De schaarste van seks
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.
Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.
Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.
Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.
Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?
Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.
Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.
Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.
Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.
Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?
Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
woensdag 16 mei 2018 om 18:38
+1sinnombre schreef: ↑15-05-2018 22:08Fijn dat jij je vriendinnen zo waardeert en ze zo succesvol vindt, maar de waarheid is eigenlijk dat ze behoorlijk kansloos zijn. Ze zijn niet eens in staat om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten en moeten het doen met mannen die zo'n fuckbuddy wel lekker eenvoudig vinden. Ze kunnen dus net zo goed op Tinder gaan of de prostitutie ingaan.
Ze zijn zelf left overs, dus waarom zijn de andere left overs niet iets voor ze?
♡
woensdag 16 mei 2018 om 19:06
-1
woensdag 16 mei 2018 om 19:11
woensdag 16 mei 2018 om 19:25
+1sinnombre schreef: ↑15-05-2018 22:08Fijn dat jij je vriendinnen zo waardeert en ze zo succesvol vindt, maar de waarheid is eigenlijk dat ze behoorlijk kansloos zijn. Ze zijn niet eens in staat om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten en moeten het doen met mannen die zo'n fuckbuddy wel lekker eenvoudig vinden. Ze kunnen dus net zo goed op Tinder gaan of de prostitutie ingaan.
Ze zijn zelf left overs, dus waarom zijn de andere left overs niet iets voor ze?
woensdag 16 mei 2018 om 19:35
Nou nou de meerderheid?
Er zijn wisselende meningen/onderzoeken over, maar de meerderheid is dacht ik wat overdreven
woensdag 16 mei 2018 om 20:10
Het valt me altijd op dat vrouwen die het continu met bezette mannen doen dezelfde issues hebben. Een bewijzingsdrang. Competitiedrang. Wat ook hun werkleven verklaart. Ze hangen hun eigenwaarde op aan 'beter zijn dan een ander'.
In hun hoofd zijn ze beter dan 'zijn vrouw' door met hem te neuken (as if hij zijn vrouw ooit gaat verlaten voor deze 'ware liefde'.).
Erg sneu zo onzeker zijn gemaakt ooit dat je dergelijke drangen hebt.
Maar dat is hun issue.
En uit ervaring hoef ik ze niet om me heen als vriendinnen want zodra zij gefantaseerd hebben dat jij iets hebt wat zij niet hebben gaan ze zéér zeker jouw man proberen te versieren om hun eigen ego op te krikken. Gelukkig heeft hij een eigen mening en zal niet happen. Maar vriendschappelijk is dit gedrag allerminst uiteraard als ze dit proberen.
Als je er nog bevriend mee wil blijven zou ik er wel eens dieper op doorvragen wat nu de eigenlijke reden is dat ze kiezen voor getrouwde mannen... (leuke vrijgezelle mannen voor wat aandacht en een wip zijn namelijk ook te krijgen, maar hé die missen een competitie die je kunt winnen waardoor je jezelf beter kunt voelen dan een ander).
In hun hoofd zijn ze beter dan 'zijn vrouw' door met hem te neuken (as if hij zijn vrouw ooit gaat verlaten voor deze 'ware liefde'.).
Maar dat is hun issue.
En uit ervaring hoef ik ze niet om me heen als vriendinnen want zodra zij gefantaseerd hebben dat jij iets hebt wat zij niet hebben gaan ze zéér zeker jouw man proberen te versieren om hun eigen ego op te krikken. Gelukkig heeft hij een eigen mening en zal niet happen. Maar vriendschappelijk is dit gedrag allerminst uiteraard als ze dit proberen.
Als je er nog bevriend mee wil blijven zou ik er wel eens dieper op doorvragen wat nu de eigenlijke reden is dat ze kiezen voor getrouwde mannen... (leuke vrijgezelle mannen voor wat aandacht en een wip zijn namelijk ook te krijgen, maar hé die missen een competitie die je kunt winnen waardoor je jezelf beter kunt voelen dan een ander).
Bros before hoes
woensdag 16 mei 2018 om 20:23
Hier zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten. Ik merkte aan die vriendin van mij ook dat ze zich verheven voelde boven de vrouw van haar minnaar.StefBros schreef: ↑16-05-2018 20:10Het valt me altijd op dat vrouwen die het continu met bezette mannen doen dezelfde issues hebben. Een bewijzingsdrang. Competitiedrang. Wat ook hun werkleven verklaart. Ze hangen hun eigenwaarde op aan 'beter zijn dan een ander'.
Maar dat is hun issue.
En dat terwijl ik weet dat ze eigenlijk heel onzeker is en zich vaak minderwaardig voelt. Dit overschreeuwt ze uiteraard en ook bij haar is die bewijsdrang heel groot en daaruit volgend haar (materiële) succes, maar ik denk niet dat dit voor mannen per se is wat ze zoeken in een vrouw waarmee ze een lange relatie willen opbouwen.
Seks is sowieso niet zo'n probleem toch als vrouw met een béétje een leuke uitstraling en een vlotte babbel? Ik vind dat nou niet echt een prestatie.
woensdag 16 mei 2018 om 20:27
StefBros schreef: ↑16-05-2018 20:10Het valt me altijd op dat vrouwen die het continu met bezette mannen doen dezelfde issues hebben. Een bewijzingsdrang. Competitiedrang. Wat ook hun werkleven verklaart. Ze hangen hun eigenwaarde op aan 'beter zijn dan een ander'.
Maar dat is hun issue.
Helemaal mee eens!
En schijnbaar zijn ze zo druk met zichzelf dat ze geen tijd meer hebben om echt op zoek te gaan naar een man die vrij is en hun type is. Nu hoeven ze nooit zijn vuile sokken op te rapen. Gemakzucht.......
woensdag 16 mei 2018 om 20:29
Dus het maakt niet uit dat je succesvol bent in je leven, als je geen relatie hebt ben je per definitie kansloos? Belachelijke reactie.
woensdag 16 mei 2018 om 20:31
StefBros schreef: ↑16-05-2018 20:10Het valt me altijd op dat vrouwen die het continu met bezette mannen doen dezelfde issues hebben. Een bewijzingsdrang. Competitiedrang. Wat ook hun werkleven verklaart. Ze hangen hun eigenwaarde op aan 'beter zijn dan een ander'.
Waar haal je dit in hemelsnaam vandaan? Hoezo beter dan zijn vrouw? Echt geen moment dat je je daar mee bezig houdt hoor, hoe zijn vrouw is en dat je beter bent. En de vriendinnen van TO willen zeker niet dat hij zijn vrouw gaat verlaten voor hen. Waar haal je vandaan dat ze het 'ware liefde' vinden? Ze hebben totaal geen behoefte aan een ware liefde of verliefdheid!
woensdag 16 mei 2018 om 20:32
En wat voor analyses worden er allemaal op de betrokken mannen losgelaten? Om vreemd te gaan zijn er volgens mij altijd minimaal 2 mensen nodig. En ik snap dat dit topic geopend werd omdat het over vrouwen ging die vreemdgaan met bezette mannen en dat het dus vooral daar over gaat. Maar blijkbaar zijn vrijgezelle vrouwen die vreemdgaan met bezette mannen kansloos en daarom logischerwijs ook vrijgezel of zoiets.
En die bezette mannen dan? Daar is dan neem ik aan, volgens die manier van denken, toch ook van alles mis mee? Maar die zitten wel in een relatie? Is daar dan minder mis mee? Ben je minder mislukt wanneer je vreemdgaat als bezet iemand, want dan heb je een relatie, dan als vrijgezel? Vragen, vragen.
En die bezette mannen dan? Daar is dan neem ik aan, volgens die manier van denken, toch ook van alles mis mee? Maar die zitten wel in een relatie? Is daar dan minder mis mee? Ben je minder mislukt wanneer je vreemdgaat als bezet iemand, want dan heb je een relatie, dan als vrijgezel? Vragen, vragen.
woensdag 16 mei 2018 om 20:46
Omdat er bij sommigen zo'n haat uit spreekt.
Zelf kansloos, kunnen geen vrije man krijgen, hebben de boot gemist, kunnen net zo goed de prostitutie in.
Als je nou gewoon zegt: het is niet mijn moraal en ik vind mensen die vreemdgaan en dat soort affaires hebben niet erg aardig en leuk. Soit.
Ik vraag me dan af of die schreeuwers dezelfde types zijn die als hier een vrouw post dat ze nooit meer sex wil zeggen: sex is niet alles, je moet het nooit tegen je zin doen, en ik zou ook gek worden van een zeurende man etc. En tegen de mannen die hier klagen over een gebrek aan sex: doe je wel genoeg in het huishouden, maak je complimenten, je moet niet zo drammen dan vergaat de lust pas echt.
Het hoeven niet dezelfde mensen te zijn, maar ik verdenk er enkelen van om zelf de benen op slot te hebben, maar vreemdgaan zeer fel verketteren. Hoe feller, hoe meer ik dat denk.
Elke nuance ontbreekt dan.
woensdag 16 mei 2018 om 20:55
Als je niet tevreden bent over je relatie/ huwelijk, of je bent wel klaar met je vrouw, omdat jullie weinig seks hebben, dan kun je ook de relatie verbreken/ scheiden.
Dan kun je neuquen met wie je maar wil, waar je maar wil, hoe vaak je maar wil. Niemand houdt je tegen, toch? Je bent vrij als mens om dat te doen.
Ik snap alleen dat stiekeme niet. Dat je in dat huwelijk blijft zitten, een beetje gaat lopen klagen hier en daar en dan anderen opzoekt, maar zónder dit mede te delen aan Je vrouw. Je houdt je vrouw dan ook gevangen in een nephuwelijk met iemand waarmee ze waarschijnlijk niet eens zou willen zijn, als ze de waarheid wist.
Dus ja, er is van alles mis met die mannen, behalve dat ze heel goed kunnen liegen, waardoor ze nog in een relatie zitten. Als de waarheid bekend zou zijn, dan zouden ze ook zo weer single zijn.
Dan kun je neuquen met wie je maar wil, waar je maar wil, hoe vaak je maar wil. Niemand houdt je tegen, toch? Je bent vrij als mens om dat te doen.
Ik snap alleen dat stiekeme niet. Dat je in dat huwelijk blijft zitten, een beetje gaat lopen klagen hier en daar en dan anderen opzoekt, maar zónder dit mede te delen aan Je vrouw. Je houdt je vrouw dan ook gevangen in een nephuwelijk met iemand waarmee ze waarschijnlijk niet eens zou willen zijn, als ze de waarheid wist.
Dus ja, er is van alles mis met die mannen, behalve dat ze heel goed kunnen liegen, waardoor ze nog in een relatie zitten. Als de waarheid bekend zou zijn, dan zouden ze ook zo weer single zijn.
woensdag 16 mei 2018 om 21:05
Ik denk dat heel veel echtgenotes ook gewoon fijn de andere kant op kijken en het niet willen weten. Als die man ze dan verder niet te veel lastig valt, is het allang best.
Ik heb in het verleden 2 keer kortstondig gedate met een getrouwde man. De ene was een narcist, die gewoon vond dat ie op alles in het leven recht had. Was zelfs op vakantie onder het oog van zijn gezin met de reisleidster vreemdgegaan. Vrouw ging vast naar bed- hij dronk nog een drankje.......werd een hele affaire.
De tweede was een gemakzuchtige etter zonder echte moraal die vooral voor spannend en geil ging en het wel makkelijk vond dat er iemand thuis was met wie hij ook sex kon hebben.
Maar een vrijgezelle vriend van mij is in de laatste fase van zijn huwelijk vreemd gegaan en dat kan ik me eigenlijk best wel voorstellen en veroordeel ik niet. Een lange relatie verbreken gaat niet over een nacht ijs, en dat je alvast eens een teen in het water steekt voordat je echt in het diepe springt snap ik dan wel.
Voor hem werd het op die manier steeds meer duidelijk dat hij niet verder wilde in zijn huwelijk.
Ik heb in het verleden 2 keer kortstondig gedate met een getrouwde man. De ene was een narcist, die gewoon vond dat ie op alles in het leven recht had. Was zelfs op vakantie onder het oog van zijn gezin met de reisleidster vreemdgegaan. Vrouw ging vast naar bed- hij dronk nog een drankje.......werd een hele affaire.
De tweede was een gemakzuchtige etter zonder echte moraal die vooral voor spannend en geil ging en het wel makkelijk vond dat er iemand thuis was met wie hij ook sex kon hebben.
Maar een vrijgezelle vriend van mij is in de laatste fase van zijn huwelijk vreemd gegaan en dat kan ik me eigenlijk best wel voorstellen en veroordeel ik niet. Een lange relatie verbreken gaat niet over een nacht ijs, en dat je alvast eens een teen in het water steekt voordat je echt in het diepe springt snap ik dan wel.
Voor hem werd het op die manier steeds meer duidelijk dat hij niet verder wilde in zijn huwelijk.
woensdag 16 mei 2018 om 21:19
Hier wil ik wel antwoord op geven. Ik was (ben) vrij fel in mijn reactie/mening wb dit onderwerp.Hillegonda1 schreef: ↑16-05-2018 20:46Omdat er bij sommigen zo'n haat uit spreekt.
Zelf kansloos, kunnen geen vrije man krijgen, hebben de boot gemist, kunnen net zo goed de prostitutie in.
Als je nou gewoon zegt: het is niet mijn moraal en ik vind mensen die vreemdgaan en dat soort affaires hebben niet erg aardig en leuk. Soit.
Ik vraag me dan af of die schreeuwers dezelfde types zijn die als hier een vrouw post dat ze nooit meer sex wil zeggen: sex is niet alles, je moet het nooit tegen je zin doen, en ik zou ook gek worden van een zeurende man etc. En tegen de mannen die hier klagen over een gebrek aan sex: doe je wel genoeg in het huishouden, maak je complimenten, je moet niet zo drammen dan vergaat de lust pas echt.
Het hoeven niet dezelfde mensen te zijn, maar ik verdenk er enkelen van om zelf de benen op slot te hebben, maar vreemdgaan zeer fel verketteren. Hoe feller, hoe meer ik dat denk.
Elke nuance ontbreekt dan.
Ik kan en wil mensen die zich willens en wetens in een relatie van een ander mengen niet begrijpen en heb er 0 respect voor.
Niet omdat ik bang ben mijn partner te verliezen, niet omdat ik jaloers ben en niet omdat ik het libido van een ijskast heb. En ik heb er ook geen ervaring mee. Gewoon omdat ik het meewerken aan het bedrog van een ander niet vind kunnen.
Als je om wat voor rede niet meer kan krijgen bij je partner wat je nodig hebt, dan begrijp ik echt wel dat dat wringt maar heb dan gewoon de ballen om dat eerlijk te zeggen. Geef de ander de kans om of uit de relatie te stappen of akkoord te gaan met het opengooien van de relatie. En een man/vrouw die daar aan mee werkt, ik snap gewoon echt niet dat je dat een ander aan kan doen. Maakt niet uit dat je geen eeuwige trouw beloofd hebt aan de bedrogene, dat je hem/haar niet kent.
Ik vind het gewoon echt niet kunnen.
woensdag 16 mei 2018 om 21:40
Ik vermoed dat er daar bij veel vrouwen een blinde vlek zit. De woede van het vreemdgaan wordt gericht op de vrouw met wie is vreemdgegaan en niet de man die vreemdgaat. Het zou mij dan ook niet verbazen als een aantal vrouwen die hier zo fel van leer trekt tegen de minnaressen en zelfs hun vriendschap met ze zou verbreken, zelf wel hun eigen man zouden vergeven als hij vreemd zou gaan en daar spijt van zou hebben.Timetraveler schreef: ↑16-05-2018 20:32En wat voor analyses worden er allemaal op de betrokken mannen losgelaten? Om vreemd te gaan zijn er volgens mij altijd minimaal 2 mensen nodig. En ik snap dat dit topic geopend werd omdat het over vrouwen ging die vreemdgaan met bezette mannen en dat het dus vooral daar over gaat. Maar blijkbaar zijn vrijgezelle vrouwen die vreemdgaan met bezette mannen kansloos en daarom logischerwijs ook vrijgezel of zoiets.
Het is een groep die zichzelf boven vrijgezelle vrouwen plaatst (bewijst het gebruik van het woord left over) en die een relatie ziet als essentieel voor een succesvol leven. De succesvolle vrijgezelle vrouw past niet in hun wereldbeeld en wordt daarom per definitie gewantrouwd. In een situatie zoals die van TO komt dat wantrouwen ineens in alle felheid aan het oppervlak en wordt de vrouw verketterd. De succesvolle vrijgezelle vrouw vormt een grote bedreiging voor deze groep die hun relatie als maatstaf voor hun succes en hun geluk gebruiken.
De man daarentegen maakt onderdeel uit van het wereldbeeld van deze groep. Hun belang is dus vooral om de man te sparen en te vergeven, want hun relatie gaat boven alles. Als de relatie stopt, dan is dat een groot drama voor deze groep. Ineens zijn ze dan niet meer, volgens hun eigen definitie, succesvol en behoren ze tot de groep die ze hiervoor verketterden. Dus moet alles op alles gezet worden om dat te voorkomen, en dat betekent dus je man vergeven en de minnares verketteren.
anoniem_346956 wijzigde dit bericht op 16-05-2018 21:42
0.13% gewijzigd
woensdag 16 mei 2018 om 21:42
Als ik het allemaal goed gelezen en begrepen heb, dan rapen deze mannen dagelijks de sokken van hun vrouw van de badkamervloer, waarmee ze hebben bewezen dat ze bereid zijn in een relatie te investeren. En hebben ze van hun moeder geleerd dat ze geen kliekjes mogen weggooien, reden om zich ijverig te ontfermen over de leftovers, want anders bederven die maar en worden ze zuur. En zijn vrouwen die wèl een carrière willen en geen man lesbisch, of biseksueel, of aseksueel, of van god los. En heeft een man het uitsluitend recht om te bepalen of ik iemand een lekker wijf vind, want dat is net zoiets als de buitenspelregel en daar zijn mijn inferieure hersentjes niet op gebouwd. Ben ik nog iets vergeten?Timetraveler schreef: ↑16-05-2018 20:32En die bezette mannen dan? Daar is dan neem ik aan, volgens die manier van denken, toch ook van alles mis mee? Maar die zitten wel in een relatie? Is daar dan minder mis mee? Ben je minder mislukt wanneer je vreemdgaat als bezet iemand, want dan heb je een relatie, dan als vrijgezel? Vragen, vragen.
woensdag 16 mei 2018 om 21:44
stroman schreef: ↑16-05-2018 21:42Als ik het allemaal goed gelezen en begrepen heb, dan rapen deze mannen dagelijks de sokken van hun vrouw van de badkamervloer, waarmee ze hebben bewezen dat ze bereid zijn in een relatie te investeren. En hebben ze van hun moeder geleerd dat ze geen kliekjes mogen weggooien, reden om zich ijverig te ontfermen over de leftovers, want anders bederven die maar en worden ze zuur. En zijn vrouwen die wèl een carrière willen en geen man lesbisch, of biseksueel, of aseksueel, of van god los. En heeft een man het uitsluitend recht om te bepalen of ik iemand een lekker wijf vind, want dat is net zoiets als de buitenspelregel en daar zijn mijn inferieure hersentjes niet op gebouwd. Ben ik nog iets vergeten?