Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts, testen?

14-05-2018 19:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_369516 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 15:39
99.39% gewijzigd
Vaak heb je zelf wel door dat het om hooikoorts gaat. Dan kun je ook gewoon bij de apotheek tabletjes halen, geen recept voor nodig.
Die tabletjes heb ik al, maar werken niet...
Dan naar je huisarts en bespreken of testen handig is. Dat is tegenwoordig een simpele bloedtest.
-
anoniem_369516 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 17:47
0.00% gewijzigd
Ik heb wel een testje gehad, een plaktest waarbij ze druppeltjes van de meest voorkomende allergieën op de huid aanbrengen. Geen naalden dus.
Ik heb het op de afdeling kno laten lesten, krijg je eerst druppeltjes of je arm en daarna kleine krasjes erop.

Maar ga het gewoon aan de huisarts vragen wat het beste is.
Ik heb geen test gedaan, huisarts vond dat het duidelijk genoeg was. Kreeg toen de tip om eerst zelf bij de drogist pillen te halen en als dat niet zou werken via de ha.

Heb eerst loretadine geprobeerd, dat werkte niet goed. Heb nu cetirizine van huismerk drogist en dat werkt wel prima, wordt er ook niet duf van. Maar het heeft wel andere bijwerkingen, bij mij met name uitgedroogde slijmvliezen. Ik combineer het trouwens met oogdruppels, die gebruik ik als ik ‘s avonds jeukende ogen krijg.

Maar pillen helpen wel beter als je begint voor het hooikoortsseizoen en als je de normale maatregelen neemt, dus zonnebril op, geen kleding buiten te drogen hangen, ‘s avonds douchen, vaker stofzuigen en bed wassen etc etc.
Ik kreeg ook gewoon tabletten (en oogdruppels en neusspray) van de huisarts mee, toen de tabletjes van de drogist niet werkten. Geen bloedtest gehad hoor.
Bedankt voor jullie reacties, dan bel ik morgen de praktijk even voor een recept.
De huisarts heeft ook geen wondermiddel, dat bestaat (helaas) niet.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven