Was dit verstandig?
donderdag 24 mei 2018 om 14:14
Beste forummers
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
maandag 28 mei 2018 om 22:05
Dan is dit voorlopig voldoende.BowGirl35 schreef: ↑28-05-2018 21:48We hebben iedere dag even contact. Hij is heel moe en slaapt nog veel, daarom veel tijd tussen de berichtjes. Tot nu toe heb ik nog geen dringende vragen gesteld. Daar wacht ik liever nog even mee (ook al betekend dat voor jullie ongelovigen dat ie dan kan nadenken over een smoes, want dat gaan jullie toch wel roepen)
Hij weet dat ik aan hem denk en hem niet teveel lastig wil vallen in zn herstel
Wacht het rustig af, maar zet er niet je leven voor in de wacht.
Wil je hem opzoeken thuis? Of gewoon bellen of een kaartje sturen?
maandag 28 mei 2018 om 22:26
Sowiso heb ik wel meer in mn leven te doen dan me druk te maken om een man. Dus mijn leven gaat er niet voor op de wacht. Wat ik verder ga doen weet ik nog niet. Voor nu is het prettig zoals het loopt. Er zijn ook mannen die de hele dag je aandacht zoeken, daar word ik sowiso al kriegel van dus vind dit wel goed zo...
dinsdag 29 mei 2018 om 17:39
Als je voor seks op kik zit dan zal je al wel lang droog staan aangezien je op kik niemand tegen komt. Ooit afgevraagd waarom de berichten daar niet vanzelf binnen stromen? Zit je dan bijvoorbeeld ook op whatsapp te wachten tot leuke nieuwe vrienden je ontdekken of zo?
Dus als je voornamelijk tuig tegen komt dan woon je dus ofwel in een slechte buurt ofwel ben je erg slecht in het selecteren van 'vrienden'. Dat ligt in elk geval niet aan het soort messenger-app waarmee je communiceert nadat je iemand ergens anders ontmoet hebt. +1 Ei.
dinsdag 29 mei 2018 om 17:43
Er zijn toch ook van die chat-groepen op kik waar je je bij kunt aansluiten?shifty schreef: ↑29-05-2018 17:39Als je voor seks op kik zit dan zal je al wel lang droog staan aangezien je op kik niemand tegen komt. Ooit afgevraagd waarom de berichten daar niet vanzelf binnen stromen? Zit je dan bijvoorbeeld ook op whatsapp te wachten tot leuke nieuwe vrienden je ontdekken of zo?
dinsdag 29 mei 2018 om 17:57
QueenArachnia schreef: ↑29-05-2018 17:43Er zijn toch ook van die chat-groepen op kik waar je je bij kunt aansluiten?
In principe kan je op kik net zoals whatsapp een groepje maken. En er zijn dus vast ook wel chatgroepjes waarbij je je (via via) bij kan aansluiten.
Maar je kan niet zomaar 'gevonden' worden of 'op zoek' gaan naar een leuk iemand of een seksdate scoren op KiK of zo. Net zo goed als dat dat niet kan op whatsapp.
KiK is een communicatie-app waarbij je niet je telefoonnummer hoeft prijs te geven. En dat is de reden waarom deze meer dan whatsapp gebruikt wordt door daters in het algemeen. Dat is logisch want veiliger, want tussen daters in het algemeen zitten natuurlijk ook rare snuiters (ergo dit topic).
Overigens is KiK vervolgens ook gewoon een hele handige app. Er is wat dat betreft ook geen aanleiding om een keer te switchen van KiK naar WhatsApp omdat iemand na een bepaald moment betrouwbaar blijkt te zijn of zo.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 18:25
2.51% gewijzigd
dinsdag 29 mei 2018 om 18:08
Aaah! Thanks!shifty schreef: ↑29-05-2018 17:57In principe kan je op kik net zoals whatsapp een groepje maken. En er zijn dus vast ook wel chatgroepjes waarbij je je (via via) bij kan aansluiten.
Maar je kan niet zomaar 'gevonden' worden of 'op zoek' gaan naar een leuk iemand of een seksdate scoren op KiK of zo. Net zo goed als dat dat niet kan op whatsapp.
KiK is een wordt communicatie-app waarbij je niet je telefoonnummer hoeft prijs te geven. En dat is de reden waarom deze meer dan whatsapp gebruikt wordt door daters in het algemeen. Dat is logisch want veiliger, want tussen daters in het algemeen zitten natuurlijk ook rare snuiters (ergo dit topic).
Overigens is KiK vervolgens ook gewoon een hele handige app. Er is wat dat betreft ook geen aanleiding om een keer te switchen van KiK naar WhatsApp omdat iemand na een bepaald moment betrouwbaar blijkt te zijn of zo.
woensdag 30 mei 2018 om 07:00
shifty schreef: ↑29-05-2018 17:57In principe kan je op kik net zoals whatsapp een groepje maken. En er zijn dus vast ook wel chatgroepjes waarbij je je (via via) bij kan aansluiten.
