ten einde raad
maandag 21 mei 2018 om 23:50
goedenavond allemaal,
om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.
we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..
iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.
we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..
iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
dinsdag 22 mei 2018 om 02:10
dinsdag 22 mei 2018 om 02:16
Oeps, sorry overheen gelezen maar er was toch juist wel huurtoeslag en geen zorgtoeslag? Of ben ik nou helemaal de weg kwijt?Courage-- schreef: ↑22-05-2018 01:47.
Ze gaf aan dat de schulden zijn ontstaan sinds zijn werkloosheid. Inmiddels heeft hij weer werk, maar het is niet genoeg om de rekeningen te betalen schreef ze.
Geen huurtoeslag kan ook zijn als je de huur te hoog is. Is niet alleen afhankelijk van inkomen toch?
Nou ja ik zou zelf denk ik toch allang een regeling getroffen hebben en me eraan gehouden.
Maar weet ook dat mensen soms helemaal moedeloos hun post/rekeningen nog niet eens meer lezen omdat ze geen uitweg meer zien, domme keuze's hebben gemaakt en denken dat er een soort goden op die kantoren zitten en écht niet durven te bellen om een oplossing te zoeken.
En ondertussen -ik ken zo iemand- wel gewoon peperdure dingen kopen, volkomen overbodig een dure mobiel met allerlei snufjes bv of een afstandsbediening van 150,- voor alle apparaten in huis. Compleet geschift natuurlijk om dat op zaterdag te kopen als je geen geld voor benzine meer hebt om naar je werk te gaan op maandag.
Bij zijn ouders al een paar duizend geleend..
Ik denk dat er meer aan de hand is met zo iemand, depressief of zoiets, erg logisch klinkt het niet en op mijn 'waarom' komt geen antwoord.
dinsdag 22 mei 2018 om 02:18
Natuurlijk, er zitten overal haken en ogen aan.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑22-05-2018 02:00Ook hier moet eerst een minnelijk traject gevolgd worden.
Daarnaast mag je alleen zo’n beetje keukengerei, matras en de meest noodzakelijke kleding houden, al het andere wordt verkocht. Dus ook het speelgoed van zoon.
Moet je een jong gezin echt niet willen adviseren.
En ervaringen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Stel dat TO wel zulke schuldeisers heeft? Schiet ze er nog niks mee op. Ik lees dat ze bijvoorbeeld een auto heeft en die nodig is voor werk. Dat raakt ze dan ook nog kwijt.
Maar hou aub op met de leugen dat reguliere inboedel en speelgoed van kinderen wordt verkocht. Het is expliciet beleid dat dit niet mag. Het levert ook niet eens de veilingkosten op.
Alleen auto's en echt kostbare bezittingen worden waar mogelijk verzilverd.
dinsdag 22 mei 2018 om 02:20
LiveLoveLaugh2 schreef: ↑22-05-2018 02:07Voor een waterbedrijf is het een simpele zaak. Alleen aanbieder dus klant is afhankelijk van leverancier en al bekend in het systeem. Na een faillissement is het een kwestie van 1 druk op de knop en een herinnering brief sturen met openstaande vordering. Zelfde voor grote webshops, energieleveranciers, overheidsdiensten etc. Niet van een kleine webshop met een order van €40,- dan is het kostbaarder om na te jagen dan het verlies af te schrijven.
Die brieven worden nooit ontvangen en stuiten dus geen verjaring....
dinsdag 22 mei 2018 om 02:39
https://www.biedenwin.nl/nl/veilingen/2204/kavels/45MarkSD schreef: ↑22-05-2018 02:18Natuurlijk, er zitten overal haken en ogen aan.
Maar hou aub op met de leugen dat reguliere inboedel en speelgoed van kinderen wordt verkocht. Het is expliciet beleid dat dit niet mag. Het levert ook niet eens de veilingkosten op.
Als ik op meerdere veilingsites kijk staat er nog veel meer. Moet je nageven dat het dan welom waardevol speelgoed gaat, maar beweren dat er geen speelgoed verkocht kan worden (ligt eraan wie je treft) is de leugen
dinsdag 22 mei 2018 om 03:25
Heb het idee dat er e.e.a. niet klopt of eigenlijk dat To niet alles verteld. Nou ja, die is nu lege emmers aan het vullen en wast heur haar nog een keer, straks met bronwater wordt dat een dure grap
dinsdag 22 mei 2018 om 04:57
Hoe kom je aan € 600,- schuld in een jaar tijd? Je jaarrekening zou € 240,- moeten zijn met incassokosten erbij kan en mag dat toch nooit verdrievoudigen?
Zorg er maar voor dat je toch morgen dat geld hebt. Heraansluiting kost je vaak de schuld, aansluitkosten plus een borg van een paar honderd euro. Heb je daar al navraag naar gedaan? Dan kan je dit geintje ipv € 600,- zo ineens € 1600,- gaan kosten... zie maar eens aan die duizend extra te komen als je nu al niet aan die zeshonderd komt.
