Borderline

05-03-2009 15:22 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt er een harmonieuze relatie te onderhouden met een borderliner?
low level bps patienten zijn meestal niet in staat zich in de maatschappij staande te houden
een relatie zou toch gelijkwaardig moeten zijn en niet dat jij de verzorger bent ipv de partner??
@Alex: wat ben jij een lieve en genuanceerde man.
Nou........trouwens ...........het is ziekte aan je alveesklier ........ hoor .

Maar het is ook ; ik BEN ziek .... tsja , en ; ik HEB griep .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Alex48 schreef op 05 maart 2009 @ 15:39:

samen met een bordieVan zulke uitdrukkingen zou ik accuut borderline krijgen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 maart 2009 @ 15:36:

En anders heet het low level ? Als het een " zwaar geval " is ?

Je hebt 3 (dacht ik) gradaties in Borderline

1 = lichte vorm en dus iemand met een gebruiksaanwijzing.

2= milde tot zware vorm

3= zwaarste vorm met veel problemen

Maar je hebt ook 9 symptomen waarvan je er geloof ik 5 moet hebben wil je een BPS hebben.

Hoe meer symptomen hoe zwaarder de stoornis.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Alex ik snap dat het heel moeilijk is om in een relatie te zitten als je van iemand houd, maar je geeft aan dat het niet de relatie is waarop je gehoopt had?

hoezo zijn jullie nog bij elkaar en heb je niet voor jezelf gekozen?
Alex ; geweld van haar naar jou ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 maart 2009 @ 15:30:

Pfff , een suikerpatiënt .....heeft iemand zich dáár wel eens druk over gemaakt ? Of dat mensen die roken " rokers " genoemd worden , of wat te denken van de alholisten , schizofrenen ...... dat je ze zo niet voorstelt aan je collega's ( piet , dit is die Borderliner van mij ; Anna , dit is Piet ) lijkt me duidelijk .

en iemand met kanker is een kankeraar

eens met Fleurtje dus.

nog steeds benieuwd trouwens wat TO nou wil...
@Pluis82

dat is denk ik een discussie opzich...

dan krijg je de vraag of je zelf voldoening haalt uit het 'redder zijn' of dat je geen behoefte hebt aan die gelijkwaardigheid

dus eigenlijk zou je de vraag kunnen stellen of er een gelijkwaardige relatie mogelijk is:)
ben inderdaad benieuwd naar de to wat zijn rede van openen geweest is!

gelijkwaardig kan een relatie met een borderliner niet zijn!!
quote:Lory schreef op 05 maart 2009 @ 15:43:

dat is denk ik een discussie opzich...

dan krijg je de vraag of je zelf voldoening haalt uit het 'redder zijn' of dat je geen behoefte hebt aan die gelijkwaardigheid

dus eigenlijk zou je de vraag kunnen stellen of er een gelijkwaardige relatie mogelijk is:)

Eens en ik denk dat een gelijkwaardige relatie heel moeilijk is tenzij de partner leeft om te zorgen en niet om de persoon met BPS te verzorgen in het algemeen.

Ik kan wel zeggen dat mijn relatie met mijn partner zeker in het begin allesbehalve gelijkwaardig was.

Nu is dat wat meer rechtgetrokken als zal de een meer verzorging nodig hebben en de ander meer zorgen maar dit werkt nu heel erg goed.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
ik spreek zelf ook uit ervaring dus snap dat je samen kan zijn met iemand die borderline heeft maar op een gegeven moment zuigt het je gewoon leeg...

ik ben toch wel van de gelijkwaardigheid..

hoe moeilijk dat ook is om het dan een relatie te beeindigen als je er helemaal in zit hoor!! zeker als ex gaat dreigen met zelfmoord of lastig vallen met anonieme telefoontjes, dat vrienden van hem gaan dreigen dat ze je wat aan gaan doen.. ja het ligt nooit aan hun dus geven ze jou de schuld..

het is inderdaad heel heftig om uit zo'n relatie te stappen

je zou er zelf borderliner van worden ;)
quote:RobertInter schreef op 05 maart 2009 @ 15:32:

[...]

Het gaat om een ex partner, met wie ik 8 maanden een intensieve relatie heb gehad. Zegt het al genoeg dat ze 4 x suicidaal, en opgenomen is geweest? En daarna nog steeds manipulatief, automutulatie en heftige stemmingswisselingen.Dat opbreken van een relatie schijnt vaak erg heftig te zijn met ( fleur , let op ) mensen die een BPS hebben .
Prachtig, BGB, werkelijk prachtig
Ooit een relatie gezien tussen 2 mensen met borderline..

Nou ik kan je zeggen dat je daar pas bang van wordt
@fleurtje:

Van zulke uitdrukkingen zou ik accuut borderline krijgen

Ik heb jaren op borderline fora en chats rondgehangen om maar begrip te krijgen en de term 'bordie' heb ik daar van 'mensen met bps' geleerd.

@blijfgewoonbianca:

Ook geweld naar mij toe, fysiek als emotioneel, maar ook automutilatie (gelukkig niet heel erg). En ik heb zelf ook wel eens mep gegeven... Ik bedoelde echter meer de sfeer te tekenen.

@pluis82:

We zijn nog bij elkaar en dat zal ook wel zo blijven. Als je zo lang hebt geknokt voor iets en uiteindelijk wordt het stukken beter (relatief gesproken) geef je dat toch niet zo snel op. We hebben nu al pakweg 10 jaar geen 'incidenten' gehad.. en daz best bijzonder. Bovendien hou ik van d'r...

Tegelijk mis ik sommige zaken weer zo dat ik soms extern compenseer... (ahum)
quote:Elynn schreef op 05 maart 2009 @ 15:36:

Maar wat wil je weten? Of je haar wel of niet had kunnen helpen? Zoek je ervaringen van anderen? Wil je opnieuw een relatie met haar en zoek je tips hoe je voortaan met haar ziekte om kunt gaan? Of wil je van ons horen dat het maar goed is dat het voorbij is en dat ze maar lekker in haar automutilatieve en suicidale sop gaar moet koken?Er is sind eind juli vorig jaar geen enkel contact meer. Daarvoor had ze een type foute man gevonden, maar met mij wilde ze wel graag contact houden. Ik weet echt wel dat het beter is geen contact meer te hebben met haar, maar soms vraag ik me nog weleens af hoe het met haar zal zijn.
Het verschil tussen een high level en low level borderline is door behandelaars opgesteld. Dat omdat er een ander soort therapie nodig is voor deze groepen.

Bij low level borderline is het zo dat de persoon in tijden van stress de neiging heeft om psychotisch te worden. Daarom is het zaak om bij de behandeling vooral de focus op het hier-en-nu te leggen en te leren structuur in je leven aan te brengen.

Bij high level borderline kun je wat meer de diepte in, over de aard van het contact met de ander. Er is dan meer mogelijkheid om aan de persoonlijkheid van de persoon te werken.

In beide vormen heb je gradaties van 'zwaarte". Deze typeringen zeggen dus niks over hoe relatievaardig iemand is.
quote:RobertInter schreef op 05 maart 2009 @ 15:53:

[...]

Er is sind eind juli vorig jaar geen enkel contact meer. Daarvoor had ze een type foute man gevonden, maar met mij wilde ze wel graag contact houden. Ik weet echt wel dat het beter is geen contact meer te hebben met haar, maar soms vraag ik me nog weleens af hoe het met haar zal zijn.Maar vraag je nu voor jezelf of een relatie met haar weer zou kunnen werken of voor die foute man?
quote:Alex48 schreef op 05 maart 2009 @ 15:53:

@fleurtje:

Van zulke uitdrukkingen zou ik accuut borderline krijgen

Ik heb jaren op borderline fora en chats rondgehangen om maar begrip te krijgen en de term 'bordie' heb ik daar van 'mensen met bps' geleerd.

Haha, ik ken die fora, Alex. Was ook een van de redenen dat ik daar wegging, de mensen daar bleven zó in hun shit hangen, ik kon daar niets mee.
Ik ben aan de kant gezet voor een type foute man, die zal daar ongetwijfeld veel beter mee om kunnen gaan. Daar zal ze iets vinden wat ze gewend is van vroeger, onverschilligheid en ze kan dan ook weer 'ns vernederd en bedrogen worden.
@TO

ik kan me goed voorstellen dat het toch lastig is om 'los te laten' als je eerst heel veel bemoeienis en zorg om iemand gehad hebt..maar ik kan me voorstellen dat het voor haar lastig is als je nu weer contact opneemt...omdat het toch allemaal wel wat zwart/wit gezien wordt en ze dus wel van je zou kunnen verwachten (Zeg niet dat dat per def. zo is) dat je er weer helemaal voor haar bent..
mosterd
nou robert ik snap dat je wilt weten hoe het met haar is, maar schiet je er wat mee op??

ik heb bewust alles verbroken omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren als we weer contact hebben, waarschijnlijk denkt hij dan dat het een toenaderingspoging is oid en het is net weer rustig hier dus.. maar moet me soms echt wel inhouden hoor om hem niet aan te spreken op msn oid.. zeker als zn msn namen richting mij zijn..

@ alex, vind het knap van je dat je jezelf zo weg cijfert, snap dat je niet zomaar uit een relatie stapt hoor, zeker niet als je zo veel geinvesteerd hebt maar er zijn grenzen en die was bij mij bereikt... petje af voor jou..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven