Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik vond het ook knap hoe ze toch doorging met de docu, terwijl ze op haar kwetsbaarst was. En dan ook nog hoe het eindigde...

Deze docu zal ik niet snel vergeten.
Losing Layla heb ik ook gezien. Heel verdrietig inderdaad en vreselijk dat zo veel mensen hiermee moeten dealen. Ze heeft veel uitgebreider hierover geschreven in het boek 'Layla's story'. Gaat ook over de relatie en over de rouw. Vanessa heeft gelukkig alsnog 2 gezonde kinderen mogen krijgen, ondanks haar leeftijd. Volgens mij is zij nu met een vrouw samen trouwens.
Heeft iemand de Hoofdvrouw gezien?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vond. Beetje vaag en niet echt de kern rakend maar misschien ligt dat aan mij.
Vanderweek heb ik Rachel Divide gekeken, over een vrouw die zichzelf omschrijft als transraciaal, oftewel geboren in het lichaam van een blanke vrouw maar zij voelt zich African-American. Heel apart, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
jippie55 schreef:
25-05-2018 11:09
Heeft iemand de Hoofdvrouw gezien?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vond. Beetje vaag en niet echt de kern rakend maar misschien ligt dat aan mij.
Ja heb ik gisteren gekeken. Ik zat gefrustreerd te kijken want ik had zoveel willen zeggen tegen die "hoofdvrouw"op het eind maar ook aan die familieleden die weer contact hebben met die vrouw en haar vergeven hebben.
Plus ik vond het langdradig er zat geen schot in.
Joanjett schreef:
25-05-2018 11:23
Plus ik vond het langdradig er zat geen schot in.
Ja precies. Langdradig en veel en o bij de hoofdpersoon wat op mij af en toe gemaakt overkwam
De hoofdvrouw: Ik vind het een razend boeiend onderwerp, maar ik vond deze docu echt te saai voor woorden. Het komt niet tot de kern, het wordt niet boeiend. Tenminste, in elk geval niet tot de helft. De andere helft moet ik nog kijken, maar ik kan me er niet helemaal toe zetten.
De hoofdvrouw keek ik best wel naar uit, hij klonk mega interessant maar vond er echt niks aan. Het onderwerp kwam helemaal niet goed uit de verf wat mij betreft. Jammer, gemiste kans.
"After all this time?" "Always."
snorriemorrie schreef:
25-05-2018 11:15
Vanderweek heb ik Rachel Divide gekeken, over een vrouw die zichzelf omschrijft als transraciaal, oftewel geboren in het lichaam van een blanke vrouw maar zij voelt zich African-American. Heel apart, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Triest verhaal. In het begin dacht ik, die vrouw is totaal in de war dat zij serieus denkt dat anderen haar als een zwarte vrouw zien want dat is ze overduidelijk niet. Gaande de docu kwam dat verhaal over haar jeugd en ik denk dat ze daar een behoorlijke tik door heeft gekregen.
Ik had echt met haar kinderen te doen want die zijn door haar vreemde gedrag echt de dupe geworden.
Ooit heb ik ook een documentaire gekeken die echt bizar was. Een vrouw vermoordde haar partner. Later bleek dat ze op dat moment al zwanger van hem was. De grootouders (dus de ouders van die man die vermoord was) probeerden vanwege hun kleinkind alsnog het contact enigszins goed te houden, ondanks dat al die tijd bleek dat die vrouw behoorlijk gestoord was.

Iemand enig idee hoe die documentaire heet?
Severus_Snape schreef:
26-05-2018 11:43
De hoofdvrouw keek ik best wel naar uit, hij klonk mega interessant maar vond er echt niks aan. Het onderwerp kwam helemaal niet goed uit de verf wat mij betreft. Jammer, gemiste kans.
Dat had ik ook ja, ik heb het een tijdje aangezien en toen maar uit gezet.
Ik heb de hoofdvrouw gister ook gekeken. Ik vond het een warrige, rommelige documentaire. Waarschijnlijk ook door de keuze om geen enkele voice over te gebruiken, waardoor je gaandeweg pas erachter kwam wat voor rol bepaalde mensen hadden gespeeld.

Het ziekste stukje vond ik van die vrouw die gitaar moest spelen met haar rug naar het misbruik toe en hoe erg ze het vond. En dat haar toen werd gevraagd naar de rol van Aagje, en dat ze toen zoiets zei dat Aagje er een grote rol had gespeeld. Alsof zij zélf geen grote rol had gespeeld. En zij voelde zelfs nog dat het niet ok was, dus waarom ging ZIJ dan niet naar de politie? Ik vond dat er geen enkele écht kritische vraag werd gesteld in de documentaire.
snorriemorrie schreef:
27-05-2018 09:54
Ik heb de hoofdvrouw gister ook gekeken. Ik vond het een warrige, rommelige documentaire. Waarschijnlijk ook door de keuze om geen enkele voice over te gebruiken, waardoor je gaandeweg pas erachter kwam wat voor rol bepaalde mensen hadden gespeeld.

Het ziekste stukje vond ik van die vrouw die gitaar moest spelen met haar rug naar het misbruik toe en hoe erg ze het vond. En dat haar toen werd gevraagd naar de rol van Aagje, en dat ze toen zoiets zei dat Aagje er een grote rol had gespeeld. Alsof zij zélf geen grote rol had gespeeld. En zij voelde zelfs nog dat het niet ok was, dus waarom ging ZIJ dan niet naar de politie? Ik vond dat er geen enkele écht kritische vraag werd gesteld in de documentaire.
Niet in iedere documentaire hoeven kritische vragen worden gesteld.

