Moederdag
zondag 13 mei 2018 om 19:06
Mijn zoon appte me net. Hij was Moederdag vergeten. Hij zegt dat hij haar dag verziekt heeft en dat mama hem heel de avond niet meer wil zien. Hij zegt dat hij het domste kind ter wereld is.
En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.
Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.
Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:16
8.56% gewijzigd
zondag 13 mei 2018 om 19:09
zondag 13 mei 2018 om 19:13
Pejekawillem1959 schreef: ↑13-05-2018 19:09Vroeger werd dat gewoon mondeling medegedeeld. Schreeuwend en huilend zodat mama het vanzelf ook kon horen.
Wee de arme kinderen die nu zo moeten opgroeien. Die alles met appjes afdoen en niet meer weten hoe mensen hun gezichtsuitdrukking is als ze verbaasd, boos of blij zijn.
zondag 13 mei 2018 om 19:14
Weinig, wachten tot je hem spreekt en hij het hele verhaal kan vertellen. Beetje goed doorvragen natuurlijk. Misschien was hij wel echt vervelend of lelijk tegen zijn moeder.
Dan pas beslissen of je er wat mee kan en wil naar je ex toe.
Dan pas beslissen of je er wat mee kan en wil naar je ex toe.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:14
27.42% gewijzigd
Hij is 12. En als antwoord op je tweede vraag: ik kan me geen specifieke zaken herinneren, maar ik heb vaak de indruk dat ze niet lief voor hem is. Ze wordt zo snel zo boos op hem. Hij is 12!Bloody_Mary schreef: ↑13-05-2018 19:101. Hoe oud is hij?
2. Doet ze vaker dingen die hem onzeker maken/ er emotioneel inhakken? Of overdrijft hij?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:14
0.26% gewijzigd
zondag 13 mei 2018 om 19:15
zondag 13 mei 2018 om 19:18
Stop met hem zoontje noemen, ik dacht direct: 'Waarom heeft een kleuter Whatsapp?'
Hij is twaalf dus, beginnende puberteit. Wacht tot je hem weer ziet een praat erover. Troost hem of geef hem alsnog ook 'op zijn donder' als je weet wat er is gebeurt.
zondag 13 mei 2018 om 19:19
Heeft je zoon aangegeven waarom hij zijn moeder's dag heeft verziekt?
Sorry, het woord vergeten over het hoofd gezien.
Werd moederdag voorheen altijd wel gevierd dat je weet van hebt? Is er mss iets voorgevallen dat moeder dit nu zo aangeeft naar zoon?
Sorry, het woord vergeten over het hoofd gezien.
Werd moederdag voorheen altijd wel gevierd dat je weet van hebt? Is er mss iets voorgevallen dat moeder dit nu zo aangeeft naar zoon?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:21
58.31% gewijzigd
wij slapen nooit.
zondag 13 mei 2018 om 19:20
Ik vind dat jij hem eraan had moeten helpen herinneren en samen met hem een cadeautje voor haar kopen. Het kind is nog maar 12!
zondag 13 mei 2018 om 19:23
Dit, Hij is allang geen klein jongetje meer, en ik vermoed ook geen basisschoolkind meer anders had hij wel iets gemaakt voor z'n moeder.
zondag 13 mei 2018 om 19:25
zondag 13 mei 2018 om 19:26
Ik vind niet dat jij dat moet doen. Maar dat zou je zoon wel erg helpen volgend jaar.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zondag 13 mei 2018 om 19:28
[...]
Jij kent je ex beter dan wie dan ook, lijkt me, en ik denk zomaar dat je dus ook weet dat ze waarde hecht aan Moederdag. Waarom heb je je zoon niet een week of twee geleden daaraan herinnerd, hem onder je arm genomen en gezegd: "Weet je wat, zullen we samen even de stad in gaan om een leuk cadeautje voor Moederdag te kopen"?
(En voor je begint te sputteren, hetzelfde zou ik hebben gezegd tegen een moeder wier zoon Vaderdag vergeten was)
Jij kent je ex beter dan wie dan ook, lijkt me, en ik denk zomaar dat je dus ook weet dat ze waarde hecht aan Moederdag. Waarom heb je je zoon niet een week of twee geleden daaraan herinnerd, hem onder je arm genomen en gezegd: "Weet je wat, zullen we samen even de stad in gaan om een leuk cadeautje voor Moederdag te kopen"?
(En voor je begint te sputteren, hetzelfde zou ik hebben gezegd tegen een moeder wier zoon Vaderdag vergeten was)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2018 18:16
Reden: Quote OP weggehaald
Reden: Quote OP weggehaald
36.54% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!