
Omdat mn 2e kindje door de anticonceptie heen kwam en kindje 3 meteen erachter aan door condoom. En ik tegen abortus ben over t algemeen (dus je zou kunnen zeggen dat ik voorzichtiger had moeten zijn misschien maar punt 1 t is onomkeerbaar en punt 2 ik hou zo verschrikkelijk veel van mijn kinderen en heb alles voor ze over dus spijt heb ik niet van mijn beslissingen )
het is niet onomkeerbaar, er bestaan een morning after pil, er bestaat een over tijd behandeling en als je dat allemaal ook niet op tijd in werking zet komt de abortus pas. Jij bent instabiel je relatie is instabiel, er is te weinig geld, jij kan die drie kinderen niet het beste bieden dat ze verdienen
S-Meds schreef:
12-05-2018 12:56
het is niet onomkeerbaar, er bestaan een morning after pil, er bestaat een over tijd behandeling en als je dat allemaal ook niet op tijd in werking zet komt de abortus pas. Jij bent instabiel je relatie is instabiel, er is te weinig geld, jij kan die drie kinderen niet het beste bieden dat ze verdienen
Ik denk dat TO bedoeld dat ze de kinderen niet terug kan stoppen ;-)
Nog vergeten bij te schrijven dat die dure hobby wel niet kan. Er zijn zoveel hobbies die weinig geld kosten. Maar dat is misschien ook weer iets typisch voor mensen die de waarde van geld niet kennen, zoals je man.
Ik geloof niet zo dat je er 2 keer in slaagt per ongeluk zwanger te geraken. Je had perfect de morning after pill kunnen halen, maar ook dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan. Ben je gek op drama? Je partner werkt trouwens voor zijn hobby, schulden zijn niet ok maar dat hij een deel van zijn geld hiervoor gebruikt vind ik doodnormaal. Jij werkt niet voor dat geld.
Je hebt zelf kind 1 genomen van parel ex. Daarna zijn 2 en 3 een ongeluk met deze parel met schulden. Iets wat je toen wist. Waar je ook wat aan kon doen op voorhand en daarna ook nog.. maar niet wil. Allemaal keuzes die jij zelf hebt genomen.

Neem verantwoording voor je leven. Of maak er geen drama over.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 13:08
24.20% gewijzigd
Bloody_Mary schreef:
12-05-2018 13:02
Ik geloof niet zo dat je er 2 keer in slaagt per ongeluk zwanger te geraken. Je had perfect de morning after pill kunnen halen, maar ook dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan. Ben je gek op drama? Je partner werkt trouwens voor zijn hobby, schulden zijn niet ok maar dat hij een deel van zijn geld hiervoor gebruikt vind ik doodnormaal. Jij werkt niet voor dat geld.
partner heeft wajong
Bloody_Mary schreef:
12-05-2018 13:02
Ik vind wel dat er verschil is tussen "een" hobby of een dure hobby ;-)
Een wahjong uitkering en daar een gezin met drie kinderen van onderhouden ?
Hoe hoog is die uitkering ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier is het: als ik iets doe doe ik het volledig. Man heeft geen idee wat erin en eruit gaat. Hij roept wat hij wil en ik zeg meestal ja en soms volgende maand of even sparen.
Dus ik zou het financiële deel helemaal naar je toe trekken.
Dit omdat ik gewoon beter ben met geld en jij dus ook.
Verder denk ik dat je op meer vlakken de regie terug moet proberen te krijgen. Je klinkt een beetje verloren.
Probeer goed voor jezelf te zorgen, goed te eten en te rusten en je woont met een partner dus het huishouden is niet alleen jouw zorg.
Dus 1 taak per dag en de rest rustig aan, en dan is het huis maar niet Spic en span. Als de kinderen maar eten en schone kleding hebben en hun spullen voor school, en jijzelf ook.
Die nicht zou van mij het heen en weer mogen krijgen met haar geeis wb je kinderen.
Als het aan haar had gelegen hadden ze in pleegzorg gezeten dus zo goed heeft ze het niet met ze voor.
Partner heeft Wajong?
Dan begrijp ik niet waarom jij thuis blijft voor de kinderen.
Jij bent toch schuldhulpverlener?
Dat verdient volgens mij meer als een Wajong uitkering.
koko67 schreef:
12-05-2018 13:27
Partner heeft Wajong?
ze heeft burnout
Ik vind je ook wel erg snel in de depressie en burn-out en slachtofferstand schieten. In een depressie omdat je lievelingsnichtje een vuile streek uithaalt ? Dat je daar verdrietig en boos om bent, ok. Maar depressief ??! Kom op TO. Niet zo lamlendig. Zoals anderen al zeggen : je hebt je leven zelf gekozen. Maak er dan ook wat van.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 13:38
3.58% gewijzigd
[quote=geenideewattedoen post_id=28496196 time=1526119829 user_id=369352]