Ik zie deze docu meer als het verhaal van Marijke
Frankly my dear, I don"t give a damn
Avondzon schreef:
25-05-2018 22:53
De hoofdvrouw: Ik vind het een razend boeiend onderwerp, maar ik vond deze docu echt te saai voor woorden. Het komt niet tot de kern, het wordt niet boeiend. Tenminste, in elk geval niet tot de helft. De andere helft moet ik nog kijken, maar ik kan me er niet helemaal toe zetten.
Ik vond hem wel goed
Uiteindelijk is Aagje nog steeds helemaal in de Here
calvijn1 schreef:
27-05-2018 12:11
Niet in iedere documentaire hoeven kritische vragen worden gesteld.

Ik zie deze docu meer als het verhaal van Marijke

Ik hou daar niet van. Ik wil graag begrijpen waar ik naar zit te kijken, een stukje achtergrondinformatie, bijvoorbeeld.
snorriemorrie schreef:
27-05-2018 15:15
Ik hou daar niet van. Ik wil graag begrijpen waar ik naar zit te kijken, een stukje achtergrondinformatie, bijvoorbeeld.
Ik ook ja.
En de manier van filmen met die interviews sprak me ook niet zo aan.
snorriemorrie schreef:
27-05-2018 15:15
Die achtergrondinfo haal je toch uit de aankondiging van de docu?
Neem aan dat je niet volledig blanco naar een docu gaat zitten kijken?

De manier van filmen en de soms wat onnozele blik van Marijke vond ik ook niet je van het, maar het verhaal wel.

De familie die weer contact met haar hadden begrijp ik ook niet.
Klopt dat je van te voren weet waar de docu over gaat. Voor mij persoonlijk bleef ik met teveel vragen zitten om deze docu echt goed te vinden. Bijvoorbeeld inderdaad dat contact met de familie, maar ook waarom die ene vrouw van de muziek niet meer heeft gedaan, hoe mensen nu achteraf echt denken over wat er allemaal gebeurde etc.
"After all this time?" "Always."
Ik zie nu toevallig dat er twee documentaires over het Britse koningshuis op National Geographic worden herhaald, Vorige week werden die uitgezonden vanwege het huwelijk van Harry.

Voor wie kijkt in de TV-gids van vandaag op die zender.
Er zijn er twee.
Eentje is de tape met het interview dat Lady Diana gaf waar het boek over haar huwelijk is gebaseerd. Daar zijn authentieke beelden zijn gemonteerd.
De andere is het leven van prins Harry vanaf zijn geboorte. Het geeft een totaal ander beeld over hem. Prince Harry's story: four royal weddings. Ook de funeral komt er in voor en de media-aandacht.
Samen zijn ze heel apart. In de ene komt zijn moeder aan het woord over alle aandacht van de media waarmee de relatie vanaf het begin.
Prins Charles lijkt daar een beetje op de acteur die in de BBC serie prins Albert speelt. Als je de oren weg denkt ...
Het geeft een gestructureerd overzicht van gebeurtenissen, de relatie met de ouders en de huwelijken. Vooral de media die altijd klaar lag.

Is mooi om te zien. Heel vreemd om te zien dat er 6 maanden waren als aanloop naar een huwelijk. Erg mooie beelden en apart om het verhaal te horen vertellen.
Lady Diana begon met een kledingstijl die veel leek op die van de dochters van Fergie.
snorriemorrie schreef:
26-05-2018 16:30
Ooit heb ik ook een documentaire gekeken die echt bizar was. Een vrouw vermoordde haar partner. Later bleek dat ze op dat moment al zwanger van hem was. De grootouders (dus de ouders van die man die vermoord was) probeerden vanwege hun kleinkind alsnog het contact enigszins goed te houden, ondanks dat al die tijd bleek dat die vrouw behoorlijk gestoord was.

Iemand enig idee hoe die documentaire heet?
Die heb ik ook gezien en was erg heftig ja: Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008)
Iemand de series documentaires gekeken van 'why slavery'? Werd uitgezonden door de eo en is nog terug te kijken via uitzending gemist. Erg aangrijpend wat die mensen moeten doorstaan anno 2018.
pussywillow schreef:
23-10-2018 23:55
Iemand de series documentaires gekeken van 'why slavery'? Werd uitgezonden door de eo en is nog terug te kijken via uitzending gemist. Erg aangrijpend wat die mensen moeten doorstaan anno 2018.
Ik heb alleen het deel met de mevrouw in (ik meen) Hongarije gezien. Rest wil ik nog kijken op npo-start als ze er nog op staan. Heel aangrijpend inderdaad. Ook hoe sluipenderwijs en manipulatief sommige dingen gaan, waar je anders misschien zou denken 'loop toch gewoon weg'.
Ja die vrouw in Hongarije, Marish, of Edith zoals ze eigenlijk heette. Zo triest... haar vorige werkgever had al haar tanden uit haar mond geslagen. Haar verhaal greep me echt aan, was mooi gefilmd ook. Had echt met haar te doen, ze was een schat van een vrouw.
Het verhaal van Marish/Edith vond ik erg indrukwekkend en ik had echt met haar te doen.
Vre-se-lijk, moderne slavernij. Nu, op dit moment, vandaag de dag, ook in Nederland. :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven