Moederdag
zondag 13 mei 2018 om 19:06
Mijn zoon appte me net. Hij was Moederdag vergeten. Hij zegt dat hij haar dag verziekt heeft en dat mama hem heel de avond niet meer wil zien. Hij zegt dat hij het domste kind ter wereld is.
En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.
Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.
Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:16
8.56% gewijzigd
zondag 13 mei 2018 om 20:15
Nou inderdaadpejeka schreef: ↑13-05-2018 20:15Dit dus. Dus zeg gewoon tegen je zoon: Joh, over 2 weken is het moederdag, ik weet dat je moeder het ontzettend leuk zou vinden als je dan even een aardigheidje voor haar hebt. Heb je zelf al iets in gedachten of zullen we samen zaterdag even naar de stad gaan om een aardigheidje uit te zoeken...
Ik bedoel, daar ben je toch óók vader voor, ongeacht je eigen gevoelens richting je ex?
zondag 13 mei 2018 om 20:16
precies dit!pejeka schreef: ↑13-05-2018 20:15Dit dus. Dus zeg gewoon tegen je zoon: Joh, over 2 weken is het moederdag, ik weet dat je moeder het ontzettend leuk zou vinden als je dan even een aardigheidje voor haar hebt. Heb je zelf al iets in gedachten of zullen we samen zaterdag even naar de stad gaan om een aardigheidje uit te zoeken...
Ik bedoel, daar ben je toch óók vader voor, ongeacht je eigen gevoelens richting je ex?
zondag 13 mei 2018 om 20:17
[quote=Bloody_Mary post_id=28503184 time=1526234984 user_id=330937]
Asjeblieft zeg, behoort dat tot het takenpakket eens je ex bent? Sommige mensen hechten er geen waarde aan, bij anderen hangt blijkbaar hun eigenwaarde er vanaf of ze op moederdag een cadeau krijgen of niet. Je kan tegen je kind ook zeggen dat je het niet zo fijn vindt dat hij moederdag is vergeten.
Nee behoord tot takenpakket van ouder. Dat blijf je ook als je uit elkaar bent.
Asjeblieft zeg, behoort dat tot het takenpakket eens je ex bent? Sommige mensen hechten er geen waarde aan, bij anderen hangt blijkbaar hun eigenwaarde er vanaf of ze op moederdag een cadeau krijgen of niet. Je kan tegen je kind ook zeggen dat je het niet zo fijn vindt dat hij moederdag is vergeten.
Nee behoord tot takenpakket van ouder. Dat blijf je ook als je uit elkaar bent.
Helemaal met je eens !pejeka schreef: ↑13-05-2018 20:15Dit dus. Dus zeg gewoon tegen je zoon: Joh, over 2 weken is het moederdag, ik weet dat je moeder het ontzettend leuk zou vinden als je dan even een aardigheidje voor haar hebt. Heb je zelf al iets in gedachten of zullen we samen zaterdag even naar de stad gaan om een aardigheidje uit te zoeken...
App hem dat je het balen vindt voor hem en hoopt dat hij het met z'n moeder uit kan praten.
Verder niet via de app gaan zitten klooien in de relatie tussen zoon/moeder. Hij komt op de leeftijd dat hij zelf bij z'n moeder grenzen moet kunnen aangeven. En kan leren om een gesprek aan te gaan over zaken die niet oké voelen. Daar kun je het met hem over hebben, tijdens een autorit of een potje monopolie ofzo.
Moeder aanspreken gaat je zoon niks goeds brengen. Hooguit meer verwijten in de toekomst. Leer je zoon weerbaar zijn, al is het jammer dat dit voor zijn moeder moet zijn. En eens met de anderen dat attent zijn voorgeleefd kan worden door ouders. Ook wat betreft je ex. Juist wat betreft je ex.
Verder niet via de app gaan zitten klooien in de relatie tussen zoon/moeder. Hij komt op de leeftijd dat hij zelf bij z'n moeder grenzen moet kunnen aangeven. En kan leren om een gesprek aan te gaan over zaken die niet oké voelen. Daar kun je het met hem over hebben, tijdens een autorit of een potje monopolie ofzo.
Moeder aanspreken gaat je zoon niks goeds brengen. Hooguit meer verwijten in de toekomst. Leer je zoon weerbaar zijn, al is het jammer dat dit voor zijn moeder moet zijn. En eens met de anderen dat attent zijn voorgeleefd kan worden door ouders. Ook wat betreft je ex. Juist wat betreft je ex.
Hips, hopsakee en pierlala.
zondag 13 mei 2018 om 20:21
Zo van ‘ik vind je vader een klerelijer daarom laat ik al mijn fatsoen en opvoeding vallen en heeft mijn kind geen kadootje voor zijn vader’?Bloody_Mary schreef: ↑13-05-2018 20:09Asjeblieft zeg, behoort dat tot het takenpakket eens je ex bent? Sommige mensen hechten er geen waarde aan, bij anderen hangt blijkbaar hun eigenwaarde er vanaf of ze op moederdag een cadeau krijgen of niet. Je kan tegen je kind ook zeggen dat je het niet zo fijn vindt dat hij moederdag is vergeten.
Ik zou eerst ns horen wat er nu écht gezegd is geweest en niks doen waarvan je kind straks de dupe van wordt.
Je weet vast van je ex of hij/zij wel waarde hecht aan verjaardag/moeder-/vaderdag, dus dan stuur je als ouder gewoon.
zondag 13 mei 2018 om 20:29
zondag 13 mei 2018 om 20:31
Wow, ben je blij om deze opmerking te maken? (En ja, ben bekend met grotendeels de historie van Amant/exen/kinderen).
wij slapen nooit.
zondag 13 mei 2018 om 20:31
zondag 13 mei 2018 om 20:32
Heb niet gelezen dat forummers zeggen dat moederdag persoonlijk is. Of ik heb er overheen gelezen, dat kan natuurlijk!
Wat ze volgens mij zeggen is dat als je ex er waarde aan hecht ( dat kan er zijn ook mensen die waarde hechten aan verjaardagen. Vraag me ook elk jaar af wy
Je als ex je kind kunt helpen iets leuks te doen voor een van de belangrijkste personen in zijn leven. Dat je dan niet perse iets doet voor je ex maar voor je kind.
Ik denk op mijn beurt. Grow zelf up en leer je kind boven jezelf te plaatsen.
zondag 13 mei 2018 om 20:36
Zoon kan het hele jaar door iets leuks of een kleinigheidje voor moeder kopen, daarvoor heeft hij geen moederdag nodig.
En ex moet zich niet als een stampende kleuter gedragen dat ze niets gehad heeft.
zondag 13 mei 2018 om 20:38
Dat klopt maar schijnbaar vind zijn moeder deze dag belangrijk. Mensen verschillen
zondag 13 mei 2018 om 20:39
En als je nou weet dat je moeder/ex/oma er wél prijs op stelt, dan is het wel zo attent om het wel te doen. Gewoon, aan een ander denken enzo.
zondag 13 mei 2018 om 20:40
Nou ik weet het niet hoor, het heeft overal in de winkels gehangen dat het moederdag is, De tv heeft bol gestaan met reclames hier over.
Het lijkt mij sterk dat een 12 jarige dat niet heeft mee gekregen.
zondag 13 mei 2018 om 20:44
Dan verdient ze dus helemaal geen moederdag.
Wat een drama-queen is zij, zeg.
dus moeder is terecht boos op zoon? Vader wil moeder er verbaal van langs geven. Dat is dan toch niet correct?
Als ik mijn 12-jarige nu vraag welke datum het is dan kan ik je op een briefje geven dat ze dat niet weet.
Maar dat was je punt toch helemaal niet? Je punt was dat moederdag onzin is toch?
zondag 13 mei 2018 om 20:45
Als ze geen tv kijken ? gebeurt meer dan je denkt en winkelen zal hij niet veel doen . Maar dan nog kan papa hem helpen herinneren kleine moeite .
Ik zit alle reacties even terug te lezen na deze opmerking maar lees nergens dat er ook maar 1 iemand reageert met dat ze zich het persoonlijk zouden opvatten. Vind dit dus eigelijk een kinderachtige opmerking terwijl er zoveel goede reacties worden gegeven waar je niet op reageert.
En als er dat doorheenschiet, reclame al dan niet, is het nog steeds geen reden om als moeder je kind daarop aan te spreken. Dat vind ik gewoon heel lullig emotioneel manipuleren naar je kind. Kind is in dit geval de dupe van de uitspraak van ex.
Kan me nog voorstellen dat verjaardag wel net even wat meer op ge-attendeerd wordt.
wij slapen nooit.
zondag 13 mei 2018 om 20:48
Mijn vijftienjarige kreeg het mee omdat hij vakken vult in de supermarkt. Maar stel: hij had de melk bij gevuld......
Hij kijkt weinig tv, het AdBlock op zijn laptop. Had vakantie....
Het kan hoor, dat de pubers het niet doorhebben. Hun interesse ligt vaak bij andere dingen.
Oh nee dat praat moeder niet goed .iceteapeach schreef: ↑13-05-2018 20:45En als er dat doorheenschiet, reclame al dan niet, is het nog steeds geen reden om als moeder je kind daarop aan te spreken. Dat vind ik gewoon heel lullig emotioneel manipuleren naar je kind. Kind is in dit geval de dupe van de uitspraak van
Ik vind na lagere schoolleeftijd als freubelen voorbij is moederdag en vaderdag commerciële onzin.
Kinderen kunnen zo ook wat leuks of aardigs geven/maken zonder een speciale dag er voor.