KiK is een communicatie-app waarbij je niet je telefoonnummer hoeft prijs te geven. En dat is de reden waarom deze meer dan whatsapp gebruikt wordt door daters in het algemeen. Dat is logisch want veiliger, want tussen daters in het algemeen zitten natuurlijk ook rare snuiters (ergo dit topic).
Er zijn talloze chatrooms en groepen waarop je kunt zoeken en waar je je bij kunt aansluiten. Je kunt op kik makkelijk in contact komen met nieuwe mensen.
...
woensdag 30 mei 2018 om 08:38
Je kan zoeken op openbare groepen en je dan bij een groepje aansluiten. Dat is een extra functie die sommige mensen benutten. Als je interesse hebt in brandweerauto's zoek je daar het chatgroepje van op. Als je interesse hebt in seks met tuig dan zoek je daar het chatgroepje van op. Als je geen interesse hebt in groepjes zoek je geen groepjes op en wordt je ook niet door groepjes of anderen 'gevonden'.
Maar vraagtekens zetten bij het moraal van KiKgebruikers is hetzelfde als vraagtekens zetten bij Internetgebruikers.
woensdag 30 mei 2018 om 09:41
Is het raar dat iemand via een anoniem medium communiceert? Kan, hoeft niet.
Is het raar dat iemand net na een eerste date meldt een hartaanval te hebben gehad? Kan, hoeft niet. Duizenden mensen per jaar krijgen een hartaanval.
Is het raar dat iemand acuut zijn dochter vraagt om een onbekende vrouw een berichtje te sturen dat de volgende date niet door kan gaan? Kan, hoeft niet. Wie weet wat je ineens als zeer belangrijk toeschijnt als je net iets heftigs hebt meegemaakt. Als dochter zou ik daar ter geruststelling ook wel eenmalig in mee kunnen gaan als het mijn vader zou betreffen.
Is het raar dat dochter (of hij via dochter) een bericht stuurt waaruit een aanname over jouw medeleven met hem en een soort van beschuldiging/verwijt ligt besloten? Daar zou ik gaan oppassen. Als je pas een enkele date hebt gehad dan is het je goed recht om je even afzijdig te houden als je love interest in een heftige privesituatie zit. Hij kan hooguit aangeven dat hij afleiding kan gebruiken en dat hij contact met jou tijdens zijn herstel op prijs stelt.
Feit: hij heeft jou in verwarring gebracht en laat je twijfelen aan de juistheid van je eigen reacties. Ook als de hartaanval 100% waar was is dit het ding waar ik het scherpst op zou gaan letten bij verder contact. Kun je bij deze man jezelf zijn en op je eigen manier met de dingen omgaan, of heeft hij specifieke verwachtingen van jouw gedrag en reacties en laat hij je je rot voelen als je daar niet aan voldoet?
En: gebruikt het hij het delen van heftige priveinformatie als middel om snel een band met je te scheppen en je versneld in de wereld van zijn emoties binnen te halen? Dit kan een manier zijn om iemand snel afhankelijk te maken. Als je ook maar een moment het gevoel hebt dat dit bij hem een patroon is dan kun je maar een ding doen: afkappen en wegwezen!
Is het raar dat iemand net na een eerste date meldt een hartaanval te hebben gehad? Kan, hoeft niet. Duizenden mensen per jaar krijgen een hartaanval.
Is het raar dat iemand acuut zijn dochter vraagt om een onbekende vrouw een berichtje te sturen dat de volgende date niet door kan gaan? Kan, hoeft niet. Wie weet wat je ineens als zeer belangrijk toeschijnt als je net iets heftigs hebt meegemaakt. Als dochter zou ik daar ter geruststelling ook wel eenmalig in mee kunnen gaan als het mijn vader zou betreffen.
Is het raar dat dochter (of hij via dochter) een bericht stuurt waaruit een aanname over jouw medeleven met hem en een soort van beschuldiging/verwijt ligt besloten? Daar zou ik gaan oppassen. Als je pas een enkele date hebt gehad dan is het je goed recht om je even afzijdig te houden als je love interest in een heftige privesituatie zit. Hij kan hooguit aangeven dat hij afleiding kan gebruiken en dat hij contact met jou tijdens zijn herstel op prijs stelt.
Feit: hij heeft jou in verwarring gebracht en laat je twijfelen aan de juistheid van je eigen reacties. Ook als de hartaanval 100% waar was is dit het ding waar ik het scherpst op zou gaan letten bij verder contact. Kun je bij deze man jezelf zijn en op je eigen manier met de dingen omgaan, of heeft hij specifieke verwachtingen van jouw gedrag en reacties en laat hij je je rot voelen als je daar niet aan voldoet?
En: gebruikt het hij het delen van heftige priveinformatie als middel om snel een band met je te scheppen en je versneld in de wereld van zijn emoties binnen te halen? Dit kan een manier zijn om iemand snel afhankelijk te maken. Als je ook maar een moment het gevoel hebt dat dit bij hem een patroon is dan kun je maar een ding doen: afkappen en wegwezen!
donderdag 31 mei 2018 om 11:58
Ik heb me bewust even stil gehouden hier vanwege de hele kik discussie. Maar wilde nu weer even reageren.
We hebben nog steeds iedere dag contact en hij wil me heel graag zien, maar wist niet of hij wel suto mocht rijden. Dat heeft hij gisteren gevraagd bij zn controlle afspraak. En dat mocht als ie het maar rustig opbouwd. Hij wil het zo opbouwen dat ie maandag mij maandag kan zien en er max een half uur voor moet rijden, dus we spreken af in een grote stad tussen ons in. Dan kunnen we ook weer face to face praten en kan ik hem de vragen stellen die ik wil vragen. Gezellig lunchen en de rest zien we wel. Heb wel gezegd dat ie het aan moet geven als het niet meer gaat zodat ie nog wel veilig naar huis kan. Laat jullie weten hoe het was
We hebben nog steeds iedere dag contact en hij wil me heel graag zien, maar wist niet of hij wel suto mocht rijden. Dat heeft hij gisteren gevraagd bij zn controlle afspraak. En dat mocht als ie het maar rustig opbouwd. Hij wil het zo opbouwen dat ie maandag mij maandag kan zien en er max een half uur voor moet rijden, dus we spreken af in een grote stad tussen ons in. Dan kunnen we ook weer face to face praten en kan ik hem de vragen stellen die ik wil vragen. Gezellig lunchen en de rest zien we wel. Heb wel gezegd dat ie het aan moet geven als het niet meer gaat zodat ie nog wel veilig naar huis kan. Laat jullie weten hoe het was
donderdag 31 mei 2018 om 12:10
het is veel logischer dat je onder deze omstandigheden bij hem op bezoek gaat. maar blijkbaar wil hij dat nietBowGirl35 schreef: ↑31-05-2018 11:58Ik heb me bewust even stil gehouden hier vanwege de hele kik discussie. Maar wilde nu weer even reageren.
We hebben nog steeds iedere dag contact en hij wil me heel graag zien, maar wist niet of hij wel suto mocht rijden. Dat heeft hij gisteren gevraagd bij zn controlle afspraak. En dat mocht als ie het maar rustig opbouwd. Hij wil het zo opbouwen dat ie maandag mij maandag kan zien en er max een half uur voor moet rijden, dus we spreken af in een grote stad tussen ons in. Dan kunnen we ook weer face to face praten en kan ik hem de vragen stellen die ik wil vragen. Gezellig lunchen en de rest zien we wel. Heb wel gezegd dat ie het aan moet geven als het niet meer gaat zodat ie nog wel veilig naar huis kan. Laat jullie weten hoe het was![]()
donderdag 31 mei 2018 om 12:14
Tweede date vind ik nog vroeg om bij iemand thuis te komen, maakt niet uit in welke omstandigheden dat is.
Maar weel lekker voorbarig om maar meteen te roepen dat ie gern vrijgezel is.
donderdag 31 mei 2018 om 12:19
-zeemeermin- schreef: ↑31-05-2018 12:18Stel voor dat je naar zijn woonplaats komt zodat hij amper hoeft te rijden. Er zit vast wel een geschikt tentje bij hem in de buurt waar jullie kunnen lunchen toch?
Als hij dit afhoudt weet je genoeg.
donderdag 31 mei 2018 om 12:22
-zeemeermin- schreef: ↑31-05-2018 12:18Stel voor dat je naar zijn woonplaats komt zodat hij amper hoeft te rijden. Er zit vast wel een schikt tentje bij hem in de buurt waar jullie kunnen lunchen toch?
Als hij dit afhoudt weet je genoeg.
Dit dus. Ik denk ook dat hij geen vrijgezel is, nog steeds.
donderdag 31 mei 2018 om 12:31
donderdag 31 mei 2018 om 12:35
Volgens normen van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) bent u in de eerste vier weken na een hartinfarct rij ongeschikt. Over het algemeen bent u hierna weer rijgeschikt, tenzij u klachten heeft waardoor het autorijden gevaar op kan leveren, dit betreft met name duizeligheids- klachten veroorzaakt door hartritmestoornissen. Wanneer u zelf twijfelt over uw rijgeschiktheid of uw behandelend arts geeft aan dat u mogelijk rij ongeschikt bent, dan kunt u een eigen verklaring invullen en sturen naar het CBR. U kunt deze eigen verklaring kopen bij de ANWB, het gemeente- huis of het CBR. Deze verklaring wordt dan beoordeeld door de arts van het CBR die u vervolgens doorverwijst naar een onafhankelijke huisarts of cardioloog om een uitspraak te doen over uw rijgeschiktheid.