Welke schulden hebben jullie nog meer? En waarom doe je zo ingewikkeld en vaag over die toeslagen?
Is er geen loonbeslag gelegd? Heb jij jouw werkgever al om hulp gevraagd? Die willen soms best een bedrag lenen aan werknemers of bepaalde reserves uitbetalen.
En echt doe wat aan de situatie. Verkoop desnoods je auto en zet een fiets in de plaats waar je werkt dat je daar rond kunt fietsen en maar met bus/ trein daarheen kunt of ga dichterbij huis werken. Zoek er een baan naast, laat je man ernaast nog een baan zoeken. Ga besparen en verkoop kostbare spullen. Je hebt verdorie een kind die op rekent!
En voor de volgende keer, hoop dat je hiervan geleerd hebt maarja..., ga niet pas een nacht van te voren op "zondag" om hulp vragen.
Zorg er maar voor dat je toch morgen dat geld hebt. Heraansluiting kost je vaak de schuld, aansluitkosten plus een borg van een paar honderd euro. Heb je daar al navraag naar gedaan? Dan kan je dit geintje ipv € 600,- zo ineens € 1600,- gaan kosten... zie maar eens aan die duizend extra te komen als je nu al niet aan die zeshonderd komt.
Welke schulden hebben jullie nog meer? En waarom doe je zo ingewikkeld en vaag over die toeslagen?
Is er geen loonbeslag gelegd? Heb jij jouw werkgever al om hulp gevraagd? Die willen soms best een bedrag lenen aan werknemers of bepaalde reserves uitbetalen.
En echt doe wat aan de situatie. Verkoop desnoods je auto en zet een fiets in de plaats waar je werkt dat je daar rond kunt fietsen en maar met bus/ trein daarheen kunt of ga dichterbij huis werken. Zoek er een baan naast, laat je man ernaast nog een baan zoeken. Ga besparen en verkoop kostbare spullen. Je hebt verdorie een kind die op rekent!
En voor de volgende keer, hoop dat je hiervan geleerd hebt maarja..., ga niet pas een nacht van te voren op "zondag" om hulp vragen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 22 mei 2018 om 06:42
zuster-reva schreef: ↑22-05-2018 00:13Probleem bij mijn werk is dat de salarisadministratie telefonisch niet bereikbaar is en alles via de mail moet. Dan zijn we al dagen verder. Mijn man zijn werkgever is daar ook niet de makkelijkste in.. Ik schaam me echt voor hetgeen wat morgen te wachten staat. Het zijn allemaal ouderen die bij ons in flat wonen en die zijn altijd thuis, dus krijgen alles mee![]()
Dat is nou echt een deel van het probleem waar je je niet druk om hoeft te maken.
dinsdag 22 mei 2018 om 06:53
Met 4 personen (2 volw 2 pubers) betalen wij 21 euro, echt niks inderdaad.Trien30 schreef: ↑22-05-2018 00:14Ik ben bang dat ze daar niet heel welwillend tegenover staan. Maar misschien als je je huursubsidie plus die 200 euro overmaakt dat er dan wel iets valt te regelen zodra ze dat binnen hebben.
Je hebt immers een jong kindje. Maar hoe de heck heeft je waterrekking zo hoog op kunnen lopen? Water kost echt 3x niks. Hier betaal ik geloof ik 16 euro per maand. Woon ook op een flat wel 1 volwassene plus kind maar verbruik naar verhouding veel te veel water.
Als je al 3 jaar niks betaald hebt dan vermoed ik dat je er een hele kluif aan gaat hebben.
Maar er zullen wel meer achterstanden zijn.
dinsdag 22 mei 2018 om 07:29
Ik vind het eigenlijk best bijzonder dat er bij een gezin met twee banen meteen door zoveel mensen hier naar zorgtoeslag gevraagd wordt. Overigens zijn er meer voorwaarden voor zorgtoeslag waar je niet aan zou kunnen voldoen dan een te hoog inkomen, zoals een zorgverzekering in Nederland en de Nederlandse nationaliteit.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 22 mei 2018 om 07:33
T is heelvervelend voor jullie, maar serieus afgelosten worden van water met zn hoog bedrag?! Nog nooit gehoord. Beter maak je je zorgen om je kind ipv wat de buren gaan denken.
Niet om t een of ander maar gaten opvullen met andere gaten gaat je dus niet helpen.
Ga de schanering in, maak je leven in orde en denk na voortaan.... wijze les
Niet om t een of ander maar gaten opvullen met andere gaten gaat je dus niet helpen.
Ga de schanering in, maak je leven in orde en denk na voortaan.... wijze les
dinsdag 22 mei 2018 om 07:36
Bij je failliet laten verklaren blijven je schulden staan hoorMarkSD schreef: ↑22-05-2018 00:46Gewoon opgeven en faillissement aanvragen, en wel direct. Mag het water niet meer worden afgesloten en laat lekker een curator alles regelen.
De stress is niet nodig, pas als je je gewonnen geeft valt er niks meer te verliezen. En kan niemand meer druk op je uitoefenen. Dus WSNP weigeren, want dat wordt het toch niet, gewoon failliet en laat de Staat het maar regelen. Zijn ze goed in.
dinsdag 22 mei 2018 om 07:52
Ik vermoed dat je behoorlijk wat schulden hebt.
Ik raad je aan vandaag direct naar je gemeente te bellen, ze hebben een spoedafdeling voor dit soort zaken. Die kunnen afsluitingen en woningontruimingen tegen houden.( Wel op voorwaarde dat je direct schuldhulpverlening aanvraagt) Het is wel heel kort dag dus je moet echt geluk hebben.
Ik heb in de wsnp gezeten en deze met een schone lei afgerond, niks om je voor te schamen. Het is juist erger om de situatie te laten escaleren.
Ik weet dat het een hele grote stap is maar geloof me je krijgt er zoveel rust voor terug. Ik weet nog heel goed hoe gestresst ik werd van alle incassobureau's met hun brieven, bezoekjes en telefoontjes. Dat was echt zo vreselijk. Uiteindelijk hield ik in de wsnp zelfs meer geld over en ik wist altijd precies waar ik aan toe was. Ik heb geleerd hoe ik me financiën zelf moet beheren, welke rekeningen voorrang hebben en hoe te handelen bij achterstanden. Je kunt beter nu de situatie oplossen ipv. Nog verder te laten escaleren geloof me.
Ik raad je aan vandaag direct naar je gemeente te bellen, ze hebben een spoedafdeling voor dit soort zaken. Die kunnen afsluitingen en woningontruimingen tegen houden.( Wel op voorwaarde dat je direct schuldhulpverlening aanvraagt) Het is wel heel kort dag dus je moet echt geluk hebben.
Ik heb in de wsnp gezeten en deze met een schone lei afgerond, niks om je voor te schamen. Het is juist erger om de situatie te laten escaleren.
Ik weet dat het een hele grote stap is maar geloof me je krijgt er zoveel rust voor terug. Ik weet nog heel goed hoe gestresst ik werd van alle incassobureau's met hun brieven, bezoekjes en telefoontjes. Dat was echt zo vreselijk. Uiteindelijk hield ik in de wsnp zelfs meer geld over en ik wist altijd precies waar ik aan toe was. Ik heb geleerd hoe ik me financiën zelf moet beheren, welke rekeningen voorrang hebben en hoe te handelen bij achterstanden. Je kunt beter nu de situatie oplossen ipv. Nog verder te laten escaleren geloof me.
dinsdag 22 mei 2018 om 08:10
Ik vind dit heel erg voor jullie maar zo te lezen is er meer aan de hand, ik denk dat dit nog maar een topje van de ijsberg is to. Dat bedoel ik niet lullig.
Laat je niet afschrikken door sommige lelijke reacties hier, maar zoek hulp. Jullie hebben hulp nodig bij het in kaart brengen van jullie schulden.
Jij gaat vandaag nog contact opnemen met de gemeente. En dan niet mailen maar actief bellen en daar naartoe gaan en zorgen dat je deze week nog een afspraak krijgt bij de hulpverlening. Jullie gaan dit niet alleen redden. Jullie moeten een traject in waarin jullie langere tijd hulp krijgen bij t in kaart brengen van jullie schulden, de financiën, aanvragen van evt. extra uitkering oid.
Zet je over je schaamte heen, geef jezelf een schop onder je reet en maak je niet druk om wat anderen ervan vinden. Je zult hier doorheen moeten! Vooral voor je kind.
Neem jezelf voor dit NOOIT MEER te laten gebeuren. Jullie gaan dit nu oplossen.
Heel veel sterkte en wijsheid!
XM.
Laat je niet afschrikken door sommige lelijke reacties hier, maar zoek hulp. Jullie hebben hulp nodig bij het in kaart brengen van jullie schulden.
Jij gaat vandaag nog contact opnemen met de gemeente. En dan niet mailen maar actief bellen en daar naartoe gaan en zorgen dat je deze week nog een afspraak krijgt bij de hulpverlening. Jullie gaan dit niet alleen redden. Jullie moeten een traject in waarin jullie langere tijd hulp krijgen bij t in kaart brengen van jullie schulden, de financiën, aanvragen van evt. extra uitkering oid.
Zet je over je schaamte heen, geef jezelf een schop onder je reet en maak je niet druk om wat anderen ervan vinden. Je zult hier doorheen moeten! Vooral voor je kind.
Neem jezelf voor dit NOOIT MEER te laten gebeuren. Jullie gaan dit nu oplossen.
Heel veel sterkte en wijsheid!
XM.
dinsdag 22 mei 2018 om 08:12
Ik hoop dat TO nu aan de telefoon hangt met de instanties. Ze MOET nu hulp vragen én aanvaarden.
En inderdaad, die waterrekening zal het topje van de ijsberg zijn. Er is meer aan de hand, en daar steekt TO waarschijnlijk ook de kop voor in het zand.
En inderdaad, die waterrekening zal het topje van de ijsberg zijn. Er is meer aan de hand, en daar steekt TO waarschijnlijk ook de kop voor in het zand.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 08:23
62.46% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 22 mei 2018 om 08:12
En jij bent ooknl geweldig! Diep respect voor jou en je veerkracht en om je openheid om dit hier neer te zetten.Caveira schreef: ↑22-05-2018 07:52Ik vermoed dat je behoorlijk wat schulden hebt.
dinsdag 22 mei 2018 om 08:15
Ik vind jouw "onderschrift/motto/hoe heet het eigenlijk" heel interessant in combinatie met deze posting.MarkSD schreef: ↑22-05-2018 02:18Natuurlijk, er zitten overal haken en ogen aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 22 mei 2018 om 08:58
Leuk he, horror verhalen op het internet kwakken.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑22-05-2018 02:00
Daarnaast mag je alleen zo’n beetje keukengerei, matras en de meest noodzakelijke kleding houden, al het andere wordt verkocht. Dus ook het speelgoed van zoon.
Speelgoed wordt echt bijna nooit verkocht.Doe effe normaal zeg!
Alleen ( extreem) luxe dingen worden verkocht en dat is ook logisch.
En TO, Ik heb vroeger een vriendje gehad waarbij het Gas water en licht afgesloten werd.
Ik sliep daar toevallig.Omdat wij nog sliepen en de bel niet hoorde begonnen ze te bonken en te roepen.
Dus zorg dat je gewoon open doe.
De flats die ik ken daar zitten de watermeters etc. etc. binnen dus laat ze binnen, zo krijgen je buren niet veel mee.
Heb je geen enkele buur waarmee je op kan schieten?
En zie hier reacties over zorgtoeslag.
Als je fiscaal partner bent van elkaar en dat ben je al als je een kind hebt samen en samen woont , dan krijg je geen zorgtoeslag.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 09:14
0.15% gewijzigd
dinsdag 22 mei 2018 om 09:00
Er is veel mogelijk op het gebied van schuldhulpverlening, dus trek zo spoedig mogelijk aan de bel, TO. Informeer bij de gemeente. Afhankelijk van de hoogte van schulden is de regeling schuldsanering ook lang niet altijd nodig.
Mijn zus verhuurt een flat en had het afgelopen jaar veel problemen met de vorige huurder, die steeds niet betaalde. Hij had ook andere forse schulden, maar ook een redelijk inkomen. Zijn schuld is uiteindelijk overgenomen door een soort kredietbank, in elk geval heeft de gemeente daarbij bemiddeld of dat geregeld, waardoor hij nog maar op één plek schuld heeft en die volgens afspraak in enkele jaren kan aflossen, zonder in de schuldsanering te hoeven. Ook hij was telkens bezig het ene gat met het andere te vullen, daar word je op een gegeven moment natuurlijk letterlijk ziek van.
Water afsluiten is wel een heel drastische maatregel. Dan heb je het veel te ver laten komen. Zet je over de schaamte heen en ga naar de gemeente.
Mijn zus verhuurt een flat en had het afgelopen jaar veel problemen met de vorige huurder, die steeds niet betaalde. Hij had ook andere forse schulden, maar ook een redelijk inkomen. Zijn schuld is uiteindelijk overgenomen door een soort kredietbank, in elk geval heeft de gemeente daarbij bemiddeld of dat geregeld, waardoor hij nog maar op één plek schuld heeft en die volgens afspraak in enkele jaren kan aflossen, zonder in de schuldsanering te hoeven. Ook hij was telkens bezig het ene gat met het andere te vullen, daar word je op een gegeven moment natuurlijk letterlijk ziek van.
Water afsluiten is wel een heel drastische maatregel. Dan heb je het veel te ver laten komen. Zet je over de schaamte heen en ga naar de gemeente.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 22 mei 2018 om 09:08
Niet helemaal. PostNL mag post alleen doorsturen als de voornaam/voorletters + achternaam correct zijn.Snoesje666 schreef: ↑22-05-2018 08:20Het zwaarste van de WSNP lijkt mij dat je post minstens een jaar wordt geopend door de bewindvoerder. Dus ook de verjaardagspost van je kind(eren).