Eetbuistoornis, tips/ervaringen?

maandag 14 mei 2018 om 22:44
Geen ervaring mee. Ik binge weleens maar niet omdat ik het gevoel lekker vind. Ik doe het alleen als ik heel erg veel trek heb, eens in de zoveel maanden. Maar goed dat is niet echt een stoornis, eerder menselijk.
Waarom binge je ? Ben je een emotionele eter? Heb je trauma oid.. waarom zo vroeg uit huis? Ben je onder behandeling van een psychiater?
Waarom binge je ? Ben je een emotionele eter? Heb je trauma oid.. waarom zo vroeg uit huis? Ben je onder behandeling van een psychiater?
maandag 14 mei 2018 om 22:50
Dank voor je reactie. Ik binge (vermoed ik) om gevoelens te onderdrukken, uit gewoonte en uit verveling. Er zijn geen traumatische dingen gebeurd in het verledenIbelize schreef: ↑14-05-2018 22:44Geen ervaring mee. Ik binge weleens maar niet omdat ik het gevoel lekker vind. Ik doe het alleen als ik heel erg veel trek heb, eens in de zoveel maanden. Maar goed dat is niet echt een stoornis, eerder menselijk.
anoniem_369250 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 23:35
13.10% gewijzigd
dinsdag 15 mei 2018 om 07:51
Ik kan best veel eten maar de wetenschap dat ik spijt krijg zodra het in mijn maag zit en ik daarna weer iets anders moet gaan verzinnen wat boeiend is, weerhoudt me.
Eten is een doel. Je werkt je de pleuris om jezelf en je familie te kunnen voeden en een onderdak te verschaffen. Als ik ongelimiteerd zou kunnen eten wat ik wil moet ik een nieuw doel gaan verzinnen. Het is abnormaal om te kunnen nemen wat je wil maar wel een modern westers verschijnsel.
Eten is een doel. Je werkt je de pleuris om jezelf en je familie te kunnen voeden en een onderdak te verschaffen. Als ik ongelimiteerd zou kunnen eten wat ik wil moet ik een nieuw doel gaan verzinnen. Het is abnormaal om te kunnen nemen wat je wil maar wel een modern westers verschijnsel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

dinsdag 15 mei 2018 om 07:57
Ik heb geen BED, maar een andere eetstoornis. De dieetmanagement groepen zijn niet per se gericht op anorexia of boulimia. Ze zijn gericht op een normaal eetpatroon creëren. Ik denk dat je daar veel aan kan hebben!
Goed dat je deze stap wel hebt genomen nu. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen. Sterkte
!
@retrostar; ik vind dit een ongepaste opmerking in een topic als dit.
Goed dat je deze stap wel hebt genomen nu. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen. Sterkte

dinsdag 15 mei 2018 om 08:03
"In het zweet uws aanschijns zult gij uw brood verdienen" was een aardse straf opgelegd aan Eva toen ze aan verboden fruit wou komen; daaruit kun je concluderen dat:
1 er niets van terecht gekomen is want iedereen woont tegenwoordig in Luilekkerland en
2 men zag werken toen kennelijk als een straf.
1 er niets van terecht gekomen is want iedereen woont tegenwoordig in Luilekkerland en
2 men zag werken toen kennelijk als een straf.
dinsdag 15 mei 2018 om 08:22
Heel vroeger hadden alleen rijke meisjes een eetstoornis, zoals Sissi. Arme kinderen hadden daar het geld niet voor. Die aten wat ze te pakken konden krijgen en dat was vaak niet genoeg om wat vet op hun botten te krijgen. Maar tegenwoordig is iedereen rijk genoeg. 50% van de westerse wereld heeft overgewicht. Dat geeft aan hoe moeilijk het is om matig te zijn en een ander doel te verzinnen. Een belangrijk doel: eten verdienen, is weggevallen. Ga er maar aanstaan om daar een plaatsvervangende activiteit voor te verzinnen. Ik weet niet of de wereld écht zoveel makkelijker en fijner is geworden.
dinsdag 15 mei 2018 om 14:21
Ik vroeg om tips, adviezen en ervaringen. Wat wil je precies bereiken met je opmerkingen?retrostar schreef: ↑15-05-2018 08:22Heel vroeger hadden alleen rijke meisjes een eetstoornis, zoals Sissi. Arme kinderen hadden daar het geld niet voor. Die aten wat ze te pakken konden krijgen en dat was vaak niet genoeg om wat vet op hun botten te krijgen. Maar tegenwoordig is iedereen rijk genoeg. 50% van de westerse wereld heeft overgewicht. Dat geeft aan hoe moeilijk het is om matig te zijn en een ander doel te verzinnen. Een belangrijk doel: eten verdienen, is weggevallen. Ga er maar aanstaan om daar een plaatsvervangende activiteit voor te verzinnen. Ik weet niet of de wereld écht zoveel makkelijker en fijner is geworden.
dinsdag 15 mei 2018 om 14:23
Bedankt voor je reactie! Ik hoop inderdaad dat ik stappen kan gaan maken met het aanleren van een normaal eetpatroon.Lady_Grey schreef: ↑15-05-2018 07:57Ik heb geen BED, maar een andere eetstoornis. De dieetmanagement groepen zijn niet per se gericht op anorexia of boulimia. Ze zijn gericht op een normaal eetpatroon creëren. Ik denk dat je daar veel aan kan hebben!
Goed dat je deze stap wel hebt genomen nu. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen. Sterkte!
dinsdag 15 mei 2018 om 14:43
Ik heb een individuele behandeling voor een eetstoornis NAO (beetje tussen BED en boulimia in) gevolgd en vond het wel redelijk gericht op anorexia. Het was een standaard behandeling en veel dingen hebben we overgeslagen omdat het niet op mij van toepassing was.
Toch heb ik er wel veel aan gehad.
Wat mij heeft geholpen is het wegdoen van mijn weegschaal. Ik was nogal obsessief en nu merk ik echt hoe rustig het is om gewoon niet te kunnen wegen.
Bij de therapie moest ik wel altijd wegen en dat heb ik een poos blind gedaan omdat het getal grote invloed heeft op hoe ik mij voel.
Nu weeg ik wekelijks op de sportschool en ik merk dat het getal me weer flink beïnvloedt dus wil ik daar eigenlijk weer mee stoppen.
En verder eerlijk zijn over wat je eet en drinkt. Ik moest een dagboekje bijhouden en alles opschrijven. Lastig en confronterend om eerlijk te zijn maar het hielp wel om patronen te herkennen.
Goed dat je het aangaat!
Toch heb ik er wel veel aan gehad.
Wat mij heeft geholpen is het wegdoen van mijn weegschaal. Ik was nogal obsessief en nu merk ik echt hoe rustig het is om gewoon niet te kunnen wegen.
Bij de therapie moest ik wel altijd wegen en dat heb ik een poos blind gedaan omdat het getal grote invloed heeft op hoe ik mij voel.
Nu weeg ik wekelijks op de sportschool en ik merk dat het getal me weer flink beïnvloedt dus wil ik daar eigenlijk weer mee stoppen.
En verder eerlijk zijn over wat je eet en drinkt. Ik moest een dagboekje bijhouden en alles opschrijven. Lastig en confronterend om eerlijk te zijn maar het hielp wel om patronen te herkennen.
Goed dat je het aangaat!