T gaat ook niet om het complete huishouden. Ik heb mijn werk op stop even gezet tot de kindjes allemaal op school zitten (zelfstandig schuldhulpverlener). Dit heeft vooral te maken met dat mijn man en ik dezelfde normen en waarden hebben wat de opvoeding van de kindjes betreft. Tot ze minimaal op de peuterspeelzaal zitten is sowieso 1 ouder bij ze.

To heeft haar werk op stop gezet omdat ze bij de kindjes wil zijn en jullie leven nu met 5 man van een Wajong uitkering?
Daar zou ik ook overspannen van worden.
Ik zou zeggen: ga weer werken en hou je eigen broek op. Heel gezond.
koko67 schreef:
12-05-2018 13:27
Partner heeft Wajong?
Ze geeft aan dat ze een half jaar UIT een burn-out met depressie is, maar nu met een hernia rondloopt.
GenieInABottle schreef:
12-05-2018 13:37
Ze geeft aan dat ze een half jaar UIT een burn-out met depressie is, maar nu met een hernia rondloopt.
Sommige mensen hebben altijd wat en het overkomt ze allemaal en ze zijn zelf onmachtig om hier iets aan te veranderen. In mijn beleving zijn dit vaak mensen die ter nauwernood zelfstandig kunnen wonen en het hoofd boven water kunnen houden. Ze hebben eigenlijk begeleiding nodig. TO is misschien wel in staat om zelfstandig te kunnen wonen in haar eentje maar zodra zij de verantwoordelijkheid gaat dragen voor meerdere mensen red zij het niet meer. Ze is kennelijk de begeleider van haar man (geweest en nu nog steeds) maar ze is zelf ook niet goed in staat om adequate keuzes over haar eigen leven te kunnen maken. Heel rot eigenlijk. Deze mensen hebben hulp nodig in de vorm van een gezinscoach of iets dergelijks.
GenieInABottle schreef:
12-05-2018 13:37
Maar ze geeft ook aan dat zij en haar man dezelfde mening hebben over kinderen opvoeden: er moet altijd iemand thuis zijn voor de kinderen. Dat is een keuze. Net zo goed als dat het een keuze is dat jij diegene moet zijn.

Stop eens met piepen en maak er wat van. Jij hebt ook een rol in het geheel.
Je hebt een hernia, je hebt 3 kinderen en je hebt een man die geen huishoudelijk gen heeft: dat betekent dus of voorlopig wat minder schoon in huis totdat jij weer voldoende herstelt bent. En je man af en toe de stofzuiger in handen duwen.

En misschien zelf ook eens met iemand gaan praten. Je loopt vast in je zelfgecreëerde drama.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik ben ferm gelover in verantwoordelijk zijn voor je eigen keuzes en bij jou lees ik een hoop heftige gevolgen van jouw eigen keuzes.
Ik proef hier een redderssyndroom. Dat kon toen je helemaal gezond was en minder kinderen had. Nu je zelf hulp nodig hebt, werkt dat dus niet meer.

Hoe is je familie, TO? Kom je uit een standaard familie?
S-Meds schreef:
12-05-2018 13:03
partner heeft wajong
:facepalm:

ok ik stamp m'n sprankeltje hoop in de mensheid wel weer terug in de grond
tarataz schreef:
12-05-2018 13:36
Ik vind je ook wel erg snel in de depressie en burn-out en slachtofferstand schieten. In een depressie omdat je lievelingsnichtje een vuile streek uithaalt ? Dat je daar verdrietig en boos om bent, ok. Maar depressief ??! Kom op TO. Niet zo lamlendig. Zoals anderen al zeggen : je hebt je leven zelf gekozen. Maak er dan ook wat van.

Een depressie is niet echt iets wat je kiest hè. Het wordt tegenwoordig ook gewoon gezien als een hersenaandoening en niet als een emotionele staat waar je zelf voor kiest.
Misschien dat de woorden depressie en burn out wat snel genoemd worden tegenwoordig.
Ik lees en hoor zo vaak dat iemand burn out is of een depressie heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven