Catfish, het vervolg

27-05-2018 22:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind december opende ik dit topic: relaties/catfish-opgezet-spel-en-ik-kri ... #p27917566
In het kort: Mijn ex werd gecatfisht door iemand en hij zei tegen iedereen dat hij zeker wist dat ik het was. Ik wist echter van niets, maar ik vond de beschuldiging heel naar, want ik werd in een slecht daglicht gezet. Ondanks ik had bewezen dat ik het niet was, hield hij vol. Hij wilde ook niet naar de politie om erachter te komen wie er wél achter zat. Heel vaag allemaal dus.

Waarom hier nog steeds mee bezig? Dat zit als volgt.

In januari, na het openen van dit topic sprak ik mijn ex weer. Na een lange discussie over het catfish verhaal, heb ik hem het topic laten lezen en zei hij: "Ik kan me voorstellen dat je je rot hebt gevoeld. Maar ik geloof dat je het inderdaad niet bent." Super fijn natuurlijk. Hij verzekerde me dat hij niet (meer) slecht over me sprak en ik besloot het hem te vergeven en dit hele verhaal achter me te laten. We gingen beiden akkoord met het feit dat we er nooit achter zouden komen wie hem catfishte. Naïef als ik ben begonnen we hierna weer af te spreken samen en hadden we het weer leuk, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Eind vorige maand kregen we ruzie en escaleerde het. Toen kreeg ik opeens smsjes en whatsappjes van onbekende nummers en werd er zelfs onder mijn Facebook foto's gereageerd: "Vieze catfish" en "Leugenaar" en "Jij kan wel goed Photoshoppen". Super naar, want ik had het hele catfish-hoofdstuk afgesloten en ik begreep niet wat er aan de hand was.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben er dus achter gekomen dat mijn ex in een Facebook community zit waarin hij dit hele catfish verhaal heeft besproken in december en mij dus openbaar zwart heeft gemaakt zonder concreet bewijs. Nadat mijn ex en ik het hadden goedgemaakt, is hij echter doorgegaan met mij zwart te maken in deze community. En de mensen waarvan ik berichtjes en haatcomments kreeg, kwamen dus uit diezelfde community. Hij had n.a.v. onze ruzie dus weer het een en het ander over me gezegd en mensen wijsgemaakt dat ik een "zieke psycho" ben, een "stalker" en een "catfish". In deze periode (sinds de ruzie met ex) ontving ik ook dreigbrieven met: "Je gaat eraan" en "Ik zie je snel".

Ik kon het niet geloven toen ik hierachter kwam en ik voelde me ontzettend verraden, anderzijds is het ook een beetje mijn eigen schuld omdat ik mega naïef ben geweest. Hij vertelde een hele community, plus zijn vrienden/familie dat ik een psycho ben en dat ik hem heb gecatfisht, maar tegen mij deed hij poeslief, zag hij me bijna iedere week (voor seks), zei hij dat hij nooit meer een slecht woord over me sprak en dat hij geloofde dat ik niet degene was die hem catfishte. Ik geloofde hem en ben er dus gewoon ingetrapt.

Ik ben verschrikkelijk boos op hem (geworden). In een boze bui ben ik lid geworden van deze community en heb ik in een bericht uitgelegd dat mijn ex iedereen heeft voorgelogen (en heb bewijs laten zien). Grappig, want iedereen wist precies wie ik was. Dus dat zei wel iets.

Ja, ik weet dat ik het beter los kon laten, maar dat lukte me niet. Ik zat er best wel mee. Vervolg: Excuses van mensen die mij eerder haatberichtjes hadden gestuurd. Ik vond dat ZO fijn. Iedereen was opeens heel lief voor me. Maarja, driekwart van die community kon mijn ex wel uitkotsen.

Oja, tussendoor: Gemiddelde leeftijd van die community is 17 - 20, mijn ex is 5 jaar jonger dan ik.

Mensen gingen hem onder mijn post ook uitschelden dus ik besloot mijn bericht te verwijderen en de community te verlaten.

De volgende dag lag ik rond 19:15 op bed (was heel moe) en de deurbel gaat. Ik doe open en ik krijg een vuist in mijn gezicht. Persoon die dit deed (her)kende ik niet, hij rende ook meteen weg hierna. Resultaat: Dikke (bloed)lip, gescheurde frenulum en een blauwe plek naast mijn oog (waar ik me niets van kan herinneren dat ik daar ook een klap heb gehad, maar het ging zo snel..).

Dus ja, ik denk dus dat mijn ex hier achter zit, omdat ik de waarheid online heb gegooid en hij door de mand is gevallen en hij een hele community tegen zich heeft. Dus die zal wel boos zijn.
Ik ben dus weer lid geworden van die community om te vragen of iemand hier ook maar iets van weet. Mensen gingen speculeren en hem meteen beschuldigen en wederom werd hij uitgescholden onder mijn post, dus heb de post weer verwijderd.

Politie ingeschakeld, naar de dokter geweest om letsel vast te leggen.. getuigen gezocht. De hele mikmak.

Nu hoorde ik viavia dat ex beweert dat hij hier niet achter zit en dat ik heel dit verhaal zou verzinnen. En toen dacht ik: dit is het catfish drama all over again. Ik ga geen energie meer stoppen in mijzelf te verantwoorden in ieder geval.

Maar sinds de klap ben ik er niet echt meer bij met mijn hoofd, voel ik me zwaar klote en heb ik na lange tijd weer paniekaanvallen. Telkens als ik thuis kom van werk krijg ik hartkloppingen en ben ik bang dat iemand me staat op te wachten ofzo?! En de politie doet (nog) niets hieraan. Ik vind het frustrerend.

Ik weet niet precies wat ik nu moet of wat ik hiermee wil. Ik denk gewoon van me aftypen ofzo.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 12:05
7.11% gewijzigd
Ik zou beginnen met hem overal van te verwijderen en niet meer de deur open te doen tenzij je iemand verwacht. En in elk geval zijn nummer blokkeren.

Verder zou ik eens nadenken of je niet iemand wil spreken voor je paniekaanvallen. Probeer het niet zelf te willen oplossen, maar er hulp bij te vragen. Dat is helemaal niet erg en je bent niet goed als je met iemand gaat praten.
Tja, waarom begin je dan weer wat met hem? Als iemand je voor van alles uitmaakt, wat maakt het dan dat jij daarna weer geil van zo iemand wordt?

Liefde voor drama? Geen eigenwaarde?

Het klinkt echt allemaal erg sneu/ te erg voor woorden.
Ik zou vanaf nu niet meer zelf reageren. Hij wil je aandacht en jij geeft die aandacht. Door met hem te praten, door die community op te zoeken. Hij heeft dus zijn zin.

Ik zou het niet meer doen en gewoon elke keer voor melding/aangifte naar de politie.
Wat een drama heb jij in je leven. Alles waar je in investeert wordt groter. Investeer jij in je ex en zijn drama dan wordt het groter. Er zit een deleteknop op. Je hoeft niet met mensen om te gaan ook niet op Facebook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wauw is dit echt? Je ex is niet helemaal in orde door zo ver te gaan, maar jij laat je hier ook veel te veel in meeslepen. Mensen doen toch wel wat ze willen doen dus jij moet de keuze maken om hier uit te stappen. Hoe moeilijk ook.
Ik zou in ieder geval al je social media verwijderen.
Is hij misschien niet zelf die “catfish” in dit verhaal? Hij wilde niet uizoeken wie het was, dat doet bij mij een belletje rinkelen.

Ik snap dat je nu bang begint te worden. Negeer hem vanaf nu helemaal, ook die community. Actie roept reactie uit, blokkeer hem overal. Mocht hij toch nog op een of andere manier contact opnemen bewaar het bewijs daarvan dan. Neem evt gesprekken op als bewijs voor de politie.

Zoek hulp voor je angsten, zo jammer als hij nu nog invloed op je hebt.
Cafetière schreef:
28-05-2018 07:59
Ik zou in ieder geval al je social media verwijderen.
veensteker schreef:
28-05-2018 09:28
Is hij misschien niet zelf die “catfish” in dit verhaal? Hij wilde niet uizoeken wie het was, dat doet bij mij een belletje rinkelen.

Ik snap dat je nu bang begint te worden. Negeer hem vanaf nu helemaal, ook die community. Actie roept reactie uit, blokkeer hem overal. Mocht hij toch nog op een of andere manier contact opnemen bewaar het bewijs daarvan dan. Neem evt gesprekken op als bewijs voor de politie.

Zoek hulp voor je angsten, zo jammer als hij nu nog invloed op je hebt.
Dat hij zelf de "catfish" is, is wat iedereen denkt/zegt die dit verhaal hoort en het volledige vorige topic leest.
Dat verklaart ook waarom hij niet naar de politie wilde en ondanks mijn bewijs bleef volhouden tegen iedereen dat ik het was. Hij zal zelf wel gesmuld hebben van de aandacht die hij kreeg door mij te beschuldigen.

Ik heb gelukkig al hulp gezocht en krijg onwijs veel support van vrienden. Dat helpt wel en dat ik het van me af heb kunnen typen is ook wel een opluchting. Ouders springen ook bij gelukkig, zij hebben een camera gekocht om bij mijn voordeur te hangen (zo'n camera-deurbel die ook beelden opneemt). Maar ik hoop dat de politie iets doet.

Tijd zal het wel makkelijker moeten maken :)
http://www.wetrecht.nl/reputatieschade/
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Beslist niet meer op hem reageren . Er zit duidelijk een luchtje aan je ex-vriend. Hoe oud is hij? Als die groep tussen de 17 en 20 is en hij 5 jaar jonger dan jij schat ik hem op 15 o.i.d.
Je hebt hem je eerdere artikel op deze site laten lezen,ik hoop dat je inmiddels je nickname hier hebt veranderd, anders heeft hij weer voer om te schrijven.

Sterkte, het was een nare les, maar nu overkomt het je vast niet meer.
Piep--zei-de-muis schreef:
28-05-2018 16:52
Beslist niet meer op hem reageren . Er zit duidelijk een luchtje aan je ex-vriend. Hoe oud is hij? Als die groep tussen de 17 en 20 is en hij 5 jaar jonger dan jij schat ik hem op 15 o.i.d.
Je hebt hem je eerdere artikel op deze site laten lezen,ik hoop dat je inmiddels je nickname hier hebt veranderd, anders heeft hij weer voer om te schrijven.

Nou ja, als ie zn excuses aanbiedt en weer even lief doet, hebben ze zomaar opeens weer seks samen.

Die jongen moet wel een gouden lul hebben, en dat is ook wat waard nietwaar?
Piep--zei-de-muis schreef:
28-05-2018 16:52

Nee, ik ben 25 en hij is 20. En ik denk niet dat hij na een half jaar eens gaat kijken op een vrouwenforum om te kijken of ik iets heb gepost. Dan zou hij echt belachelijk obsessed zijn.
Dat hij geobsedeerd is heeft hij toch al duidelijk laten blijken?
bl1ksem schreef:
28-05-2018 17:35
Nee, ik ben 25 en hij is 20. En ik denk niet dat hij na een half jaar eens gaat kijken op een vrouwenforum om te kijken of ik iets heb gepost. Dan zou hij echt belachelijk obsessed zijn.
En jij bent zo naïef om nog steeds te denken dat dat niet zo is.

Blokkeer alle vervelende mensen, ga uit de groepen waar ze voorkomen en accepteer het komende half jaar geen vriendschapsverzoeken.

Ga svp aandachtsgeile leugenaars niet nog meer aandacht geven want daar is het allemaal om te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In het kort: en dan volgt er 20 meter tekst....
Wil niet weten hoe het er uit ziet als je uitgebreid verslag doet.
Klacht indienen tegen ex en mensen uit je nabije omgeving op de hoogte brengen
Snap echt niet waarom je er zo in mee gaat en gegaan bent. Neemt niet weg dat ik snap dat je nu bang bent. Verwijder idd je social media en laat dit topic verwijderen. Zet jezelf op anoniem en schrijf er niet meer over.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven